De'Longhi ECAM 23.120.SB - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
Aantal kopjes per keer
Type
espresso machine

Beoordeling op basis van 73 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Annelinde234 31-12-2014 Product paar weken in bezit

Lang gezocht naar een apparaat dat kon voldoen aan onze eisen. Met name niet te veel geld betalen voor iets goeds. Onze mening is dat dit apparaat daar aan voldoet. Heerlijke koffie, snel gemaakt en gemakkelijk te bedienen. We hebben het melkopschuimen nog niet geprobeerd bij gebrek aan RVS kannetje, maar dat komt nog. Het enige nadeel is dat andere koffie dan niet echt meer smaakt...
Het apparaat zelf oogt robuust en heeft een luxe uitstraling.

George Eli 27-06-2016

Annelinde,
Werkt jullie ECAM 23.120.SB nog steeds naar volle tevredenheid ?
Wij willen hem n.l. óók gaan kopen.
Bij voorbaat hartelijk bedankt.

Annelinde234 29-06-2016

Hoi,
Ja hij bevalt nog steeds en doet het nog goed. Alleen het melkopschuimen is niet ons ding. We hebben er alsnog een aparte melkopschuimer bij gekocht. Verder hebben we ook (tegen het advies in van DeLonghi een goedkoper reinigings(ontkalkingsmiddel) gekocht. Dit werkt naar ons idee net zo goed. We gebruiken het apparaat voor gemiddeld 4 a 6 kopjes per dag. Ik zou alleen geen zwarte weer kopen hij ziet er namelijk snel stoffig uit. We hebben toendertijd zwart gekozen omdat een andere kleur duurder was.

Ben Geurts 10-06-2016 Product paar dagen in bezit

De Longhi espreso machine type ECAM 23.120SB

Apparaat is eenvoudig van bediening. Koffie is goed van temperatuur en de smaak is gemakkelijk instelbaar maar natuurlijk afhankelijk van de soort koffiebonen en hoe ze gebrand zijn.
Duurzaamheid zal zich nog moeten bewijzen maar wij vertrouwen erop dat een Italiaans merk dat al zo lang op de markt is zijn reputatie hoog wil houden.

ptje 15-03-2016 Product maand in bezit

Heerlijke koffie, compact, gemak, uitstraling

Compact apparaat met een mooie uitstraling en een makkelijke bediening. In het begin even de handleiding erbij en het apparaat uitproberen hoe en op welke manier te gebruiken. nu volop plezier en genot van een heerlijk kopje koffie op alle tijden van de dag met een heel makkelijk gebruik. Snel op goede temperatuur. makkelijk schoon te houden. kortom heel tevreden!

Ruud 25-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat, heerlijke koffie

Prima koffiemachine, duidelijke handleiding, heerlijke koffie, sterkte goed in te regelen, gemakkelijk schoonmaken.

mernest 27-02-2014 Product paar weken in bezit

Apparaat ziet er gelikt uit en straalt klasse uit. Wel de handleiding goed lezen, wat er allemaal schoon gehouden moet worden. Maar dat gaat wel lukken, het lijkt niet al te ingewikkeld. Ben helemaal blij met deze espresso-machine, de koffie is heerlijk. Ook de cappuccino smaakt goed, maar de smaak blijft afhankelijk van de gekozen bonen natuurlijk. Duurzaamheid kan ik nog niet veel van zeggen.

George Eli 27-06-2016

Hi Mernest,
We zijn inmiddels 2 jaar verder....en ben je nog steeds een tevreden gebuiker van de ECA 23.120.SB en is de machine "duurzaam "gebleken ?
Laat het mij weten a.u.b.

mernest 28-06-2016

Ik ben nog steeds tevreden. Ontkalken hoef ik niet te doen want ik heb een ontkalkingsmachine aangeschaft die al het kalk in het water direct bij binnenkomst er uit haalt. Geniet nog steeds van elk kopje koffie.

G te U 22-04-2017 Product paar dagen in bezit

Een zeer goed apparaat om koffie mee te zetten

Ik heb graag een lekker vers bakje koffie op elk moment van de dag. En dat kan met dit apparaat. Hij warmt snel op en gebruikt verse koffiebonen.
Vooral het mooie schuimkraagje vindt ik te gek.

Pluspunten

• Snel koffie
  • Lekkere koffie

Minpunten

• schoonmaken
  • water regelmatig bij vullen.

KZ 21-04-2017 Product paar dagen in bezit

Prima

Net in bezit. Gebruikersvriendelijk. Compact en handig waterreservoir. Mooi om te zien ook nog en duidelijke knoppen.

Pluspunten

• Makkelijk waterreservoir
  • Gebruikersvriendelijk

Hans 20-04-2017 Product paar dagen in bezit

Tevreden

7 jaar lang gebruik gemaakt van eenzelfde soort exemplaar. Prima bevallen dus weer voor gekozen voor een nieuwere versie. Gebruiksvriendelijk, mooi design en lekkere koffie.

Pluspunten

• Handig in gebruik

Minpunten

• Niet teveel melk gebrk met opschuimen ivm spatten

Evert 20-04-2017 Product paar dagen in bezit

espresso-apparaat

Fantastisch apparaat. Heerlijk koffie. Persoonlijk in te stellen.
Nadeel is: ik drink nu meer koffie en had ik het apparaat maar eerder aangeschaft.

Pluspunten

• Instellen koffie veel mogelijkheden
  • makkelijk schoon te maken

Hendrik 19-04-2017 Product paar dagen in bezit

Is nog te vroeg voor een review

Ik kan alleen iets zeggen over het apparaat: ziet er mooi uit en is praktisch in gebruik, alleen de bedieningsknop van de melkschuimer gaat wat zwaar en het loshalen van het stoompijpje vraag wat handigheid. Het verwijderen en schoonmaken van de lekbak en de koffieopvang is simpel. Makkelijk toegankelijk aan de voorzijde van het apparaat. Ik moet meer verschillende bonen hebben geprobeerd om iets zinnigs over de koffiekwaliteit te kunnen zeggen.

Nikki 18-04-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi design

Delonghi aangeschaft nadat onze oude koffiezetapparaat met bonen stuk was gegaan. En we wilden een koffiezetapparaat met bonen weer terug, maar ook 1 waarmee je cappuccino's mee kan zetten, toen kwamen we op deze uit na vele positieve reacties. Het is even wennen maar uiteindelijke wel een makkelijk apparaat, zeker als je af en toe maar 1 kopje koffie wil. De koffiezetapparaat gaat na iedere keer dat je hem uit/aan zet eerst reinigen en daarna is het klaar voor gebruik, is goed om lekker koffie te houden maar beetje gek als je het niet gewend bent. Verder maakt de koffiezetapparaat niet al te veel geluid.

Pluspunten

• Kan ook 1 kopje koffie zetten
  • Cappuccino's maken
  • Mooie afwerking

Minpunten

• Bij aan en uit zetten wordt het apparaat gereinigd

Maarten 17-04-2017 Product paar dagen in bezit

Expressomachine

Het apparaat ziet er goed uit en is mooi afgewerkt.
Maar waar het om gaat is natuurlijk de koffie die er uit komt en na even zoeken welke bonen wij het lekkerste vonden hebben we nu dagelijks heerlijke koffie.
Ook de kleine expresso is heerlijk
Het maken van ene cappuccino was even proberen maar gaat nu prima

Pluspunten

• Mooie afwerking
  • Voelt degelijk aan
  • Koffie is goed warm
  • eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• nog niet ontdekt

Lowiekse 16-04-2017 Product paar weken in bezit

Makkelijk in gebruik

Nu drie weken in ons bezit. Moet nog de juiste koffiebonen vinden die bij onze smaak passen. Vraag mij af of het echt noodzakelijk is om elke twee maanden een waterfilter á € 12,- te kopen.

Ben Adriaansen 13-04-2017 Product paar dagen in bezit

mooi afgewerkt apparaat

Beslist niet in de dure categorie, maar een goede prijs/kwaliteit verhouding. Hopen nog veel jaren plezier van te hebben.

Pluspunten

• mooie afwerking
  • goede prijs versus kwaliteit

Karin 07-04-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat en lekkere koffie

Nog maar net in gebruik maar tot dusver erg tevreden. Het is een mooi apparaat en lekkere koffie. Makkelijk in gebruik en onderhoud.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Nog geen minpunten ondekt

HD 06-04-2017 Product paar dagen in bezit

gebruiksvriendelijk

de koffie is lekker heet en lekker door de vers gemalen bonen. hij maakt veel minder herrie dan onze vorige machine en is zeer gebruiksvriendelijk.

Wanda 03-04-2017 Product paar dagen in bezit

Elegant & easy to use

Fresh coffee within minutes and piping hot as coffee should be. It's elegant and clear display ensures that it is easy to use and to clean.

Wout 01-04-2017 Product paar weken in bezit

Compact koffieapparaat

De ECAM23120 bevalt goed, makkelijk schoon te houden, en neemt weinig ruimte in. Het stoompijpje om melk op te schuimen is even wennen, maar na enig oefenen gaat dit prima.
De prijs / kwaliteit verhouding is goed

Pluspunten

• Neemt weinig ruimte in
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Binnen 20 dagen voor de eerste keer ontkalken

Wim 30-03-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie machine, makkelijk te bedienen.

Deze machine is voor mijn ouders. Goed leesbaar en makkelijk te bedienen. Mooie uitstraling en een goed kopje koffie. Ik beveel deze machine aan. Prijs kwaliteit verhouding is prima.

yvonne 29-03-2017 Product paar dagen in bezit

groot voordeel waterbak aan de voorkant

Dit apparaat heeft een makkelijke, prettig bediening en niet te groot. Het is mijn 2 delonghi . wij drinken veel koffie en vinden de smaak ook zeer goed. ook is de koffie goed heet

Pluspunten

• bediening
  • simpele bediening

Minpunten

• de levensduur , nog geen 3 jaar, tekort