Philips HX9903 - Reviews

Snelheid instelbaar
Pulserende bewegingen
31000 per minuut
Elektrische flosser

Beoordeling op basis van 16 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Polleke81 17-10-2017 Product paar weken in bezit

Schonere tanden

Sinds een paar weken gebruik ik de Philips Sonicare Diamondclean-tandenborstel. Eerst was het wat wennen qua techniek, maar dat heb ik inmiddels onder de knie. Ik gebruik steevast de app als ik poets. Hierdoor ben ik veel gestructureerder gaan poetsen en sla ik niets over. Mijn tanden voelen veel schoner aan dan voorheen en dat geeft een fris gevoel in de mond. Buiten dat voelt de borstel zeer luxueus en aan weet je dat je geen borstel van een paar tientjes in de handen hebt. Minpuntje: soms pakt de app niet goed waar je aan het poetsen bent en dat resulteert dan in een 'slechte' poetsbeurt. Voor elk gedeelte van het gebit krijg je zo'n 10 seconden. Mis je de goede techniek voor een seconde of 3 en je hebt het dus niet goed gedaan. Ik baal dan van zo'n poetsbeurt en zou graag een soort van 'herkansing' willen krijgen van de app voor dat specifieke gedeelte. Al met al een fantastische aankoop die ik van harte aanbeveel!

Kimiba 16-10-2017 Product paar weken in bezit

Fantastische tandenborstel

Deze tandenborstel met meegeleverde opzetstukke, doet echt wat t beloofd. Ik was sceptisch, maar ik ben zeer tevreden over het resultaat. Mooi design. Oplader in glas verwerkt. Mooi en praktisch voor thuis. Gelukkig gaat de batterij lang mee, want voor op een lange vakantie is dit niet heel praktisch. Met de app kun je precies zien hoe je poetst en wat je nog kunt verbeteren. Mijn mondhygienist is ook zeer tevreden. Ik zou deze tandenborstel aan iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Poetst grondig
  • Lange batterij
  • Handige poetsapp

Minpunten

• Oplader in glas

metoyoutje 16-10-2017 Product paar weken in bezit

tevreden over resultaat

Ik was al overtuigd bij het openen van de doos dat dit geen gewone elektrische tandenborstel zou zijn. hij ziet er prachtig uit ligt goed in de hand. met het reisetui ook heel handig om overal mee te nemen, ik kan hem nu in mijn handtas stoppen om middags nog eens te poetsen.
Ik heb de app geïnstalleerd en is handig je ziet waar je goed of minder goed poets, wanneer je moet poetsen en hoelang.
Ik denk dat mijn tandarts zal zien dat ik een nieuwe poetshulp heb want ik voel duidelijk dat ik beter poets. ik heb nogal wat last van tandplak en merk toch dat mijn tanden gladder aanvoelen.
ik ben al overtuigd ik zou hem al niet meer willen ruilen voor mijn oude tandenborstel.
De batterij gaat lang mee en ik moet nooit zoeken naar de oplader want het is het glas, ik vind dit heel handig.
De drie borstels doen ook hun beloofde werk.
en door de instelbare intensiteit kan je makkelijk aanpassen aan het verbeterde elektrisch poetsen.
Tot slot een echte aanrader!!!!!!!!!

Claire1980 16-10-2017 Product paar weken in bezit

Futuristische poetservaring

Ik was blij verrast bij het openen van de verpakking: de tandenborstel en het bijbehorende oplaadglas hebben een prachtig design. Ten opzichte van mijn vorige Sonicare heeft deze meer functies en poetst nóg beter schoon. Wat ik helemaal geweldig vind, zijn de verschillende opzetborstels die, dmv een chip, gelijk het goede poetsprogramma laten kiezen op de borstel. De waarschuwing voor het te hard poetsen is heel handig (dmv trillen en licht), maar voor mij persoonlijk wel erg gevoelig. Helaas heb ik de bijbehorende app nog niet kunnen gebruiken, omdat mijn tandenborstel niet wil communiceren met mijn telefoon. Al met al een zeer goede tandenborstel!

Pluspunten

• design
  • lange batterijduur
  • automatische programmakeuze

Minpunten

• gevoelige waarschuwing bij te hard poetsen

Geoffrey80 15-10-2017 Product paar weken in bezit

Meteen verkocht

Toen ik de doos opendeed was ik al meteen opgewonden om dit nieuw speeltje uit te testen want wat heeft dit ding een knap design, heel hightech met de leds. Hij wordt ook vrij compleet geleverd met verschillende opzetborstels die specifiek ontwikkeld werden voor een probleemgeval, dus als je vb last hebt van gevoelig tandvlees kan je die best gebruiken. Ook het bijgeleverd opbergetui en de wireless oplaadmogelijkheid bombardeert dit juweeltje tot een luxeproduct. Maar hij is niet alleen knap maar hij werkt ook precies hoe ik het zou willen. Mijn vorige tandenborstel, want de oude is nu gedeclasseerd was ook een sonische tandenborstel, dus eentje die vibrerend ipv bij de 'goedkopere' een draaiende kop. Het is net die sonische beweging waarbij je echt het gevoel hebt dat je tanden super zuiver zijn. Ikzelf gebruik vooral de hoogste intensiteit van het whitening-programma maar de overige lagere 2 intensiteiten zijn prima voor mensen die iets gevoeliger zijn. De andere standen, buiten, het whitening programma, helpen voor specifieke probleemgevallen, zoals gevoelig tandvlees.
De enige teleurstelling was dat de app niet draaide op mijn smartphone en ik dus die van mijn partner moest gebruiken. Ik was de tandenborstel al bijna kwijt want zij wou hem nu gebruiken. Helaas voor haar. Omdat ik niet constant met haar gsm connecteer is het ook fijn dat hij een geheugen heeft die de data tijdelijk opslaat totdat je connecteert met je smartphone
Het stimuleert enorm om je tanden goed te poetsen, het is zoals velen die met een sportband om de pols lopen om zo uitdagingen te hebben. De verschillende probleemgevallen kan je fijn aangeven en de app helpt je hieraan te werken. De batterijduur van het toestel op de hoogste stand vind ik ruimschoots voldoende, na een paar weken gebruikt te hebben nog maar 2 keer opgeladen. We moeten nog even afwachten of het effectief ook doet wat het beloofd maar ik kijk er alvast positief naar. En die tandenborstel blijft de mijne :-)

Pluspunten

• Knap design
  • Tanden zijn echt proper
  • Motiverende app

Minpunten

• Prijs, maar je krijgt waar voor je geld

Lizz 13-10-2017 Product paar maanden in bezit

Prachtige tandenborstel, met een elegante uitstraling

Wow, Wat een elektrische tandenborstel!
Niks is teveel gezegd als ik schrijf dat deze elektrische tandenborstel een aanrader is.
Het design is zo mooi, ik heb de zwarte tandenborstel en samen met het glas is het een parel voor het oog in je badkamer.
De borstel is groot en bereikt een groot vlak op je gebit.Ik was een ronde kop gewend, maar ben moeiteloos omgeschakeld en merk nu hoe fijn het is om een groter bereik te hebben.
Het menu is makkelijk in te stellen, zodra je gaat poetsen kies je snel de stand en de volume hiervan.
Ik heb een klein stukje in mijn kies waar ik last van heb, daar poets ik op 1-ster en de rest poets ik op 3-sterren.
Ik kan niet anders zeggen dan dat deze tandenborstel veel beter poetst en een veel beter poetsresultaat geeft dan mijn oude elektrische tandenborstel.
Ik heb nog nooit gladde tanden gehad en sinds ik ben begonnen, na de eerste poetsbeurt, had ik al gladde schone tanden. Dit heb ik hier voorheen zowel met een gewone handtandenborstel als elektrische tandenborstel nooit weten te bereiken.
Ik heb veel problemen met tandplak gehad, ik denk dat dat nu verleden tijd is als ik na 1 poetsbeurt merk hoeveel schoner mijn tanden zijn. Ik ben zo blij, omdat ik nu gegarandeerd zo goed mogelijk poets.
Dan is er nog de app, die bijhoudt hoe je poetst. Het is eenvoudig af te lezen hoe je poetst, wat je minder goed hebt gepoetst, waar je te hard drukt, etc. Heel fijn om zo inzicht te krijgen in je poetsgedrag. Uiteraard is dit een optie, je hoeft het niet te gebruiken.
Ik ben enorm blij met deze elektrische tandenborstel, bij de tandarts kreeg ik nog wel eens te horen dat het poetsen wellicht iets beter kon, nu doet de borstel het meeste werk en heb ik eindelijk schonere tanden.
De accu gaat best lang mee, het glas is minder praktisch als je bv veel onderweg bent, maar ik vind hem erg mooi staan in mijn badkamer.
De aanschafprijs is hij dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• vormgeving
  • accu
  • instelbaar volume
  • grote borstelkop
  • poetst krachtig tandplek weg

Minpunten

• prijs

Rob1234 13-10-2017 Product paar maanden in bezit

Schitterend resultaat

Deze tandenborstel is helemaal anders dan andere elektrische tandenborstels. Vanaf het eerste gebruik voel je het verschil. De tandenborstel maakt geen draaiende beweging, maar je hebt het gevoel dat hij "zweeft" over je tanden. Je hebt verschillende programma's waarmee je je tanden kan poetsen! En deze geven allemaal een schitterend resultaat! Je voelt dat je tanden glad zijn en geeft een ontzettend proper gevoel. Het lijkt alsof je je tanden vroeger nooit echt proper hebt gekregen! Bovendien zie je snel het verschil ... je tanden worden ook witter! En zonder speciale tandpasta hiervoor te gebruiken! Je kan de tandbortsel aansluiten via de app op je smartphone. Handig om te volgen hoe je poetst! Mijn tandarts maakt er handig gebruik van! Bovendien is het erg handig opladen van de tandenborstel ... hij geeft aan hoeveel batterij hij nog heeft. Je sluit je oplader aan. Je zet het philips glas er op en zet de tandenborstel erin. Makkelijk opladen zo. Ook een handige reisetui! Zeer luxueus! Makkelijk! Zorg wel dat je de usb reisetui hebt. Dan kan je zonder veel gesleur hem opladen op vakantie! Ik ben super tevreden! Iets hogere prijs, maar hij is het echt waard! Ik ben overtuigd. Ik wil nooit nog een andere! Ik beveel hem echt aan! Zet hem alvast op je wishlist met sinterklaas of Kerst!

Pluspunten

• Makkelijk
  • Proper gevoel
  • Wittere tanden

Minpunten

• Iets duurder
  • Zorg dat je een usb reisetui hebt

Nennie 12-10-2017 Product paar weken in bezit

Heerlijk schone tanden, lange accuduur

De tandenborstel ziet er prachtig uit.

Het handstuk is lang en voelt glad aan. Er zitten verschillende intensiteitsniveau’s op en zelfs verschillende modi, zoals Clean, Deep clean, gum health, whitening. Afhankelijk van het borstelkopje, verandert de modus automatisch, maar dit is ook heel simpel handmatig in te stellen. Er brandt een paars lampje als je teveel druk uitoefent en op de Sonicare app kan je zelfs zien of je teveel met de tandenborstel beweegt (schrobt).

De Sonicare app is gratis te downloaden, daarmee kan je je voortgang bijhouden. Met de app poets ik veel korter dan ik gewend ben, want het geeft aan wanneer je volgende poetsvlak aan de beurt is. Na elke poestbeurt vraagt de app of ik tussen mjn tanden heb gereinigd, mondwater heb gebruikt en mijn tong heb gereinigd.

Mijn tanden voelen heerlijk schoon aan, maar heb last van gevoelige tandhalzen en ga ook niet met hogere intensiteit poetsen. Ivm paradontitis ervaring, poets ik elke dag met de Gum Health borstel, met dit programma kan je ook langer poetsen, heel fijn!
Ik heb de batterij maar een keer opgeladen in twee weken tijd, terwijl het niet eens nodig was, en hij is nu nog stééds vol. Dat betekent, dat je, wanneer je net zoals ik niet beschikt over een usbopladeretui (want die zijn er) dat je eigenlijk je tandenborstel vóór je vakantie goed moet opladen (hoppa in het mooie glaasje!).

Zelfs na een aantal weken vind ik dat het handstuk echt te glad is, en ben bang dat hij uit mijn handen valt.
De vragen van de app, (ragen, mondwater en tong reinigen) zijn drie handelingen extra, waardoor je na elke poetsbeurt drie keer een scherm weg moet klikken. Door deze vragen ben ik wel mondwater gaan gebruiken, dank je Philips! Maar na een aantal dagen ben ik gestopt met het gebruiken van de app, vanwege de vragen en vanwege het gevoel dat elke poetssessie een wedstrijdje is...(Poets ik snel genoeg? Wordt het vakje wit genoeg? Moet ik nu al wisselen?)
De borstelkop is groot en om de achterkant van de voortanden (boven en onder) te poetsen, vind ik nog steeds erg lastig.

Ik raad deze tandenborstel aan, omdat het zijn werk echt heel goed doet, en ik denk dat mijn tanden echt schoner zijn geworden! Wel raad ik iedereen aan om het instructiefilmpje van Philips op Youtube eerst te gaan bekijken, zodat je precies weet hoe je met deze tandenborstel elke tand poetst.

Pluspunten

• Poetst zeer goed
  • Verschillende poetsstanden

Minpunten

• handstuk te glad
  • app overbodig

yj81 12-10-2017 Product paar weken in bezit

Zeer goede tandenborstel!

Al bij het uitpakken word ik enthousiast. Wat een luxe uitstraling heeft deze tandenborstel. Aan alles is gedacht. Een luxe kleur(zwart),een beker om hem in op te laden(erg stylish!), een app waarmee je kunt kijken of je goed poetst en verschillende opzetborstels.Ik begin gelijk dezelfde avond met testen. De app snel geïnstalleerd, alle informatie gelezen en los! Het valt gelijk op dat deze tandenborstel niet roteert maar trilt.Een heel ander gevoel. Niet onprettig,maar anders.Ik ga voor het tandvlees programma in de app. De app is handig,maar ik denk niet dat ik hem na de test periode nog ga gebruiken. Kost me al met al toch wat teveel moeite om dat bij elke poetsbeurt te doen. Maar nu wel leuk om te zien of je alles goed doet. Na afloop voelen mijn tanden echt heel erg glad aan, veel gladder dan normaal met mijn elektrische tandenborstel van een ander A merk. Ik ben dus enthousiast. Ik gebruik hem nu een aantal weken inmiddels en mijn tandvlees is enorm verbeterd en bloed niet meer. Mijn tanden zijn veel gladder en misschien ook zelf een tikkeltje witter? Kortom: Een top product. Wel enorm aan de prijs, maar als je het geld (er voor over)hebt zeker een aanrader

Pluspunten

• Zeer schone tanden
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• erg duur!

Lizz24 11-10-2017 Product paar weken in bezit

Slimme tandenborstel met prachtige vormgeving

De DiamondClean is een fijne tandenborstel. Bij het koppelen van de app kun je aangeven wat je graag wilt verbeteren, bv omdat je bloedend tandvlees hebt of je wilt graag wittere tanden. Ik heb voor de laatste gekozen en daarmee start een programma van 20 dagen. Ook laat de app zien welke tandenborstel hiervoor geschikt is en vanaf hier start het programma en kun je gaan poetsen, de eerste keer vond ik 't wat onwennig en moest erg wennen aan 't poetsen met een app erbij, maar je hebt snel door hoe dit werkt en dan is dit best interessant omdat je dan ziet hoe je poetst en waar je aandacht meer of minder naartoe moet. Op de app zie je een gebit en laat zien waar je poetst,als je 't goed doet, kleuren de tanden van geel naar wit, geef je te veel druk dan licht de onderkant van de tandenborstel paars op.Als de poets sessie afgelopen is zie je aan de kleur van de tanden wat er goed en minder goed is gedaan. Ik vind 't wel fijn om gebruik te maken van de app maar ik denk dat na verloop van tijd ik het minder gebruik omdat je voor 't tandenpoetsen eerst de app, je Bluetooth en locatie moet aanzetten voor je gaat tandenpoetsen,maar misschien is 't gewoon iets waar je aan moet wennen. De tandenborstel op zich poetst goed en mijn tanden voelen lekker schoon aan. Ik heb hiervoor ook een Sonicare gehad en vind dit gewoon de fijnste tandenborstels die er zijn. Ik heb tussendoor nog een oral B gebruikt maar deze weer weggedaan omdat ik 't gevoel had dat er een tractor door mijn mond ging. Of het programma voor wittere tanden echt werkt weet ik nog niet omdat ik hem daarvoor nog te kort heb gebruikt. Maar ik ben mijzelf nu wel bewuster van mijn poets gedrag. Het design is geweldig vind ik, mooi zwart en staat gewoon mooi in je badkamer, het oplaadglas is echt een leuke eyecatcher al vind ik 't wel een dingetje, een glas in de badkamer. Ook het reisetui is stevig en makkelijk en voelt luxe aan. Ik raad aan om de gebruiksaanwijzing goed door te lezen en ook op de app alles een beetje uit te proberen. Ik ben benieuwd naar mijn gebruik over een tijdje maar voor nu ben ik erg tevreden.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Slimme tandenborstel
  • Bewust worden van poets gedrag

Minpunten

• Oplaadglas

wippelgem78 09-10-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie borstel, mooie tanden

Mooi design, het oplaadglas is super cool en gewoon leuk! De borstel doet wat ie moet doen en met de app erbij krijg je nog ondersteuning en tips ook.
Soms is de app wat 'lastig'/tijdrovend en poets ik zonder de app.
Mijn tanden voelen heel glad en proper en zien er ook beter uit.

Pluspunten

• design
  • doet wat het moet
  • app

Minpunten

• 'tijdrovende' app

Sjanine 09-10-2017 Product paar weken in bezit

Mooi design makkelijk in gebruik

Mooi design ook het oplaadglas is qua design erg gaaf.
De borstel vind ik te groot (ik gebruik liever een ronde borstel) in gebruik is hij makkelijk alleen icm de app vind ik niks (mobiel meenemen naar de badkamer gaat me iets te ver)
Verder een prima apparaat
Een fris en schoon gevoel maar die prijs?! Die is me iets teveel

• Makkelijk in gebruik

Patricia 02-10-2017 Product paar weken in bezit

De allerbeste electrische tandenborstel ooit!

Wat een prachtig, chique design en kleur tandenborstel. Er zitten verschillende opzetborstels bijgeleverd, 1 die tandplak verwijderd, 1 die het tandvlees verzorgd en 1 die tandaanslag verwijderd en je witte tanden geeft. Het oplaadglas vind ik echt een eyecatcher. Tevens zit er een oplaadreisetui bij. De tandenborstel is 3 weken te gebruiken zonder opladen.

Allereerst download en installeer je de app. Na het plaatsen van de opzetborstel selecteert de tandenborstel zelf het juiste programma. Erg handig dat de app aangeeft of je te hard poetst. Tevens geeft de app duidelijk aan welk deel van de mond je niet goed gepoetst hebt, deze kun je daarna opnieuw poetsen. Ook al heb je de app niet aan staan, dan houd hij toch bij of je die dag je tanden hebt gepoetst. Tevens vraagt hij of je geflost hebt, mondwater hebt gebruikt en of je je tong hebt gereinigd. Je bent dus veel bewuster bezig met het reinigen van je mond. Je tanden zijn na het poetsen erg glad en voelen super schoon aan. Alsof je net van de tandarts afkomt na een polijstbeurt. Ook worden ze met de dag witter. Wel moet ik altijd wennen aan een nieuwe (tanden)borstel, want de eerste dagen is mijn mond altijd geïrriteerd na het poetsen. Ik dacht altijd dat een ronde borstel overal veel beter bij kon dan een langwerpige borstel, maar dat is absoluut niet waar.

Ik ben ontzettend bang voor de tandarts, want wat ik ook doe aan mondverzorging ik blijf steeds gaatjes krijgen. Hopelijk helpt deze tandenborstel mij voorgoed van mijn angst af doordat deze wel goed zijn werk doet.

Ik gebruik de tandenborstel nog te kort om te kijken naar de lange termijn verwachtingen, maar ik ben ontzettend benieuwd wat mijn tandarts zegt bij mijn volgende bezoek.

Pluspunten

• 3 weken gebruiken zonder opladen
  • superschone tanden
  • poetsaanwijzingen via app

Rob1234 01-10-2017 Product paar weken in bezit

Schitterend toestel

Een geweldig toestel. Mooi design, eenvoudig te gebruiken en poets je tanden fantastisch goed en geeft een ganse dag een proper en glad gevoel. Even wennen de eerste poestbeurt gezien het een totaal andere gevoel van poetsen geeft. Geen draaibeweging zoals bij een andere elektrische tandenborstel. Je hebt niet echt het gevoel dat je aan het poetsen bent, hoewel je tanden ontzettend proper en glad aanvoelen! Een echte aanrader. Ik wil geen ander toestel meer!

Pluspunten

• Snel
  • Ongelooflijk proper gevoel
  • Gladde en witte tanden
  • Eenvoudig in gebruik

natdafstef 29-09-2017 Product paar dagen in bezit

Perfecte tandeborstel

Ik gebruik de Philips Sonicare DiamondClean Smart elektrische sonische tandenborstel sinds een 11 tal dagen en wil echt geen andere tandenborstel meer.

Sinds ik mijn tanden met deze tandenborstel poets, geloof ik dat ik mijn tanden voorheen nooit grondig gepoetst heb. Met de Philips Sonicare DiamondClean Smart elektrische sonische tandenborstel heb ik eindelijk het gevoel dat ik mijn gebit volledig reinig. Ik heb begin is het poetsen even wennen omdat de borstels en de intensiteit anders zijn dan bij het gebruik van een klassieke elektrische tandenborstel maar dit word je snel gewoon.
Met de Philips Sonicare DiamondClean Smart krijg je persoonlijke begeleiding door de Smart technologie en door de Philips Sonicare App.
Erg handig is de ingebouwde timer zodat alle segmenten van je mond even lang en even grondig gepoetst worden. Door de druksensor die de Philips Sonicare bevat kan je ook niet meer te hard poetsen/duwen op je tanden. Ook de vervangingsherinnering voor de opzetborstel is een pluspunt.
Al na 4 dagen 2x daags poetsen zijn mijn tanden echt witter geworden en voelen ze heel de dag fris, gladder en proper aan. Wat een heerlijk gevoel! Ik beveel het iedereen aan

Mijn tandarts zal super tevreden zijn!

Pluspunten

• Alles
  • Gemakkelijk

Minpunten

• Niks

Anneke79 29-09-2017 Product paar weken in bezit

Tandartsmile

Ken je dat gevoel dat je bij de tandarts bent geweest en je tanden super glad en schoon voelen en ook zijn? Deze tandenborstel geeft je dit gevoel telkens weer. Sinds ik hem gebruik voelen mijn tanden gladder en schoner aan en ze zijn dit ook. De app is eenvoudig te installeren en geeft perfect aan waar je toch niet goed hebt gepoetst zodat je deze plaats extra aandacht kan schenken. Ik ben helemaal verkocht en wil geen andere meer en beveel hem iedereen aan. Wordt geleverd met een mooie etui en met een handige usb voor mee op reis. Alles is voorzien. Het is een investering die je dubbel en dik terug verdiend!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • mooi design