Philips HX9903 - Reviews

Snelheid instelbaar
Pulserende bewegingen
31000 per minuut
Elektrische flosser

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HX9903 op Kieskeurig.nl.

Alfred2 26-03-2019

Perfect voor gladde en witte tanden

Geschreven voor: Philips HX9903

Ik gebruikte al jaren een 'gewone' Sonicare. Maar deze smart versie maakt echt het verschil. Ik merk dat de begeleiding van de app bij het poetsen zorgt dat je langer en beter poetst. Mijn tanden zijn een stuk witter en voelen heel glad aan. Ik ben benieuwd wat de tandarts zal zeggen bij de volgende controle. Al met al ben ik dus heel tevreden. De app kan nog verder worden verbeterd. Die geeft bijvoorbeeld punten voor het poetsgedrag, maar die zijn nergens aan te relateren. En de app vraagt veel van de batterij van de mobiel. Het is bijna dagelijks de grootste stroomverbruiker.

Happy1 18-02-2019

Eindelijk voelt mijn gebit schoon en glad!

Geschreven voor: Philips HX9903

Jarenlang op zoek geweest naar een oplossing voor echt schone en gladde tanden na een poetsbeurt. Eindelijk gevonden!

Ruurd58 09-01-2019

Zeer goede tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9903

Ik gebruik naast deze tandenborstel nog een Sonicare Diamond Clean (de goedkopere uitvoering). Prima tandenborstel, de app is zeer handig maar ook niet helemaal overzichtelijk. Zal wel wennen zijn. Tanden voelen schoon en glad aan. Wat ik wel heel erg jammer vind is dat deze (een stuk duurdere) uitvoering dan mijn ' oude Sonicare Diamond Clean' geen oplaadmogelijkheid heeft in de oplader. Dat vind ik een grote misser, zeker voor deze prijs. Gelukkig heb ik de oude nog, die zal dus meegaan op vakanties.

AnnB 04-11-2017

Toppertje !

Geschreven voor: Philips HX9903

Ik heb het toestel nu enkele weken. Ik poetste voordien ook al elektrisch, maar zo'n proper gevoel had ik nog nooit na het poetsen. Het is even wennen aan de trillingen bij het poetsen maar het resultaat na elke poetsbeurt is onbeschrijfbaar.
Het installeren van de app en het opvolgen van de instructies tijdens het poetsen maakt je bewuster van je mondverzorging (heb ik overal gepoetst, druk ik niet te hard, heb ik geflost, mondwater gebruikt....).

Bij het toestel zijn diverse opzetstukjes geleverd (met elke hun specifieke functie).
Het toestel is niet alleen geweldig voor de tanden, maar ook "voor het oog": prachtig design, en geleverd met een aantal leuke accessoires: een glas, een reisetui... Kortom: volledig !

Mijn gewone tandenborstel ? Die ligt al in de vuilbak...geef mij maar de DiamondClean !
Oorspronkelijk gepost op philips.be

ABAU 27-10-2017

Goedgekeurd door de tandarts!

Geschreven voor: Philips HX9903

k heb bewust even gewacht met het schrijven van mijn review omdat het begin deze week tijd was voor mijn 6-maandelijks bezoek aan de tandarts. Ik maak makkelijk tandplak aan en goed poetsen is dus zeker een must. In het begin was het wel even wennen aan de app, maar na een weekje was het net of deze er altijd al was. Het design en het leuke oplaadglas zijn een streling voor het oog. Zelf voelde ik al snel dat mijn tanden veel gladder na het poetsen aanvoelden dan bij mijn oude elektrische tandenborstel, de app gaf aan wanneer er eens een plekje meer diende gepoetst te worden. De 4 verschillende poetsstanden zijn zeker een meerwaarde. Ook de tandarts zei dat er deze keer veel minder tandplak te bespeuren viel, dus is zeker een goede aankoop die zijn prijs meer dan waard is.

Pluspunten

• poetsresultaat
  • design en oplaadglas

Beernaert K 27-10-2017

Doelgericht poetsen

Geschreven voor: Philips HX9903

Deze tandenborstel geeft poetsen een totaal nieuwe betekenis. Dankzij de begeleidende app leer je doelgericht poetsen. Hij geeft aan wanneer je te hard of te snel poetst. Je kan zien welke tanden wat meer aandacht kunnen gebruiken. Elk deel van je gebit krijgt evenveel tijd toegewezen. Je poetst nooit meer te lang of te kort. Voor ieder doel - zoals witte tanden, tandvlees verzorgen - heb je een andere borstelkop. Het design is echt top. Daarvoor alleen al zou ik het aanschaffen. De batterij gaat verbazend lang mee.

Pluspunten

• strak design
  • lange batterijduur
  • doelgericht poetsen m.b.v. app
  • bijgeleverde borstelkoppen
  • verschillende poetsfunctie's

Minpunten

• het is even wennen aan de trilling

Beereke 27-10-2017

Doelgericht poetsen

Geschreven voor: Philips HX9903

Ik was enorm blij verrast toen ik de verpakking opende. Deze tandenborstel oogde nog beter dan verwacht. Eigenlijk is het een belediging om het zomaar een tandenborstel te noemen, hij is zoveel meer dan dat. Hij ziet er niet alleen strak uit, zijn futuristische karakter is ook terug te vinden in de functies. D.m.v. sensoren in de borstelkop is hij verbonden met een app. Die app helpt je doelgericht te poetsen. Hij geeft aan waar en hoelang je moet poetsen, of je te hard of te snel poetst; maar ook wanneer je borstelkop aan vervanging toe is. Je kan de trillingen instellen, alsook het gewenste programma, zoals wittere tanden of gezonder tandvlees.
De batterij is fantastisch. In plaats van een lelijke grote lader die je badkamer ontsiert, plaats je hem in een mooi glas, waar hij rustig kan opladen. De batterij gaat heel lang mee, dus je hoeft niet om de paar dagen te vloeken dat je hem weer bent vergeten opladen.
Hij is intussen een vaste waarde in mijn badkamer. Ik dank mijn gladdere, witte tanden en gezonder tandvlees aan deze fantastische tandenborstel; ik zou hem niet meer willen afgeven!
Oorspronkelijk gepost op philips.be

Fanny27 25-10-2017

Wittere tanden, leuk design, lange levensduur batterij

Geschreven voor: Philips HX9903

Dit toestel heeft me enorm verrast ! ik kom van manueel poetsen naar elektrisch. De eerste keer was wennen aan het toestel maar vanaf de 3de keer kon ik al niet meer zonder. Na het poetsen voelen je tanden super glad aan en zien er veel witter uit na slechts een aantal dagen.
De app zelf gebruik ik enkel in het weekend als ik wat meer tijd heb maar is zeker nice to have.
Het design is strak en oogt futuristisch en past perfect bij onze moderne badkamer.
ondanks de hogere kostprijs zou ik deze aan iedereen willen aanprijzen die belang hecht aan een goeie mondhygiene.
En wat een lange levensduur van de batterij ! Echt een enorme verrassing.

Pluspunten

• wittere tanden
  • leuk design
  • tanden voelen proper aan
  • levensduur batterij

Minpunten

• gebruiksvriendelijkheid app

Mrbrownsugar 24-10-2017

super resultaat

Geschreven voor: Philips HX9903

Enorm straf waar de technologie de dag van vandaag staat.

Van zodra ik het toestel uit de verpakking haalde was ik al onder de indruk van het oplaadsysteem. Een mooi design glas waarin je het toestel proper kan opladen (wel opletten dat het glas niet breekt). Na 2 weken intens gebruik is de batterij nog niet leeg. Eveneens de meegeleverde reisetui is heel mooi en handig. In de etui kan je 2 opzetborstels bewaren.

Het poetsresultaat mag er ook zeker zijn. Je kan zelf kiezen voor welk doel je wil gaan, wittere tanden, gezonder tandvlees, minder tandplak. Met behulp van de app kan je het gekozen doel mooi opvolgen en zie je ook hoe lang en waar je nog moet poetsen. Met het toestel kan je zelf ook kiezen uit 3 verschillende intensiteitsniveaus tijdens het poetsen. Het gevoel van de tanden is ook veel aangenamer. De tanden voelen heel glad aan.

Handig aan de app is ook dat je kan zien wanneer je de borstel ook best kan vervangen.

Ondanks de iets hogere prijsklasse zou ik het toestel zeker aanraden.

• Batterij
  • Uitgebreide mogelijkheden

Bianca666 24-10-2017

Strak, Trendy, Hypermodern, perfecte tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9903

Ik heb de philips diamond clear nu ruim drie weken in gebruik en ben zeer tevreden.
Deze stijlvolle tandenborstel verdiend een 10+ voor zijn strakke vormgeving en smart technologie.
Het poetsen met deze tandenborstel in combinatie met de coaching app geeft je duidelijk inzicht over hoe goed je poetst en welke plekken je vergeet. Dit is voor mij iedere keer een stimulans om nog beter te poetsen.
De slimme opzetborstels dragen bij aan gladde tanden alsof ze gepolijst zijn door de tandarts.
Wat ik een klein nadeel vind is het opladen via het glas, ik ben geen voorstander van glas op de badkamer, het oplaadsysteem werkt overigens wel erg goed.
Ook mijn tandarts ziet inmiddels duidelijk verschil met de vorming van tandplak.
Het gebruik van de app is makkelijk en duidelijk.
Al met al ben ik zeer tevreden!

Pluspunten

• slimme technologie
  • aanzienlijk minder tandplak
  • super design en goed schoon te houden

Minpunten

• het oplaadglas vind ik gevaarlijk op de badkamer

Frank1980 23-10-2017

Professionele tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9903

Sinds begin deze maand gebruik ik een Philips DiamondClean Smart. Een ultrasone tandenborstel welke vele malen sneller trilt dan een traditionele elektrische tandenborstel. Het was even wennen om hem te gebruiken, in vergelijk met mn vorige elektrisch borstel poetst/schrobt deze minder (hoef hem dus amper te bewegen en eigenlijk alleen tegen de tanden aan te houden) en trilt hij een stuk meer zodat uiteindelijk dezelfde (of zelfs meer) beweging gemaakt worden per tand. Dus een schoner resultaat, frisser mondgevoel en minder beschadigingen aan glazuur en tandvlees.

Bij mijn oude borstel merkte ik regelmatig dat de tandwortels vrij kwamen te liggen door te hard poetsen en dus het tandvlees zich terug trok. Dat is met deze tandenborsten helemaal voorbij, want de borstel trilt, geeft lichtsignaal en de app geeft een melding bij teveel poetsdruk.
Het is ook goed te zien hoe de app accuraat weergeeft waar de borstel zich bevind en hoe je poetst. De app geeft daar zelfs advies in.

Na een paar dagen was ik gewend aan de nieuwe ervaring en merkte ik dat de tanden schoner aanvoelden.

Uiteraard heb ik ook gekeken wat de borstels zouden kosten. Dat is wel een stukje duurder dan gemiddeld maar ze gaan hopelijk wel lang mee en poetsen dus erg schoon. Er is een setje te koop met verschillende type borstels. Ik wissel nog wel eens tussen Clean, Whitning en Polish. Ik mis eigenlijk wel de ronde borstels zoals door iedere tandarts eigenlijk aanbevolen word.

Het design is mooi, een mooie matzwarte afwerking. Professionele uitstraling.

Het voelt ook aangenaam in de hand. Verschillende poeststanden zijn leuk, maar worden in praktijk eigenlijk niet gebruikt. Tenminste ik laat ze altijd op het advies van de tandenborstel zelf staan. (ook de aanbevelingen van de app komen daarmee overeen)

Het glas is leuk als standaard en oplader, maar gebruik ik zelf niet om mee te spoelen. Bang dat het valt op de stenen.

Achteraf had ik beter het duurder/uitgebreider type willen hebben omdat daar ook de tongreiniging bij zit en de reisetui welke ook als oplader te gebruiken is. Ik weet daarnaast ook niet of de tongreiniger te gebruiken is op mijn toestel. Mijn toestel heeft 4 standen ipv de 5 welke het iets duurderer type hebben.

Het poetsen met de telefoon erbij is nog wennen en ook zeker niet iets wat ik dagelijks doe. Regelmatig wel aanzetten om de poetssessies over te zetten van het toestel naar de app. Daarnaast is het nogal een raar idee om de tandenborstel te kunnen updaten met software.

Kort samengevat, een prima apparaat welke ik kan aanraden aan anderen. Ik ben er super tevreden mee.

Pluspunten

• App
  • Ultrasoon
  • Schoon mondgevoel

Minpunten

• Prijzig
  • Reisetui is geen lader

Yunaa 22-10-2017

Hele goede tandenborstel voor beugeldragerde tiener

Geschreven voor: Philips HX9903

We hebben deze tandenborstel voor onze oudste dochter aangezien zij net een beugel krijgt en zelf wat laks is met poetsen. Dure tandeborstel maar er moest echt iets goeds komen ivm de beugel. Ze poetste altijd met een handtandenborstel en dat eigenlijk niet zo secuur. Deze zwarte tandenborstel is een hele mooie! Dochter poetst op de deep clean stand(de tanden en de beugel). De orthodontist is zeer tevreden over de schone tanden! Het poetsen met de app werkt perfect en zorgt ervoor dat ze geen plekken overslaat en altijd met de juiste druk poetst. Bij te hard drukken gaat de onderkant van de borstel branden. We hebben de "losse" beugel net opgehaald dus nu is supergoed poetsen zeer belangrijk is. We gaan het zien bij de controles, maar de orthodontist was nu al super enthousiast over het poetsten en deze geweldige tandenborstel die zorgt voor schone tanden dus zo weinig mogelijk kans op tandbederf door de beugel. De app is echt fantastisch voor tieners, want het maakt inzichtelijk wat ze wel en niet gepoetst hebben. Perfect schone tanden en gezond tandvlees! De app helpt ze net wat meer inzet te geven bij het tandenpoetsen. Het oplaadglas was ons eerst onduidelijk, we dachten dat het gewoon een drinkglas was maar het past op de zwarte oplader en je zet de tandenborstel in het glas waarna hij oplaad. Dit is wel een blijvertje voor onze dochter, zeker met 2.5 jaar verschillende beugels in het vooruitzicht.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • begeleiding van app (ideaal voor lakse tiener)
  • zeer goed resultaat
  • handig reisetui
  • lange accuduur

Minpunten

• breekbaar oplaadglas
  • Aan de prijs (maar dit wel waard)

Hilde 22-10-2017

een nieuwe manier van poetsen!

Geschreven voor: Philips HX9903

De tandenborstel oogt niet enkel mooi, hij poetst ook zeer goed. Je hebt een hele dag gladde tanden, iets wat ik nog met geen enkele andere tandenborstel heb bereikt. De 3 bij geleverde borstels zijn ook handig. zo heb je voor elke probleem,( bloedend tandvlees, gevoelige tanden,tandplak,...) de juiste borstel. De bijgeleverde app geeft advies waar je best poets, hoelang je moet poetsen en hoe hard je mag drukken of bewegen. Leuk extraatje maar niet voor elke dag.
Er zit in de verpakking ook een oplaadglas. handig, je hoeft enkel je tandenborstel in het gals te zetten om op te laden. Ik ben er alleen nog niet uit wat ik moet doen op vakantie. Het glas is nogal onhandig om mee te nemen.

Pluspunten

• verschillende borstels
  • gladdere tanden

Minpunten

• app werkt niet altijd goed
  • oplader voor als je op vakantie gaat

L1tjeuh 22-10-2017

Handige en zeer effectieve tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9903

Dit is een zeer handige en effectieve tandenborstel.
Mijn tanden hebben nog nooit zo proper gevoeld na het poetsen.
Deze tandenborstel ligt gemakkelijk in de hand, hij is gemakkelijk om mee te nemen op vakantie met de reisetui en handig dat je spoelglas ook je oplader is.
De app gebruik ik niet dagelijks, omdat soms het tanden poetsen wel wat snel moet gaan en zo. Deze vind ik niet altijd duidelijk, soms zegt hij dat ik aandacht moet hebben voor bijna heel mijn gebit, terwijl ik toch wel goed gepoetst heb op die moment.
Het belangrijkste is dat de tandenborstel doet wat hij moet doen en dat is goed poetsen, en dat doet hij zeker en vast.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Batterij gaat lang mee
  • Effectieve werking (tanden voelen zeer proper aan)

Minpunten

• De app is niet altijd even duidelijk

G456 21-10-2017

Beste ooit

Geschreven voor: Philips HX9903

De tandenborstel geeft een perfect resultaat. Je kan verschillende standen kiezen, het opladen is erg gemakkelijk. En hij ziet er ook nog prachtig uit.

Polleke81 17-10-2017

Schonere tanden

Geschreven voor: Philips HX9903

Sinds een paar weken gebruik ik de Philips Sonicare Diamondclean-tandenborstel. Eerst was het wat wennen qua techniek, maar dat heb ik inmiddels onder de knie. Ik gebruik steevast de app als ik poets. Hierdoor ben ik veel gestructureerder gaan poetsen en sla ik niets over. Mijn tanden voelen veel schoner aan dan voorheen en dat geeft een fris gevoel in de mond. Buiten dat voelt de borstel zeer luxueus en aan weet je dat je geen borstel van een paar tientjes in de handen hebt. Minpuntje: soms pakt de app niet goed waar je aan het poetsen bent en dat resulteert dan in een 'slechte' poetsbeurt. Voor elk gedeelte van het gebit krijg je zo'n 10 seconden. Mis je de goede techniek voor een seconde of 3 en je hebt het dus niet goed gedaan. Ik baal dan van zo'n poetsbeurt en zou graag een soort van 'herkansing' willen krijgen van de app voor dat specifieke gedeelte. Al met al een fantastische aankoop die ik van harte aanbeveel!

Kimiba 16-10-2017

Fantastische tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9903

Deze tandenborstel met meegeleverde opzetstukke, doet echt wat t beloofd. Ik was sceptisch, maar ik ben zeer tevreden over het resultaat. Mooi design. Oplader in glas verwerkt. Mooi en praktisch voor thuis. Gelukkig gaat de batterij lang mee, want voor op een lange vakantie is dit niet heel praktisch. Met de app kun je precies zien hoe je poetst en wat je nog kunt verbeteren. Mijn mondhygienist is ook zeer tevreden. Ik zou deze tandenborstel aan iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Poetst grondig
  • Lange batterij
  • Handige poetsapp

Minpunten

• Oplader in glas

metoyoutje 16-10-2017

tevreden over resultaat

Geschreven voor: Philips HX9903

Ik was al overtuigd bij het openen van de doos dat dit geen gewone elektrische tandenborstel zou zijn. hij ziet er prachtig uit ligt goed in de hand. met het reisetui ook heel handig om overal mee te nemen, ik kan hem nu in mijn handtas stoppen om middags nog eens te poetsen.
Ik heb de app geïnstalleerd en is handig je ziet waar je goed of minder goed poets, wanneer je moet poetsen en hoelang.
Ik denk dat mijn tandarts zal zien dat ik een nieuwe poetshulp heb want ik voel duidelijk dat ik beter poets. ik heb nogal wat last van tandplak en merk toch dat mijn tanden gladder aanvoelen.
ik ben al overtuigd ik zou hem al niet meer willen ruilen voor mijn oude tandenborstel.
De batterij gaat lang mee en ik moet nooit zoeken naar de oplader want het is het glas, ik vind dit heel handig.
De drie borstels doen ook hun beloofde werk.
en door de instelbare intensiteit kan je makkelijk aanpassen aan het verbeterde elektrisch poetsen.
Tot slot een echte aanrader!!!!!!!!!

Claire1980 16-10-2017

Futuristische poetservaring

Geschreven voor: Philips HX9903

Ik was blij verrast bij het openen van de verpakking: de tandenborstel en het bijbehorende oplaadglas hebben een prachtig design. Ten opzichte van mijn vorige Sonicare heeft deze meer functies en poetst nóg beter schoon. Wat ik helemaal geweldig vind, zijn de verschillende opzetborstels die, dmv een chip, gelijk het goede poetsprogramma laten kiezen op de borstel. De waarschuwing voor het te hard poetsen is heel handig (dmv trillen en licht), maar voor mij persoonlijk wel erg gevoelig. Helaas heb ik de bijbehorende app nog niet kunnen gebruiken, omdat mijn tandenborstel niet wil communiceren met mijn telefoon. Al met al een zeer goede tandenborstel!

Pluspunten

• design
  • lange batterijduur
  • automatische programmakeuze

Minpunten

• gevoelige waarschuwing bij te hard poetsen

Geoffrey80 15-10-2017

Meteen verkocht

Geschreven voor: Philips HX9903

Toen ik de doos opendeed was ik al meteen opgewonden om dit nieuw speeltje uit te testen want wat heeft dit ding een knap design, heel hightech met de leds. Hij wordt ook vrij compleet geleverd met verschillende opzetborstels die specifiek ontwikkeld werden voor een probleemgeval, dus als je vb last hebt van gevoelig tandvlees kan je die best gebruiken. Ook het bijgeleverd opbergetui en de wireless oplaadmogelijkheid bombardeert dit juweeltje tot een luxeproduct. Maar hij is niet alleen knap maar hij werkt ook precies hoe ik het zou willen. Mijn vorige tandenborstel, want de oude is nu gedeclasseerd was ook een sonische tandenborstel, dus eentje die vibrerend ipv bij de 'goedkopere' een draaiende kop. Het is net die sonische beweging waarbij je echt het gevoel hebt dat je tanden super zuiver zijn. Ikzelf gebruik vooral de hoogste intensiteit van het whitening-programma maar de overige lagere 2 intensiteiten zijn prima voor mensen die iets gevoeliger zijn. De andere standen, buiten, het whitening programma, helpen voor specifieke probleemgevallen, zoals gevoelig tandvlees.
De enige teleurstelling was dat de app niet draaide op mijn smartphone en ik dus die van mijn partner moest gebruiken. Ik was de tandenborstel al bijna kwijt want zij wou hem nu gebruiken. Helaas voor haar. Omdat ik niet constant met haar gsm connecteer is het ook fijn dat hij een geheugen heeft die de data tijdelijk opslaat totdat je connecteert met je smartphone
Het stimuleert enorm om je tanden goed te poetsen, het is zoals velen die met een sportband om de pols lopen om zo uitdagingen te hebben. De verschillende probleemgevallen kan je fijn aangeven en de app helpt je hieraan te werken. De batterijduur van het toestel op de hoogste stand vind ik ruimschoots voldoende, na een paar weken gebruikt te hebben nog maar 2 keer opgeladen. We moeten nog even afwachten of het effectief ook doet wat het beloofd maar ik kijk er alvast positief naar. En die tandenborstel blijft de mijne :-)

Pluspunten

• Knap design
  • Tanden zijn echt proper
  • Motiverende app

Minpunten

• Prijs, maar je krijgt waar voor je geld