Philips HX9903 - Reviews

Snelheid instelbaar
Pulserende bewegingen
31000 per minuut
Elektrische flosser

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

ABAU 27-10-2017

Goedgekeurd door de tandarts!

k heb bewust even gewacht met het schrijven van mijn review omdat het begin deze week tijd was voor mijn 6-maandelijks bezoek aan de tandarts. Ik maak makkelijk tandplak aan en goed poetsen is dus zeker een must. In het begin was het wel even wennen aan de app, maar na een weekje was het net of deze er altijd al was. Het design en het leuke oplaadglas zijn een streling voor het oog. Zelf voelde ik al snel dat mijn tanden veel gladder na het poetsen aanvoelden dan bij mijn oude elektrische tandenborstel, de app gaf aan wanneer er eens een plekje meer diende gepoetst te worden. De 4 verschillende poetsstanden zijn zeker een meerwaarde. Ook de tandarts zei dat er deze keer veel minder tandplak te bespeuren viel, dus is zeker een goede aankoop die zijn prijs meer dan waard is.

Pluspunten

• poetsresultaat
  • design en oplaadglas

Beernaert K 27-10-2017

Doelgericht poetsen

Deze tandenborstel geeft poetsen een totaal nieuwe betekenis. Dankzij de begeleidende app leer je doelgericht poetsen. Hij geeft aan wanneer je te hard of te snel poetst. Je kan zien welke tanden wat meer aandacht kunnen gebruiken. Elk deel van je gebit krijgt evenveel tijd toegewezen. Je poetst nooit meer te lang of te kort. Voor ieder doel - zoals witte tanden, tandvlees verzorgen - heb je een andere borstelkop. Het design is echt top. Daarvoor alleen al zou ik het aanschaffen. De batterij gaat verbazend lang mee.

Pluspunten

• strak design
  • lange batterijduur
  • doelgericht poetsen m.b.v. app
  • bijgeleverde borstelkoppen
  • verschillende poetsfunctie's

Minpunten

• het is even wennen aan de trilling

Fanny27 25-10-2017

Wittere tanden, leuk design, lange levensduur batterij

Dit toestel heeft me enorm verrast ! ik kom van manueel poetsen naar elektrisch. De eerste keer was wennen aan het toestel maar vanaf de 3de keer kon ik al niet meer zonder. Na het poetsen voelen je tanden super glad aan en zien er veel witter uit na slechts een aantal dagen.
De app zelf gebruik ik enkel in het weekend als ik wat meer tijd heb maar is zeker nice to have.
Het design is strak en oogt futuristisch en past perfect bij onze moderne badkamer.
ondanks de hogere kostprijs zou ik deze aan iedereen willen aanprijzen die belang hecht aan een goeie mondhygiene.
En wat een lange levensduur van de batterij ! Echt een enorme verrassing.

Pluspunten

• wittere tanden
  • leuk design
  • tanden voelen proper aan
  • levensduur batterij

Minpunten

• gebruiksvriendelijkheid app

Mrbrownsugar 24-10-2017

super resultaat

Enorm straf waar de technologie de dag van vandaag staat.

Van zodra ik het toestel uit de verpakking haalde was ik al onder de indruk van het oplaadsysteem. Een mooi design glas waarin je het toestel proper kan opladen (wel opletten dat het glas niet breekt). Na 2 weken intens gebruik is de batterij nog niet leeg. Eveneens de meegeleverde reisetui is heel mooi en handig. In de etui kan je 2 opzetborstels bewaren.

Het poetsresultaat mag er ook zeker zijn. Je kan zelf kiezen voor welk doel je wil gaan, wittere tanden, gezonder tandvlees, minder tandplak. Met behulp van de app kan je het gekozen doel mooi opvolgen en zie je ook hoe lang en waar je nog moet poetsen. Met het toestel kan je zelf ook kiezen uit 3 verschillende intensiteitsniveaus tijdens het poetsen. Het gevoel van de tanden is ook veel aangenamer. De tanden voelen heel glad aan.

Handig aan de app is ook dat je kan zien wanneer je de borstel ook best kan vervangen.

Ondanks de iets hogere prijsklasse zou ik het toestel zeker aanraden.

• Batterij
  • Uitgebreide mogelijkheden

Bianca666 24-10-2017

Strak, Trendy, Hypermodern, perfecte tandenborstel

Ik heb de philips diamond clear nu ruim drie weken in gebruik en ben zeer tevreden.
Deze stijlvolle tandenborstel verdiend een 10+ voor zijn strakke vormgeving en smart technologie.
Het poetsen met deze tandenborstel in combinatie met de coaching app geeft je duidelijk inzicht over hoe goed je poetst en welke plekken je vergeet. Dit is voor mij iedere keer een stimulans om nog beter te poetsen.
De slimme opzetborstels dragen bij aan gladde tanden alsof ze gepolijst zijn door de tandarts.
Wat ik een klein nadeel vind is het opladen via het glas, ik ben geen voorstander van glas op de badkamer, het oplaadsysteem werkt overigens wel erg goed.
Ook mijn tandarts ziet inmiddels duidelijk verschil met de vorming van tandplak.
Het gebruik van de app is makkelijk en duidelijk.
Al met al ben ik zeer tevreden!

Pluspunten

• slimme technologie
  • aanzienlijk minder tandplak
  • super design en goed schoon te houden

Minpunten

• het oplaadglas vind ik gevaarlijk op de badkamer

Frank1980 23-10-2017

Professionele tandenborstel

Sinds begin deze maand gebruik ik een Philips DiamondClean Smart. Een ultrasone tandenborstel welke vele malen sneller trilt dan een traditionele elektrische tandenborstel. Het was even wennen om hem te gebruiken, in vergelijk met mn vorige elektrisch borstel poetst/schrobt deze minder (hoef hem dus amper te bewegen en eigenlijk alleen tegen de tanden aan te houden) en trilt hij een stuk meer zodat uiteindelijk dezelfde (of zelfs meer) beweging gemaakt worden per tand. Dus een schoner resultaat, frisser mondgevoel en minder beschadigingen aan glazuur en tandvlees.

Bij mijn oude borstel merkte ik regelmatig dat de tandwortels vrij kwamen te liggen door te hard poetsen en dus het tandvlees zich terug trok. Dat is met deze tandenborsten helemaal voorbij, want de borstel trilt, geeft lichtsignaal en de app geeft een melding bij teveel poetsdruk.
Het is ook goed te zien hoe de app accuraat weergeeft waar de borstel zich bevind en hoe je poetst. De app geeft daar zelfs advies in.

Na een paar dagen was ik gewend aan de nieuwe ervaring en merkte ik dat de tanden schoner aanvoelden.

Uiteraard heb ik ook gekeken wat de borstels zouden kosten. Dat is wel een stukje duurder dan gemiddeld maar ze gaan hopelijk wel lang mee en poetsen dus erg schoon. Er is een setje te koop met verschillende type borstels. Ik wissel nog wel eens tussen Clean, Whitning en Polish. Ik mis eigenlijk wel de ronde borstels zoals door iedere tandarts eigenlijk aanbevolen word.

Het design is mooi, een mooie matzwarte afwerking. Professionele uitstraling.

Het voelt ook aangenaam in de hand. Verschillende poeststanden zijn leuk, maar worden in praktijk eigenlijk niet gebruikt. Tenminste ik laat ze altijd op het advies van de tandenborstel zelf staan. (ook de aanbevelingen van de app komen daarmee overeen)

Het glas is leuk als standaard en oplader, maar gebruik ik zelf niet om mee te spoelen. Bang dat het valt op de stenen.

Achteraf had ik beter het duurder/uitgebreider type willen hebben omdat daar ook de tongreiniging bij zit en de reisetui welke ook als oplader te gebruiken is. Ik weet daarnaast ook niet of de tongreiniger te gebruiken is op mijn toestel. Mijn toestel heeft 4 standen ipv de 5 welke het iets duurderer type hebben.

Het poetsen met de telefoon erbij is nog wennen en ook zeker niet iets wat ik dagelijks doe. Regelmatig wel aanzetten om de poetssessies over te zetten van het toestel naar de app. Daarnaast is het nogal een raar idee om de tandenborstel te kunnen updaten met software.

Kort samengevat, een prima apparaat welke ik kan aanraden aan anderen. Ik ben er super tevreden mee.

Pluspunten

• App
  • Ultrasoon
  • Schoon mondgevoel

Minpunten

• Prijzig
  • Reisetui is geen lader

Yunaa 22-10-2017

Hele goede tandenborstel voor beugeldragerde tiener

We hebben deze tandenborstel voor onze oudste dochter aangezien zij net een beugel krijgt en zelf wat laks is met poetsen. Dure tandeborstel maar er moest echt iets goeds komen ivm de beugel. Ze poetste altijd met een handtandenborstel en dat eigenlijk niet zo secuur. Deze zwarte tandenborstel is een hele mooie! Dochter poetst op de deep clean stand(de tanden en de beugel). De orthodontist is zeer tevreden over de schone tanden! Het poetsen met de app werkt perfect en zorgt ervoor dat ze geen plekken overslaat en altijd met de juiste druk poetst. Bij te hard drukken gaat de onderkant van de borstel branden. We hebben de "losse" beugel net opgehaald dus nu is supergoed poetsen zeer belangrijk is. We gaan het zien bij de controles, maar de orthodontist was nu al super enthousiast over het poetsten en deze geweldige tandenborstel die zorgt voor schone tanden dus zo weinig mogelijk kans op tandbederf door de beugel. De app is echt fantastisch voor tieners, want het maakt inzichtelijk wat ze wel en niet gepoetst hebben. Perfect schone tanden en gezond tandvlees! De app helpt ze net wat meer inzet te geven bij het tandenpoetsen. Het oplaadglas was ons eerst onduidelijk, we dachten dat het gewoon een drinkglas was maar het past op de zwarte oplader en je zet de tandenborstel in het glas waarna hij oplaad. Dit is wel een blijvertje voor onze dochter, zeker met 2.5 jaar verschillende beugels in het vooruitzicht.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • begeleiding van app (ideaal voor lakse tiener)
  • zeer goed resultaat
  • handig reisetui
  • lange accuduur

Minpunten

• breekbaar oplaadglas
  • Aan de prijs (maar dit wel waard)

Hilde 22-10-2017

een nieuwe manier van poetsen!

De tandenborstel oogt niet enkel mooi, hij poetst ook zeer goed. Je hebt een hele dag gladde tanden, iets wat ik nog met geen enkele andere tandenborstel heb bereikt. De 3 bij geleverde borstels zijn ook handig. zo heb je voor elke probleem,( bloedend tandvlees, gevoelige tanden,tandplak,...) de juiste borstel. De bijgeleverde app geeft advies waar je best poets, hoelang je moet poetsen en hoe hard je mag drukken of bewegen. Leuk extraatje maar niet voor elke dag.
Er zit in de verpakking ook een oplaadglas. handig, je hoeft enkel je tandenborstel in het gals te zetten om op te laden. Ik ben er alleen nog niet uit wat ik moet doen op vakantie. Het glas is nogal onhandig om mee te nemen.

Pluspunten

• verschillende borstels
  • gladdere tanden

Minpunten

• app werkt niet altijd goed
  • oplader voor als je op vakantie gaat

L1tjeuh 22-10-2017

Handige en zeer effectieve tandenborstel

Dit is een zeer handige en effectieve tandenborstel.
Mijn tanden hebben nog nooit zo proper gevoeld na het poetsen.
Deze tandenborstel ligt gemakkelijk in de hand, hij is gemakkelijk om mee te nemen op vakantie met de reisetui en handig dat je spoelglas ook je oplader is.
De app gebruik ik niet dagelijks, omdat soms het tanden poetsen wel wat snel moet gaan en zo. Deze vind ik niet altijd duidelijk, soms zegt hij dat ik aandacht moet hebben voor bijna heel mijn gebit, terwijl ik toch wel goed gepoetst heb op die moment.
Het belangrijkste is dat de tandenborstel doet wat hij moet doen en dat is goed poetsen, en dat doet hij zeker en vast.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Batterij gaat lang mee
  • Effectieve werking (tanden voelen zeer proper aan)

Minpunten

• De app is niet altijd even duidelijk

G456 21-10-2017

Beste ooit

De tandenborstel geeft een perfect resultaat. Je kan verschillende standen kiezen, het opladen is erg gemakkelijk. En hij ziet er ook nog prachtig uit.

Polleke81 17-10-2017

Schonere tanden

Sinds een paar weken gebruik ik de Philips Sonicare Diamondclean-tandenborstel. Eerst was het wat wennen qua techniek, maar dat heb ik inmiddels onder de knie. Ik gebruik steevast de app als ik poets. Hierdoor ben ik veel gestructureerder gaan poetsen en sla ik niets over. Mijn tanden voelen veel schoner aan dan voorheen en dat geeft een fris gevoel in de mond. Buiten dat voelt de borstel zeer luxueus en aan weet je dat je geen borstel van een paar tientjes in de handen hebt. Minpuntje: soms pakt de app niet goed waar je aan het poetsen bent en dat resulteert dan in een 'slechte' poetsbeurt. Voor elk gedeelte van het gebit krijg je zo'n 10 seconden. Mis je de goede techniek voor een seconde of 3 en je hebt het dus niet goed gedaan. Ik baal dan van zo'n poetsbeurt en zou graag een soort van 'herkansing' willen krijgen van de app voor dat specifieke gedeelte. Al met al een fantastische aankoop die ik van harte aanbeveel!

Kimiba 16-10-2017

Fantastische tandenborstel

Deze tandenborstel met meegeleverde opzetstukke, doet echt wat t beloofd. Ik was sceptisch, maar ik ben zeer tevreden over het resultaat. Mooi design. Oplader in glas verwerkt. Mooi en praktisch voor thuis. Gelukkig gaat de batterij lang mee, want voor op een lange vakantie is dit niet heel praktisch. Met de app kun je precies zien hoe je poetst en wat je nog kunt verbeteren. Mijn mondhygienist is ook zeer tevreden. Ik zou deze tandenborstel aan iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Poetst grondig
  • Lange batterij
  • Handige poetsapp

Minpunten

• Oplader in glas

metoyoutje 16-10-2017

tevreden over resultaat

Ik was al overtuigd bij het openen van de doos dat dit geen gewone elektrische tandenborstel zou zijn. hij ziet er prachtig uit ligt goed in de hand. met het reisetui ook heel handig om overal mee te nemen, ik kan hem nu in mijn handtas stoppen om middags nog eens te poetsen.
Ik heb de app geïnstalleerd en is handig je ziet waar je goed of minder goed poets, wanneer je moet poetsen en hoelang.
Ik denk dat mijn tandarts zal zien dat ik een nieuwe poetshulp heb want ik voel duidelijk dat ik beter poets. ik heb nogal wat last van tandplak en merk toch dat mijn tanden gladder aanvoelen.
ik ben al overtuigd ik zou hem al niet meer willen ruilen voor mijn oude tandenborstel.
De batterij gaat lang mee en ik moet nooit zoeken naar de oplader want het is het glas, ik vind dit heel handig.
De drie borstels doen ook hun beloofde werk.
en door de instelbare intensiteit kan je makkelijk aanpassen aan het verbeterde elektrisch poetsen.
Tot slot een echte aanrader!!!!!!!!!

Claire1980 16-10-2017

Futuristische poetservaring

Ik was blij verrast bij het openen van de verpakking: de tandenborstel en het bijbehorende oplaadglas hebben een prachtig design. Ten opzichte van mijn vorige Sonicare heeft deze meer functies en poetst nóg beter schoon. Wat ik helemaal geweldig vind, zijn de verschillende opzetborstels die, dmv een chip, gelijk het goede poetsprogramma laten kiezen op de borstel. De waarschuwing voor het te hard poetsen is heel handig (dmv trillen en licht), maar voor mij persoonlijk wel erg gevoelig. Helaas heb ik de bijbehorende app nog niet kunnen gebruiken, omdat mijn tandenborstel niet wil communiceren met mijn telefoon. Al met al een zeer goede tandenborstel!

Pluspunten

• design
  • lange batterijduur
  • automatische programmakeuze

Minpunten

• gevoelige waarschuwing bij te hard poetsen

Geoffrey80 15-10-2017

Meteen verkocht

Toen ik de doos opendeed was ik al meteen opgewonden om dit nieuw speeltje uit te testen want wat heeft dit ding een knap design, heel hightech met de leds. Hij wordt ook vrij compleet geleverd met verschillende opzetborstels die specifiek ontwikkeld werden voor een probleemgeval, dus als je vb last hebt van gevoelig tandvlees kan je die best gebruiken. Ook het bijgeleverd opbergetui en de wireless oplaadmogelijkheid bombardeert dit juweeltje tot een luxeproduct. Maar hij is niet alleen knap maar hij werkt ook precies hoe ik het zou willen. Mijn vorige tandenborstel, want de oude is nu gedeclasseerd was ook een sonische tandenborstel, dus eentje die vibrerend ipv bij de 'goedkopere' een draaiende kop. Het is net die sonische beweging waarbij je echt het gevoel hebt dat je tanden super zuiver zijn. Ikzelf gebruik vooral de hoogste intensiteit van het whitening-programma maar de overige lagere 2 intensiteiten zijn prima voor mensen die iets gevoeliger zijn. De andere standen, buiten, het whitening programma, helpen voor specifieke probleemgevallen, zoals gevoelig tandvlees.
De enige teleurstelling was dat de app niet draaide op mijn smartphone en ik dus die van mijn partner moest gebruiken. Ik was de tandenborstel al bijna kwijt want zij wou hem nu gebruiken. Helaas voor haar. Omdat ik niet constant met haar gsm connecteer is het ook fijn dat hij een geheugen heeft die de data tijdelijk opslaat totdat je connecteert met je smartphone
Het stimuleert enorm om je tanden goed te poetsen, het is zoals velen die met een sportband om de pols lopen om zo uitdagingen te hebben. De verschillende probleemgevallen kan je fijn aangeven en de app helpt je hieraan te werken. De batterijduur van het toestel op de hoogste stand vind ik ruimschoots voldoende, na een paar weken gebruikt te hebben nog maar 2 keer opgeladen. We moeten nog even afwachten of het effectief ook doet wat het beloofd maar ik kijk er alvast positief naar. En die tandenborstel blijft de mijne :-)

Pluspunten

• Knap design
  • Tanden zijn echt proper
  • Motiverende app

Minpunten

• Prijs, maar je krijgt waar voor je geld

Lizz 13-10-2017

Prachtige tandenborstel, met een elegante uitstraling

Wow, Wat een elektrische tandenborstel!
Niks is teveel gezegd als ik schrijf dat deze elektrische tandenborstel een aanrader is.
Het design is zo mooi, ik heb de zwarte tandenborstel en samen met het glas is het een parel voor het oog in je badkamer.
De borstel is groot en bereikt een groot vlak op je gebit.Ik was een ronde kop gewend, maar ben moeiteloos omgeschakeld en merk nu hoe fijn het is om een groter bereik te hebben.
Het menu is makkelijk in te stellen, zodra je gaat poetsen kies je snel de stand en de volume hiervan.
Ik heb een klein stukje in mijn kies waar ik last van heb, daar poets ik op 1-ster en de rest poets ik op 3-sterren.
Ik kan niet anders zeggen dan dat deze tandenborstel veel beter poetst en een veel beter poetsresultaat geeft dan mijn oude elektrische tandenborstel.
Ik heb nog nooit gladde tanden gehad en sinds ik ben begonnen, na de eerste poetsbeurt, had ik al gladde schone tanden. Dit heb ik hier voorheen zowel met een gewone handtandenborstel als elektrische tandenborstel nooit weten te bereiken.
Ik heb veel problemen met tandplak gehad, ik denk dat dat nu verleden tijd is als ik na 1 poetsbeurt merk hoeveel schoner mijn tanden zijn. Ik ben zo blij, omdat ik nu gegarandeerd zo goed mogelijk poets.
Dan is er nog de app, die bijhoudt hoe je poetst. Het is eenvoudig af te lezen hoe je poetst, wat je minder goed hebt gepoetst, waar je te hard drukt, etc. Heel fijn om zo inzicht te krijgen in je poetsgedrag. Uiteraard is dit een optie, je hoeft het niet te gebruiken.
Ik ben enorm blij met deze elektrische tandenborstel, bij de tandarts kreeg ik nog wel eens te horen dat het poetsen wellicht iets beter kon, nu doet de borstel het meeste werk en heb ik eindelijk schonere tanden.
De accu gaat best lang mee, het glas is minder praktisch als je bv veel onderweg bent, maar ik vind hem erg mooi staan in mijn badkamer.
De aanschafprijs is hij dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• vormgeving
  • accu
  • instelbaar volume
  • grote borstelkop
  • poetst krachtig tandplek weg

Minpunten

• prijs

Rob1234 13-10-2017

Schitterend resultaat

Deze tandenborstel is helemaal anders dan andere elektrische tandenborstels. Vanaf het eerste gebruik voel je het verschil. De tandenborstel maakt geen draaiende beweging, maar je hebt het gevoel dat hij "zweeft" over je tanden. Je hebt verschillende programma's waarmee je je tanden kan poetsen! En deze geven allemaal een schitterend resultaat! Je voelt dat je tanden glad zijn en geeft een ontzettend proper gevoel. Het lijkt alsof je je tanden vroeger nooit echt proper hebt gekregen! Bovendien zie je snel het verschil ... je tanden worden ook witter! En zonder speciale tandpasta hiervoor te gebruiken! Je kan de tandbortsel aansluiten via de app op je smartphone. Handig om te volgen hoe je poetst! Mijn tandarts maakt er handig gebruik van! Bovendien is het erg handig opladen van de tandenborstel ... hij geeft aan hoeveel batterij hij nog heeft. Je sluit je oplader aan. Je zet het philips glas er op en zet de tandenborstel erin. Makkelijk opladen zo. Ook een handige reisetui! Zeer luxueus! Makkelijk! Zorg wel dat je de usb reisetui hebt. Dan kan je zonder veel gesleur hem opladen op vakantie! Ik ben super tevreden! Iets hogere prijs, maar hij is het echt waard! Ik ben overtuigd. Ik wil nooit nog een andere! Ik beveel hem echt aan! Zet hem alvast op je wishlist met sinterklaas of Kerst!

Pluspunten

• Makkelijk
  • Proper gevoel
  • Wittere tanden

Minpunten

• Iets duurder
  • Zorg dat je een usb reisetui hebt

Nennie 12-10-2017

Heerlijk schone tanden, lange accuduur

De tandenborstel ziet er prachtig uit.

Het handstuk is lang en voelt glad aan. Er zitten verschillende intensiteitsniveau’s op en zelfs verschillende modi, zoals Clean, Deep clean, gum health, whitening. Afhankelijk van het borstelkopje, verandert de modus automatisch, maar dit is ook heel simpel handmatig in te stellen. Er brandt een paars lampje als je teveel druk uitoefent en op de Sonicare app kan je zelfs zien of je teveel met de tandenborstel beweegt (schrobt).

De Sonicare app is gratis te downloaden, daarmee kan je je voortgang bijhouden. Met de app poets ik veel korter dan ik gewend ben, want het geeft aan wanneer je volgende poetsvlak aan de beurt is. Na elke poestbeurt vraagt de app of ik tussen mjn tanden heb gereinigd, mondwater heb gebruikt en mijn tong heb gereinigd.

Mijn tanden voelen heerlijk schoon aan, maar heb last van gevoelige tandhalzen en ga ook niet met hogere intensiteit poetsen. Ivm paradontitis ervaring, poets ik elke dag met de Gum Health borstel, met dit programma kan je ook langer poetsen, heel fijn!
Ik heb de batterij maar een keer opgeladen in twee weken tijd, terwijl het niet eens nodig was, en hij is nu nog stééds vol. Dat betekent, dat je, wanneer je net zoals ik niet beschikt over een usbopladeretui (want die zijn er) dat je eigenlijk je tandenborstel vóór je vakantie goed moet opladen (hoppa in het mooie glaasje!).

Zelfs na een aantal weken vind ik dat het handstuk echt te glad is, en ben bang dat hij uit mijn handen valt.
De vragen van de app, (ragen, mondwater en tong reinigen) zijn drie handelingen extra, waardoor je na elke poetsbeurt drie keer een scherm weg moet klikken. Door deze vragen ben ik wel mondwater gaan gebruiken, dank je Philips! Maar na een aantal dagen ben ik gestopt met het gebruiken van de app, vanwege de vragen en vanwege het gevoel dat elke poetssessie een wedstrijdje is...(Poets ik snel genoeg? Wordt het vakje wit genoeg? Moet ik nu al wisselen?)
De borstelkop is groot en om de achterkant van de voortanden (boven en onder) te poetsen, vind ik nog steeds erg lastig.

Ik raad deze tandenborstel aan, omdat het zijn werk echt heel goed doet, en ik denk dat mijn tanden echt schoner zijn geworden! Wel raad ik iedereen aan om het instructiefilmpje van Philips op Youtube eerst te gaan bekijken, zodat je precies weet hoe je met deze tandenborstel elke tand poetst.

Pluspunten

• Poetst zeer goed
  • Verschillende poetsstanden

Minpunten

• handstuk te glad
  • app overbodig

yj81 12-10-2017

Zeer goede tandenborstel!

Al bij het uitpakken word ik enthousiast. Wat een luxe uitstraling heeft deze tandenborstel. Aan alles is gedacht. Een luxe kleur(zwart),een beker om hem in op te laden(erg stylish!), een app waarmee je kunt kijken of je goed poetst en verschillende opzetborstels.Ik begin gelijk dezelfde avond met testen. De app snel geïnstalleerd, alle informatie gelezen en los! Het valt gelijk op dat deze tandenborstel niet roteert maar trilt.Een heel ander gevoel. Niet onprettig,maar anders.Ik ga voor het tandvlees programma in de app. De app is handig,maar ik denk niet dat ik hem na de test periode nog ga gebruiken. Kost me al met al toch wat teveel moeite om dat bij elke poetsbeurt te doen. Maar nu wel leuk om te zien of je alles goed doet. Na afloop voelen mijn tanden echt heel erg glad aan, veel gladder dan normaal met mijn elektrische tandenborstel van een ander A merk. Ik ben dus enthousiast. Ik gebruik hem nu een aantal weken inmiddels en mijn tandvlees is enorm verbeterd en bloed niet meer. Mijn tanden zijn veel gladder en misschien ook zelf een tikkeltje witter? Kortom: Een top product. Wel enorm aan de prijs, maar als je het geld (er voor over)hebt zeker een aanrader

Pluspunten

• Zeer schone tanden
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• erg duur!

Lizz24 11-10-2017

Slimme tandenborstel met prachtige vormgeving

De DiamondClean is een fijne tandenborstel. Bij het koppelen van de app kun je aangeven wat je graag wilt verbeteren, bv omdat je bloedend tandvlees hebt of je wilt graag wittere tanden. Ik heb voor de laatste gekozen en daarmee start een programma van 20 dagen. Ook laat de app zien welke tandenborstel hiervoor geschikt is en vanaf hier start het programma en kun je gaan poetsen, de eerste keer vond ik 't wat onwennig en moest erg wennen aan 't poetsen met een app erbij, maar je hebt snel door hoe dit werkt en dan is dit best interessant omdat je dan ziet hoe je poetst en waar je aandacht meer of minder naartoe moet. Op de app zie je een gebit en laat zien waar je poetst,als je 't goed doet, kleuren de tanden van geel naar wit, geef je te veel druk dan licht de onderkant van de tandenborstel paars op.Als de poets sessie afgelopen is zie je aan de kleur van de tanden wat er goed en minder goed is gedaan. Ik vind 't wel fijn om gebruik te maken van de app maar ik denk dat na verloop van tijd ik het minder gebruik omdat je voor 't tandenpoetsen eerst de app, je Bluetooth en locatie moet aanzetten voor je gaat tandenpoetsen,maar misschien is 't gewoon iets waar je aan moet wennen. De tandenborstel op zich poetst goed en mijn tanden voelen lekker schoon aan. Ik heb hiervoor ook een Sonicare gehad en vind dit gewoon de fijnste tandenborstels die er zijn. Ik heb tussendoor nog een oral B gebruikt maar deze weer weggedaan omdat ik 't gevoel had dat er een tractor door mijn mond ging. Of het programma voor wittere tanden echt werkt weet ik nog niet omdat ik hem daarvoor nog te kort heb gebruikt. Maar ik ben mijzelf nu wel bewuster van mijn poets gedrag. Het design is geweldig vind ik, mooi zwart en staat gewoon mooi in je badkamer, het oplaadglas is echt een leuke eyecatcher al vind ik 't wel een dingetje, een glas in de badkamer. Ook het reisetui is stevig en makkelijk en voelt luxe aan. Ik raad aan om de gebruiksaanwijzing goed door te lezen en ook op de app alles een beetje uit te proberen. Ik ben benieuwd naar mijn gebruik over een tijdje maar voor nu ben ik erg tevreden.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Slimme tandenborstel
  • Bewust worden van poets gedrag

Minpunten

• Oplaadglas