Panasonic DMC-TZ80 zwart, zilver

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 58 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMC-TZ80 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

c********@h********** 01-10-2021

Mooi, handzaam, prima camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

Het is een mooi handzaam apparaat. De zoom doet het uitstekend, mooie en duidelijke foto's.
Prijs-kwaliteitvehoudjng is goed.
Minpuntje is de slappe afsluiting opzij van het apparaat voor de aansluitingen.

Corrie 28-09-2021

Een aanrader, geweldige zoomprestatie

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

Vorige week de Panasonic TZ80 Camera gekocht. Van te voren goed bekeken wat het verschil was tussen de TZ80 en de TZ90 en uiteindelijk gekozen voor de TZ80.
Vandaag mee genomen op een wandeling om hem uit te proberen. Wat een fijn toestel. De zoom-functie is geweldig: haarscherpe opname op 30x zoom. Ook de opname van insecten op een bloem bv is vlijmscherp.
Verder zitten er heel veel mogelijkheden op die ik allemaal nog moet uitproberen én onder de knie moet krijgen.
Voor zo'n klein, licht toestel, die je in een (wijde) broekzak kunt meenemen op je wandel-, fiets-, reistochten maakt hij fantastische foto's. Ben er erg blij mee tot nu toe.
Het enige minpunt - tot nog toe - is het dunne, slappe plastic klepje voor de aansluiting. Ik ben bang dat dat snel stuk zal gaan.

Pluspunten

• haarscherpe foto's
  • geweldige zoombereik
  • aangename prijs
  • ligt lekker in de hand
  • makkelijk mee te nemen

Minpunten

• krakkemikkig afsluitklepje voor de aansluiting

Aagje 15-06-2021

Bevalt erg goed

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

Een erg fijn toestel. Over de fotokwaliteit ben ik content. Ook de goede zoomfunctie en het bedieningsgemak vind ik belangrijk. Het toestel is gevoelig voor vocht, desondanks ben ik heel tevreden.

Els 08-03-2021

Optimale camera voor natuurfotografie

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

Wat een heerlijke compactcamera om mee te nemen op al mijn natuurwandelingen. Er zijn zoveel mogelijkheden en toch is de camera niet zwaar. En dan de 30x optische zoom, als een vogel of ander dier ver weg te zien is, erg handig. Je kunt dan zelfs door in te zomen heel goed zien wat voor dier het is, al voordat je de foto genomen hebt. Ik heb al heel veel mooie natuurfoto's gemaakt.

Pluspunten

• 30x optische zoom
  • niet te zwaar

A.C. 25-03-2020

Veelzijdig toestel in handzaam formaat.

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

Veelzijdig product in handig formaat.
Prima lens.
Zoeker heel prettig, vooral voor brildragers.
Zoomlens werkt heel goed.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden voor dit formaat
  • Prima lens

Jet 15-03-2020

Een enorme vooruitgang bij de TZ57

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

Ik heb nadat er in mijn TZ57 stof in de lens was gekomen me verdiept in welke camera mijn opvolger moest worden;
Het is de Lumix TX80 geworden en heb totaal geen spijt van deze keuze. Deze heeft een enorm zoombereik, ik kan ook weer foto's bijsnijden. So far so good, ik ga me de komende tijd eens verdiepen in de aanvullende functies.

Pluspunten

• grote zoom
  • WIFI
  • goed advies Kamera express Eindhoven

Minpunten

• iets zwaarder en groter dan TZ57

A Barendse 03-10-2019

Opnieuw aankoop van Camera

In april 2017 bij kamera-express een nieuwe camera uit de TZ serie gekocht, de TZ80 is een geweldige camera met veel mogelijkheden en prachtige beelden. zowel foto's als video zijn van een perfecte kwaliteit.
Helaas tijdens onze vakantie op Madeira is deze camera gestolen, net terug maar weer dezelfde camera besteld ondanks dat er weer nieuwere types bijgekomen zijn. Gisteren 2-10-2019 camera gearriveerd en we kunnen weer vooruit.

Review 22 april 2017
Na diverse testen gelezen te hebben, viel de keuze op de Panasonic Lumix DMC- TZ80. Het is een compacte stevige camera die goed in je hand ligt. Daarbij kun je er ook nog eens hele mooie foto's mee maken. Voor mensen die van een degelijke camera houden beveel ik deze van harte aan!

Pluspunten

• licht en formaat

Minpunten

• geen

Ben P 14-08-2019

Mooi stevig toestel met groot scherm, Prachtig.

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

Ik heb na een goede zoekactie een prachtige camera gevonden bij Camera-Express. Ook 2 kennissen hadden dezelfde compact camera, de TZ, met uitstekende kwaliteit foto`s en vele mogelijkheden op de camera, ook met het zoom bereik ben ik heel tevreden.

Pluspunten

• Robuust
  • Groot zoombereik
  • Goede instel mogelijkheden

Minpunten

• op dit moment geen

Elleke 03-08-2019
  • Product gekregen

Helder scherm

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

Compact en ligt toch goed in de hand. Duidelijk scherm en ook nog een zoeker.
Veel mogelijkheden , maar ook handig de A functie.

Pluspunten

• Duidelijk scherm
  • Ligt goed in de hand

Jan 01-08-2019

compacte camera met zeer uitgebreide mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

Zeer fijne camera. Klein maar ligt goed in de hand. Veel mogelijkheden qua instellingen. Makkelijke bediening. Genot om mee te fotograferen.

Pluspunten

• klein maar goed in de hand liggend
  • de vele mogelijkheden
  • mooie scherpe foto's

Jan 30-07-2019

Fijne camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

Gekocht bij Kamera |Express in Rotterdam, fijne zaak met goed en deskundig personeel. Camera Panasonic Lumix DMC TZ80 voldoet aan alle voorwaarden die ik zocht en was, voor wat je krijgt, een goede oplossing. Super

Pluspunten

• Camera formaat
  • mogelijkheden
  • zeer goede opname functie

Minpunten

• geen

Walter van Limpt 10-07-2019

prima camara

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

prima camera, makkelijk in gebruik. maakt zeer mooie foto's. compact en toch veel mogelijkheden. voor makkelijk foto's maken en je kunt ook alles zelf instellen

Janine 10-07-2019

Goed toetsel voor betere foto's dan met een telefoon gemaakt

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

Op advies van een vriendin deze camera gekocht via kamera express. Voldoet prima voor het doel: vakantiefoto's maken. Camera werkt simpel, maar voor meer geavanceerdere foto's zijn er ook veel opties die je zelf kunt instellen. Dat vergt wel enig uitzoekwerk, maar met de online hulp van panasonic kom ik daar wel uit. Verder moet je er gewoon veel mee oefenen. Foto's mooier dan gemaakt met telefoon. Aanrader: koop er een extra losse accu bij. Blij met de aanschaf en ook met de heldere uitleg in de winkel

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • veel extra opties
  • klein formaat, toch grote optische zoom

Minpunten

• alle extra moet je er los bij kopen

joja 28-04-2019

Mooi compacte camera, scherpe foto's

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

Handzame camera met een goede prijs / kwaliteitverhouding. Maakt ook van bewegende beelden (sport, kleinkinderen) mooie scherpe foto's. Door groot zoombereik en panoramafunctie een ideale camera voor vakantie-/natuurreizen.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • scherpe foto's

Minpunten

• klepje voor aansluiting oplader oogt fragiel

Saskia 27-04-2019

handzame camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

ik heb deze camera nu een paar dagen en ben er tot op heden erg tevreden mee.
Er zitten heel veelmogelijkheden op en ga deze zeker uitproberen, wat jammer is dat je de gebruiksaanwijzing via internet moet lezen

Pluspunten

• goede maat
  • licht gewicht

Minpunten

• het klepje voor het oplader

Ad Schuurbiers 17-04-2019

Compact fototoestel

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

Na jarenlang al een Panasonic DMC-TZ7 gehad te hebben, nu een nieuwere gekocht. Vooral de grote zoom spreekt mij aan.

Het is wel even zoeken in alle tabbladen om de juiste instelling te vinden. Als eerste heb ik wat foto's gemaakt van een handbalwedstrijd, Misschien niet gelijk de gemakkelijkste opdracht, maar op die manier kon ik de sportstand eens uitproberen. Het inzoomen ging goed, maar niet alle foto's zijn dan even scherp. Toch lastig om van zo een grote afstand mooie foto's te maken. Ook is het niet zo goed te zien op het scherm of de foto's scherp zijn.

Volgende week neem ik de camera mee op vakantie. Dan kan ik gaan kijken hoe de camera zich in de natuur gaat gedragen. Het fijne is wel dat het een zeer compacte camera is, zodat hij gemakkelijk met de handbagage mee kan. Dat is ook een van de redenen geweest om deze camera aan te schaffen.

Pluspunten

• compact
  • lens
  • zoom
  • zoeker

Minpunten

• veel menu's

Olaf Tan 27-03-2019

Lekker snel

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

Fijne handzame camera, ligt lekker in de hand en doet wat ie moet doen! Handige camera om naast bijvoorbeeld je (zware) spiegelreflex tijdens vakantie bij je te hebben.

Pluspunten

• handzaam
  • ligt
  • snel

N. Borst 22-03-2019

aankoop betaalbare goede compactcamera

Voor dit apparaat heb ik gekozen vanwege de goede eigenschappen en de prijs/kwaliteit verhouding. En het uitgebreide zoombereik.

Mieke 24-01-2019

scherpe foto `s

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

We waren al bekend met deze camera en waren er tevreden over,
maakt scherpe foto`s en veel mogelijkheden.

klant 20-01-2019

review panasonic dmc-tz80

Afgegaan op goede reviews en tetst heb ik deze camera aangeschaft.
De service van de winkel was goed, de camera zelf valt me echter tegen.
De beeldkwaliteit en beeldstabilisatie laten te wensen over en de instellingen zijn ingewikkeld.
Nu heb ik strepen ontdekt in de foto's, dus ik vermoed dat er iets mis is met de sensor.
Ik meen dat dit verholpen kan worden binnen de garantievoorwaarden.
Pluspunten:
compact, handzaam, groot zoombereik, wifi, extra's zoals 4k/burst/film/filters etc.
Minpunten:
beeldkwaliteit, ingewikkelde instellingen, in autostand niet altijd goede foto's , strepen op de foto.

CJ 10-12-2018

Klein maar krachtig

Goede, compacte camera. De camera heeft een touchscreen waardoor je zelf gemakkelijk de focus in kan stellen dmv een zoeker. Dit was de voornaamste reden om deze camera te kopen aangezien dit vaak mist bij andere camera's. Maakt goede, scherpe foto's en heeft een uitgebreide zoom. Makkelijk in gebruik. Klein maar krachtig. Goede prijs-kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Touchscreen
  • Zoeker
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Klein scherm

Erik Jansen 07-11-2018

Panasonic DMC-TZ80

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

Geweldige camera. Mooi compact, zeer scherpe foto's. Resultaat van de optische zoom is werkelijk verbluffend. Scherp stellen van de zoeker door een radertje is goed bedacht. Filmen en allerlei andere extra opties moet ik nog allemaal uitvinden. Bij Kamera Express in Leeuwarden prima geholpen!

Pluspunten

• optische zoom
  • 4k filmen
  • ziet er gelikt uit

Minpunten

• nog niet gevonden

Loyce 27-10-2018

Mooi en compact

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

De Panasonic tz80 is compact en bevat zowel simpele als meer complexe instel mogelijkheden. De zoom maakt het mogelijk objecten van verre afstand duidelijk te fotograferen.

De ideale reiscamera!

Pluspunten

• Zoom
  • Compact en licht

Minpunten

• Beeld resolutie niet optimaal
  • Viewfinder werkt niet zoals bij een DSLR

Freek 18-10-2017

Compacte camera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

Ik heb deze camera aangeschaft ter vervanging van een grote spiegelreflex camera. De Panasonic Lumix DMC-TZ80 is een compactcamera en dat merk je in de omvang en gewicht. De meest opvallende eigenschap is de Zeiss zoomlens die maar liefst 30 keer vergroot. Het wisselen van lenzen is niet mogelijk maar de standaardlens is zeer breed inzetbaar. De foto's zijn van goede kwaliteit en de duidelijke interface maak je jezelf al snel eigen.

Een leuke bijkomstigheid is de mogelijkheid om de camera met je telefoon te bedienen via de Panasonic app. Je kunt dus op afstand foto's maken en ook de foto's overzetten naar je telefoon is een fluitje van een cent.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Erg licht en handzaam
  • Mobiele connectiviteit
  • Haarscherpe foto's

Minpunten

• Geen mogelijkheid voor filters
  • Geen aansluitmogelijkheid voor een externe flitser

Hans 18-10-2017

SUPER COMPACTCAMERA

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ80 zwart

Wij hebben de Panasonic LUMIX DMC-TZ80 nu 9 maanden en hij maakt super scherpe foto's. Ook het zoombereik is groot vergeleken met andere compactcamera's. De camera is robuust en voelt stevig aan. Hij is klein genoeg om hem in je zak mee te nemen. Ook ziet hij er retro uit. Inmiddels hebben wij een 2e camera aangeschaft om cadeau te doen.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • super scherpe foto's
  • WIFI verbinding (handig)