Smartwares VD40W drahtlos - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Smartwares VD40W drahtlos op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

e***********@g******** 25-06-2021
Geschreven voor: Smartwares VD40W drahtlos

Verschrikkelijk! De app smartwares view heeft al een maand een bug: je krijgt geen enkele melding meer. Iets wat dus heel het gebruiksnut voorbij gaat. Schandalig!

Nick 30-12-2016

Goede deurintercom met scherp beeld

Geschreven voor: Smartwares VD40W drahtlos

Deurintercom met prima beeld en een top reactietijd. De kijkhoek is zeer ruim en de app werkt naar behoren. Het grote voordeel is dat de installatie erg makkelijk is.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Geen volume regeling

Fred 29-12-2016

prima deurbel

Geschreven voor: Smartwares VD40W drahtlos

Gewoon een handige deurbel. Aansluiten was zo gedaan en de kwaliteit van de camera is goed. Handig, met je bezoek praten terwijl je niet thuis bent. Enige kleine minpunt is dat het volume niet aan te passen is. Is mij in ieder geval nog niet gelukt.

Pluspunten

• ook in het donker goed beeld
  • op afstand met iemand aan je deur praten
  • prijs

Minpunten

• Sd Kaart niet meegeleverd
  • volume niet aan te passen

Cindy81 24-12-2016

Prima product met veel opties!

Geschreven voor: Smartwares VD40W drahtlos

Product werkt naar wens. Fijn dat de huidige deurbel ook blijft werken. Heb namelijk niet altijd me mobiel bij.

Jammer dat sd kaart niet meegeleverd wordt. Erg handig dat hij beelden opslaat namelijk van de bezoeker.

App kan wel kleine update gebruiken.

Pluspunten

• Bestaande deurbel blijft werken
  • Opname mogelijkheid
  • Reactietijd
  • Installatie

Minpunten

• Geen sd kaart meegeleverd.
  • App kan update gebruiken

Reza 20-12-2016

niet geschrikt voor modems met goed beveiliging

Geschreven voor: Smartwares VD40W drahtlos

Ik heb inmiddels di product terug gestuurd naar iBood, om dit product te kunnen benaderen moet je binnen jou netwerk port open zetten, UPnP Port Forwarding!!!
dit werd mij niet verteld en staat nergens op internet. ik heb vervolgens contact opgenomen met de fabrikant en zij hebben bevestigd dat je hem niet kan benaderen vanuit buiten je netwerk zolang UPnP Port Forwarding uit staat.
Ik heb een Cisco ASA5505 thuis staan en hiermee kan ik hoop doen maar ik ga UPnP Port Forwarding niet open zetten.
ik ben opzoek gegaan naar een product met ingebouwde 4G sim kaart.

Pluspunten

• erg handig voor simpel netwerk
  • handig te installeren
  • Inbraakbeveiliging schroefje

Minpunten

• maar 2 mensen aansluiten op deze intercom
  • UPnP Port Forwarding moet aanstaan.

Bas 24-03-2018

Hallo,

Ik heb een (stom) vraagje, ik probeer ook om hem via de lan kabel te verbinden en de wifi uit te zetten, maar op welke poort(en) heb jij opengezet? Ik heb op internet gezocht maar ik heb niks over poorten kunnen vinden.

Mvg, Bas

Jopieenjopie 19-12-2016

Veelzijdig, maar schiet tekort

Geschreven voor: Smartwares VD40W drahtlos

Veelzijdig product, echt over de mogelijkheden nagedacht, maar de uitvoering laat te wensen over.

Installatie gaat erg makkelijk en in 10 minuten werkt de video deurbel. De deurbel is tevens een bewakings camera en meldt op een afstand van drie meter wanneer er beweging wordt gedetecteerd. Handig als je een voortuin hebt, heb je die niet, dan heb je de mogelijkheid deze optie uit te zetten.

De app ziet er een beetje jaren 90 uit, niet van vandaag de dag, maar hij werkt goed en je komt makkelijk in het menu voor de instellingen.

Het eerste dat tegenvalt is dat het opstarten en verbinding maken (ook bij een razendsnelle WiFi) zo lang duurt dat 7 van de 10 keer je bezoeker alweer weggelopen is voordat je beeld krijgt, dit is echt het grootste gemis en hopelijk wordt dit met een update verholpen.

De camera geeft mooi scherp beeld overdag, in de avond schakelt het over op zwart wit, maar wanneer het schermert is het beeld ronduit slecht. Op de een of andere manier geeft de deurbel in de avond en "storig" beeld en zegt de deurbel dat de verbinding slecht is. Overdag geeft hij dat nooit aan, vreemd. Verder overdag veel last van tegenlicht.

Een mooie optie is het communiceren met je bezoeker, dit is een soort portofoon functie; knop ingedrukt houden in de app en je kan praten. Maar ook hierin is de uitvoering niet goed. Je hoort de bezoeker, totdat je een keer op de knop drukt om te praten met de bezoeker, de bezoeker hoort je vervolgens wel, maar vanaf dat moment hoor je de bezoeker met geen mogelijkheid meer. Een dikke bug in het systeem.

Overige opties zijn perfect; aansluiten op bestaande deurbel, aansluiten op automatische deuropener en het maken van foto's of opnemen van video.

De camera is groothoek, maar niet groot genoeg en de camera kan je niet draaien, net even een tekortkoming.

Verder mooi design en niet al te groot, jammer dat deze van plastic is.

Kortom, de deurbel doet haar werk als deze op een aantal punten verbeterd wordt en heeft veel mogelijkheden, maart schiet net tekort voor een goed cijfer, jammer!

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • scherp beeld

Minpunten

• ouderwetse app
  • uitvoering is slecht

Marceldebruin 17-12-2016

Prima WiFi deurbel

Geschreven voor: Smartwares VD40W drahtlos

Product werkt naar wens. Had er eerst een van alecto, maar deze beviel niet door erg trage door melding. Deze deurbel heeft een snelle reactie tijd ook op 4g.

Buitenpost is inderdaad wat groter, maar kijkhoek is ruim, waardoor de bezoeker goed te zien is. Tot op heden, dus zeer tevreden!!

Pluspunten

• Reactietijd
  • Kijkhoek
  • Sd kaart voor opslaan beelden
  • Installatie

Minpunten

• Grote buitenpost

Datamemory 16-12-2016

Connect niet

Geschreven voor: Smartwares VD40W drahtlos

Met goede moed en vol blijdschap pakte ik het produkt uit.

Maar helaas bleek al snel dat er totaal geen verbinding met de intercom te maken is via de snartphone.

Heel veel pogingen en een hoop frustratie later het enige juiste besluit genomen, retourneren.

Zonde van de verzendkosten x2. Dit soort bagger produkten weerhouden mij ervan online iets te bestellen. Je legt er toch de verzendkosten op toe.

Pluspunten

• Geen enkele.

Minpunten

• Maar 1 minpunt, het werkt NIET

Klink prive 16-12-2016

Leuk Product met een goede camera.

Geschreven voor: Smartwares VD40W drahtlos

Het is een mooi product wat ook goed werkt, het is ook gemakkelijk dat je kunt praten met diegene die voor de deur staat.
Ik heb ook een paar min puntjes: Montage op een terug liggende deurstijl met een stukje muur ernaast krijg je als de persoon voor de deur staat er niet goed op (schuine montage delen bijvoegen)

Pluspunten

• Goede camera
  • Goed geluid

Minpunten

• Montage op een terug liggende deurstijl
  • Krijg geen melding op mijn telefoon

ferdie87 16-12-2016

fijne deurbel!

Geschreven voor: Smartwares VD40W drahtlos

mooie stijlvolle Deurintercom, Ik heb deze gekozen omdat de deurintercom te koppelen was aan mijn huidige deurbel en de prijs-kwaliteit verhouding was ook nog eens zeer aantrekkelijk. Wat ik persoonlijk ook erg fijn vind is dat de deurbel gekoppeld is naar je telefoon/ipad. zodat je altijd kan zien wie er aan de deur staat. over het algemeen ben ik zeer tevreden over mijn deurbel. het enige nadeel vind ik dat er toch een lichte vertraging is. (maar dit kan ook te maken hebben met m'n eigen netwerk)

Pluspunten

• goeie beeldkwaliteit
  • prijs/ kwaliteit
  • makkelijk te installeren
  • te koppelen met deurbel
  • te koppelen met telefoon/tablet

Minpunten

• enige vertraging tijdens streaming

Hans 16-12-2016

Mooi design

Geschreven voor: Smartwares VD40W drahtlos

Mooi design maar aan de grote kant. Verder prima apparaat en makkelijk te installeren en werkt goed met bestaande installatie.

Pluspunten

Minpunten

• Groot

Mc Nonsens 15-12-2016

De deurbel 2.0, Video Deurintercom VD40W.

Geschreven voor: Smartwares VD40W drahtlos

Ik had al een video deurbel op mn vaste telefoon. Die lijn heb ik afgeschaft na de aanschaf van dit exemplaar. Veel handiger aangezien ik nu altijd kan zie wie er aanbelt. Een compleet pakket met veel mogelijkheden om aan te sluiten op de huidige installatie (vaste bel, dit kon bij mn vorige set niet). Ook veel opties om uit te breiden zoals camera's. De bel bevat diverse aansluit opties, wel zorgen voor genoeg aders in je kabel. Standaard zitter er 4 bij, voldoende voor de bestaande bel (gong) en de voedig voor de buiten unit.
Installatie en aansluiting is goed te doen. (Voor een leek). Lastigste is het plaatsen van de Micro SD kaart voor de interne opslag (foto's en video). Bleek achteraf een klepje ipv een schuif dus was eigenlijk heel makelijk (metalen afdekplaatje iets naar achteren schuiven en het klepje kan open. SD kaart plaatsen en klep dicht en weer terug schuiven. Dit hadden ze wel ff in de gebruiksaanwijzing kunnen zetten trouwens).
Ook wat gedoe gehad met het aanpassen van de wachtwoorden. Na het veranderen kon ik er niet meer in omdat het ww onjuist zou zijn. Verschillende wachtwoorden in de softwaremis ook verwarrend. Lostte zich later vanzelf op..... misscbien moest hij ff instellen.
Nu functioneel, 's nachts goed beeld en ook de verlichte knop is handig.
Koppeling met mobile telefoon (appeltje) werkt goed.
Positionering is wel van belang, anders gaat beeld over kleine mensen of kijk je grote mensen tegen de borst. Maar de lens heeft een groot bereik dus is altijd op te lossen. Verbetering zou zijn de lens draaibaar te maken. (De meeste mensen staan naast de bel als ze draaien, ja, echt waar. Probeer zelf maar).
Conclusie: het is een leuke luxe gadget, zn geld zeker waard als je gadgets leuk vindt. Extra camera is een leuke uitbreiding, wel een ander doel. Beveiliging was niet de reden van mijn aanschaf.

• Beeldkwaliteit camera
  • Materiaal
  • Compleet pakket

Minpunten

• Software instelling

Diego Alonso 15-12-2016

Goede beld

Geschreven voor: Smartwares VD40W drahtlos

Good quality picture, But anytime you want to remotely open the for you need to enter a code..., which make all the operation too long

Pluspunten

• Beld
  • Compact

Minpunten

• Traag connectie
  • Installatie niet envoudag

Hugo blanker 08-12-2016

Prima apparaat, nu mis ik nooit meer de postbode.

Geschreven voor: Smartwares VD40W drahtlos

Handig product, vooral rond de feestdagen met al mijn online aankopen. Kan nu gemakkelijk met de bezoeker spreken en aangeven bij welke buur hij het moet afgeven.

Pluspunten

• Makkelijk aan te sluiten
  • Opname mogelijkheid
  • Ook live beeld als er niet aangebeld wordt.
  • Reactietijd
  • Beeldkwaliteit

MarkVG 01-12-2016

Snelle reactietijd en grote kijkhoek

Geschreven voor: Smartwares VD40W drahtlos

Product is zeer gemakkelijk te installeren. Doordat je oude bel er op aan gesloten kan worden, hoeft je niet altijd je mobiel in je zak te hebben als je thuis bent.

Reactie tijd van aanbellen tot notificatie is zeer snel. Praten met de bezoeker via de app werkt prima.

Zelf alleen deuropener nog niet getest, maar is zeker het overwegen waard om aan te schaffen!

Pluspunten

• Reactie tijd
  • grote kijkhoek
  • Notificatie
  • Bestaande deurbel blijft bestaan
  • SD-kaart voor beelden op te slaan

Minpunten

• Tot op heden geen