Intergas Kombi Kompakt HRE 24/18 - Reviews

10 liter per minuut

bob 12-07-2016 Product jaar of meer in bezit

hoog gas en stroomverbruik

4,8
Vergeleken met mijn gashaard ben ik 1500 euro per jaar meer kwijt.Gas , stroom.Huur en onderhoudscontract van de ketel niet inbegrepen.Dat is ook nog 240 per jaar extra. Milieubewust? Ha!

Sarfaraz 25-04-2016 Product jaar of meer in bezit

Binnen 2 jaar 5 keer storingen

5,2
Binnen 2 jaar 5 keer storingen; het hele binnenwerk is vervangen, weinig capaciteit om huis voldoende te verwarmen. veel storingen, veel tikkende geluiden, geen plezierig aankoop.

Lubben 20-03-2016 Product kwartaal in bezit

Budgetketel, goedkoop is duurkoop.

5,2
De ketel hangt sinds januari bij ons, keurig geïnstalleerd door een erkende installateur. Hij heeft een week probleemloos gedraaid, sindsdien heeft de ketel al het derde gasblok. En nog ratelt en zoemt dat ding de hele dag. Morgen komt wederom de monteur van Intergas. Heeft nog nooit zoiets meegemaakt, zal wel niet. Type gasblok in op google en je ziet alleen maar Intergas.
Hiervoor een Nefit gehad, draaide 15 jaar volledig probleemloos, toen was ie aan zijn eind en begon met onderhoud. Dat houdt het budgetketeltje van Intergas niet vol.

Niet aanschaffen. Goedkoop is duurkoop.

vriesje 17-02-2016 Product half jaar in bezit

In juni 2015 deze ketel zelf geplaatst volgens instructie Intergas. Wat aan deze ketel opvalt is het volgende:
- Uitstekende handleidingen in boekvorm A4, dus niet d.m.v. een flutfolder.
- prachtige alu warmtewisselaar met koperen leidingen.
- Geen storingsgevoelige 3weg klep, die veel andere merken wel hebben.
- uitstekend aangebrachte isolatie.
- Door Intergas prima afgesteld en makkelijk te installeren.

De ketel voert zijn werkzaamheden prima uit. De ww-voorziening geeft bij het douchen voldoende warm water. Verder valt het op dat de ketel fluister stil is, je moet soms je oor tegen de ketel houden om de ventilator te horen.
Deze kleine ketel weegt 30kg en is bv 10 kilo zwaarder dan een ander merk met ongeveer dezelfde eigenschappen en in dit soort ketels m.i. meer kunststof is verwerkt.
De Intergas ketel HRE 24/18 heb ik voorzien van een doodgewone Honeywell modulerende aan/uit thermostaat ( 53 euro) i.p.v. een luie mensenthermostaat van gemiddeld 200 euro met een grotere storingsgevoeligheid.
Ik heb deze ketel nog gekocht zonder A-labelpomp en inclusief expansievat, expansievatkoppeling, lucht en rookgasbuizen, thermostaat, overstortventiel, gaskraan en inlaatcombinatie voor 950 euro en als dit keteltje het 15 jaar uit houdt dan ben ik zeer tevreden.

vriesje 30-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Na 25 jaar tot volle tevredenheid van een Vr Vaillant combi gebruik te hebben gemaakt in juni j.l zelf een Intergas 24/18 geplaatst en tot nu toe kan ik zeggen perfect.
Deze ketel is door Intergas uitstekend geasssembleerd en doet z'n werk fluisterstil.
Verder heeft deze ketel geen 3wegklep waardoor storingen minimaal zijn. Tijdens de plaatsing van de ketel heb ik de handmatige ontluchter vervangen door een flotterontluchter van Flexvent en tevens een extra waterdrukmeter geplaatst, waardoor het uitzetten van de ketel om de druk te bekijken niet nodig is. Voorzien van een gewone aan/uit thermostaat een perfecte aankoop geweest.

penseeltje 19-01-2015 Product jaar of meer in bezit

3,8
Deze ketel hangt sinds oktober 2012. Hij verving een ketel uit 1984 echter het gasverbruik is sindsdien enorm veel hoger geworden. Men weet dit eerst aan de thermostaat welke draadloos was geplaatst maar na plaatsing van een vaste thermostaat is het gasverbruik van deze ketel nog steeds grillig en veel te veel. De leverancier is bezig met een onderzoek maar dit duurt nu al sinds maart 2014. De gasrekening viel in 2013 maar liefst 1700,-- hoger uit dan gemiddeld in voorgaande jaren. er is geen lek dat is al getest en ook de gasmeter is gecheckt die is goed. Rara waar komt dit verhoogde verbruik vandaan.

appie55 09-11-2013 Product jaar of meer in bezit

5,8
We hebben deze ketel nu 3 jaar hangen en weinig te klagen over het verwarming deel. De warwatervoorziening is echter een heel stuk minder van kwaliteit. Bij het douchen is het iedere keer weer afwachten wat er gebeurd als je de kraan even dicht gehad hebt. Je kunt dan onaangenaam verrast worden door een plens steenkoud of loeiheet water over je lijf. En nee het ligt niet aan een waterbesparende douchekop of thermostaat kraan! Ook bij de wastafel gebeurd hetzelfde. Ook is de waterdruk in het verwarmingssysteem in orde. Na een recente onderhoudsbeurt door de verhuurder is er niks veranderd. Volgens de monteur is alles in orde. Een aanrader vindt ik deze ketel zeker niet.

jack1951 11-04-2013 Product half jaar in bezit

Mijn Intergas 24/18 werkt nu sinds een 1/2 jaar geheel probleemloos. Ondanks de afgelopen strenge winter bespaar ik t.o.v. mijn oude confessionele ketel rond de 30% m3 gas. Ik hoef de thermostaat nooit hoger dan 19,5 graden in te stellen en mijn radiatoren zijn in combinatie met een Honeywell CMT 957rf wireless kamerthermostaat altijd minstens handwarm het douchewater is snel op temperatuur.
Het enige nadeeltje is dat tijdens douchen er niet wordt verwarmt maar dat merk je alleen als je dit extreem lang doet.
Kortom een echte aanrader.

jack1951 22-12-2012 Product maand in bezit

Wat een geweldenaar die 24/18 van Intergas.
Ik noem de voordelen.
1e Honderden euries goedkoper dan zijn concurenten.
2e Klein van formaat 60x40x25.
3e Geruisloos
4e Modulaire warmte regeling in combinatie met een draadloze Honeywell kamerthermostaat zeer geriefelijk.
5e Nederlands fabricaat met 15 jaar fabrieks garantie.
6e Hoogrendement.
7e Onderhouds vriendelijk.
Kortom grote klasse.

Hd1000 10-11-2012 Product jaar of meer in bezit

6,2
Vanaf dag 1 alleen maar problemen mee gehad. Op het moment dat ie aanspring hoort je een knal. De rookgasafvoer lag er al een aantal keer af. Er zijn al diverse onderdelen vervangen maar het euvel is nog steeds niet verholpen. Twee weken gelden is de brander vervangen Schijnt volgens een monteur in het type te zitten. Afrader dus.

Erikwes 27-10-2012 Product paar dagen in bezit

wj hebben deze ketel een paar weken in gebruik en zelf geplaatst.
Hij bevalt ons prima in het menu is alles zelf te regelen en nu de eerste nachtvorst is geweest houd hij het huis goed warm .De ketel is geruisloos en je hebt snel warm water er is even een klein dipje in de water temperatuur maar is alleen merkbaar als je alleen warm water gebruikt(zonder koud water)maar het dipje is maar heel kort in het begin van de warm water vraag.
Alleen toen ik de ketel installeerde zat de pomp vast maar dat was eenvoudig te maken door de schroef in het midden van de pomp uit te draaien (er komt nu een klein hoeveelheid lekwater)en de waaier een halve slag te draaien verder geen problemen bij het installleren.
Dus tot nu een prima ketel voor een prima prijs.
De duurzaamheid van de ketel is niet beoordeeld want de ketel zit er nu een paar weken er in.

Mieke van Hees 11-03-2012 Product jaar of meer in bezit

Heb er nog steeds problemen mee, hij heeft het een tijdje goed gedaan, (26.11 was het de laatste keer) maar vanaf januari is hij al weer twee keer in storing gevallen met code 21. Ja zeggen ze dan, dat kan ook komen door val winden, dank je de koekoek. Daar geloof ik niet in hoor.

tuttuttut 03-02-2012 Product jaar of meer in bezit

5,8
Apparaat werkt in principe naar behoren. Wij hebben gelukkig geen storingen. Wel maakt de cv ketel veel lawaai. De temperatuur regeling is echter zeer matig, maar dat kan ook aan de configuratie met grote radiatoren liggen.
We hebben ook een nefit hr topline hangen en die is echt heel veel beter: stiller; aanpassing cv water temperatuur bij lagere warmtebehoefte

G. van Effen 21-01-2012 Product jaar of meer in bezit

5,2
Ik heb deze ketel nu bijna 2 jaar, erg veel storingen mee gehad. Eerst uitval na 6 maanden, toen knal en plofproblemen na 1 jaar, wat bijzonder vervelend is omdat ie als vervanging van een keukengeiser geplaatst is. Bijna alles is vervangen inmiddels, behalve het branderdek. De printplaat bleek het probleem eerder te zijn, maar helaas, na bijna 2 jaar opnieuw plof en knalproblemen.

Mieke van Hees 21-11-2011 Product jaar of meer in bezit

Heb nog steeds problemen met deze ketel, al vanaf het begin, wat een waardeloos apparaat, dit jaar alleen al,is de monteur een stuk of 10 keer langs geweest, valt of in storing code 5 of 21, vandaag ook de monteur weer langs geweest,en die zegt nu dat het goed moet zijn, nou ik heb zo mijn bedenkingen hierover.
Volgens mij hebben we een maandagochtend produkt.

FrankVeer 17-08-2011 Product half jaar in bezit

Heb deze ketel in het najaar laten monteren en er erg tevreden over. Had in het begin vaak last van storingen, maar dat bleek uiteindelijk een ongeaard stopcontact te zijn. Sinds de aansluiting op een geaard stopcontact volledig storingsvrij. Ook erg zuinig in vergelijking met mijn oude VR-combiketel. Binnen een jaar ca. 650 m3 gas bespaard.

Roel Vervoort 07-07-2011 Product jaar of meer in bezit

Heb deze ketel al bijna 2 jaar hangen maar dan op propaan en nog maar een storing gehad (druk sensor defect). Verder werkt de ketel perfect moduleert goed en is zuinig in verbruik. De eco stand voor warm water is erg prettig omdat dit veel bespaard op de stook kosten. De meeste ketels warmen continu hun warm water op en deze warmt alleen op bij regelmatige afname momenten. Ook voor al er bijna geen druk op de waterleiding is scoort deze ketel erg goed omdat de tapdrempel (2 liter p/m) er voor zorgt dat hij altijd zal aanslaan.

Verder is het een onderhouds vriendelijke ketel met ten opzichte van andere ketels weinig onderdelen. Hoe minder onderdelen hoe minder er kapot kan immers.

Al met al een super goede ketel voor een aantrekkelijke prijs in deze prijs klasse scoort ook zeker de Remeha avanta een goed punt. Nadeel van de avanta is dat ze storings gevoeligger zijn.

Met de garantie zit het wel goed op de warmte wisselaar zit 10 jaar garantie dit is uitzonderlijk bij cv ketels overige onderdelen zijn bij onderhoud betaalbaar.

Mieke van Hees 07-03-2011 Product paar dagen in bezit

Vanaf het begin al problemen met dat kreng, valt steeds in storing 21,er zijn al verschillende dingen aan vernieuwd en nog doet hij het niet goed, heb nu weer geen warm water, de monteur zei de vorige keer bij storing 21, dat ik waarschijnlijk het water kneep, en dat hij daarom in storing viel.Nou gister kneep ik het water helemaal niet, en hij viel evengoed uit. Ik word echt gek van dat ding, nu moet ik weer wachten tot morgenmiddag, voordat de monteur eens opperdan komt. Niet kopen dit type.

Bea23 14-02-2011 Product half jaar in bezit

Binnen het jaar 5 keer storingen; het hele binnenwerk is zo'n beetje vervangen, wat staat me nog te wachten? Informatie opvragen bij Intergas is net zo vervelend, ze houden hun kiezen op elkaar over iedere kinderziekte. Zeker bedrijfspolitiek na eerdere ervaringen.
Gewoon een minderwaardig product wat maar kort meegaat. Goedkoop, maar ook slecht.

M. ten Hove 20-09-2010 Product jaar of meer in bezit

Er is condensvorming tussen isolatie en buitenkant, resulterend in enkele druppels water per uur onderaan de ketel. Verder prima ketel