Intergas Kombi Kompakt HRE 24/18 - Reviews

combi HR
17,8 kW
Warmwatercapaciteit bij 40°C
10 liter per minuut

Beoordeling op basis van 24 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,3

Lubben 20-03-2016 Product kwartaal in bezit

Budgetketel, goedkoop is duurkoop.

5,2
De ketel hangt sinds januari bij ons, keurig geïnstalleerd door een erkende installateur. Hij heeft een week probleemloos gedraaid, sindsdien heeft de ketel al het derde gasblok. En nog ratelt en zoemt dat ding de hele dag. Morgen komt wederom de monteur van Intergas. Heeft nog nooit zoiets meegemaakt, zal wel niet. Type gasblok in op google en je ziet alleen maar Intergas.
Hiervoor een Nefit gehad, draaide 15 jaar volledig probleemloos, toen was ie aan zijn eind en begon met onderhoud. Dat houdt het budgetketeltje van Intergas niet vol.

Niet aanschaffen. Goedkoop is duurkoop.

penseeltje 19-01-2015 Product jaar of meer in bezit

3,8
Deze ketel hangt sinds oktober 2012. Hij verving een ketel uit 1984 echter het gasverbruik is sindsdien enorm veel hoger geworden. Men weet dit eerst aan de thermostaat welke draadloos was geplaatst maar na plaatsing van een vaste thermostaat is het gasverbruik van deze ketel nog steeds grillig en veel te veel. De leverancier is bezig met een onderzoek maar dit duurt nu al sinds maart 2014. De gasrekening viel in 2013 maar liefst 1700,-- hoger uit dan gemiddeld in voorgaande jaren. er is geen lek dat is al getest en ook de gasmeter is gecheckt die is goed. Rara waar komt dit verhoogde verbruik vandaan.

ideemachine 21-01-2015

Dag Penseeltje
Ik weet niet hoe je gasmeter getest is, Maar ijken van een gasmeter helpt niks. Het gaat er om of het telwerk goed werkt.
Een klant had in een keer 10000 m3 gas meer. 1e jaar 4000 2e 8000 3e 22000m3. Als je ieder jaar 4000m3 gebruikt zou het dus 12000 moeten zijn.Hij heeft het 3jaar bijgehouden en heeft toen via de rechter gelijk gekregen. Telwerk heeft per ongeluk 2x 10000 aangegeven.
Oplossing is dan of iedere dag je stand opschrijven of elektronische gasmeter.
Mocht het begonnen zijn na vervangen ketel dan is er een simpele mogelijheid. Bij het vervangen van de ketel zijn de aanvoer en retour verwisseld. Gevolg hiervan is radiatoren worden maar voor 50% warm. Opstoken duurt dan veel langer en je hebt geen hoog rendement. Simpel te controleren. thermostaat hoog zetten en dan kontroleren of de leidingen naar iedere radiator eerst boven warm wordt en dan pas onder.
Is er een buitenvoeler? Zijn de radiatoren ingeregeld? Dit is makkelijk te controleren door de temperatuur van de retour van alle radiatoren te meten. deze moet overal hetzelfde zijn. Is de retourtemperatuur bij alle radiatoren hetzelfde en heel hoog, aanvoer en retour verkeerd om. Staat de ketel op eco of comfort? Om te zien hoeveel uren je ketel draaid kun je een stopcontakt energiemeter bij de ketel plaatsen. Maximale verwarmingswater temperatuur niet boven de 70 graden. Heb je vloerverwarming max. 60.
Ik heb heel goede ervaringen met intergas. Soms is er wel een storing, minder dan de bekende merken. Bij nieuwe ketels wil de gas/lucht verhouding nog wel eens verkeerd staan.

vriesje 17-02-2016 Product half jaar in bezit

In juni 2015 deze ketel zelf geplaatst volgens instructie Intergas. Wat aan deze ketel opvalt is het volgende:
- Uitstekende handleidingen in boekvorm A4, dus niet d.m.v. een flutfolder.
- prachtige alu warmtewisselaar met koperen leidingen.
- Geen storingsgevoelige 3weg klep, die veel andere merken wel hebben.
- uitstekend aangebrachte isolatie.
- Door Intergas prima afgesteld en makkelijk te installeren.

De ketel voert zijn werkzaamheden prima uit. De ww-voorziening geeft bij het douchen voldoende warm water. Verder valt het op dat de ketel fluister stil is, je moet soms je oor tegen de ketel houden om de ventilator te horen.
Deze kleine ketel weegt 30kg en is bv 10 kilo zwaarder dan een ander merk met ongeveer dezelfde eigenschappen en in dit soort ketels m.i. meer kunststof is verwerkt.
De Intergas ketel HRE 24/18 heb ik voorzien van een doodgewone Honeywell modulerende aan/uit thermostaat ( 53 euro) i.p.v. een luie mensenthermostaat van gemiddeld 200 euro met een grotere storingsgevoeligheid.
Ik heb deze ketel nog gekocht zonder A-labelpomp en inclusief expansievat, expansievatkoppeling, lucht en rookgasbuizen, thermostaat, overstortventiel, gaskraan en inlaatcombinatie voor 950 euro en als dit keteltje het 15 jaar uit houdt dan ben ik zeer tevreden.

vriesje 15-12-2016

Nog steeds sta ik volledig achter mijn review van 1 1/2 jaar geleden. Deze ketel voldoet aan al mijn verwachtingen en heeft me vanaf juni 2015 nimmer in de steek gelaten. Voor mij nog steeds een topproduct van Hollandse makelij en ik blijf het maar zeggen ,,nooit geen driewegklepgedonder zoals bij de meeste andere''.

JoDa66nl 03-01-2017

u schrijft 'modulerende aan/uit thermostaat' - maar is het niet OF modulerend, OF aan/uit?
naar ik aanneem wel aangesloten op de OT contacten van het aansluitblok? Dank u.

vriesje 04-01-2017

U heeft gelijk. Het is een modulerende thermostaat, die rechtstreeks op de OT Contacten van de ketel is aangesloten.

vriesje 30-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Na 25 jaar tot volle tevredenheid van een Vr Vaillant combi gebruik te hebben gemaakt in juni j.l zelf een Intergas 24/18 geplaatst en tot nu toe kan ik zeggen perfect.
Deze ketel is door Intergas uitstekend geasssembleerd en doet z'n werk fluisterstil.
Verder heeft deze ketel geen 3wegklep waardoor storingen minimaal zijn. Tijdens de plaatsing van de ketel heb ik de handmatige ontluchter vervangen door een flotterontluchter van Flexvent en tevens een extra waterdrukmeter geplaatst, waardoor het uitzetten van de ketel om de druk te bekijken niet nodig is. Voorzien van een gewone aan/uit thermostaat een perfecte aankoop geweest.

Hd1000 10-11-2012 Product jaar of meer in bezit

6,2
Vanaf dag 1 alleen maar problemen mee gehad. Op het moment dat ie aanspring hoort je een knal. De rookgasafvoer lag er al een aantal keer af. Er zijn al diverse onderdelen vervangen maar het euvel is nog steeds niet verholpen. Twee weken gelden is de brander vervangen Schijnt volgens een monteur in het type te zitten. Afrader dus.

ideemachine 19-07-2013

Ik ben bekend met intergas cv ketels.
De meest voorkomende klachten zijn een verkeerde installatie of afstelling. Ook is de gasdruk vaak niet in orde en dat ligt meestal aan de gasdrukregelaar bij de meter. Wat ook het probleem kan zijn dat er een, propaanketel, op gewone gasdruk is gemonteerd. Mijn advies laat een intergasmonteur naar je ketel kijken.
Ik heb zelf al veel intergasketels geplaatst. De gas/lucht afstelling wil nog wel eens afwijken.
De garantie van intergas op de warmtewisselaar is 15 jaar , terwijl de meeste maar 5 jaar geven. Op warm water is het rendement het hoogst en het stroomverbruik het laagst.
Intergas geeft een levensduur van 20 jaar aan terwijl de meeste maar 12 tot 15 jaar opgeven.
Succes. G.H

Hd1000 20-07-2013

Er is een Intergasmonteur langsgeweest. Er zat een lek waardoor er steeds gas ontsnapte en tot ontploffing kwam. Inmiddels is het probleem verholpen. Ik liep wel risico's met die ontploffingen.

tuttuttut 03-02-2012 Product jaar of meer in bezit

5,8
Apparaat werkt in principe naar behoren. Wij hebben gelukkig geen storingen. Wel maakt de cv ketel veel lawaai. De temperatuur regeling is echter zeer matig, maar dat kan ook aan de configuratie met grote radiatoren liggen.
We hebben ook een nefit hr topline hangen en die is echt heel veel beter: stiller; aanpassing cv water temperatuur bij lagere warmtebehoefte

FrankVeer 17-08-2011 Product half jaar in bezit

Heb deze ketel in het najaar laten monteren en er erg tevreden over. Had in het begin vaak last van storingen, maar dat bleek uiteindelijk een ongeaard stopcontact te zijn. Sinds de aansluiting op een geaard stopcontact volledig storingsvrij. Ook erg zuinig in vergelijking met mijn oude VR-combiketel. Binnen een jaar ca. 650 m3 gas bespaard.

FrankVeer 06-12-2011

De ketel hangt er nu exact een jaar en in die tijd (na het aarden van de aansluiting) onlangs 1 storing gehad. Na een reset doet ie het weer prima. Kan niet anders zeggen dan dat ie heel zuinig is van ca. 1750 m3 naar 1100 m3 gasverbruik gedaald, ondanks de strenge winter. Verder geen omkijken naar.

FrankVeer 12-03-2012

Onlangs 2 keer storingcode 5 gehad. De eerste keer werdt het gasblok vervangen, maar dat bleek het niet te zijn. Nu is de branderautomaat vervangen en sindsdien doet ie het weer zonder problemen.

Edwin Troudes 20-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Topketel

Ik heb deze ketel in 2009 gekocht. Het enige probleem wat ik gehad heb is dat de ketel gigantisch ging tikken als hij aan het verwarmen was. Dit bleek een te kleine passing van de bevestiging van de warmtewisselaar te zijn. Er kwam een monteur die de gaten wat groter heeft gemaakt. Tot op heden geen problemen meer gehad. Dus een topding.

bob 12-07-2016 Product jaar of meer in bezit

hoog gas en stroomverbruik

4,8
Vergeleken met mijn gashaard ben ik 1500 euro per jaar meer kwijt.Gas , stroom.Huur en onderhoudscontract van de ketel niet inbegrepen.Dat is ook nog 240 per jaar extra. Milieubewust? Ha!

FrankVeer 13-07-2016

Een hoger gasverbruik spreekt voor zich, een gashaard verwarmt maar één ruimte, de cv-installatie het hele huis + warm tapwater. Afgezien daarvan ligt het gasverbruik ook aan de isolatie van het huis en de instelling van de thermostaat. In mijn woning met gemiddelde 4 personen verstook ik 1050 m3 gas per jaar met deze ketel, omgerekend dus ca. 650 euro per jaar. 2500 euro aan gas is een kleine 3900 m3. Dat is bijzonder veel.

Sarfaraz 25-04-2016 Product jaar of meer in bezit

Binnen 2 jaar 5 keer storingen

5,2
Binnen 2 jaar 5 keer storingen; het hele binnenwerk is vervangen, weinig capaciteit om huis voldoende te verwarmen. veel storingen, veel tikkende geluiden, geen plezierig aankoop.

ideemachine 26-04-2016

Jammer, maar helaas krijgt de ketel weer de schuldt. Te weinig capaciteit, had je meer vermogen moeten kiezen. Tikkende geluiden. Leidingen niet goed gebeugeld. Waarschijnlijk radiatoren niet ingeregeld en lekkende warm waterkraan.Ketel beneden geplaatst, geen terugslagklep retour.Modulerende thermostaat of aan/uit

Sarfaraz 03-05-2016

tikkende geluid komt binnen van ketel een gietijzer plaat die is los gehaald alle bevestigen in een speciaal vet ingesmeerd en weer vast gezet, tikkende geluid is verholpen. doei

appie55 09-11-2013 Product jaar of meer in bezit

5,8
We hebben deze ketel nu 3 jaar hangen en weinig te klagen over het verwarming deel. De warwatervoorziening is echter een heel stuk minder van kwaliteit. Bij het douchen is het iedere keer weer afwachten wat er gebeurd als je de kraan even dicht gehad hebt. Je kunt dan onaangenaam verrast worden door een plens steenkoud of loeiheet water over je lijf. En nee het ligt niet aan een waterbesparende douchekop of thermostaat kraan! Ook bij de wastafel gebeurd hetzelfde. Ook is de waterdruk in het verwarmingssysteem in orde. Na een recente onderhoudsbeurt door de verhuurder is er niks veranderd. Volgens de monteur is alles in orde. Een aanrader vindt ik deze ketel zeker niet.

ideemachine 11-11-2013

Ook al is je verwarming zonder water, moet de ketel warm water leveren. Bij intergas werken cv en ww los van elkaar, 100% gescheiden.Maar.... Is de ketel niet volgens de regels geplaatst. kun je jou probleem krijgen.
Zitten er radiatoren boven de ketel kun je een probleem verwachten. De pomp moet stilstaan, tijdens w.w tappen, en er mag geen circulatie van c.v water zijn. Ook zal warm water bij jou ingesteld staan op 65 graden. Dit zou ik op 58 zetten, je cv temp. op maximaal 75. Om te controleren moet je de kamerthermostaat laag laten staan, s'morgens en warm water tappen. worden de c.v leidingen dan warm heb je last van een installatiefout. Dit heet natuurlijke circulatie en is te voorkomen door een terugslagklep te plaatsen. Een andere manier is, zet de k.thermostaat op 30 graden een uur lang. Heb je dan ook snel ww weet je het ook.
Dit kost alleen veel tijd en geld. De ketel heeft een aantal mogelijkheden om warm watercomfort in te stellen.
Geen, eco en comfort. Bij comfort wordt het ,blok,op temperatuur gehouden en dit kost veel gas, eco betekent regelmatig de kraan open, blok warm houden. lang geen kraan open blok koud.
Mocht dit niet het probleem zijn, er zijn nog vele andere mogelijkheden. Dan heb ik wel de instellingen van de ketel nodig.
Groetjes Gerard

jack1951 11-04-2013 Product half jaar in bezit

Mijn Intergas 24/18 werkt nu sinds een 1/2 jaar geheel probleemloos. Ondanks de afgelopen strenge winter bespaar ik t.o.v. mijn oude confessionele ketel rond de 30% m3 gas. Ik hoef de thermostaat nooit hoger dan 19,5 graden in te stellen en mijn radiatoren zijn in combinatie met een Honeywell CMT 957rf wireless kamerthermostaat altijd minstens handwarm het douchewater is snel op temperatuur.
Het enige nadeeltje is dat tijdens douchen er niet wordt verwarmt maar dat merk je alleen als je dit extreem lang doet.
Kortom een echte aanrader.

jack1951 22-12-2012 Product maand in bezit

Wat een geweldenaar die 24/18 van Intergas.
Ik noem de voordelen.
1e Honderden euries goedkoper dan zijn concurenten.
2e Klein van formaat 60x40x25.
3e Geruisloos
4e Modulaire warmte regeling in combinatie met een draadloze Honeywell kamerthermostaat zeer geriefelijk.
5e Nederlands fabricaat met 15 jaar fabrieks garantie.
6e Hoogrendement.
7e Onderhouds vriendelijk.
Kortom grote klasse.

Erikwes 27-10-2012 Product paar dagen in bezit

wj hebben deze ketel een paar weken in gebruik en zelf geplaatst.
Hij bevalt ons prima in het menu is alles zelf te regelen en nu de eerste nachtvorst is geweest houd hij het huis goed warm .De ketel is geruisloos en je hebt snel warm water er is even een klein dipje in de water temperatuur maar is alleen merkbaar als je alleen warm water gebruikt(zonder koud water)maar het dipje is maar heel kort in het begin van de warm water vraag.
Alleen toen ik de ketel installeerde zat de pomp vast maar dat was eenvoudig te maken door de schroef in het midden van de pomp uit te draaien (er komt nu een klein hoeveelheid lekwater)en de waaier een halve slag te draaien verder geen problemen bij het installleren.
Dus tot nu een prima ketel voor een prima prijs.
De duurzaamheid van de ketel is niet beoordeeld want de ketel zit er nu een paar weken er in.

Erikwes 26-01-2013

Update van deze review de ketel is nu een half jaar in gebruik en nog steeds een prima ketel geen problemen en zoals ik nu kan bekijken een lagere gasrekening.
Dus Een prima ketel.

Mieke van Hees 11-03-2012 Product jaar of meer in bezit

Heb er nog steeds problemen mee, hij heeft het een tijdje goed gedaan, (26.11 was het de laatste keer) maar vanaf januari is hij al weer twee keer in storing gevallen met code 21. Ja zeggen ze dan, dat kan ook komen door val winden, dank je de koekoek. Daar geloof ik niet in hoor.

G. van Effen 21-01-2012 Product jaar of meer in bezit

5,2
Ik heb deze ketel nu bijna 2 jaar, erg veel storingen mee gehad. Eerst uitval na 6 maanden, toen knal en plofproblemen na 1 jaar, wat bijzonder vervelend is omdat ie als vervanging van een keukengeiser geplaatst is. Bijna alles is vervangen inmiddels, behalve het branderdek. De printplaat bleek het probleem eerder te zijn, maar helaas, na bijna 2 jaar opnieuw plof en knalproblemen.

Paulina1962 10-04-2012

Beste G. van Effen, ik heb ook zo'n ketel en die van mij gebruikt veel. Is dat bij u ook het geval vroeg ik mij af. Met vriendelijke groet, Paulina Mommaas

Mieke van Hees 21-11-2011 Product jaar of meer in bezit

Heb nog steeds problemen met deze ketel, al vanaf het begin, wat een waardeloos apparaat, dit jaar alleen al,is de monteur een stuk of 10 keer langs geweest, valt of in storing code 5 of 21, vandaag ook de monteur weer langs geweest,en die zegt nu dat het goed moet zijn, nou ik heb zo mijn bedenkingen hierover.
Volgens mij hebben we een maandagochtend produkt.

Roel Vervoort 07-07-2011 Product jaar of meer in bezit

Heb deze ketel al bijna 2 jaar hangen maar dan op propaan en nog maar een storing gehad (druk sensor defect). Verder werkt de ketel perfect moduleert goed en is zuinig in verbruik. De eco stand voor warm water is erg prettig omdat dit veel bespaard op de stook kosten. De meeste ketels warmen continu hun warm water op en deze warmt alleen op bij regelmatige afname momenten. Ook voor al er bijna geen druk op de waterleiding is scoort deze ketel erg goed omdat de tapdrempel (2 liter p/m) er voor zorgt dat hij altijd zal aanslaan.

Verder is het een onderhouds vriendelijke ketel met ten opzichte van andere ketels weinig onderdelen. Hoe minder onderdelen hoe minder er kapot kan immers.

Al met al een super goede ketel voor een aantrekkelijke prijs in deze prijs klasse scoort ook zeker de Remeha avanta een goed punt. Nadeel van de avanta is dat ze storings gevoeligger zijn.

Met de garantie zit het wel goed op de warmte wisselaar zit 10 jaar garantie dit is uitzonderlijk bij cv ketels overige onderdelen zijn bij onderhoud betaalbaar.

francois123 09-01-2013

Hallo Roel, Ik begrijp dat je monteur bent en de ketels van intergas aanraadt. Ik heb een ketel van intergas, kombi kompakt HR22, ongeveer 10 jaar oud. Sinds langere tijd levert hij nog maar een klein straaltje warm water en het wordt steeds minder bij alle tappunten, nu nog minder als 2 liter per minuut. Hij springt niet op storing en de CV doet het prima! De leidingen zijn gechecked en ook de inlaatcombinatie is vervangen. De monteur zegt dat we maar een nieuwe moeten nemen..... Weet jij raad?

Roel Vervoort 18-08-2013

Hoi franqois

Sorry voor de wel hele late reactie maar beter laat dan nooit haha

Aan je vraag te zien ziet er kalk in de wisselaar. dit is op te lossen door de ketel van de muur te halen en met een trechter of iets dergelijks in de koud water leiding gewoon azijn in te gooien tot deze vol zit.

De ketel een paar uur op zijn kop laten staan en daarna weer terug plaatsen en goed doorspoelen. Let wel ! alvorens je de water druk er op zet dat je de warm water kranen open zet in het huis en dat je de prelators er af haalt.

dit zou je kunnen proberen om de doorstroming te verbeteren.

Succes er mee !

Mieke van Hees 07-03-2011 Product paar dagen in bezit

Vanaf het begin al problemen met dat kreng, valt steeds in storing 21,er zijn al verschillende dingen aan vernieuwd en nog doet hij het niet goed, heb nu weer geen warm water, de monteur zei de vorige keer bij storing 21, dat ik waarschijnlijk het water kneep, en dat hij daarom in storing viel.Nou gister kneep ik het water helemaal niet, en hij viel evengoed uit. Ik word echt gek van dat ding, nu moet ik weer wachten tot morgenmiddag, voordat de monteur eens opperdan komt. Niet kopen dit type.

hbgs 23-12-2011

Hallo Mieke heb ook een Hre ketel
en hij bevalt mij prima alleen op 1 ding na dat hij zo nu en dan in storing 5 valt heb navraag gedaan en het zou kunnen dat de aarde niet goed is heb vandaag de monteur er bij gehad heeft alles opgemeten en zegt dat de lekstroom zo weinig is dat het daar niet van mag komen maar de monteur was nog niet weg of hij viel alweer in storing.
Moet je weten dat ik de stekker een week lang met een verlengsner naar de bijkeuken heb gedaan en toen geen storing en vandaag weer de stekker onder de ketel en twee storingen achter elkaar dus wat nu te doen ik denk de aarde na laten kijken in dat stopkontakt want de hre is er heel gevoelig voor heb ik gehoord.
Probeer het om de stekker in een ander stopkontakt te doen met een geaarde stekker( moet wel geaard zijn)
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Grt H.Booij

Paulina1962 10-04-2012

Hallo Mieke, wat erg. Ik heb gelukkig geen storing maar hij gebruikt meer als mijn oude ketel van 17 jaar oud. Is uw verbruik ook meer?? Met vriendelijke groet, Paulina Mommaas

Bea23 14-02-2011 Product half jaar in bezit

Binnen het jaar 5 keer storingen; het hele binnenwerk is zo'n beetje vervangen, wat staat me nog te wachten? Informatie opvragen bij Intergas is net zo vervelend, ze houden hun kiezen op elkaar over iedere kinderziekte. Zeker bedrijfspolitiek na eerdere ervaringen.
Gewoon een minderwaardig product wat maar kort meegaat. Goedkoop, maar ook slecht.

Paulina1962 10-04-2012

Beste Bea, heel vervelend. Ik heb sinds 2010 ook zo'n ketel en bij mij gebruikt hij meer als mijn oude van 17 jaar oud. ik wil weten of die van u ook duurder in verbruik is. Met vriendelijke groet, Paulina Mommaas