Smartwares CIP-39220 180° IP camera voor buiten - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Smartwares CIP-39220 180° IP camera voor buiten op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,5

waggies 26-05-2020

Met app prima camera, maar dan houdt het op!

Ik heb hem bij de action gekocht. Was op zich een koopje. Maar uiteindelijk staat hij in de kast (meter) niets te doen. Ik had hem graag willen opnemen in mijn "smarthome". Voorwaarde is dat hij dan lokaal te benaderen is. Maar deze camera is alleen goed via een app te benaderen. Moet zeggen dat de kwaliteit van de beelden prima is, en ook de nachtstand werkt prima. Door de lens heb je ook een groot vlak wat in de gaten gehouden kan worden. Bevestiging, en aansluitingen zijn prima, en zolang je alleen de app gebruikt, dan werkt het prima. Helaas gaat dus veel informatie door naar China (made in). Ook al lijkt het een redelijk nederlands bedrijf. Probeer je de camera lokaal te benaderen dan vallen een paar zaken op.
http://ip-adres/snapshot.jpg dan heb je totaal geen beveiliging, en kun je de foto opvragen? Gek!
maar als je via rtsp://ip-adres:80/ch0_0.264, dan ineens moet je inloggen. Helaas inloggevens onbekend, en niet opvraagbaar. Servicedesk van Smartwares laat niets van zich horen, ook niet na herhaaldelijk mailen.

Pluspunten

• camera kwaliteit
  • scherpte beeld
  • werkt goed via App

Minpunten

• Niet te gebruiken in een smarthome situatie

Jan 26-01-2019

Voor buiten ziet er leuk uit, maar helaas volgens de leverancier alleen via de androis/ios app te bedienen. Moet je een account aanmaken in een cloud omgeving.

Na testen kwam ik er achter dat je zonder user / pass de beelden van deze camera kunt opvragen, de helpdesk ontkent dit, hier mij is de privacy niet geborgd. Jammer van de arogante houding van smartwares.

Voor de rest zijn de beelden wel mooi,