ETNA AB690ZT - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA AB690ZT op Kieskeurig.nl.

7,6

Martijn Visser 11-09-2020

Goede zuigkracht,

Geschreven voor: ETNA AB690ZT

Mooi, strak model die niet misstaat in de keuken. met name de zwarte uitvoering geeft een mooie touch.
Zuigkracht is prima, misschien iets lawaaierig maar is kwestie van wennen.
3 filters die in de afwasmachine kan. Voelt een beetje platic en goedkoop aan maar ach, zie je niets van terug.
Makkelijke bediening, weinig poespas. Doet wat ie moet doen.

Pluspunten

• strakk model.

Minpunten

• geluidsniveau van de zuigkracht.

Officiele reactie van Atag 14-09-2020

Beste Martijn, Leuk dat u de moeite heeft genomen om een review te schrijven. Fijn om te lezen dat de afzuigkap makkelijk te bedienen is en u tevreden bent over de zuigkracht. Wij wensen u veel plezier met uw aankoop! Met vriendelijke groet, Chantal Webcareteam ETNA

Ps 29-03-2021

Mooie afzuigkap, maar extreem veel lawaai

Geschreven voor: ETNA AB690ZT

Ziet er super strak uit en werkt heel goed. Krachtige motor, maar maakt veel lawaai. Op de hoogste stand heb ik meer dan 80db gemeten. Ik heb nog geen alternatief gevonden, maar als ik die vind ruil ik het apparaat misschien wel om.

Het was even een werk om te installeren, maar dat ging prima met de handleiding.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Mooi

Minpunten

• Extreem veel lawaai
  • Piepjes bij de drukknopjes

Officiele reactie van Atag 30-03-2021

Beste Ps,

Bedankt voor het plaatsen van deze review. Vervelend om te lezen dat naast het enthousiasme over het design je niet tevreden bent over het geproduceerde geluid. Het overmatig produceren van geluid kan te maken hebben met de installatie van de afzuigkap. Belangrijke punten, bij een afzuigkap met afvoer naar buiten, zijn; een te kleine diameter van de afvoer, het afvoerkanaal is te lang of telt te veel bochten. Als vuistregel geldt dat het afvoerkanaal maximaal 5 meter lang mag zijn. Elke bocht in het kanaal komt overeen met 1 meter lengte. Mocht je nog vragen hebben horen wij dit graag. Wij zijn telefonisch te bereiken via telefoonnummer 088-8821803. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 16:30 uur.

Met vriendelijke groet, Femke
Webcareteam

Loes 28-03-2021

Superfijne afzuigkap

Geschreven voor: ETNA AB690ZT

Mooie afgewerkte afzuigkap met een grote capaciteit, werkt prima, turbostand schakelt automatisch terug.
Een aanrader.

Pluspunten

• Mooi afgewerkt
  • Grote capaciteit

Minpunten

• Luidruchtig

Officiele reactie van Atag 29-03-2021

Beste Loes,

Bedankt voor je positieve review. Het is fijn te lezen dat de afzuigkap, de AB690ZT van ETNA, aan je verwachtingen voldoet.
Wij wensen je veel plezier van je aankoop.

Groet, Alice Webcareteam ETNA

Rolee 18-03-2021

Schouwkap Slimline design 90cm

Geschreven voor: ETNA AB690ZT

Prachtige schouwkap in mooi zwart Slimline design. Heel mooi apparaat met eenvoudige bediening en mooi sfeerlicht onder de kap, welk goed licht geeft op het fornuis. Hij heeft 3 verschillende snelheden en een stand voor extra power. De installatie is niet al te moeilijk, bestudeer de tekening goed, er zijn 2 mogelijkheden; afvoer direct naar buiten of recirculatie. Het verschil in montage wordt op de tekening aangegeven. De flexibele afvoerbuis werdt meegeleverd en een verloopstuk van 150mm naar 120mm afvoerbuis. De 2 bijgeleverde tiewraps voor het monteren van de flexible afvoerbuis heb ik vervangen door slangenklemmen (150mm) dat zit beter. Bij recirculatie: Vergeet niet de koolstoffilters mee te bestellen!! ( HF2004 ). Er kan ook een plasmafilter worden geïnstalleerd (HF4001) maar deze is erg kostbaar +/- 400 euro, maar gaat wel 10 tot 15 jaar mee, dus omgerekend op jaarbasis ben je wel goedkoper uit in vergelijking met de koolstoffilters.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • goede zuigkracht
  • voldoet aan verwachtingen
  • goede sfeervolle verlichting
  • makkelijk te onderhouden/ schoonmaken

Minpunten

• je ziet snel vingers op het zwart

Officiele reactie van Atag 19-03-2021

Beste Rolee,

Wij stellen het zeer op prijs dat je de moeite neemt om deze uitgebreide en enthousiaste review te schrijven. Hartelijk dank hiervoor. Fijn om te lezen dat de AB690ZT aan al je verwachtingen voldoet.

Wij wensen je veel plezier met de afzuigkap.

Met vriendelijke groet, Femke
Webcareteam ETNA

GD 27-01-2021

Miskoop (slechte afbuiging en geen verschil in standen

Geschreven voor: ETNA AB690ZT

We hebben sinds een dikke maand een nieuwe keuken met alleen maar Etna producten, zoals ook de afzuigkap. Gelijk al in het begin geen verschil de drie standen, heel erg veel lawaai en afzuig effectiviteit is een zeer zware onvoldoende. We hebben zo 1 spijt van deze aankoop. We zijn momenteel in contact met het hoofdkantoor van Voortman keukens. We hebben circulatie met filters, maar de geur blijft grotendeels hangen.

Minpunten

• Slechte afzuiging
  • Veel lawaai, je kunt elkaar niet verstaan

Officiele reactie van Atag 29-01-2021

Beste GD,

Hartelijk dank voor het delen van uw mening. Wat balen dat je nog geen plezier van je aankoop hebt. Er kunnen verschillende oorzaken zijn dat de afzuigkap te veel geluid maakt. Goed om t vernemen dat je Voortman Keukens hebt ingelicht, ik ga er daarom ook vanuit dat dit wordt opgelost.

Groet Heidi
Webcareteam ETNA

Sandra 17-01-2021

Mooi design

In 2 maanden tijd al 2 maal de led lampen kapot
Afzuigkap zuigt voldoende af ,mooi design
Al een de verlichting gaat dus snel kapot

Officiele reactie van Atag 18-01-2021

Beste Sandra,
Wat vervelend om te lezen dat de verlichting van uw afzuigkap 2 maal defect is gegaan. Dit willen wij graag oplossen. Wilt u zo vriendelijk zijn uw volledige adresgegevens door te geven via webcare@atagbenelux.com dan kunnen wij met u meekijken.
Chantal Webcareteam ETNA

KikiKate 08-01-2021

Mooie mat zwarte afzuigkap

Geschreven voor: ETNA AB690ZT

Design is mooi. Ik heb gekozen voor de mat zwarte versie. Op zich werkt ie prima. Vet filters zijn gemakkelijk te reinigen en makkelijk te verwijderen. Ik vind het wel een grote nadeel dat je telkens nieuwe filters moet kopen en dat ze behoorlijk prijzig zijn. Wij huren een huis dus geen andere optie dan recirculatie waardoor je dus de koolstoffilters moet kopen. Word geadviseerd om deze iedere 3 maanden te vervangen. Als ik dit eerder had geweten had ik deze afzuigkap om deze reden niet gekocht. De kap is ook vrij luid ook op de laagste stand.

Pluspunten

Minpunten

• Luid ook op de laagste stand
  • Uiteindelijk duur ivm koolstoffilter

Officiele reactie van Atag 11-01-2021

Beste KikiKate,

Bedankt voor het plaatsen van deze uitgebreide review.
Jouw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, op gebruiksgemak en kwaliteit. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

Koolstoffilters dienen inderdaad geplaatst te worden wanneer er geen afvoer naar buiten mogelijk is. Het vervangen hiervan is ook afhankelijk van de intensiteit van het gebruik, de manier van koken en de regelmaat waarmee de vet filters worden schoongemaakt.

Groet, Ursula van Webcareteam ETNA

RiRa 01-12-2020

GOED DING

Geschreven voor: ETNA AB690ZT

werkt hel goed, beveel ik zeker aan. Heel tevreden over en heel mooi in het zwart. Ook mooie verlichting tijdens het koken.

Pluspunten

• mooie kleur
  • werkt goed, goede verlichting tijdens het koken

Officiele reactie van Atag 02-12-2020

Beste RiRa,

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om deze review te plaatsen. Zo te lezen is deze schouwkap helemaal naar wens. Daar zijn wij blij mee.

Veel plezier ervan ( tijdens het koken ) en als blikvanger in je keuken.

Groet, Ursula van Webcareteam ETNA

Kerkdijk 06-11-2020

Moderne, geluidsarme afzuigkap

Geschreven voor: ETNA AB690ZT

Deze afzuigkap voldoet exact aan onze verwachtingen; functioneert goed, maakt geen herrie en heeft een strak design!

Officiele reactie van Atag 09-11-2020

Beste heer/mevrouw Kerkdijk,

Bedankt voor het plaatsen van deze beoordeling en fijn dat de afzuigkap goed bevalt. Veel plezier gewenst met deze aankoop.

Met vriendelijke groet, Claudia
Webcareteam ETNA.

Kikikate 20-09-2020

Mooi mat zwart design

Geschreven voor: ETNA AB690ZT

Na een lange tijd zoeken naar een afzuigkap die ook redelijk betaalbaar is en mat zwart. Dat was nog niet gemakkelijk. Ik kwam uiteindelijk bij etna uit en heb deze bij coolblue besteld. Ophangen ging vrij vlot en de afzuigkap ziet er heel mooi uit. Als je de recirculatie gebruikt bestel dan wel de koolstoffilters erbij deze zitten er niet bij! Prijs kwaliteit is dik in orde. We hebben de pech dat we een grote open keuken hebben en helaas geen gaten in de muur mogen boren dus verplicht zijn om de recirculatie moeten te gebruiken waardoor ie dus wat minder krachtig zal zijn.

Pluspunten

• Mooi mat zwart design
  • Duidelijk en vooral makkelijk in gebruik

Minpunten

• Vrij luid op hoogste stand

Officiele reactie van Atag 21-09-2020

Beste Kikikate,

Wat leuk dat u de moeite neemt om deze review te plaatsten.
Wij wensen u veel plezier van u aankoop.

Alice Webcareteam ETNA

oesd 31-08-2020

Betaalbare allure

Geschreven voor: ETNA AB690ZT

Krachtige afzuiging en daarbij groot maar niet overheersend aanwezig door mooie design. De toetsen lichten op bij gebruik, want handig is. De verlichting is supersterk en warm, daardoor gebruik ik deze ook als avondverlichting in de open keuken.

Pluspunten

• design
  • krachtige afzuiging
  • goede verlichting

Minpunten

• veel lawaai

Officiele reactie van Atag 03-09-2020

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor het plaatsen van deze review. Goed om te lezen dat u zo tevreden bent over het design, de krachtige afzuiging en de goede verlichting van deze afzuigkap van ETNA. Wij wensen u veel plezier met uw aankoop!

Chantal Webcareteam ETNA

Knook 18-08-2020

Strakke afzuigkap

Geschreven voor: ETNA AB690ZT

Op zoek naar een betaalbare krachtige afzuigkap vond ik de Etna AB690ZT. Kap zonder toeters en bellen die doet wat hij moet doen. De verlichting geeft mooi licht op de kookplaat. De niet te grote vetfilters passen goed in de vaatwasser. En ja hij is niet de stilste maar zuigt wel goed alle kookdampen en luchtjes weg en daar hebben wij hem voor. Jammer alleen dat er niet voldoende nagedacht is over het bevestigen van de mantel om de afzuigslang. De kap was zo gemonteerd maar die koof! Als die eenmaal goed zit, hebben wij een stoere aanvulling in onze keuken.

Pluspunten

• makkelijke montage en bediening
  • mooi strak uiterlijk

Minpunten

• Montage mantel afzuigbuis
  • Wat lawaaiig (maar dat wisten we)

Officiele reactie van Atag 19-08-2020

Beste heer/mevrouw Knook, Dank u voor het plaatsen van uw review. Goed om te lezen dat u zo tevreden bent over het design van de afzuigkap. Uw feedback betreffende de montage van de koof nemen we mee. Wij wensen u veel plezier met uw aankoop! Met vriendelijke groet, Chantal Webcareteam ETNA.

Lisa Mink 03-03-2020

Koolstoffilters

Geschreven voor: ETNA AB690ZT

Mooi product en fancy uitstraling! Alleen de zoektocht naar de juiste koolstoffilters was een ramp... uiteindelijk wel gevonden door met Etna zelf te bellen. Vóór de zoekende onder ons HF2004 is de code van de filters.

Verder erg tevreden met de afzuigkap!

Pluspunten

• Uitstraling

Officiele reactie van Atag 04-03-2020

Beste Lisa,

Bedankt voor deze mooie en enthousiaste review. Goed dat je de filters alsnog hebt gevonden. Via onze website https://www.etna.nl/collectie/ab690rvs/#specificaties is alles te vinden. Maar inmiddels ben je voorzien :-)
Heel veel plezier van deze kap.
Met vriendelijke groet, Ursula
Webcare Team ETNA

José 04-02-2020

een mooie afzuigkap in het matzwart.

Geschreven voor: ETNA AB690ZT

een mooie afzuigkap in het matzwart. Goed breed en strak vormgegeven. Doet wat hij moet doen; we hebben ook geen beslagen ramen meer tijdens het koken.

Pluspunten

• vormgeving
  • makkelijke en duidelijke bediening

Minpunten

• lawaaïg

Officiele reactie van Atag 06-02-2020

Beste José.

Goed te lezen dat deze mooie afzuigkap zo goed bevalt. Zonder beslagen ramen koken is ook wel zo prettig :-)
Veel plezier ervan.
Met vriendelijke groet, Ursula