Sonos PLAY:1 zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 42 reviews die zijn achtergelaten voor de Sonos PLAY:1 zwart op Kieskeurig.nl.

chomsnl1 22-11-2015

Geluid prima, maar verder rampzalig, beslist geen aanrader. Ik had er drie gekocht om later uit te breiden naar een surround sound set voor de TV, maar dat blijkt helemaal niet ondersteund te worden, Sonos ondersteund DTS sound niet, en dus kan het per definitie helemaal geen surround sound worden, ook niet met een Sonos Playbar en sub. Ik heb er drie gegroepeerd als een zodat je overal dezelfde muziek hoort. Alleen de-groeperen ze zich om de have klap, zodat er maar een van de drie het doet en de rest stil is. Stelt niet zoveel voor om opnieuw te groeperen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ook valt regelmatig het hele systeem uit. Zou aan de wifi settings moeten liggen, maar er is bij mij in de buurt helemaal niet zoveel wifi verkeer, en welk kanaal ik ook kies, Sonos blijft regelmatig uitvallen. Heb al geklaagd bij Sonos maar niets van gehoord. Jammer, behoorlijke miskoop.

patricw 24-11-2015

Ik denk dat hier sprake is van een IP adres conflict. Dat heeft met de Wifi settings etc. te maken en niet met de hoeveelheid Wifi verkeer in de omgeving. Als je deze problemen meld op het nederlandse Sonos forum krijg je zeker de juiste tips voor probleemoplossing.

martijn75 29-11-2015

Als je eentje bedraad aamsluit creëert ie toch zijn eigen wifi netwerk?

Hoe dan ook, heb zelf voor de nieuwe Bose Soundtouch gekozen. Nieuwe serie 10, 20 (serie 3), en 30 (serie 3). Machtig geluid en Bluetooth

UHD 27-10-2017

blij dat ik deze niet gekocht heb, ik ben nu voor de Sony SRS-ZR5 gegaan die alles aankan.

Frank 06-12-2016

Degelijk produkt

Geschreven voor: Sonos PLAY:1 zwart

Goed geluid. Makkelijk om te installeren. Ik heb ze aangesloten als surround luidsprekers. Werkt goed i.c.m. de soundbar.

Pluspunten

• Degelijk
  • Makkelijke installatie
  • Goed geluid

Minpunten

• nu niet meer als losse luidspreker te gebruiken.
  • Geen batterij/niet los mee te nemen

Pieter20275 14-10-2015

Twee play 1,s gekocht als muzieksysteem. Ze voelen solide en muziek speelt zonder onderbrekingen(spotify) Ze geven goed geluid.
Je mag ze ook niet vergelijken met hi end apparatuur omdat dit veel duurder is.
Kortom prima systeem modern en goede sound.

martijn75 11-06-2015

Even een paar dagen geprobeerd en de Sonos Play 1 geeft een redelijk geluid, niet meer en niet minder. Moest het alleen meerdere keren opnieuw opstarten. Ligt misschien ook aan instabiele internetverbinding hier in huis. Uiteindelijk voor een andere oplossing gekozen.

Ben gegaan voor een setje Q Acoustics BT3 Bluetooth speakers (apt-x). Prachtig setje compacte speakers met verbazingwekkend goed geluid (zie reviews). Vele malen beter dan de beste soundbar voor dat geld en met zeer fraai hifi geluid. Deze heb ik op mijn smart tv aangesloten middels optical out op mijn tv. Je kunt er ook nog een sub op aansluiten als je dat zou willen. Prachtig TV/HiFi geluid en ook Spotify vanaf mn smart TV werkt super.

Daarnaast kan ik gewoon middels mijn telefoon of tablet middels apt-X Bluetooth alles afspelen. Fantastisch alles-in-één system en ik heb geen receiver oid meer nodig. Voor 499,- prachtig geluid in huis. Voor vergelijkbaar geluid zou ik bij Sonos veel meer moeten investeren.

bramgra 12-06-2015

De Q Acoustics is voor mij back in time. Beide speakers moeten met een kabel met elkaar verbonden worden. De sub met nog een kabel. Ik was blij dat ik daar vanaf was. Daarmee zal ik niet zeggen dat hij geen goed geluid geeft, maar de PLAY1 ziet er toch een stuk beter uit. Je hebt alleen een stopcontact nodig.

Veel plezier met de Q's.

martijn75 13-06-2015

@bramgra. Die sub hoeft er niet bij hoor, ook zonder klinken ze al stukken beter dan Sonos1. Maar het kan wel. In tegenstelling tot de Sonos1 zijn er erg veel aansluitmogelijkheden, zowel in als out. En dan heb je dus 1 kabeltje lopen om ze onderling te verbinden.

patricw 09-07-2015

De review wordt overschaduwd door een (misschien) instabiele internetverbinding.

Ik heb zelf al meer dan een jaar meerdere Sonos componenten in huis en nog nooit ook maar 1 component hoeven te herstarten.

Zoals met alles zijn de randvoorwaarden van grote invloed op de werking van een apparaat. Zonder een goed TV signaal is ook de beste,duurste TV waardeloos.

Vanwege het grote gemak van Sonos in zowel bediening als veelzijdigheid v.w.b. muziek afspelen blijft Sonos voor mij 1 van de beste investeringen ooit. En dan is het nooit te duur!

martijn75 12-07-2015

@PatrickW: Die veelzijdigheid zie ik niet helemaal. Zonder playbar kun je er namelijk helemaal niets op aansluiten en ook geen verbinding maken via Bluetooth. Ook geen accu om hem portable te maken, dus welke veelzijdigheid?

patricw 13-07-2015

Beste Martijn, als je mijn review goed hebt gelezen heb ik het over de veelzijdigheid v.w.b. muziek afspelen, radio, eigen muziekbibliotheek, muziekdiensten.

De veelzijdigheid waar jij over spreekt gaat over de hardware, aansluitingen e.d.

Waarom zou ik in hemelsnaam via bluetooth naar mijn Sonos willen als alle componenten via wifi te benaderen en aan te sturen zijn?

martijn75 15-07-2015

@Patricw; "Waarom zou ik in hemelsnaam via Bluetooth naar mijn Sonos willen als alle componenten via wifi te benaderen en aan te sturen zijn?"

Daar zijn verschillende redenen voor te verzinnen. Stel dat je wifi keer wegvalt terwijl je net een feestje hebt, of je wilt geluid van Youtube/films, video's vanaf je smartphone of tablet eenvoudig streamen naar je speakers, of je smart Tv Bluetooth kunnen verbinden, of de speakers ergens gebruiken waar je geen internet hebt etc.

Bovenal; Met een setje Play 1 of Play 3 heb je matig tot redelijk stereo hifi geluid, maar absoluut gebrek aan bass en verder zonder aansluitmogelijkheden. En dat voor 4 tot 600 euro. En wil je meer mogelijkheden dan moet je echt diepe zakken hebben en dan nog betwijfel ik of het geluid beter is dan mijn setje Q Acoustics bt3 waar je ook nog eens een kleine sub aan kunt koppelen (elke sub) als je dat zou wensen. En qua uiterlijk, laten we eerlijk zijn. De Play 1's zien er nog wel modern en compact uit, maar Play 3, 5 en dikke zwarte soundbar wil ik niet naast of onder mijn TV hebben staan.

Als laatste; Hoe draadloos is draadloos? Overal waar je zo'n Sonos wilt plaatsen moet je toch even een stroomaansluiting hebben!

patricw 17-07-2015

Beste Martijn, dat zijn natuurlijk argumenten die je altijd voor alles kunt aandragen; dat zijn calamiteiten.

Verder is jouw opmerking over hoe draadloos is draadloos erg flauw, alles heeft stroom nodig.

Maar goed, jij bent blij bent jouw set, ik met mijn Sonos. Alles met zijn voor- en nadelen.

Harold 17-04-2017

eh.. mijn normale speakers hebben geen stroom nodig hoor.. alleen +- signaal.. dus net zoveel draden als bij een sonos "draadloze" speaker.

M. Wes 23-01-2015

Voor mijn doen heb ik lang getwijfeld voordat ik de eerste play:1 gekocht heb. Vorig jaar in de zomer had ik al een paar keer verbaasd staan luisteren naar het geluid dat zo'n klein boxje kan produceren. In december de 1e gekocht en binnen veertien dagen er nog twee bijgehaald.

Heerlijk om door je huis te lopen en overal dezelfde muziek te horen. In de woonkamer wel voor een stereopaar gekozen omdat dat het geluid in een grotere ruimte zeker optimaliseert. Geen gedoe met radio-tuner-cd-speler meer of een steeds wegvallend antenne-signaal. Heerlijk gewoon.

Installatie is heel eenvoudig. Wel bestaat de kans dat bij directe streaming via wifi er storing optreedt door andere wifi-apparatuur die - heel vervelend- gebruik blijkt te maken van hetzelfde IP-adres. Maar ook dat was na constatering snel opgelost.

Kortom ik ben ontzettend blij dat ik overstag ben gegaan en met 1 jaar gratis Deezer erbij heb ik een muziekbibliotheek om U tegen te zeggen.

SSJ2Samus 02-06-2015
  • Product kwartaal in bezit

De afgelopen maanden middels dagelijks gebruik mijn Play 1 uitvoerig kunnen testen en het is een heel erg mooi audio streamer. Inmiddels heb ik ook kunnen testen hoe goed of HD audio zoals Tidal en Deezer Elite het doen. Zelf gebruik ik Tidal. Ik heb meerdere nummers op zowel Spotify als Tidal afgespeeld. Als je goed luistert kan je een verschil merken maar een meer casual muziek liefhebber zoals ikzelf merkt het verschil niet of nauwelijks.
De besturingsapp voor je smartphone, tablet en laptop hebben sinds mijn eerste gebruik een update gehad en het is er wel beter van geworden. Een nog wat gebruiksvriendelijkere interface waardoor nu vooral op de smartphone het wat makkelijker bedienen word.
Ook als je buiten zit is de Play 1 een prima speaker waarbij hij een prima geluid produceert.
Na mijn oorspronkelijke review was ik al erg tevreden, maar ik ben nu helemaal overtuigd en ga in de toekomst mijn Sonos systeem uitbreiden.

chomsnl1 06-03-2015

Hopeloos, NIET KOPEN. Ik erger me kapot aan dit apparaat. Werkte een tijdje zonder enig probleem, gaat vervolgens bijna niets meer. Alles opnieuw gestart, alles werkt weer. Volgende dag weer hetzelfde problem, enzovoorts. Helpdesk van Sonos is ook reuze - niet dus! - handig, staan dingen in die er niet zijn, opties die je moet veranderen zoals de wifi kanaal, alleen bepaalt Sonos zelf welke wifi kanaal gebruikt wordt, dus dat schiet niet op. Alles weer uit gezet en aan, werkt alles weer, maar ja, volgende dag hetzelfde probleem, boodschap "network connection speed insufficient to maintain playback buffer". Koop liever wat anders, van Bose of zo, maar niet deze rommel. BALEN!

willemlevi 07-01-2015

Fijn systeem, Sonos
Sinds enkele maanden het Sonossysteem, een Connect en een Play5, aangesloten op mijn high-end geluidssysteem. Dat werkt tot nu toe prima; ook ná updates van zowel Sonos(systeem en app) als de diverse updates van iPads en PC's in huis.
Enige puntje van aandacht: het Sonos-systeem raakt in de war als er teveel sturingsapparaten (2PC's/2iPad's/3gsm's) via de app op worden ingeplugged; logisch natuurlijk, gewoon niet doen!
EXTRA - Mijn lokale high-end leverancier ging, na levering en installatie van onze Sonos, nog dezelfde week failliet; vervelend i.v.m. garantie? Helemaal niet, even een mailtje naar Sonos gedaan en nog dezelfde dag, zwart-op-wit, een extra garantie van Sonos gekregen bij eventuele problemen. Perfect geregeld! Over de duurzaamheid (hier: 6) kunnen we uiteraard (nog) niets zeggen omdat we Sonos relatief kort in huis hebben.
Kortom, alle gebruikers in huis zijn - in alle opzichten! - erg blij met Sonos. Een aanrader wat ons betreft!

willemlevi 27-04-2015

Ik sluit me qua positieve Sonos-ervaringen aan bij 'bramgra': update zonder problemen geïnstalleerd en daarna nog een Play1 aan het systeem toegevoegd (zie vorige review). Ook mijn huisgenoten - bepaald geen techneuten, integendeel! - hebben zich intussen door het Sonos-gebruiksgemak i.c.m. een betaald Spotify-abonnement laten overtuigen. Die combi lukte eerder nooit omdat ze mijn eigen 'audio-vondsten' onhanteerbaar vonden.
Sonos kan qua geluidskwaliteit natuurlijk niet tippen aan een écht high-end systeem voor fijn proevers. Dat kun je voor dergelijke prijzen ook niet verwachten. Sonos biedt een gebruiksvriendelijk systeem voor een redelijke prijs met een redelijke geluidskwaliteit. Kortom, na enkele maanden intensief gebruik is íedereen in huis nog steeds te spreken over Sonos.
TIP - check je routerkanaal regelmatig. Door toenemend mediaverkeer kunnen er teveel gebruikers op hetzelfde kanaal zitten. Dat kan Sonos-storingen geven, oplossing: je router op een kanaal met minder gebruikers (laten) zetten.

kleijn72 31-10-2014
  • Product half jaar in bezit

Dit zijn hele handige speakers, het bedieningsgemak is super, goed te koppelen met spotify en door iedereen te begrijpen en te bedienen, maar.... ik vind het geluid echt vreselijk, het is alleen maar bas. De hoge tonen worden zijn volkomen levenloos. Als je graag naar klassiek of live muziek luistert heb je hier geen goede speaker aan. Ik heb pc speakers van een paar tientjes in de keuken die beter klinken in het hoog.

Tom 29-01-2021

Super geluid slechte verbinding met WiFi!!

Geschreven voor: Sonos PLAY:1 zwart

Ik wil aspirant kopers graag waarschuwen, geluid is super alleen het systeem verliest vaak, heel vaak contact met je WiFi.. Je WiFi aan en uit doen op een gezellige avond is heel vervelend.

Pluspunten

• Briljant geluid

Minpunten

• Werkt niet
  • Slechte verbinding
  • Vaak uitval

Sonos 08-03-2020

Droomt sonos

Geschreven voor: Sonos PLAY:1 zwart

Kocht een sonos installatie ,maar helaas veel last van dropouts , sonos boost gekocht maar helaas nog steeds dropouts
Maar ik las dat Google asist een storing had met als storing luidspreker uitval,wat nu gedaan google asist uitgeschakeld en de dropouts zijn niet meer voorgevallen

Play 1 29-07-2019

Maakt het niet waar, geen verbinding, WiFi werkt niet

Geschreven voor: Sonos PLAY:1 zwart

Valt steeds uit, moet dan opnieuw worden geïnstalleerd, laat zich nu niet meer installeren ondanks resetten, werkende verbindingen andere Sonos plat 5 gebruikt, maar geen effect.

Daarnaast alleen spotify te gebruiken, toen wel deed en laat zich niet zonder WiFi kabel gebruiken waardoor beweging beperkt is.

Adviseer een ander merk!

Minpunten

• Valt steeds uit
  • Geen verbinding te krijgen
  • Slecht te bereiken hulpcentrum

Lenie 06-05-2019

Mooie uitstraling

Geschreven voor: Sonos PLAY:1 zwart

Overtreft al mijn verwachtingen. Gemakkelijk in te stellen, volg de stappen via de app die je installeert op telefoon of tablet en apparaat stelt zelf het geluid in.
De prijs is ongeveer dezelfde als van een vergelijkbare bluetooth speaker maar de geluidskwaliteit is stukken beter.

Pluspunten

• koppelbaar met andere Sonos apparaten
  • wifi aansluiting ipv bluetooth
  • zodra radiozender aangezet is kan de telefoon uit

Minpunten

• nog niet ontdekt

Robin 28-07-2018

Klein en compact, geluid niet veel bijzonders

Geschreven voor: Sonos PLAY:1 zwart

Ik heb echt spijt van deze aankoop.
De speakers zijn klein/compact en zijn mooi van design.
Maar het geluid is gewoon niet goed en snap ook niet dat mensen dit wel vinden.
Ik heb mijn vorige boxen eruit gedaan ivm de grote van de boxen.
Deze boxen waren van dezelfde prijsklassen, maar qua geluid vele malen beter.

Pluspunten

• klein/compact
  • design
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• prijs
  • geluid
  • hoog stroomverbruik

Jan van Dijk 02-01-2018

Super.....maar wel samen met een playbar

Geschreven voor: Sonos PLAY:1 zwart

Eerst had ik alleen een playbar, prima maar toch niet helemaal wat ik zocht...geen stereo geluid..
Maar nu met 1x een Play 1, dat is echt geweldig
Bij een voetbalwedstrijd op tv hoor je het publiek uit de Play 1 en de reporter uit de playbar...
En films SUPER!!
En de sonas app:wat een mogelijkheden

Pluspunten

• Klein
  • Goed geluid
  • Geluid regelen vanaf de speakers

Minpunten

• Niets

Jan 02-08-2017

Play 1 GEWELDIG

Prima combinatie met playbar
Muziek klinkt van de tv geweldig
Wel even zoeken naar de juiste instelling, maar daarna, in 1 woord GEWELDIG !!!

Lidy Rysavy 07-01-2017

Sonos play1

Geschreven voor: Sonos PLAY:1 zwart

Een geweldige uitbreiding op de Sonos Play 5. Perfect geluid, erg gemakkelijke bediening. Snelle en simpele installatie. Prima product.

• Installatie
  • Mooie vormgeving.

Hans 11-09-2016

Sonos Play I

Geschreven voor: Sonos PLAY:1 zwart

Waarin kleine producten groots kunnen uitpakken. nauwelijks groter dan een 1/2 yoghurt, maar een sound om je vingers bij af te likken. Om maar niet over een bedieningsgemak te spreken. Slechts een woord is op zijn plaats: KLASSE.

• Bedieningsgemak
  • App (IOS, Androoi en PC)

Minpunten

• geen aan/uitknop

thies 02-08-2016

sonos play 1

Geschreven voor: Sonos PLAY:1 zwart

Ik heb de sonos play1 samen met de sonos sub en de sonos playbar gekocht voor een 5.1 geluid en dat is goed uitgepakt ..prima geluid

chogenhuis 24-07-2015

Sinds een paar weken een Sonos connect ( voor de aansluiting aan mijn bestaande installatie) en 2 play 1 boxen in mijn bezit. Ben er erg tevreden mee. Alleen de installatie van de Connect werkte in eerste instantie niet, pas na een update kwam de verbinding tot stand. installatie van de Play 1 is in een oogwenk gebeurd. Ideaal systeem, goede geluuidskwaliteit.