Siemens WT7U4675NL - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 77 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT7U4675NL op Kieskeurig.nl.

9,1

Laura 10-11-2020

milieuvriendelijke, uitstekende werkende en stille droger

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

Nadat ik eerst een 'studie' heb gedaan van 2 weken over alle warmtepompdrogers op de markt. Ja, er zijn ongelofelijk veel modellen!
Bewust voor deze gekozen.
Ik vind het milieu en de toekomst van onze aarde en respect daarvoor heel belangrijk.
Deze droger is een van de meest energie zuinige op de markt op dit moment.
Als ik dan toch, puur voor eigen belang immers, een droger aanschaf, vind ik in elk geval vanuit respect voor moeder natuur, dat ik de aarde zo min mogelijk mag belasten hiermee.
Verder vond ik het erg van belang dat hij stil is, omdat ik hoog sensitief ben en dus erg gevoelig voor geluiden.
Hiervoor hadden wij een droger met 69 db. En deze van 64 db is heel stil vergeleken met de vorige.
Als ik in de woonkamer zit en de droger draait in de badkamer hoor ik niets.
(je hoort altijd wel een beetje geluid). Ik heb mij laten vertellen in de winkel dat het verschil tussen 62 db en 64 db verwaarloosbaar is. 62 is de meest stille momenteel die je kunt krijgen.

Verder heb ik de droger nog maar een dag. Al 3 keer gebruikt en tot nu toe erg tevreden erover!
De was komt er helemaal droog en fijn warm uit. Er zit een lichtje in de trommel dat even aan blijft als het programma begint.
Het lichtje blijft ook aan terwijl je de was er in stopt.
Er zitten ook toetsen op die gaan werken als je ze aanraakt. Vond ik fijn en de droger is dus makkelijk te bedienen.
Er is een programma voor fijne was. Tussendoor kun je zowel kastdroog als kastdroog plus, alswel 3 verschillende droog niveuas, via de aanraak toetsen veranderen tijdens het programma, zodat je zelf kunt bepalen hoe lang je nog wilt wachten op de was. En hoe droog je je was wilt hebben.
De tijd kun je ook tussendoor aanpassen.
Bij het filter kun je heel makkelijk pluis eruit halen na elke droogbeurt en daarna even afspoelen.
En de water afvoer gaat dus via de afvoer buis, zelfde als bij de wasmachine.
Ook handig, en voor de luiere mens, zodat je niet elke keer het water reservoir hoeft te legen na elke droogbeurt.

Er zit een zelf reinigende condensor op.
Voor ons heel handig omdat wij nog wel eens wat lui zijn bij het schoonmaken van zo'n apparaat.

Wij twijfelen nog of wij de garantie van 5 jaar gaan behouden bij bcc. Omdat de kans op reparatie volgens de verkoper 70 procent is. Dat is niet te checken en kan ook immers een verkoop truukje zijn.
Ik weet dus nog niet hoe de kwaliteit over een paar jaar zal zijn. Het schijnt wel dat de nieuwere digitale apparaten veel storing gevoeliger zijn dan de ouderwetsere modellen.

Via de essent overstap actie, kregen we 175 euro korting. Ook nog eens 75 euro korting via de cash back actie van siemens. En het was 25 procent kortingsweken bij bcc, dus al met al een mooie prijs.

Voorlopig zijn we heel erg blij met deze stille en milieuvriendelijke droger!

Pluspunten

• droger is tamelijk stil
  • droger is heel energie zuinig
  • prettige bediening deels aanraak toetsen
  • lichtje in trommel
  • water afvoer kan via afvoerbuis

Minpunten

• tot nu toe geen

Tevreden klant 30-10-2020

Top droger

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Droogt fantastisch! Duidelijke programma's. Handig is dat je de droger op stil kan zetten, handig als je in de nacht wil drogen. Mooie verlichting in de trommel, gaat aan bij openen van de deur en bij de start van een programma waarna de verlichting automatisch weer uitgaat. De condensor wordt automatisch gereinigd tijdens de droogbeurten daar heb je geen omkijken naar. Verder is de trommel heel ruim, en voelt de deur degelijk aan! De droger is A+++ dus ook nog energie zuinig! Ik kan h'm iedereen aanraden wij vinden het echt een topdroger.

Hollander 29-10-2020

Moderne stille droger en zelfreinigend

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

De warmtepompdroger is een stuk stiller en energiezuiniger dan mijn vorige droger, de droger ziet er modern en degelijk uit. Bij mijn vorige droger moest ik 3 filters schoonmaken, nu is dat nog maar een, dat scheelt een hoop werk. De inhoud is prima, dus mijn was uit de 9kg wasmachine kan in een keer in de droger. De functieknop voelt een stuk degelijker aan dan de knop van mijn oudere Siemens wasmachine. Het licht in de droger is handig en het touch-display is duidelijk en intuitief in gebruik. Mooi dat er een afvoerslang bijgeleverd wordt, die heb ik nog niet gebruikt, omdat de afvoer nog aangepast moet worden. De sensoren zijn prima, de was is altijd perfect en snel droog, hetduurt niet altijd 2 uur of langer zoals bij mijn oude droger. De klep onderaan de droger voelt niet heel stevig, dus ik hoop dat het niet afknapt als de kinderen eraan zitten. Dus over het algemeen heel erg tevreden over deze mooie moderne warmtepompdroger.

Pluspunten

• energiezuinig
  • modern met touch display
  • zelfreinigende condensor
  • maar een filter schoon te maken
  • redelijk stil

Minpunten

• plastic klep voelt niet heel degelijk

Tevreden klant 23-10-2020

Top droger

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

Dit echt mijn beste droger die ik ooit heb gehad! Ik heb er al een paar versleten maar deze spant de kroon! De Was wordt super droog! Programma's werken heel intuïtief. Ik heb het boekje niet nodig gehad! Het is een zeer ruime trommel, met nette verlichting. Het water/vocht komt gewoon netjes in de opvangbak zoals het hoort pv in de ruimte waar hij staat. Mijn vorige droger kon ik met gemak 3 wassen 'drogen' maar dan zat het bakje nog niet vol.. Gevolg ruimte was vochtig en m'n was ook nog. Kortom, deze werkt 10x beter. De deur werkt soepel en is heel degelijk! Ik ben echt verrast door de goede kwaliteit en vind het ook een net ding om te zien. Verder is hij a+++ dus ben benieuwd of ik verschil merk in de energie rekening. Als ik 1 minpuntje moet noemen, vind ik alleen dat de onderklep erg plastic-achtig /fragiel aanvoelt. Maar vanwege de automatische condensor reiniging hoef je die klep eigenlijk ook niet te gebruiken. Over duurzaamheid kan ik nog niks zeggen, ik hoop dat hij het jaren volhoudt!

Pluspunten

• Droogt echt perfect
  • Gebruiksgemak
  • Looks!

Minpunten

• Onderklep wat fragiel, maar gebruik je toch niet

Olivier 22-10-2020

Heerlijk stil en goed drogend.

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

Gekozen voor Siemens wegens de goede naam en deze maken ze met deze machine ook meer dan waar als je het mij vraagt. Machine maakt mijn was goed droog met weinig geluid. Trommelverlichting is erg fijn en de zelfreinigende condensor is ook een fijne optie. Het A+++ label is natuurlijk fijn voor als de energienota komt;) Het is naar mijn mening ook een nette machine om te zien, wat bij mij fijn is want hij staat in het zicht in de badkamer. Handleiding kan duidelijker, nogal een tijd gezocht naar of de machine zichzelf na afloop van het programma ook kon uitschakelen, wat deze naar mijn weten niet kan. Dat is het enige nadeel maar ik heb tot nu toe nog nooit een machine gehad die dat wel deed dus misschien bestaat dat helemaal niet.

• Energie zuinig
  • Net uiterlijk
  • trommelverlichting
  • zelfreinigende condensor

Minpunten

• Schakelt zichzelf niet uit na afloop.
  • Handleiding kan duidelijker.

Bloem 20-10-2020

Siemens warmtepompdroger WT7U4675NL

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

Goede warmtepompdroger met ruim keuzeprogramma.
Extra voordeel (reden aanschaf) selfcleaning techniek. Alleen bovenste roosters schoonmaken en waterbak legen.

Pluspunten

• Selfcleaning
  • Duidelijk keuzemenu
  • Weinig geluid
  • Doorkijkende deur

Minpunten

• Nog geen

Frank 12-04-2021

Mooie, moderne machine

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze nieuwe wasdroger droogt prima! Stil, energiezuinig en redelijk vlot.

Liesje 05-04-2021

Siemens wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Goede wasdroger, zuinig en functioneel. Vooral handdoeken zijn goed droog en heerlijk zacht als ze uit de droger komen. Kortom zeer tevreden klant!

Eza 13-02-2021

Zeer zuinig, eenvoudig in gebruik top design!

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

Boven mijn verwachting, Je krijgt waar voor je geld en meer kwaliteit, eenvoudig en zeer zuinig in gebruik.
En droogt uitstekend! Veeeeel beter dan mijn vorige (zal het merk maar niet noemen :-) )

Pluspunten

• zeer zuinig
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• je gaat van drogen houden

Shirley 05-02-2021

droogt goed en is stil

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

Mooie droger met veel ruimte. als extra is het erg leuk dat je de was in de droger kan zien.
droogt goed heeft veel programma's en is erg stil.
ik ben der heel blij mee!

Pluspunten

• ruim
  • stil

Minpunten

• nvt

Theo M 26-01-2021

Fijne betrouwbare warmtepompdroger

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

Aangeschaft te vervanging van een vergelijkbare Siemens warmtepompdroger. Deze heeft 11 jaar goed en naar tevredenheid gewerkt.

Pluspunten

• Energieverbruik
  • Betrouwbaarheid
  • Zelfreiniging condensor

Rob 24-01-2021

Hele fijne machine

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

Erg fijne droger gekocht om een aantal redenen namelijk weinig geluid en zuiniger . Mooie bijkomstigheid is veel minder vocht in de wasruimte t.o.v mijn condensdroger en ook nog erg mooi design !
Kortom erg bij met deze droger aanrader.

• Zuinig
  • Minder vocht in ruimte

Anita 21-01-2021

stille droger

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

Deze warmtepompdroger is erg stil. Veel keuze in de programma's. Je moet er wel omdenken dat per programma de toegestane (kilo's) weer anders is, maar dat went. Handdoeken droog eruit dan moet je hem echt op +3 zetten, anders nog een beetje vochtig. Ik heb hem nu een paar dagen en hij bevalt prima.
Het pluizenfilter is makkelijk schoon te maken. Ook het rooster schoonmaken is makkelijk.
Hij reinigt zich zelf, maar voor een langer behoud van je machine is het aan te raden om per maand het rooster even schoon te maken met een vochtige doek. Hij geeft ook aan als je het reinigingsprogramma moet doen. Ik ben er blij mee.

Pluspunten

• stil
  • veel programma's
  • makkelijk te bedienen

Rene 21-01-2021

Stille wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

Goede prijs/ kwaliteitverhouding. De wasdroger is erg stil en droogt goed.
Programma's zijn makkelijk in te stellen.

Merel 12-01-2021

Siemens Wasdroger, strak design en goede prestatie

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

Mooie wasdroger van Siemens. Strak design met grote deur van glas en binnenverlichting.
Duidelijk touch scherm en draaiknop voor de instelling, maar niet nodeloos ingewikkeld; kind kan de was doen zeg maar. Geen irritant gepiep, maar heerlijk stil.
Doet wat hij moet doen en is kennelijk ook erg energiezuinig.

Pluspunten

• strak design, ruime deur
  • makkelijke bediening touch scherm

BD 11-01-2021

Alles van Siemens

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

Na een siemens vaatwasser, amerikaanse koelkast die het al meer dan 10 jaar naar behoren doet ook een wasdroger aangeschaft. Geen twijfels aan dat deze het ook zo goed zal doen. Sommige programma's drogen minder goed, maar dit heeft ook te maken met de soort stof die je wilt drogen. Maar dit zal met de tijd wel wennen zijn.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Mooi ontwerp

Faya 10-01-2021

Goede machine

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Na lang zoeken en vergelijken zijn we op deze machine uitgekomen. We zijn er blij mee. De vochtafvoer gaat nu via de slang naar de afvoer buis. Werkt vrijwel naar behoren. Bij kreukvrij niet helemaal droog. Na 17 jaar is het even wennen aan de nieuwe bediening.
We hopen hier ook weer lang van te genieten.

EikS 07-01-2021

Gewoon GOED: mooie, stille en zuinige machine !

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik ben blij met deze stille en zuinige A+++ warmtepompdroger Siemens WT7U4675NL/07. Het was voor mij een gok of een apparaat zonder luchtafvoer wel als prettig ervaren zou worden en geen vochtoverlast zou geven. Het tegendeel is waar. Deze Siemens warmtepompdroger doet het prima en is geen overlast. Eerst de gebruiksaanwijzing doorgenomen. De waterafvoer gelijk omgebouwd, zodat het water direct via de bijgeleverde slang in de afvoer gaat. Dit nog wel met een emmer getest, maar afvoer naar de externe slang werkt. Wel blijft er in de opvangbak ook water staan. Het apparaat oogt prima, handig in gebruik en maakt weinig lawaai en veroorzaakt geen vochtige ruimte. Nu al ontdekt en gelijk favoriet is de knop FAVORIET (ster), waar je het meest gebruikte programma met (eventueel aangepast) instellingen kunt opslaan. Energieverbruik is met een A+++ inderdaad ENORM veel lager. Met een aansluitwaarde van 800 Watt heeft de droger geen eigen elektriciteitsgroep nodig. Ik heb het nagemeten en bij het handdoeken-programma vraagt de droger nog geen 700 Watt maximaal. Dat was bij de vorige bijna 3000 Watt. De machine doet er dan wat langer over, maar geeft netje aan hoe lang en meldt zich vanzelf. Als je de machine aanzet is het verbruik nog geen 1,5 watt. Na 30 minuten in stand-by schakelt de machine zichzelf sowieso uit en is het stroomverbruik zo klein en voor mij niet meetbaar. Het volume van de pieper is instelbaar en zelfs uit te zetten. Ik las wat review-problemen over het bedienen van de grote knop, maar je moet de knop bij uitzetten even ingedrukt houden (nog geen seconde) totdat de machine met een melodietje aangeeft dat ie aan- of uitgaat. In de beschrijving van de machine staat zelfreinigend. Toch wordt er in de gebruiksaanwijzing enkele reinigingstips gegeven. Dat gaan we dus ervaren. Wel al even geprobeerd en je kunt er in ieder geval overal goed bij. De vochtsensor zit verstopt onder in de trommel aan de voorzijde. Dus achter de pluizenfilters. Dankzij de interne verlichting kun je het goed zien. Het zijn 2 metalen stripjes. De was komt er droog en fijntjes uit. Deze machine ervaar ik als een moderne en mooie opvolging en ik hoop ook van deze machine weer jaren plezier te hebben.

avandeijk 07-01-2021

Kwaliteit, laag verbruik, bedieningsgemak

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze droger doet precies wat hij moet doen: goed drogen. Hij is daarbij gemakkelijk te bedienen en verbruikt weinig energie. Tel daar nog eens bij op dat hij stil is en degelijk gebouwd en de conclusie moet zijn dat je waar voor je geld hebt met deze Siemans. Gewoon een goed apparaat.

Wilco 07-01-2021

Stille waterpomp droger

Geschreven voor: Siemens WT7U4675NL

Deze waterpomp droger is heerlijk stil en heeft (als je dit wilt) een ruime keuze om je wasgoed perfect te laten drogen.
Aan te sluiten op de afvoer of te gebruiken zonder afvoer. Heel zuinig waardoor je geld bespaart op je energierekening.

Pluspunten

• Zuinig