Sony FDR-AX53 zwart - Reviews

20 x
Beeldstabilisatie
Formaat display
3 inch

Beoordeling op basis van 9 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Marcel 23-07-2017

Perfect 4k beeld. Groot scherm. Goed geluid.

Aangeschafte camera Sony fdr xa53 . Mooi 4k beeld .perfect Dolly geluid. Groot display. Perfect liggend in de hand ondanks het gewicht.
Accu duur nog niet kunnen uitproberen.

Pluspunten

• Groot scherm
  • 4 k filmen
  • 5.1 geluid
  • Foto's maken tijdens filmen

Minpunten

• Scherm niet duidelijk bij zonlicht
  • Software sony niet erg uitgebreid.

M. Krieger 31-10-2017

Perfecte beeldkwaliteit en zeer goed beeldstabilisatie

Ik heb nog niet met 4k kunnen werken aangezien mijn computer en Tv dit nog niet aan kunnen. Het Full HD beeld ziet er perfect uit.
De camcorder heeft een hele goede beeldstabilisatie. Filmen tijdens het wandelen levert hele rustige beelden op.
Ook is de camera mooi compact.
Nadeel is dat de camera een beetje aan de zware kant is.
De prijs kwaliteit verhouding is goed.
Komt op vele websites als beste uit de test voor camera's onder de 1000 euro.

Pluspunten

• Beeldstabilisatie
  • Beeldkwaliteit
  • Zoombereik
  • Foto's maken tijdens filmen
  • Compact

Minpunten

• Gewicht
  • HDMI alleen te gebruiken als scherm open is

Nés 14-09-2017

Perfect beeld!

Deze camera heb ik gekocht in verband met hele goede 4k kwaliteit en de kleine omvang. 2.5 uur op een batterij is ook geweldig zelf op 4k wat ook veel energie kost. De bediening is lekker simpel en duidelijk zonder al te veel ingewikkelde handelingen. De zogeheten B.O.S.S stabilisatie is erg goed zelfs bij volledige zoom bereik! Je kan de camera ook lang volhouden met het gewicht van nog net geen halve kilo. Bij weinig licht of schemer presteert deze camera ook heel goed met weinig ruis en andere storende kleuren.

MDrt 19-08-2017

veel mogelijkheden

Een fantastische camera met veel mogelijkheden, handmatige instellingen, geweldig objectief dat werkelijk super scherp is en heel mooi tekent. Geen chromatische aberratie, sublieme stabilisatie. Kortom, de beste in z'n klasse!

Pluspunten

• super scherp
  • sublieme stabilisatie

Minpunten

• Pas niet meer in mijn jaszak

Marcel 27-07-2017

Perfect HD beeld en prima stabilisatie.

Na enkele weken in gebruik is het een zeer goede camera. Ik gebruik enkel Full HD, kan 4K niet beoordelen wegens geen 4K tv.
Minpunten zijn de inwendige ventilator die jammer genoeg hoorbaar is. Je kan dat euvel minderen door een uitwendige micro te gebruiken. Als de lenskap openstaat kan er gemakkelijk stof binnenkomen, een beschermfilterglas opschroeven is zeker aan te bevelen. Maar het beeld is subliem en daar gaat het toch over.

Pluspunten

• Stabilisatie
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Ventilator is hoorbaar.
  • Zoomknop bovenaan, is moeilijk te bedienen.

Chris 25-07-2017

Geweldige beeldstabilisatie

Na jaren een betrouwbare panasonic toch maar weer de overstap naar sony. Ik zocht een camera met een goede stabilisatie. Prachtig beeld en mogelijkheden om zowel automatisch alsook handmatig te kunnen werken. Nou dat de ax53 een goede stabilisatie heeft is zeker. Fantastisch hoe je beelden rustig blijven en hierdoor erg professioneel overkomen. In combinatie met het haarscherpe beeld een fantastisch resultaat. Ik denk niet dat er een concurrent is op dit gebied. Voor de amateurkiekjes geweldig. Je zult je een prof voelen door deze combi. En de foto's mogen er ook zijn. Op tv. Ook al is het geen HDTV bijzonder indrukwekkend. Er zijn ook wel wat minpuntjes. Afhankelijk van je gebruik zullen deze zwaarder of lichter wegen. Slowmotion is leuk maar kwaliteit van de beelden is niet om naar huis te schrijven. De meeste filmers zullen dit maar weinig gebruiken en voor die ene keer in je film is het acceptabel. Geluid is goed maar toch nog steeds wel windgevoelig. Camera is net te groot voor in je binnenzak. Voor mij geen probleem omdat een iets zwaardere en grotere camera beter in de hand ligt. Je kunt in verschillende opname kwaliteiten opnemen. Handig maar realiseer je dat de beelden bij montage via Sony's montageprogramma niet te combineren zijn in dezelfde vakantiefilm. Dus vooraf beslissen waar je voor gaat. Iets minder dan de 4k is nog erg indrukwekkend. Of je hebt de kennis om een prof.montageprogramma te gebruiken. Dan is het natuurlijk prima om in opnamestanden te wisselen. Ik heb de camera nu 1 week en ben erg onder in de indruk. De aanschafprijs is pittig maar je krijgt waar voor je geld. Voor de amateur wellicht te veel maar je bent wel klaar voor de toekomst en bent verzekerd van professionele opnamen waar de kijkers plezier aan zullen beleven.

Pluspunten

• Beeldstabilisatie
  • Beeldkwaliteit
  • Gebruiksmogelijkheden
  • Fotokwaliteit

Minpunten

• Microfoon bij wind

Hans 25-02-2017

4K videocamera

Top video camera. Mooi compact ding! Super steadyshot. Heb altijd een Sony gehad maar deze is Super .

Pluspunten

• Steady shot

Sandra Markies 14-12-2016

Compact maar intelligente apparaat!

Past goed wat ik precies wil. Erg compact ding! Heeft alles wat ik wil van een camera. Heb altijd een Sony gehad en dit product is de beste van wat ik heb gehad.

Pluspunten

• compact
  • handig

Amos Muller 13-12-2016

Zeer goede camera met veel mogelijkheden

Heb het enkele dagen, echt groot verschil met voorgaande camera die ik had, prettig in gebruik is aansluitbaar met statiefafstandbeding van Sony.
Geen interne geheugen, extra kosten is losse SD kaarten bij kopen

Pluspunten

• Grote lens
  • Gewicht
  • Handig in gebruik
  • Twee formaten tegelijk opnemen

Minpunten

• Nog niet gevonden