Sony FDR-AX53 zwart - Reviews

20 x
Beeldstabilisatie
Megapixel
8,29

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Chris 25-07-2017

Geweldige beeldstabilisatie

Na jaren een betrouwbare panasonic toch maar weer de overstap naar sony. Ik zocht een camera met een goede stabilisatie. Prachtig beeld en mogelijkheden om zowel automatisch alsook handmatig te kunnen werken. Nou dat de ax53 een goede stabilisatie heeft is zeker. Fantastisch hoe je beelden rustig blijven en hierdoor erg professioneel overkomen. In combinatie met het haarscherpe beeld een fantastisch resultaat. Ik denk niet dat er een concurrent is op dit gebied. Voor de amateurkiekjes geweldig. Je zult je een prof voelen door deze combi. En de foto's mogen er ook zijn. Op tv. Ook al is het geen HDTV bijzonder indrukwekkend. Er zijn ook wel wat minpuntjes. Afhankelijk van je gebruik zullen deze zwaarder of lichter wegen. Slowmotion is leuk maar kwaliteit van de beelden is niet om naar huis te schrijven. De meeste filmers zullen dit maar weinig gebruiken en voor die ene keer in je film is het acceptabel. Geluid is goed maar toch nog steeds wel windgevoelig. Camera is net te groot voor in je binnenzak. Voor mij geen probleem omdat een iets zwaardere en grotere camera beter in de hand ligt. Je kunt in verschillende opname kwaliteiten opnemen. Handig maar realiseer je dat de beelden bij montage via Sony's montageprogramma niet te combineren zijn in dezelfde vakantiefilm. Dus vooraf beslissen waar je voor gaat. Iets minder dan de 4k is nog erg indrukwekkend. Of je hebt de kennis om een prof.montageprogramma te gebruiken. Dan is het natuurlijk prima om in opnamestanden te wisselen. Ik heb de camera nu 1 week en ben erg onder in de indruk. De aanschafprijs is pittig maar je krijgt waar voor je geld. Voor de amateur wellicht te veel maar je bent wel klaar voor de toekomst en bent verzekerd van professionele opnamen waar de kijkers plezier aan zullen beleven.

Pluspunten

• Beeldstabilisatie
  • Beeldkwaliteit
  • Gebruiksmogelijkheden
  • Fotokwaliteit

Minpunten

• Microfoon bij wind

Nés 14-09-2017

Perfect beeld!

Deze camera heb ik gekocht in verband met hele goede 4k kwaliteit en de kleine omvang. 2.5 uur op een batterij is ook geweldig zelf op 4k wat ook veel energie kost. De bediening is lekker simpel en duidelijk zonder al te veel ingewikkelde handelingen. De zogeheten B.O.S.S stabilisatie is erg goed zelfs bij volledige zoom bereik! Je kan de camera ook lang volhouden met het gewicht van nog net geen halve kilo. Bij weinig licht of schemer presteert deze camera ook heel goed met weinig ruis en andere storende kleuren.

Willem 01-12-2017

Voordeel gewicht: Stabieler filmen uit de vrije hand.

Marcel 23-07-2017

Perfect 4k beeld. Groot scherm. Goed geluid.

Aangeschafte camera Sony fdr xa53 . Mooi 4k beeld .perfect Dolly geluid. Groot display. Perfect liggend in de hand ondanks het gewicht.
Accu duur nog niet kunnen uitproberen.

Pluspunten

• Groot scherm
  • 4 k filmen
  • 5.1 geluid
  • Foto's maken tijdens filmen

Minpunten

• Scherm niet duidelijk bij zonlicht
  • Software sony niet erg uitgebreid.

Amos Muller 13-12-2016

Zeer goede camera met veel mogelijkheden

Heb het enkele dagen, echt groot verschil met voorgaande camera die ik had, prettig in gebruik is aansluitbaar met statiefafstandbeding van Sony.
Geen interne geheugen, extra kosten is losse SD kaarten bij kopen

Pluspunten

• Grote lens
  • Gewicht
  • Handig in gebruik
  • Twee formaten tegelijk opnemen

Minpunten

• Nog niet gevonden

rtt007 23-08-2018

een goede upgrade naar 4K

Dit is mijn derde camcorder van Sony, ik wilde een upgrade naar 4K. Het gewicht van de camcorder is hetzelfde, maar een beetje groter.
Ik kan nog steeds mijn vorige afstandsbediening gebruiken (start/stop/zoom/outzoom/foto). Het is erg handig op een statief.
De camera heeft een grotere Carl Zeiss lens van betere kwaliteit, 20x zoom. De BOSS-beeldstabilisatie is bijna hetzelfde als mijn vorige camcorder (13x beeldstabilisatie; 4x was voor mijn eerste camcorder).
De batterij is hetzelfde, ik had alleen nog een circulair polarisatiefilter 55mm nodig (voor filmen dichtbij water of groene achtergrond) en een snellere SD-kaart (class 3, 100 Mbps).
Voor foto's bij weinig licht geldt nog steeds dezelfde minimale shutter speed 0.6 sec. Ik zou liever shutter speed limit 3 sec hebben op een statief (voor foto's in de nacht, vuurwerk).
De 4K-video's worden langzamer verwerkt, maar de kwaliteit is veel beter. De FDR-AX53 camcorder is een goede upgrade naar 4K.

Pluspunten

• 20X zoom lens van Carl Zeiss
  • Optical viewfinder
  • Beeldkwaliteit
  • Fotokwaliteit

Minpunten

• 0.6 sec min shutter speed limit

taurinus 19-08-2018

helder beeld

hij is wel wat groter als ik gewend was, maar licht desondanks toch lekker in de hand.
het beeld is vele malen beter als ik gewend was, voor mij dus echt een topmodel dus een aanrader.

Pluspunten

• helder beeld
  • stabilisators

Minpunten

• wat groot
  • grote batterij

D van Roij 23-07-2018

Veelzijdige camera

De camera sinds kort in huis. Deze camare gekozen na het lezen van vele test en het bekijken van vergelijkingen op you tube. De prijs -kwaliteit verhouding komt daar goed uit. Eén test beoordeelde deze camera minder omdat een HD grijsfilter ontbrak. Dit vertraagt echter de sluitertijd en heeft het effect van dromerige opnamen hetgeen ik niet wenselijk vind. Ik heb wel een goede beschermfilter en een variabel polaroid filter erbij gekocht omdat dit laatste effectief is heeft tegen reflecties en dan kun je bv de vissen ook in het water zien zwemmen. (schitteringen worden verminderd). De snelheid van de autofocus waar velen over roemen valt mij tegen en is even snel of langzaam als bij mijn vorige Sony HDR 570E uit 2012. Het beeld is mooi helder zoals dat ook hoort bij 4K en een kenmerk is van Sony.

Pluspunten

• opnames bij weinig licht
  • vele instelmogelijkheden
  • helder beeld

Minpunten

• autofocus redelijk
  • opstarten kan sneller

Hakim 23-07-2018

Geweldige camcorder FDR-AX53

Geweldige camcorder met heel veel mogelijkheden. Mooi zoom bereik en stabiele beelden in 4K kwaliteit. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Licht en toch degelijk
  • Groot zoombereik
  • Stabiele beelden in 4K

Minpunten

• Accu laden via camera Koop acculader en extra accu

Rautha74 21-07-2018

Waanzinnige camera met pro features

Zeer mooie camera, prachtig gebouwd elk schuifje is super van kwaliteit (erg goed over nagedacht), waanzinnige steady shot, de hele lensgroep en sensor bewegen mee. prachtig beeld en ben alle features nog aan het ontdekken! Maar zeer blij mee. Hij is wel wat forser dan de standaard HD camera, maar ja dan krijg je ook wat. Op 4K op maximale speed neemt hij 2 uur en 43 minuten op (accu is sneller leeg) en dan heeft hij een 128Gb SD kaartje vol! Op 60Mbps heb je meer dan 4 uren te filmen.

Pluspunten

• Waanzinnige steadyshot
  • 4K video
  • zeer goede lens van Zeiss
  • Gelukkig kun je ook 4K met 60Mbps opnemen

Minpunten

• Wel iets forser dan de standaard HD camcorders
  • 4K met 100Mbps neemt 128Gb in 2 uur 43 min

Ines 13-03-2018

Gmakkelijk in gebruik

Het is een mooi, handzame camera met hele mooie scherpe beelden. Menu is gemakkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Compact
  • Ziet e mooi uit

Willem 11-03-2018

Zeker aan te bevelen. Geweldige camera.

Heb de camera net, maar ben nu al tevreden. Ligt lekker in de hand.
Goede stabilisatie, scherp beeld. Kan zelfs foto's maken tijdens filmen.

Pluspunten

• Beeldstabilisatie
  • Zoombereik
  • Beeldkwaliteit

Arnold 04-12-2017

Waanzinnig scherp beeld

Ik kocht de camera vanwege de hoge resolutie opnames. Op een 4K OLED tv weet je niet wat je ziet zo mooi. De kleuren en de scherpte zijn geweldig. Apparaat ligt goed in de hand en is niet zo gek zwaar. Autofocus werkt snel en op de automaat gaat bijna alles goed. Heb nog niet alles getest dus wellicht zal ik dit later nog updaten maar de eerste ervaringen zijn zeer positief!

Pluspunten

• Scherpte diepte
  • Groot zoombereik

M. Krieger 31-10-2017

Perfecte beeldkwaliteit en zeer goed beeldstabilisatie

Ik heb nog niet met 4k kunnen werken aangezien mijn computer en Tv dit nog niet aan kunnen. Het Full HD beeld ziet er perfect uit.
De camcorder heeft een hele goede beeldstabilisatie. Filmen tijdens het wandelen levert hele rustige beelden op.
Ook is de camera mooi compact.
Nadeel is dat de camera een beetje aan de zware kant is.
De prijs kwaliteit verhouding is goed.
Komt op vele websites als beste uit de test voor camera's onder de 1000 euro.

Pluspunten

• Beeldstabilisatie
  • Beeldkwaliteit
  • Zoombereik
  • Foto's maken tijdens filmen
  • Compact

Minpunten

• Gewicht
  • HDMI alleen te gebruiken als scherm open is

MDrt 19-08-2017

veel mogelijkheden

Een fantastische camera met veel mogelijkheden, handmatige instellingen, geweldig objectief dat werkelijk super scherp is en heel mooi tekent. Geen chromatische aberratie, sublieme stabilisatie. Kortom, de beste in z'n klasse!

Pluspunten

• super scherp
  • sublieme stabilisatie

Minpunten

• Pas niet meer in mijn jaszak

Marcel 27-07-2017

Perfect HD beeld en prima stabilisatie.

Na enkele weken in gebruik is het een zeer goede camera. Ik gebruik enkel Full HD, kan 4K niet beoordelen wegens geen 4K tv.
Minpunten zijn de inwendige ventilator die jammer genoeg hoorbaar is. Je kan dat euvel minderen door een uitwendige micro te gebruiken. Als de lenskap openstaat kan er gemakkelijk stof binnenkomen, een beschermfilterglas opschroeven is zeker aan te bevelen. Maar het beeld is subliem en daar gaat het toch over.

Pluspunten

• Stabilisatie
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Ventilator is hoorbaar.
  • Zoomknop bovenaan, is moeilijk te bedienen.

Hans 25-02-2017

4K videocamera

Top video camera. Mooi compact ding! Super steadyshot. Heb altijd een Sony gehad maar deze is Super .

Pluspunten

• Steady shot

Sandra Markies 14-12-2016

Compact maar intelligente apparaat!

Past goed wat ik precies wil. Erg compact ding! Heeft alles wat ik wil van een camera. Heb altijd een Sony gehad en dit product is de beste van wat ik heb gehad.

Pluspunten

• compact
  • handig