Sony FDR-AX53 zwart - Reviews

20 x
Beeldstabilisatie
Megapixel
8,29

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 26 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony FDR-AX53 zwart op Kieskeurig.nl.

Chris 25-07-2017

Geweldige beeldstabilisatie

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

Na jaren een betrouwbare panasonic toch maar weer de overstap naar sony. Ik zocht een camera met een goede stabilisatie. Prachtig beeld en mogelijkheden om zowel automatisch alsook handmatig te kunnen werken. Nou dat de ax53 een goede stabilisatie heeft is zeker. Fantastisch hoe je beelden rustig blijven en hierdoor erg professioneel overkomen. In combinatie met het haarscherpe beeld een fantastisch resultaat. Ik denk niet dat er een concurrent is op dit gebied. Voor de amateurkiekjes geweldig. Je zult je een prof voelen door deze combi. En de foto's mogen er ook zijn. Op tv. Ook al is het geen HDTV bijzonder indrukwekkend. Er zijn ook wel wat minpuntjes. Afhankelijk van je gebruik zullen deze zwaarder of lichter wegen. Slowmotion is leuk maar kwaliteit van de beelden is niet om naar huis te schrijven. De meeste filmers zullen dit maar weinig gebruiken en voor die ene keer in je film is het acceptabel. Geluid is goed maar toch nog steeds wel windgevoelig. Camera is net te groot voor in je binnenzak. Voor mij geen probleem omdat een iets zwaardere en grotere camera beter in de hand ligt. Je kunt in verschillende opname kwaliteiten opnemen. Handig maar realiseer je dat de beelden bij montage via Sony's montageprogramma niet te combineren zijn in dezelfde vakantiefilm. Dus vooraf beslissen waar je voor gaat. Iets minder dan de 4k is nog erg indrukwekkend. Of je hebt de kennis om een prof.montageprogramma te gebruiken. Dan is het natuurlijk prima om in opnamestanden te wisselen. Ik heb de camera nu 1 week en ben erg onder in de indruk. De aanschafprijs is pittig maar je krijgt waar voor je geld. Voor de amateur wellicht te veel maar je bent wel klaar voor de toekomst en bent verzekerd van professionele opnamen waar de kijkers plezier aan zullen beleven.

Pluspunten

• Beeldstabilisatie
  • Beeldkwaliteit
  • Gebruiksmogelijkheden
  • Fotokwaliteit

Minpunten

• Microfoon bij wind

JG 12-03-2019

Mega ontwerpfout in de camera!!

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

snap niet dat deze videocamera zon hoge score heft.
Zit namelijk een enorme ontwerpfout in.
Het geluid van de beeldstabilisatie (BOSS) maakt een luid zoem geluid. Valt niet erg op, maar de microfoon zit er zo dicht op dat als je beelden terug kijkt, je de zoem gewoon constant hoort.
Eerst dacht ik dat het een fout was, maar bij de tweede camera (omgeruild) was precies hetzelfde, Ook in de winkel nog een camera ax53 gepakt en getest en hetzelfde.
Ik ben een kenner maar dit is echt heel slecht...

Schaam je SONY!! Dit kan echt niet!!!!!!!!!

Pluspunten

• Beeld
  • Stabilisatie

Minpunten

• Stabilisatie zoem dicht bij microfoon
  • De zoem verpest elke stille opname. Bv in bos....

Nés 14-09-2017

Perfect beeld!

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

Deze camera heb ik gekocht in verband met hele goede 4k kwaliteit en de kleine omvang. 2.5 uur op een batterij is ook geweldig zelf op 4k wat ook veel energie kost. De bediening is lekker simpel en duidelijk zonder al te veel ingewikkelde handelingen. De zogeheten B.O.S.S stabilisatie is erg goed zelfs bij volledige zoom bereik! Je kan de camera ook lang volhouden met het gewicht van nog net geen halve kilo. Bij weinig licht of schemer presteert deze camera ook heel goed met weinig ruis en andere storende kleuren.

Willem 01-12-2017

Voordeel gewicht: Stabieler filmen uit de vrije hand.

rtt007 23-08-2018

een goede upgrade naar 4K

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

Dit is mijn derde camcorder van Sony, ik wilde een upgrade naar 4K. Het gewicht van de camcorder is hetzelfde, maar een beetje groter.
Ik kan nog steeds mijn vorige afstandsbediening gebruiken (start/stop/zoom/outzoom/foto). Het is erg handig op een statief.
De camera heeft een grotere Carl Zeiss lens van betere kwaliteit, 20x zoom. De BOSS-beeldstabilisatie is bijna hetzelfde als mijn vorige camcorder (13x beeldstabilisatie; 4x was voor mijn eerste camcorder).
De batterij is hetzelfde, ik had alleen nog een circulair polarisatiefilter 55mm nodig (voor filmen dichtbij water of groene achtergrond) en een snellere SD-kaart (class 3, 100 Mbps).
Voor foto's bij weinig licht geldt nog steeds dezelfde minimale shutter speed 0.6 sec. Ik zou liever shutter speed limit 3 sec hebben op een statief (voor foto's in de nacht, vuurwerk).
De 4K-video's worden langzamer verwerkt, maar de kwaliteit is veel beter. De FDR-AX53 camcorder is een goede upgrade naar 4K.

Pluspunten

• 20X zoom lens van Carl Zeiss
  • Optical viewfinder
  • Beeldkwaliteit
  • Fotokwaliteit

Minpunten

• 0.6 sec min shutter speed limit

D van Roij 23-07-2018

Veelzijdige camera

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

De camera sinds kort in huis. Deze camare gekozen na het lezen van vele test en het bekijken van vergelijkingen op you tube. De prijs -kwaliteit verhouding komt daar goed uit. Eén test beoordeelde deze camera minder omdat een HD grijsfilter ontbrak. Dit vertraagt echter de sluitertijd en heeft het effect van dromerige opnamen hetgeen ik niet wenselijk vind. Ik heb wel een goede beschermfilter en een variabel polaroid filter erbij gekocht omdat dit laatste effectief is heeft tegen reflecties en dan kun je bv de vissen ook in het water zien zwemmen. (schitteringen worden verminderd). De snelheid van de autofocus waar velen over roemen valt mij tegen en is even snel of langzaam als bij mijn vorige Sony HDR 570E uit 2012. Het beeld is mooi helder zoals dat ook hoort bij 4K en een kenmerk is van Sony.

Pluspunten

• opnames bij weinig licht
  • vele instelmogelijkheden
  • helder beeld

Minpunten

• autofocus redelijk
  • opstarten kan sneller

Rautha74 21-07-2018

Waanzinnige camera met pro features

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

Zeer mooie camera, prachtig gebouwd elk schuifje is super van kwaliteit (erg goed over nagedacht), waanzinnige steady shot, de hele lensgroep en sensor bewegen mee. prachtig beeld en ben alle features nog aan het ontdekken! Maar zeer blij mee. Hij is wel wat forser dan de standaard HD camera, maar ja dan krijg je ook wat. Op 4K op maximale speed neemt hij 2 uur en 43 minuten op (accu is sneller leeg) en dan heeft hij een 128Gb SD kaartje vol! Op 60Mbps heb je meer dan 4 uren te filmen.

Pluspunten

• Waanzinnige steadyshot
  • 4K video
  • zeer goede lens van Zeiss
  • Gelukkig kun je ook 4K met 60Mbps opnemen

Minpunten

• Wel iets forser dan de standaard HD camcorders
  • 4K met 100Mbps neemt 128Gb in 2 uur 43 min

M. Krieger 31-10-2017

Perfecte beeldkwaliteit en zeer goed beeldstabilisatie

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

Ik heb nog niet met 4k kunnen werken aangezien mijn computer en Tv dit nog niet aan kunnen. Het Full HD beeld ziet er perfect uit.
De camcorder heeft een hele goede beeldstabilisatie. Filmen tijdens het wandelen levert hele rustige beelden op.
Ook is de camera mooi compact.
Nadeel is dat de camera een beetje aan de zware kant is.
De prijs kwaliteit verhouding is goed.
Komt op vele websites als beste uit de test voor camera's onder de 1000 euro.

Pluspunten

• Beeldstabilisatie
  • Beeldkwaliteit
  • Zoombereik
  • Foto's maken tijdens filmen
  • Compact

Minpunten

• Gewicht
  • HDMI alleen te gebruiken als scherm open is

Marcel 27-07-2017

Perfect HD beeld en prima stabilisatie.

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

Na enkele weken in gebruik is het een zeer goede camera. Ik gebruik enkel Full HD, kan 4K niet beoordelen wegens geen 4K tv.
Minpunten zijn de inwendige ventilator die jammer genoeg hoorbaar is. Je kan dat euvel minderen door een uitwendige micro te gebruiken. Als de lenskap openstaat kan er gemakkelijk stof binnenkomen, een beschermfilterglas opschroeven is zeker aan te bevelen. Maar het beeld is subliem en daar gaat het toch over.

Pluspunten

• Stabilisatie
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Ventilator is hoorbaar.
  • Zoomknop bovenaan, is moeilijk te bedienen.

Marcel 23-07-2017

Perfect 4k beeld. Groot scherm. Goed geluid.

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

Aangeschafte camera Sony fdr xa53 . Mooi 4k beeld .perfect Dolly geluid. Groot display. Perfect liggend in de hand ondanks het gewicht.
Accu duur nog niet kunnen uitproberen.

Pluspunten

• Groot scherm
  • 4 k filmen
  • 5.1 geluid
  • Foto's maken tijdens filmen

Minpunten

• Scherm niet duidelijk bij zonlicht
  • Software sony niet erg uitgebreid.

Amos Muller 13-12-2016

Zeer goede camera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

Heb het enkele dagen, echt groot verschil met voorgaande camera die ik had, prettig in gebruik is aansluitbaar met statiefafstandbeding van Sony.
Geen interne geheugen, extra kosten is losse SD kaarten bij kopen

Pluspunten

• Grote lens
  • Gewicht
  • Handig in gebruik
  • Twee formaten tegelijk opnemen

Minpunten

• Nog niet gevonden

Aletta 11-07-2019

Een aparte beeldzoeker, super objectief en K4 kwaliteit

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

Ik had een HANDYCAM HDR-XR350VE, maar die heeft het begeven. Om toch de superkwaliteit te houden kwam ik op deze SONY uit. De optische beeldstabilisatie met de "wiebellens" is geweldig, net als de 4K kwaliteit. De optische zoom en de diafragma vindt ik ook belangrijk.

Pluspunten

• optische beeldstabilisatie
  • 4K beeldkealiteit
  • losse SD kaartjes, zeker stellen beeldmateriaal
  • mogelijkheid losse microfoon
  • goede optische zoom

Minpunten

• fors en zwaar
  • geen GPS

jacobs 27-05-2019

fdr-ax53

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

prachtige camera met loepzuivere beelden, met extra microfoon ecmg-z1m super geluid en weinig ruis. deze camera vervangt de 0 jaar oude sony hdr-sr12.nu nog scherpere beelden in HD modus en veel meer gebruiksgemak. geen schokkende beelden meer tijdens lopen. kortom erg tevreden.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • goede wendbaarheid en gewicht
  • stabiele mooie shots zonder schokken

Minpunten

• giga handleiding
  • wat kort HDMI kabeltje

R. van Geest 11-05-2019

Geweldige videocamera.

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

Ik heb deze Sony AX53 gekocht als vervanging voor mijn nog prima werkende Sony CX-305 HD camera. De primaire reden voor vervanging was het gemis van een beeldzoeker, omdat vaak bij fel zonlicht niet kon zien wat ik filmde. Nu blijkt de HD kwaliteit van de AX53 veel hoger te zijn, dan de maximale (FX) kwaliteit van de CX-305. Het beeld is werkelijk bijzonder scherp en ook de stabilisatie is werkelijk geweldig. Ook het geluid is veel beter. Wel is de AX 53 flink groter dan de CX-305 en ook zwaarder, maar dat is van onderschikt belang. De prestaties van deze camera zijn boven verwachting. Het is een 4K camera, maar film in HD formaat. Ik had eerst de AX33 op het oog, maar toch gekozen voor deze AX53. Sony heeft ook een €100,00 Cashback actie (is pas te claimen 30 dagen na aankoop, dus niet vergeten!!) en maakt de camera extra aantrekkelijk. Ik ga heel veel plezier beleven aan deze camera. Ik heb de camera gekocht bij Kamera-Express in Capelle a/d IJssel en ik ben daar bijzonder goed geholpen. De medewerker nam voor mij alle tijd en gaf ook uitleg over de verschillende functies in deze camera.

Pluspunten

• Beeldzoeker
  • Beeldstabilisatie
  • Geluidskwaliteit
  • Bediening
  • Beeldkwaliteit

BennyHuyghe 02-05-2019

4K videocamera

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

Ook al is het een toestel voor amateurs, toch geeft het een professioneel gevoel.
Heel wat anders dan de Panasonic HC-VXF990EGK die na 2 jaar en 3 maanden stuk was en toch ook een toestel van 2016 was.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Mooie beelden
  • Eenvoudige interface

Minpunten

• Wat rare aansluiting stroomkabel

A.Schot 10-04-2019

Super scherp Goede accu Makkelijke bediening

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

Het is een semi professionele camera, Kan er zelfs goede intevieuws mee doen.
Super scherp 4 K beelden en goed geluid.

Pluspunten

• Klein maar toch profesioneel
  • Top camera
  • Goed geluid

Minpunten

• kan ik nog niet vinden
  • idem

Archos 25-01-2019

goede kwaliteit

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

Nog maar net mee bezig, maar bediening logisch, beelden 4K uitstekend en geluid komt goed door. Camera ligt goed in de hand.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • geluid
  • handzaam
  • prettige bediening

Minpunten

• nog niet gevonden

rik bakker 15-01-2019

wat een fijne camera!

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

wat een ongelooflijke steady shot!en een prachtig beeld!De vorige sony was alweer 12jaar oud,goed bevallen..maar nu zie je wel het verschil!!Ook gekozen vanwege de zoeker,met veel zonlicht zie je niet veel in het scherm. Niet te klein,ligt lekker in de hand.Erg blij mee!

Pluspunten

• steady shot
  • 4k beeldkwaliteit
  • beeldzoeker
  • prijs/kwaliteit verhouding

rvg 11-01-2019

goede service en prima product

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

videocamera AX53 van Sony geeft mooie beelden bij de eerste test.
vooral de stabilisatie valt op in vergelijking van vorige videocamera's ( JVC), die ik had.
ik moet de camera nu nog verder leren kennen en alle mogelijkheden verder testen.

Pluspunten

• mooie beelden
  • stabilisatie

taurinus 19-08-2018

helder beeld

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

hij is wel wat groter als ik gewend was, maar licht desondanks toch lekker in de hand.
het beeld is vele malen beter als ik gewend was, voor mij dus echt een topmodel dus een aanrader.

Pluspunten

• helder beeld
  • stabilisators

Minpunten

• wat groot
  • grote batterij

Hakim 23-07-2018

Geweldige camcorder FDR-AX53

Geschreven voor: Sony FDR-AX53 zwart

Geweldige camcorder met heel veel mogelijkheden. Mooi zoom bereik en stabiele beelden in 4K kwaliteit. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Licht en toch degelijk
  • Groot zoombereik
  • Stabiele beelden in 4K

Minpunten

• Accu laden via camera Koop acculader en extra accu