Solis Type 750 - Reviews

Model
vloerventilator
Automatisch oscilleren

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

menno_1 17-08-2012 Product paar weken in bezit

6,7
Het is waar dat deze Solis ventilator de meeste opties heeft en het functioneert nog ook, tot zoverre geen klachten. Alleen ik had gekozen om zo'n 100 Euro (!) meer neer te leggen t.o.v. de directe concurrenten voor -wat ik dacht- kwalitatief goede materialen, behuizing, etc. Immers: "Zwitserse kwaliteit". Toen kwam de teleurstelling: na openen verpakking bleek zo'n beetje alles in een "chinees-achtig" plastic te zijn uitgevoerd, goedkope uitstraling. Bouwpakket en onderdelen passen "net niet", heel ergerlijk. Apparaat hangt ook scheef voorover omdat de plastic staander de zware kop niet goed kan ondersteunen. Hele afknapper dus. Ik heb het gevoel 100 Euro teveel betaald te hebben. Oh ja, de lak op de voet was ook behoorlijk beschadigd (!) (hoezo kwaliteitscontrole) Dus: absoluut afrader... en een wijze les.. de Zwitsers laten hun spul tegenwoordig blijkbaar ook in China maken!

FER 21-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

Verkoeling krijgen

Wij zochten naar een ventilator, maar wisten niet wat voor 1.

Bij MediaMarkt stond de Solis te draaien en telkens als ik er langs liep gaf het een koel gevoel.
Ook andere ventilatoren aan gezet, maar daar kwam best wel veel geluid of lawaai van af.

Aan de ene kant was deze Solis best wel prijzig, voor een ventilator, maar de verkoeling die er vandaan kwam was wel prettig.

En wat het geluid betreft in huis viel het ook nog mee, met stand 3 is die goed te horen maar dan draait die ook op topsnelheid.

Er zitten nog meer mogelijkheden op, voor slaap en energie besparing.
En nog iets met een boompje, maar die naam ben ik even kwijt.
Iets voor schone lucht ??

Wij hebben deze staande ventilator al een jaar, en zijn in ieder geval nog steeds tevreden.

Pluspunten

• Goede koeling
  • Degelijke staander
  • Veilig bij aanraking korf

Minpunten

Marian804 19-07-2014 Product paar dagen in bezit

Vandaag ventilator gekocht en eerste indruk is goed.
Er zitten 3 snelheidsstanden op en ook nog links/rechts boven/beneden en alles tegelijk.
Zit een slaapstand op dwz minder geluid en een zachte bries.
Kindvriendelijk, als je de rooster aanraakt stopt hij meteen.
Gingen voor een dyson naar de winkel maar hebben toch deze gekozen hij maakte minder geluid als de dyson, en het kunstofgehalte is bij de dyson nog hoger en de kosten zijn meer als het dubbele. Duurzaamheid is nog afwachten daar kan ik nog niks over zeggen.