De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remington HC500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

EvaSip 13-07-2022

Stevig en scherp

Geschreven voor: Remington HC500

Sinds meer dan 2 jaar geleden (begin corona) knip ik zelf het haar van mijn mijn. Ons oude apparaat was aan vervanging toe dus we hebben Remington Easy Fade aangeschaft.

Wat gelijk opvalt is de stevigheid van de tondeuse. In vergelijking met de oude is hij iets zwaarder maar daardoor zit die juist beter in de hand. De mesjes zijn heel scherp en trekken niet aan het haar (mijn man heeft dik haar). Er zijn veel opzetstukken maar ze zijn makkelijk te onderscheiden door verschillende kleur. Let wel op met het kleinste opzetstuk - hij is korter dan verwacht en mijn man kreeg de eerste keer een kaal plekje. Het was wel snel te herstellen met de andere opzetstukken.

Pluspunten

• stevig en scherp
  • veel opzetstukken
  • handleiding met plaatjes en in meerdere talen

Minpunten

• wordt snel warm indien aangesloten tijdens knippen
  • het kleinste opzetstuk onverwacht te klein
  • wat moeilijker om schoon te krijgen

l************@z******* 27-06-2022

Bevalt erg goed een aanrader!

Geschreven voor: Remington HC500

De afgelopen weken heb ik de Remington tondeuse getest.
En hoewel hij uitermate geschikt is om thuis een kapsel te onderhouden, waarbij de verschillende haarlengtes probleemloos in elkaar over gaan, heb ik net dat onderdeel niet kunnen testen.
Het kapsel van mijn enige “klant”, mijn echtgenoot, is er te kort voor.

Dat houdt ook meteen in dat ik geen gebruik gemaakt heb van de vele hulpstukken die meegeleverd worden bij deze complete tondeuse.
Maar toch ben ik erg tevreden over deze tondeuse. De eerst keer was wel even wennen.
Met name om de juiste “lengte” te bepalen. Door middel van het hendeltje aan de zijkant kan deze ingesteld worden. Traploos.
En dat is prettig.

Het apparaat is mooi vormgegeven en krachtig. Prettig was dat de tondeuse opgeladen was, toen hij geleverd werd. Dus we konden meteen aan de slag.
De handleiding die bij het apparaat gevoegd is, is duidelijk. Ook zit er een fijn opbergtasje bij.

Min punten heb ik nog niet ontdekt.

Pluspunten

• Compleet
  • Krachtig

Minpunten

• Teveel hulpstukken

AnjsK 15-06-2022

Handig in gebruik

Geschreven voor: Remington HC500

Al bijna 40 jaar verzorg ik de kapsels van (onder anderen) 'mijn' mannen en heb met diverse apparaten gewerkt en ook versleten... Ik was blij weer 's een nieuw apparaat te gebruiken en ik was er best tevreden over. Het apparaat komt compleet met veel opzetkammen in allerlei kleurtjes. Ik vond het lastig om de volgorde van de kniphoogtes te ontdekken: ze staan er wel duidelijk op, maar ik zou het prettiger vinden als de kleur steeds donkerder werd naarmate het getal hoger. Nu kon ik niet blindelings grijpen. De laadtijd is acceptabel en het apparaat ligt licht in de hand. De geknipte mannen waren blij met het resultaat!!!

Pluspunten

• uitgebreide gebruiksaanwijzing
  • veel diversiteit in opzetkammen

Minpunten

• zoeken naar de juiste opzetkam
  • Niet zo'n sterke motor

Bart Meuffels 12-06-2022

Spanning vooraf maakt plaats voor zekerheid na gebruik!

Geschreven voor: Remington HC500

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen. Vooraf vond ik dat best spannend: het ontbreekt me aan iedere kappers ervaring dan ook en je wilt toch geen flater slaan met je eigen haar of dat van je kinderen. Met deze tondeuse was die zorg echter snel weggenomen! Met een duidelijke handleiding (plaatjes en Nederlandstalig) ga je snel en met vertrouwen van start. Qua opzetkammen is het dan wel even wat uitzoekwerk, maar steeds beter heb je in de gaten welke te benutten.

Vrij snel zie je vervolgens resultaat, en ik moet zeggen: aardig naar tevredenheid. Laagjes worden snel en met weinig moeite gevormd en het lukt ze mooi in elkaar te laten overlopen. Door de lange kabel heb je ruimte genoeg (toen ik hem een keer was vergeten op te laden) maar bij een opgeladen apparaat gaat ie op zichzelf ook al voldoende lang mee.

Kortom: deze tondeuse is bij ons een blijvertje, en scheelt wat kappersbezoeken. In die zin de aankoop (want relatief gezien valt de prijs mee) meer dan waard!

Pluspunten

• Duidelijke handleiding
  • Ziet er mooi uit, stevig ook
  • Werkt snel met scherpje mesjes
  • Geeft resultaat boven verwachting

Minpunten

• Even zoeken naar de juiste opzetkam
  • Opladen duurt best lang

Hilda 06-06-2022

Bevalt goed

Geschreven voor: Remington HC500

Fijne lichte tondeuse en doet zijn werk goed. De capaciteit van de batterij is ook voldoende om van een aantal personen het haar te knippen. Ook de verschillende opzetkamen is erg handig. Ik vindt het alleen jammer dat je zo moet zoeken om de juiste kam te vinden doordat ze allemaal door elkaar in een zakje zitten.

Pluspunten

• stil
  • grote capaciteit batterij

Minpunten

• geen opbergkoffer

M***********@g******** 01-06-2022

Goede en krachtige tondeuse

Geschreven voor: Remington HC500

Deze tondeuse bevalt me prima. Ik heb hem nu een aantal weken mogen testen. Ik heb deze tondeuse nu twee keer gebruikt om ons zoontje te scheren. Het was altijd een opgave om de achterkant van zijn hoofd mooi geschoren te krijgen zonder dat je een "overloop" van lengtes zag. Nu is dit echt een mooi geleidelijk geheel en zie je niet waar het haar overgaat in een andere lengte. Er zitten veel opzetstukken bij. Van elke lengte zit er een linker en een rechter opzetstuk bij. Je moet deze dus ook tussen het scheren door wisselen. Dit is een snelle en gemakkelijke handeling. De tondeuse ligt heel fijn in de hand en voelt stevig aan. Hij is ook krachtig genoeg op droog haar. Op vochtig haar doet hij het niet. Voor de bovenkant van het haar miste ik wel een aantal opzetstukken. Dit hadden er wel iets meer mogen zijn. Voor het doel waarvoor hij is dient hij perfect. Er zitten veel fading opzetstukken bij dus ook veel keuze. De handleiding legt goed en duidelijk (incl. plaatjes) uit hoe je het moet gebruiken. Al met al ben ik zeer tevreden. Toch blijf ik voor bovenop ook mijn oude tondeuse gebruiken.

Pluspunten

• Mooi vormgegeven
  • Veel fading opzetstukken
  • Krachtig genoeg
  • Draadloos

Minpunten

• Lang opladen voor het eerste gebruik
  • weinig opzetstukken voor de "rechte stukken"

v***************@h********** 29-05-2022

erg handig

Geschreven voor: Remington HC500

Ik heb het product een aantal weken mogen testen, hier ben ik erg blij mee!
ik vond de opzetstukken in eerste instantie wel erg veel, maar als je eenmaal weet wat je nodig hebt is het ideaal. Het voordeel is dat ik nu wel alle mannen in mijn huis kan voorzien van een mooi kapsel :)
Het opscheren is erg simpel geworden doordat je schuine opzetstukken kan gebruiken voor beide zijden van het hoofd.
Ook voor de knippers is het erg fijn, het apparaat is stil en werkt erg snel, met een mooi resultaat!

Pluspunten

• snel
  • opscheren
  • ligt makkelijk in de hand

Minpunten

• geen kam
  • oplaadtijd

QKempkes 23-05-2022

Hele fijne tondeuse !

Geschreven voor: Remington HC500

De tondeuse komt heel erg compleet met veel verschillende opzetstukken, zodat je je ideale kapsel kunt creëren. De tondeuse is erg prettig in gebruik en werkt heel makkelijk en netjes het haar af. De opzetstukken zijn heel fijn want je hebt voor elk kapsel een fijn opzetstukje.

Pluspunten

• Fijn in gebruik
  • Veel opzetstukjes
  • Goede prijs kwaliteit verhouding

Dewi26 22-05-2022

Bevalt erg goed, zeker aan te raden

Geschreven voor: Remington HC500

Ik vind deze tondeuse erg fijn in mijn hand liggen. Doordat er heel veel opzetstukken bij zitten kan ik mooie opscheerkapsels maken. Er wordt een handige uitleg bij gegeven mocht je niet goed weten welk opzetstuk je wilt gebruiken. Ik raad deze tondeuse zeker aan!

Pluspunten

• Niet te zwaar in de hand
  • Opzetstukken makkelijk in te stellen
  • Mooie opscheerkapsels creëren

Maro 16-05-2022

Hele fijne tondeuse.

Geschreven voor: Remington HC500

Een lekker licht in de hand liggende tondeuse. Welke ook nog eens niet zoveel geluid maakt. Fijn. En wat zijn de messen scherp. Wat een verademing in vergelijking met mijn vorige tondeuse, echt heerlijk. De messen gaan super snel. In een mum van tijd ben je klaar. Ik heb deze tondeuse een aantal weken mogen testen. Er zitten veel ( 9!) verschillende opzetkammen bij wat het trimmen nog vele malen makkelijker maakt. En ook nog eens verschillende maten vervaagkammen. De tondeuse komt in een stevige doos. Daarin zit ook een handig bewaartasje, een borsteltje, oplaadsnoer en een klein flesje met olie.
Wanneer ik de olie zie denk ik, ohja, dat hadden mijn vorige tondeuses ook, laat ik het nu echt eens gaan gebruiken. Wanneer ik de tondeuse dan in gebruik heb, vergeet ik de olie eerlijk gezegd altijd. Ook zitten er twee boekjes bij, een “quick start, mini infoboekje, en een wat uitgebreidere handleiding, gebruiksaanwijzing. Met zes kantjes in het Nederlands. De tondeuse zelf heeft ook nog een hendel waarmee je zonder opzetkammen ook nog een lengte-instelling kunt instellen. Tot en met helemaal kaal. De tondeuse ligt zo fijn in de hand. Zeker belangrijk wanneer je meerdere mensen wil knippen. Tijdens het opladen brandt er een rood lampje. Dit lampje gaat uit wanneer de tondeuse helemaal is opgeladen. Dit duurt wel lang moet ik zeggen, meer dan 16 uur. Maar dan kun je ook wel bijna een uur aan de slag. Mocht de tondeuse helemaal leeg zijn en je zou deze wel willen gebruiken, kan dat wel. Er zit namelijk een lang oplaadsnoer bij, Na het knippen loopt het haar mooi, zonder randen in elkaar over. Mede ook door het gewicht, weinige geluid en de snel werkende messen maakt dat ik meer dan tevreden ben met deze tondeuse.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • heel stil
  • lekker veel opzet;- en vervaagkammen
  • snel werkende, super scherpe messen
  • draadloos

Minpunten

• lange oplaad tijd