LG 65NANO806NA - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6.40 cm dikte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Broekio 30-08-2020

Kijkgenot ten top

Geschreven voor: LG 65NANO806NA

De tv is mega groot, mooi design, fantastisch geluid en heel veel mogelijkheden!.
Het TV kijken is super!.. Het gamen gaat enorm goed (snel en prachtig beeld).
Je kan de TV helemaal instellen naar eigen wensen, je kan er tegen praten en hij springt op de zender die jij wil!... Wij vinden het een geweldige TV!... heb geen minpunten kunnen vinden!

Pluspunten

• super groot
  • prachtig design (kleine rand om tv)
  • snel met gamen

Jeroen 06-08-2020

Gemakkelijke en goede tv

Geschreven voor: LG 65NANO806NA

Ik heb nu sinds 4 weken de televisie en ik ben nog steeds niet uitgekeken naar de hoeveelheid opties die de tv beschikt, wat een krachtpatser. Vanwege de nanocell technologie worden alle kleuren puur, waardoor zelfs op een 65 inch scherm alles haarscherp is. De game ervaring op deze televisie is daardoor een bizar goede ervaring.
De respons met de tv is erg goed: De apps werken snel en het schakelen van hdmi naar tv of internet werkt vloeiend.
De grootte van het product was even schrikken. 165 cm is behoorlijk groot, waardoor het gewicht ook toeneemt. Helaas kon ik de televisie hier door niet ophangen. Maar dit is ook het enige 'minpunt' die ik heb kunnen vinden (wat waarschijnlijk het beste onder een leermoment van mij valt).
Een erg goede tv, die naar prijs kwaliteit verhouding een topper is. Aanrader!

Pluspunten

• Nanocell technologie voor pure kleuren
  • Makkelijke en snelle bediening

Minpunten

• Grootte en gewicht

Hatsevink 06-08-2020

Groot scherm met helder beeld

Geschreven voor: LG 65NANO806NA

Het eerste wat mij opviel, en zeker ook mijn gezin, was dat dit wel een hele grote TV is. De doos van de LG 4K NanoCell TV Is enorm en de TV die erin zit is eveneens enorm. Ik gebruik een zwenkarm die een redelijk eind van de muur getrokken kan worden en ik vind het een beetje spannend om zo’n grote TV van de muur te trekken.
De TV is netjes vormgegeven. Het is eenvoudig. Groot scherm, zwarte rand onderom van ongeveer een halve centimeter en net zo plat als alle andere LED TV’s. Achterop zitten voldoende aansluitingen om alle apparatuur aan te sluiten.
Het uitpakken en ophangen van de TV is een klusje voor twee. De doos schuift makkelijk open maar voor het optillen kan je wel een extra handje gebruiken.
Zoals gezegd heb ik de LG 4K NanoCell TV hangen maar hij kan ook geplaatst worden op de twee meegeleverde voetjes. Mijn decoder is aangesloten via 1 van de 4 HDMI aansluitingen even als de spelcomputer van mijn zoon.
De menu’s voor het instellen en afstemmen naar je wensen zijn eenvoudig en overzichtelijk. Je kan kiezen uit verschillende beeld en geluidsinstellingen die zijn voorgeselecteerd naar specifieke wensen (film, muziek, gamen enz.).
De meegeleverde afstandsbediening ligt makkelijk in de hand en is overzichtelijk.
En dan de beeldkwaliteit, deze is boven mijn verwachting. Vaak zie je dat de kwaliteit bij grote schermen wat te wensen laat. Maar dat is bij deze “grote jongen” niet het geval. De TV heeft een mooi contrast en de kleur nuances lopen vloeiend in elkaar over. Ook bij het kijken naar snelle beelden (sportwedstrijden) verloopt het beeld vloeiend.
Ik kijk TV via een decoder. Na aansluiten verloopt dit zoals op iedere TV. Echter is er ook een mogelijkheid om via een app te kijken. Naast de app van mijn provider zijn er veel apps te downloaden en staan er ook een aantal voorgeïnstalleerd. Eigenlijk zijn er app’s voor alle steramingsdiensten die ik zo snel kon verzinnen (YouTube, Netflix, Disney+, Videoland enz). Ook heb je de mogelijkheid om te streamen via Apple TV. Deze functie werk eenvoudig en is te bedienen via je iPhone of iPad. Daarnaast heb ik op mijn iPhone een app kunnen installeren van LG waarmee ik de LG 4K NanoCell TV kan bedienen als een afstandsbediening.
De menu’s en het schakelen tussen de verschillende functies verloopt snel. Geen lange wachttijden dankzij een snelle processor.
Samengevat is de LG 4K NanoCell TV een grote TV waarvan de kwaliteit mijn verwachting heeft overtroffen. Beeld en geluid zijn meer dan goed en hij is eenvoudig in het gebruik. Een aanrader voor iedereen die groot beeld zoekt.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bedieningsgemak
  • Formaat

Minpunten

• Formaat
  • Ophangen is lastig

Peter 30-07-2020

Goed scherm met prima gebruikersgemak

Geschreven voor: LG 65NANO806NA

Wat een fijne makkelijke tv, met toch behoorlijke kijk kwaliteit.

Inmiddels heb ik de tv ruim 3 weken in gebruik en kan niet anders doen dan hiervan optimaal genieten!!

Het begon bij het uitpakken, het scherm ziet er mooi uit, dunne omlijsting waar ik zelf erg blij van word en mooi vormgegeven poten.
Dan komt de installatie. Om een schets te geven van de huidige situatie. Ziggo Next en Playstation 4 aangesloten op een Sony versterker, vanaf daar de tv aangesloten.
En de tv herkent gelijk alles, wat natuurlijk erg prettig is. Toen de Magic Remote gekoppeld aan de Sony reciever en de Ziggo Next en dan kan het feest beginnen met één afstandsbediening.

Ben wel als eerste begonnen om de tv instellingen bij langs te lopen, zo is het beeld ingesteld op een besparingsmodus. Dit komt de beeldkwaliteit niet ten goede, daarom daar een andere instelling op gezet.
Wanneer de instellingen dan eenmaal goed staan is het dus genieten, de kleuren spatten van het scherm af, en waar ik eerst bang zou zijn dat de zwartwaarden soms niet echt mooi zouden zijn, valt me dat echt reuze mee!
Weerspiegeling in het scherm is wel wat aanwezig, vooral `s avonds met een lampje op de achtergrond kan je deze zien, maar hier moet je wel op letten. Ik heb dit niet als hinderlijk ervaren.

Waar ik ook benieuwd naar was is de geluidskwaliteit, dus heb ook de versterker uit gezet. Voor een dusdanige tv valt het mij echt niet tegen qua geluid. Tuurlijk leveren een surroundsysteem of een soundbar een mooier geluid, maar het is geen keiharde pré om deze er op aan te sluiten!
Qua snelheid zit het ook helemaal snor met deze tv, het menu werkt zonder happering en lekker vlot. Daarnaast heb je bijvoorbeeld ook de sneltoetsen op de afstandsbediening en zit je dus met één druk op de knop en drie seconden later in Netflix.
Middels de Magic Remote werken dus alle randapparatuur met dezelfde afstandsbediening, fijn! Enige minpunt is, hij zet de Playstation ook soms aan. Waar dat aan ligt kan ik nog niet achterhalen, maar dat is soms een handicap.

Verder niets dan lof en zou ik zeggen; wil je een tv, maar niet de hoofdprijs betalen, kies dan voor de Nanocell van LG!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Vormgeving
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• ARC met PS4
  • Verslavend

steven 29-07-2020

machtig scherm

Geschreven voor: LG 65NANO806NA

om te beginnen. de installatie, zeer gemakkelijk, heb enkel een probleem om mijn sony surround system er op aan te sluiten. Als ik de tv uitzet en terug aan gaat de arc funtie niet meer en moet ik de hdmi kabel uit trekken en opnieuw insteken. Ben nog aan het zoeken hoe ik dit kan oplossen, maar op internet vindt ik niet veel uitleg. Dan, het design. Zeer mooi afgewerkt, geen randen rond de tv, maakt het kijken nog specialer. De 2 poten eronder vindt ik zeer mooi , maar dan heb je wel een tv kastje nodig van minimum 135 cm. de grootte van de tv is super, hier staat hij op 3 meter en het is genieten met zo een scherm als je gewend bent naar een 42 inch scherm te kijken. De kleuren en de scherpte zijn van een hoog niveau, zeker als je op netflix bv een ultrahd film of serie kijkt, maar hd is zeker ook de moeite. Wat ik zo geweldig vind aan de kleuren en lichten, is als je in de film of serie een donker shot hebt met lampen, krijg je een geweldig effect. Netflix en youtube gaan supersnel open en met de afstandbediening gaat dit allemaal zeer gemakkelijk. Je hebt ook spraakbediening. Ik heb ook een xbox, en ja, gamen is natuurlijk ook machtig op dit scherm. Ben ook een sportliefhebber en een matchke voetbal kijken of formule 1 is een heel nieuwe ervaring precies. Het geluid van de tv is aanpasbaar net als het scherm voor bijvoorbeeld sport kijken of gamen. Het geluid van de tv zelf is zeker voldoende.

Pluspunten

• kleuren
  • scherpte
  • snelheid

Minpunten

• surround system aansluiten

Esther 19-07-2020

Heel mooi beeld en geluid!

Geschreven voor: LG 65NANO806NA

De televisie nu 2 weken in huis. Het beeld en ook het geluid is heel mooi. Je ziet zelfs de poriën op iemands gezicht.
Bij zon zelfs goed te zien door het iets matte scherm en het goede contrast.
Voor mij persoonlijk had hij wel een maat kleiner gemogen.
De apps zijn makkelijk op gevoel te bedienen en werken goed. Netflix, videoland en YouTube is allemaal makkelijk en snel te bekijken.
Minpunt vind ik dat hij niet samen werkt met Google assistent, dat mis ik wel. Er zit wel alexa op.
Daarnaast ben ik geen fan van de pootjes, deze staan niet zo mooi onder het scherm.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Goed geluid
  • Makkelijk te bedienen
  • Veel apps te vinden

Minpunten

• Vormgeving
  • Geen Google assistent

Arjan Meun 18-07-2020

Een natuurgetrouwe alleskunner

Geschreven voor: LG 65NANO806NA

Ik heb deze TV nu een week aan de muur hangen en ik ben er heel tevreden over.

Installatie:
Ondanks het formaat, waardoor de TV zwaar is en lastig te hanteren, is de installatie kinderspel. Middels de overduidelijke handleiding was dit zo gepiept.

Beeld:
De nano-technologie zorgt ervoor dat het beeld heel natuurgetrouw is en dankzij slimme softwarematige oplossingen is deze TV geschikt voor elk genre televisie, van actie tot natuurfilms

Gebruiksgemak:
De meegeleverde afstandsbediening is een ware trukendoos! Via het besturingssysteem of zelfs met snelkoppelingen onder de knop schakel je reuze snel en eenvoudig van live televisie naar diverse streamingsdiensten

Conclusie:
Deze TV is een uitstekende keuze voor een mooi bedrag

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Natuurgetrouw beeld
  • Zeer degelijk geluid
  • Veel aansluitmogelijkheden
  • Snel besturingssysteem

Minpunten

• Best zwaar en log

Bradleybear 13-07-2020

Prima kwaliteit voor wat je betaald

Geschreven voor: LG 65NANO806NA

De televisie hebben we nu een aantal weken in huis en we hebben er gemengde gevoelens over. Bij sommige films en programma's waarvan de kwaliteit goed is zijn we versteld van de kwaliteit. Echter zien we bij donker beeld lichte strepen in het beeld waar de televisie slim probeer te focussen. Hij wisselt tussen settings voor soorten beeld, dit gaat soms goed maar we hebben dit terug gezet naar standaard omdat het te vaak wisselt. Tijdens gamen zijn de graphics heel goed. De afstandsbediening is makkelijk in gebruik. Wat ons opvalt is dat de instellingen zichzelf resetten waardoor ons sound system soms opeens niet meer werkt. De apps zijn af en toe handig. Echter zijn we toch onze apple TV weer gaan gebruiken. Het design is wel heel mooi. Al met al gemengde gevoelens maar zeker waard wat hij kost.

• Geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Kleuren

Minpunten

• Beeldsettings
  • Instellingen resetten zichzelf

RonalddeMak 07-07-2020

Geweldige smart televisie

Geschreven voor: LG 65NANO806NA

Super mooie televisie, getest omdat we een grotere en handigere smart tv wilde.
Dat is gelukt;-).
Deze tv is snel en goed bedienbaar met alle smart apps die erop zitten. Via de toetsen op de afstandsbediening kun je snel navigeren naar je favorite app zoals bijvoorbeeld Netflix
De beeld kwaliteit is zeer goed. Lekker scherp, vooral met netflix en gamen.
Na afloop van de testperiode hebben wij de tv aangeschaft. Goede aankoop geweest, zeker qua prijs, en qua prestaties doet ie het super.

Pluspunten

• Design, slanke randje
  • Scherp helder beeld
  • Apps

Minpunten

• Plastic achterkant voelt beetje goedkoop aan

Colliej88 19-06-2020

Heerlijk kijkplezier

Geschreven voor: LG 65NANO806NA

De tv heb ik mogen testen en ik ben positief verrast.

Qua design is het natuurlijk minimaal met hele dunne randen en de pootjes zijn ook niet opvallend aanwezig. Zorg ervoor dat je niet te veel frutsels om je beeld hebt staan en je word echt meegezogen in de film.

Dankzij de nieuwe nanotechniek worden de kleuren erg duidelijk en scherp weergegeven. Hoewel ik het overdag iets minder aanwezig vind dan in de avond. Het beeld is prettig voor je ogen en heeft een vloeiende verversing. Ook tijdens gamen merk je dat het beeld super strak en helder is.

Tijdens films/series kijken en gamen merk je pas echt wat deze tv kan. Het geluid is een stuk beter dan ik had verwacht en zeker in vergelijking met mijn vorige tv. Toch ben ik van mening dat de tv pas tot z'n recht komt met een soundbar etc. Heb je dat niet, dan kom je ook echt wel goed uit de voeten met het geluid uit de tv.

Vrijwel alle (voor mij) belangrijke apps zitten er al in. Denk aan, Netflix en Prime (met 1 druk op de knop) YouTube, videoland, Disney. Daarbij ben ik positief verrast door Google Assistant op de afstandsbediening. Druk de knop en en zeg: Spotify zomer hits en de muziek word meteen opgezocht en gestart. Het zelfde voor YouTube, echt ideaal.

Pluspunten

• Oude films worden super strak weergegeven
  • Geluid is beter dan verwacht
  • Veel opties ten behoeve van gebruiksgemak

Minpunten

• Minder helder beeld overdag dan verwacht

Marion 18-06-2020

Mooie kleur en fijn geluid

Geschreven voor: LG 65NANO806NA

Sinds een week heb ik deze tv in huis en wat ben ik er blij mee! Gelukkig was het makkelijk in elkaar te zetten, want ik kon niet wachten om te beginnen met kijken toen hij eenmaal binnenkwam. Ik schrok een klein beetje van de ware grootte, maar als je eenmaal kijkt, is het heerlijk. Nu kan ik me nog meer verliezen in mijn heerlijke netflix-series. Het beeldscherm is mooi, zonder dikke rand en staat fijn stevig op de meegeleverde pootjes. Ik ben totaal niet bekend met een smart tv en alle dingen die erbij komen kijken, maar je hebt amper verstand nodig om hier wegwijs in te worden. Ik denk wel dat ik daardoor nog geen 10% van de tv ontdekt heb, maar dat is waarschijnlijk alleen maar positief: zo kan ik nog jaren genieten van nieuwe functies. Het beeld is natuurlijk ontzettend mooi, maar ik ben vooral ook verrast door de geluidskwaliteit.

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • makkelijk

KG 18-06-2020

Moderne tv met prachtig beeld

Geschreven voor: LG 65NANO806NA

Ik heb de tv nu ongeveer een week in gebruik en nu al overtuigd van de beeldkwaliteit, mogelijkheden en gebruiksgemak. De tv wordt geleverd in een enorme doos en zit goed verpakt. De doos kan naar boven van de tv afgeschoven worden dus dat scheelt weer tillen. De pootjes zijn vrij klein maar worden wel stevig bevestigd met 5 boutjes. Wij zitten thuis op ongeveer 4,5 meter afstand van de televisie en dan is een 65 inch televisie toch wel een uitkomst. Het beeld is gewoon zeer goed. De 100Hz doet goed zijn werk en het beeld verloopt vloeiend en zonder haperingen. De kleuren zijn natuurgetrouw, iets wat ik belangrijk vind. Er zijn een aantal voorgeprogrammeerde beeldinstellingen maar je kunt ook gewoon zelf aan de slag gaan om alles naar eigen smaak in te stellen. De NanoCell technologie is naar mijn mening een toegevoegde waarde omdat de kleuren van het scherm spatten. Indien je geen soundbar gebruikt heb je alsnog een zeer goed en vol geluid. De afstandsbediening (MagicRemote) vind ik echt heel handig en fijn in gebruik. Met de muisaanwijzer op het scherm scroll je snel door het menu. Ook het besturingssysteem is snel en gebruiksvriendelijk. Het design is redelijk neutraal. Niet heel bijzonder maar wel een dunne rand rondom het beeldscherm. Voor mij persoonlijk vind ik AppleTV en Airplay een waardevolle toevoeging aangezien ik gebruik maak van Apple producten. Conclusie: een moderne tv maar genoeg mogelijkheden, een fijne afstandsbediening en uiteraard mooi beeld. Echt een aanrader...!

Pluspunten

• Besturingssysteem
  • Afstandsbediening (MagicRemote)
  • 4k & 100Hz
  • Natuurlijke kleuren
  • Vol geluid

Minpunten

• Klein beetje reflectering

Tim046 18-06-2020

Lgnanocell806na

Geschreven voor: LG 65NANO806NA

Na een oude tv van 10 jaar oud werkt het toch echt eens tijd over te stappen naar een smart tv

Het model van tv is in mijn ogen ideaal dunnen randen rondom en de achter kant is ook erg dun.

Hdmi2.1 zit op elke dus ideaal voor gamers.
De smart functies werken zo snel en soepel kunnen andere bedrijven nog wat van leren.

De helderheid bij 4K uhd content is echt super mooi je krijgt echt alle details veel beter te zien dan een standaard 1080p uitzending van bijvoorbeeld rtl4

Wat is zelf ook erg fijn vind is dat je de magic remote aan een heleboel apparaten kan koppelen ik kan mer deze afstand beding de lg tv, soundbar,playstation en radio bedienen dit alles met 1 afstandbediening.

Het monteren en installeren is ook een fluitje van een cent lekker eenvoudig gemaakt door lg

Overal :

Prijs kwaliteit verhouding top geen oled maar komt heel dicht in de buurt ik zelf zie het verschil amper oled is ook ruim 700 euro duurder ik zou eerder deze tv aanraden.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Snelle processor
  • Hdmi2.1
  • Magic remote
  • Startfuncties snel

Minpunten

• Geen Google Home
  • Stroom kabel mocht wat langer van mij
  • Onderste balk mocht van mij wat zwarter

Palatje 17-06-2020

Pareltje, alhoewel met een 65 inch ...??

Geschreven voor: LG 65NANO806NA

Ik ben dit toestel sinds een week aan het testen, top!
Alle technologieën zijn aanwezig om top product te leveren.
UHD 4K maakt de beelden zuiver, scherper en aangenaam. Heel wat mogelijkheden om je beeld aan te passen naar je persoonlijke behoeften.
Het toestel heeft je ook de mogelijkheid om dichtbij te kunnen kijken en vanuit gelijk
welke hoek.
De LG tv heeft me meer dan ik had verwacht.
Gebruiksvriendelijk en gemakkelijk te gebruiken en installeren.

Pluspunten

• Beeld
  • Instalatie
  • WebOS EN MAGIC REMOTE

Minpunten

• Bluetooth

Kristof VDG 17-06-2020

Wat een pracht van een toestel

Geschreven voor: LG 65NANO806NA

Ik heb dit toestel nu ongeveer een week staan. Ik kwam van een 49 inch toestel dus het was wel even wennen aan deze nieuwe schermgrootte maar het is verbazend hoe snel je dit gewoon bent.

Het toestel ziet er allereerst zeer strak uit met een design dat in de meeste woonkamers wel zal passen. Geen onnodige toeters of bellen maar dat mist ook helemaal niet, integendeel. Het ziet er afgelikt uit en voelt ook allemaal zeer degelijk aan. in de verste verte geen goedkope materialen te bespeuren.

De afstandsbediening is even wennen als je een gewone klassieke remote gewoon bent. Deze dient immers ook als muis om zo de apps en de tv te bedienen. Dit gaat zeer intuïtief en de reactiesnelheid is ook dik ok. Voor de mensen die die niet wensen kan je de afstandsbediening uiteraard ook op de ouderwetse manier bedienen. In het begin deed ik dit ook nog maar kan nu alleen maar vaststellen dat de nieuwe manier superhandig werkt. Wat dit doet met de batterijduur weet ik uiteraard nog niet maar dat lijkt heel goed mee te vallen.

Bij het eerste gebruik doorloop je enkele menu's waarbij je de tv in kan stellen en ineens ook netflix en andere apps kan installeren. op mijn vorige tv gebruikte ik bvb voor Netflix nog een playstation maar dat is nu niet meer nodig, de app werkt supervlot. de installatiemenu's zijn duidelijk omschreven en volgen een logisch stramien. Softwarematig draait de tv supervlot, geen wachttijden tussen menu's en omschakelen van een app naar een andere of de ene bron naar de andere gaat onmiddelijk.

wat betreft de beeldkwaliteit kan ik ook alleen maar lovend zijn. Het ziet er allemaal haarscherp uit, de refresh rate zit goed en een uitermate zuiver kleurenpalet. Let wel, dit is uiteraard afhankelijk van de bron van het materiaal. Oudere tv decoders gaan dus niet het volledige potentieel van de tv kunnen benutten en ook de basic account van Netflix kan dit niet, maar de doorsnee gebruiker zal hier niets van merken. Het pure-color systeem werkt bij waar nodig zonder dat je dit merkt voor een optimaal beeldresultaat.

voor audio had ik vroeger een sound bar aan de tv hangen maar tot op heden staat deze nu niet aangesloten. Het geluid dat uit de tv komt voldoet zeker en vast voor standaard gamen en tv kijken en er zit genoeg laag in het geluid. Je kan er uiteraard altijd eentje aanhangen om de ervaring te vergroten maar opnieuw, de gemiddelde kijker gaat dit helemaal niet nodig hebben. Het zit allemaal goed.

Tot voor kort werd de playstation vooral nog gebruikt om films te bekijken maar voor dit toestel heb ik toch nog eens een paar games bovengehaald en wat een genot is dat, gamen op dit formaat en met zulke reactiesnelheden van het toestel. ik kan me alleen maar afvragen wat dit toestel gaat kunnen met de nieuwe generatie consoles aangezien het er nu al adembenemend uitziet.

Het enige wat ik nog mis aan dit toestel (en dat is muggenzifterij) is dat chromecast software niet ingebouwd zit terwijl dat met de apple variant wel het geval is. Maar als je dan toch een chromecast hebt kan je die evengoed aansluiten op 1 van de 4 hdmi poorten en stroom voorzien via de usb poort.

Tot slot: ik was in het begin niet zeker of 65 inch wel de juiste keuze van update was maar dit toestel heeft me helemaal overtuigd. Het is niet vermoeiend om op deze grootte te kijken en brengt je een stapje dichterbij een full cinema thuisbeleving.

Pluspunten

• strak design
  • beeld & geluid zijn absolute klasse
  • eenvoudige installatie
  • zeer snelle reactietijd

Minpunten

• meer tv kijken dan vroeger ;-)
  • geen chromecast ingebouwd