Samsung QE55Q80TAL QLED

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 4 andere uitvoeringen
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

c********@g******** 14-04-2022
Geschreven voor: Samsung QE55Q80TAL QLED

Februari 2021 deze tv aangeschaft. Op het 1e gezicht een mooi beeld. Maar dan kom je erachter dat er nogal wat dingen niet goed zijn. Zo dimt bijvoorbeeld de ondertiteling mee waardoor je het ene moment helder wit hebt en een seconde later soort grijs. Om nog maar niet te spreken van het fenomeen half helder half gedimt... Dit is gelukkig voor een groot deel te ondervangen door alle beeldverbeterende functies uit te schakelen... Ho wacht dat kan dus vaak niet, hooguit kan het op laag gezet. Jammer. Daarnaast heeft de tv bizar veel last van flickering waardoor ik na een uur tv kijken even weg moet anders krijg ik hoofdpijn. Vervelend bij een film. Richt je telefoon maar eens op het scherm dan zie je wat ik bedoel. Jammer voor zo'n duur scherm met zogenaamd 120hz. Overigens vindt deze tv snelle beelden sowieso niet echt fijn. Hoe je ook instelt, ghosting en onscherpte blijft altijd aanwezig. Ook zie banding en zijn de zones van de Fald duidelijk zichtbaar in de vorm van iets donkerder delen op het scherm. Je kunt precies zien waar een zone begint en eindigt.
Nu een jaar later begint de Samsung helaas ook echte kuren te vertonen. Eerst ging de tv regelmatig vanzelf aan-uit. Ook starten sommige apps uit zichzelf zomaar op wat heel vervelend is als je naar tv of andere bron zit te kijken. Gisteren is de tv zelfs helemaal vastgelopen, reageerde nergens meer op. Stekker eruit en de tv volledig resetten heeft het vooralsnog weer opgelost. Wel vanochtend een probleem met de hdmi-connectie. Even de hdmi-stekker uit de tv halen en terug insteken loste dat op.
Conclusie is dat het een redelijk mooie tv is qua beeld, zeker bij talkshows etc. Maar kwaliteit is verder ver te zoeken. Ik ga op zoek naar een andere tv en hoef nooit weer een Samsung.
Geen problemen met de winkel of service.

Stefan 01-11-2021

Beste prijs/kwaliteitsverhouding in 55 inch

Geschreven voor: Samsung QE55Q80TAL QLED

Ik heb deze TV nu een week in bezit. Had ook even een basis model OLED van LG op het oog maar uiteindelijk toch deze gekozen. Waarom? De contrast- en zwartwaardes van een OLED is weliswaar (iets) beter maar de helderheid juist weer lager. En je hebt meer last van reflectie bij lichtinval. Conclusies van deze QE55Q80T: beeld is zeer goed, goede zwartwaardes voor een (Q)Led en helderheid is ook meer dan voldoende. Geluid weet ik niet want hiervoor gebruik in een soundbar. Menu is goed, alsmede het gemak van de eenvoudige maar degelijke afstandsbediening. Deze TV beschikt over een VA panel maar ondanks dat valt de kijkhoek mij erg mee, IPS schermen hebben een betere kijkhoek maar een veel lager contrast en mindere zwartwaardes. De opvolger is de QE55Q80A maar deze beschikt over een IPS scherm, deze heb ik dus bewust niet gekozen. Ik heb wel de basis instellingen aangepast op basis van een aantal aanbevelingen welke ik online heb kunnen vinden. Verder viel mij op dat bouwkwaliteit en afwerking erg goed is. Ik had hiervoor een LG en dat oogt toch wat goedkoper. Al met al een meer dan goede TV voor een hele redelijke prijs: Qled, full array local dimming en 100Hz.

Pluspunten

• Zeer goed beeld
  • !00 Hz
  • Full array dimming
  • Afwerking

mooihoor 16-11-2021

Stefan,,. Ja ik snap je helemaal.. Ik dacht het net als jij.. omdat ik dat van amerikaanse bronnen ook zo zag/las.. Echter ik las een poolse (europese) review van de q80a en die liet zien dat zijn of de europese versie absoluut VA is. En hij raadde de q80a daarom ook zeer aan. De q80T ook.. die zou zelfs iets brighter zijn..
Ook las ik op de engelse avforums.com informatie/reacties daarover die claimden dat europese q80a's VA zijn.

Stefan 16-11-2021

Het lijkt erop dat wat jij zegt klopt, goed huiswerk:-) Hoewel er op Rtings wel IPS staat vermeld bij het Europese model (QE55): https://www.displayspecifications.com/en/model/acd524c2
Anyway: In snap sowieso niet waarom fabrikanten, (online) winkels het type LCD display zelden vermelden, dat is meestal beperkt tot LCD/LED versus OLED maar weinig tot niets over VA, IPS en ADS. Laat staan dat je erop kan zoeken/filteren. Het type display is veelal een meer belangrijke factor dan het merk.

Veel kijkplezier mooihoor

mooihoor 16-11-2021

De q5580A heeft geen ips scherm !

mooihoor 16-11-2021

Ja, ik las op avforums het voorstel dat de EU, de aangeving van deze specificatie(s) verplicht zou moeten stellen !
Erg verwarrend...

Stefan 16-11-2021

Volgens mij wel. En juist daarom ben ik niet voor het nieuwe model gegaan. Zoek de QE55Q80A maar eens op via displayspecification. Daar staat IPS. Volgens Rtings heeft dit type een ADS paneel, vergelijkbaar met IPS, dus betere kijkhoek maar minder contrast.

Oordeel: The Samsung Q80A is decent for watching HDR movies. It displays a wide color gamut and gets bright enough to make highlights stand out. Sadly, it has an ADS panel with a low contrast ratio that makes blacks look gray. It has a mediocre local dimming feature, and there's noticeable blooming around bright objects, so it isn't suggested for dark room viewing.

Basel 22-06-2021

Very nice, recommended

Geschreven voor: Samsung QE50Q80TAT QLED

very good colors, and nice sound, it even have a 3d sound option for video games, i recommend this tv.

Pluspunten

• amazing vivid colors
  • amazing settings for video, audio, and video games
  • very good price

Minpunten

• uniformity issue
  • not good to watch from the sides