Dyson V11 Absolute - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson V11 Absolute op Kieskeurig.nl.

Jasper 01-04-2019

Goed en Gaaf ding

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

De Dyson V11 is relatief licht van gewicht en dusdanig stil dat je tijdens het stofzuigen je afvraagt of er wel wat gebeurd. Waarschijnlijk is daarom het stofreservoir transparant gemaakt. Het resultaat van 40 minuten (140m2) zuigen was beangstigend goed te noemen. 3x tussendoor het reservoir moeten legen. De 100% opgeladen batterij had na deze periode nog een percentage van 40%. De capaciteit van de batterij vs. zuigvermogen was vooraf dan ook mijn grootste twijfel. Mooiste is denk ik wel de overgang van houten visgraatvloer, tapijt en Granito/steen. Je hoort en merkt het apparaat er anders mee omgaat.

Een Dyson of een X-merk stofzuiger: Er zit een andere techniek achter. De combinatie van de roterende borstels en de motor zorgt er naar mijn mening voor dat de Dyson het beste resultaat levert.

Pluspunten

• Ergonomisch
  • geluid
  • resultaat zuigkracht
  • kwaliteit borstels/zuigmonden

Minpunten

• te veel accessoires
  • continu powerknop indrukken

GJanssen 15-04-2019

Fantastische Stofzuiger

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Ik was zeer sceptisch over dit product gezien het geringe gewicht.. (het toestel voelt echt licht aan)
Maar eens je hem aan het werken zet, ontdek je pas hoe veelzijdig en krachtig dit toestel is.
Ik probeerde het toestel in de normale (automatische) stand uit, hij gaat dan zelf de zuigkracht aanpassen aan de ondergrond die hij moet zuigen.
Samen met de 3 meegeleverde roterende borstels zorgt dit voor een verrassend resultaat. Ronduit schitterend noem ik het resultaat. Ik vergelijk dit met een "normale" Dyson en een robotstofzuiger die ik al in mijn bezit had.
Hij werd aangekocht als "extra" stofzuiger maar ik zie hem zeker ook als vervanger voor een normale stofzuiger.
De vele meegeleverde accessoires plus de ophangbeugel maken dit een complete stofzuiger, de kracht en de batterijduur maken dat hij perfect bruikbaar is om elke dag of tijdens het kuisen te gebruiken.
Het enige minpuntje is misschien zijn aanzienlijke prijs. Zie hem dan zeker niet als een extra stofzuiger maar als een stofzuiger vervanger!

Pluspunten

• Gewicht
  • Batterijduur
  • Kracht
  • Ronddraaiende borstel
  • meegeleverde accesoires

madtweety 15-04-2019

Fantastische stofzuiger

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Het maakt stofzuigen ineens leuk. Geen snoer te altijd te kort is, je kunt ermee stoffen, je kunt je auto er makkelijk mee doen en ook de kattenharen op de bank zijn in een mum verdwenen. Zonder de steel is hij wel wat zwaar maar dan heb ik direct mijn armen getraind :). Er zitten veel accessoires bij de stofzuiger, ik zou het alleen handig vinden als er ook een flexibele zuigmond aan zou zetten waardoor je ook in onhandige hoekje kunt komen, dat is het enige verbeterpunt wat ik tot nu toe heb gevonden. De automatische stand van de stofzuiger werkt goed, je merkt een groot verschil in zuigkracht als je op laminaat stofzuigt of dat je op een hoogpolig kleed aan het zuigen bent. Op beide ondergronden is geen stofje/kruimel/haar meer te vinden. Het display is ook erg handig, je kunt makkelijk schakelen tussen de verschillende standen en ziet dan ook de geschatte tijd die je nog over hebt. Het ophangmechanisme werkt ook goed, je hebt nog wel een plek nodig waar je alle accessoires in kunt opbergen.

Pluspunten

• draadloos
  • zuigkracht
  • aantal accessoires
  • handig display
  • makkelijk te legen

Minpunten

• prijs

Chantalvw 15-04-2019

Goede wendbaarheid en zuigkracht

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Ja zeer tevreden hoor. Geluid is niet zo hard. Zuigt supergoed. Makkelijk in te stellen via het digitale schermpje. Handige opzetstukken en super goed wendbaar. Ook makkelijk onder de bank, stoelen zuigen doordat je de stang helemaal naar beneden kan doen en het mond stuk daarbij ook plat op de grond blijft. Het gewicht is ook goed. Het legen van de stofzuiger gaat heel makkelijk zonder dat je zelf het stof hoeft aan te raken. Tot nu toe zeer positief!! Een kanttekening, ik moest wel even uitzoeken welk mondstuk waar voor gebruikt kan worden. Dit zou Dyson kunnen verbeteren in de handleiding.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Gemak

Els Gent 12-04-2019

Super stofzuiger!

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

De Dyson V11 is mijn eerste ervaring met zowel een steelstofzuiger als met een stofzuiger van Dyson en ik ben instant fan van allebei! Wat een gemak! De stofzuiger ligt klaar en het is een gemak hem snel even te nemen voor kleine (en grote) klusjes. Door de verschillende onderdelen kan je steeds het juiste accessoire kiezen voor de ondergrond en toepassing en ook de display die de batterijduur aangeeft is enorm handig. Terwijl ik stofzuigen vroeger een echt karwei vond en het met tegenzin was dat ik de stofzuiger bovenhaalde ben ik met de Dyson verlost van het gesleur en gedoe met kabels en kan ik in een wip alles netjes houden. Ik gebruik de Dyson echt overal en bijna dagelijks. Vooral voor de trap te stofzuigen is de Dyson véél makkelijker dan een traditionele stofzuiger. Een leuke bijkomstigheid is dat de Dyson (op normale stand) veel minder lawaai maakt dan mijn gewone traditionele stofzuiger. Dat maakt het schoonmaken veel rustgevender dan met het luide geruis dat ik gewend ben. Ik ben heel blij met dit toestal en met de kwaliteit die Dyson biedt!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Zuigkracht
  • Geluidsniveau
  • Geen snoer
  • Batterijduur

Minpunten

• Kostprijs

Hausmacher 03-04-2019

Een echte vervanging voor mijn "oude" stofzuiger

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Sinds enkele dagen in het bezit van de Dyson V11 Absolute. En ik ben meteen fan. Ik heb hiervoor andere merken snoerloze stofzuigers geprobeerd maar deze konden niet tippen aan de Dyson V11 Absolute. Wat meteen opvalt is de zuigkracht, de accuduur, lage gewicht en het geluid valt mij erg mee. De set wordt erg compleet geleverd met zuigmonden voor elke denkbare situatie. Dit is voor mij erg handig omdat ik zowel harde als zachte vloeren heb. Het wisselen gaat erg eenvoudig en ook de klem op de zuigbuis is erg handig want zo heb je altijd een borsteltje en kierenzuiger bij de hand. Ik heb deze Dyson V11 Absolute nu enkele dagen in bezit maar wil nu al niet meer zonder. De stofzuiger is misschien iets duurder maar elke Euro meer dan waard. Voor mij een echte aanrader!

Pluspunten

• Grote zuigkracht
  • Veel hulpstukken
  • Lange accuduur
  • Handige resttijd indicatie door display
  • Realtief ligt

Minpunten

• relatief hoge prijs maar is het wel waard

Elvira 03-04-2019

Superfijn compact apparaat

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Wat een fijne stofzuiger. Vandaag opgehaald en opgeladen, alle accessoires uitgepakt.
Eerste indruk: Heel compact, lekker licht, voelt stevig aan, mooie kleuren. Alleen de nodige opzetstukjes, niet overdreven veel. Het geluid valt erg mee, zachter dan onze huidige stofzuiger. Zuigkracht past zich automatisch aan het oppervlak wat het stofzuigt.

Gebruikersgemak: Ons appartement van 115 m2 door het gemak van de stofzuiger ruim binnen een halve accu kunnen stofzuigen. Het opvangbakje was behoorlijk vol, meer dan gedacht, blijkbaar toch meer stof in huis dan gedacht. Behalve het stofzuigen kunnen we ook heel gemakkelijk met de opzetstukjes de meubels, het bedden hoofdbord en de banken stofzuigen. Het knopje moet wel continu ingedrukt gehouden worden om te stofzuigen. Verder weinig moeite, maar het zou toch relaxter zijn als er een aan-uit knop was. Maar dit zorgt waarschijnlijk voor een langere batterijduur.

Leegmaken: in begin even gestuntel hoe het nou leeggemaakt moest worden, op het filmpje zag het er gemakkelijk uit. Eenmaal door hoe het moest, was het eigenlijk ook best gemakkelijk. Zoals eerder gezegd, wordt het opvangbakje wel vrij snel vol, wellicht komt dat ook doordat het beter zuigt dan onze huidige stofzuiger en meer stof opvangt. In principe wel gewoon het gehele appartement kunnen stofzuigen zonder tussendoor te hoeven legen.

Overall: hele fijne compacte stofzuiger, maakt stofzuigen een leukere en snellere klusje. Eerste indruk zeer goed, nog geen echte nadelen ontdekt. Mooie stofzuiger, fijne opzetstukjes, gemakkelijk te legen, gebruiksvriendelijk!

Delaere Inge 01-04-2019

Dyson V11 absolute

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Dit is een super goede stofzuiger. Er zijn veel kopstukken voor erop. Wat super is. Ik gebruik hem voor alles. Trap, krabpaal, vloeren, tapijten en nog zoveel meer. Die heeft een heel grote zuigkracht, je merkt dit aan de oppervlakken dat je stofzuigt en hetgeen je per beurt ledigt in de vuilniszak. Ik zou deze aan iedereen aanraden. Het prijs-kwaliteit zekers waard. Dit merkte ik al bij het uitpakken ervan. TOP!!!

Pluspunten

• Vele verschillende kopstukken
  • Grote zuigkracht
  • Geen draad

GR 01-04-2019

“Absolute crossover tss stofzuiger & kruimeldief”

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Wat een verrassing wanneer ik de doos ophaalde deze ochtend. Het openen was nog een grotere verrassing. Het toestel kwam bij me over als het geweer van Robocop , de hulpstukken als verlenging tot een sniper geweer :-) In alle ernst, indrukwekkend, ook de vormgeving en de kleuren . Ik heb al een Dyson en een robotstofzuiger en dit is de ideale aanvulling voor iemand die allergisch is aan stof of "snel & efficient " iets wilt op zuigen. Zeg nu zelf. Een kruimeldief maakt meer troep dan wat je wilt opruimen. Een robotstofzuiger is complex voor kleinere stukken. En je Dyson van stal halen voelt als teveel moeite aan voor kleinere zaken. Deze D11 is de absolute cross-over tussen een stofzuiger en een kruimeldief. De D11 was al voor een deel opgeladen en moest bijgeladen worden. Dat duurde niet bepaald lang. Tijdens het opladen inspecteerde ik de vele hulpstukken om te zien waarvoor ze dienen. De meest gebruikte stukken in de toekomst waren me al snel helder. De Turbomond voor de vloer en het stuk om bv zetels te stofzuigen. De andere stukken zie ik als ideaal om bv trappen te stofzuigen (zonder verlengstuk), kasten te stofzuigen of achter bv. de televisie om tussen de kabels te stofzuigen. Na oplading de eerste test. Taal naar Nederlands in een oogopslag. Mijn 8yo eet nog niet kruimelvrij, dus onder haar stoel de stokbrood kruimels van het ontbijt weggezogen. Indrukwekkend nu voor 2 redenen. Het toestel detecteert op een bepaalde manier de turbomond en het "menu" wijzigt van eco-med-turbo naar eco-auto-turbo. Auto mode on, en de kruimels waren in een mum van tijd weg. Tijdens het stofzuigen duidelijk zicht op het display hoelang je nog kan stofzuigen. In deze periode van het jaar hebben we blijkbaar snel spinnenwebben. Dit komt over alsof het huis niet netjes is en er kleeft vrij snel stof in. Verlengstuk erop en kleinere mond = instant resultaat. Nog even de traptreden gestofzuigd zonder verlengstuk. Hoe handig.. en efficient en rugpijn besparend. Ik had al gelezen dat je de stofzuiger vrij makkelijk kan leegmaken en dat bleek effectief zo.. Schrik niet van het "popgeluid" wanneer het deksel opent. Samengevat. Enorm onder de indruk. Exact wat ik zocht en verwacht had. In lijn met de andere dyson producten. 2 bemerkingen , 1/ ik had gehoopt dat er geen filter meer ging zijn, maar die is er wel nog. Die moet je ook nog apart uitwassen. 2/ De ON knop kan niet ingedrukt blijven (Grote) Kinderen gaan er zeker een geweer in zien. Combineer het met poetsen :-)

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Hoog gamegehalte
  • Wendbaarheid

Minpunten

• Je moet de on knop blijven indrukken
  • Afmetingen om op te hangen

glandrielle 21-04-2019

super handig

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Het feit dat er zoveel hulpstukken bij zijn, zorgt ervoor dat je voor erg veel oppervlakken kan gebruiken. Door het direct aansluiten van de hulpstukken zonder lange buis is hij ook perfect bruikbaar als kruimeldief. Bij dit laatste heb ik echter wel een negatief puntje. Bij het gebruiken van het borstelstukje zonder lange buis, vond ik de ecomodus te licht om stof op te zuigen. Het nadeel daarvan is dat je een hogere zuigmodus moet gebruiken. Daardoor gaat de batterij ook minder lang mee.

Tussen de hoogste en de laagste stand is er heel wat verschil in batterijduur. Ecomodus gaat bijvoorbeeld +- 3 kwartier mee, terwijl de boost stand een klein kwartier kan gebruikt worden in mijn ervaring. Je kan dit gemakkelijk volgen op het digitale schermpje dat aangeeft hoelang hij nog zal meegaan in huidige modus.

In het begin had ik de indruk dat de stofzuiger vrij zwaar aanvoelde. De batterij zit vermoedelijk in het handvat van de stofzuiger. Ik raakte hier echter snel aangewend, en voor het stofzuigen met lange buis voel je dit niet.

Mijn conclusie: over het algemeen ben ik vrij tevreden over deze stofzuiger. De prijs is niet weinig, maar je krijgt er heel wat voor in de plaats.

Caro 20-04-2019

Super stofzuiger

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

De steelstofzuiger is een hele hulp in huis. Hij is handig in gebruik, de zuigkracht is goed en past zich automatisch aan aan de ondergrond. Er zitten veel hulpstukjes bij en 2 vloermonden. Je kan met een opgeladen accu het hele huis stofzuigen en dan nog eens de auto er bij.
Ik ben zeer blij met deze stofzuiger. Zelfs de kinderen vinden het leuk en helpen nu ook mee. Geen gedoe met een kabel en de stofzuiger is vrij licht waardoor hij heel goed en soepel hanteerbaar is. Qua geluid valt hij ook reuze goed mee. Het enige kleine minpuntje vind ik dat hij bij het stofzuigen van bv de auto dat hij na een tijdje in 1 hand wel beetje zwaar wordt.

Pluspunten

• Geen snoer
  • Goed hanteerbaar (soepel)

Minpunten

• gewicht bij handstofzuiger

Sonja 19-04-2019

Handzaam, goede zuigkracht, gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Fantastische stofzuiger zonder snoer met veel zuigkracht en veel gebruiksgemak. Super handig dat hij moeiteloos van het laminaat naar het vloerkleed overgaat zonder te wisselen van zuigmond of accessoire. De bak legen is ook super eenvoudig. Display geeft aan hoe lang hij het jog doet voordat je weer moet opladen. Komt met verschillende handige accessoires. Kortom, een topapparaat! Je pakt ‘m er heel gemakkelijk even bij omdat hij snoerloos en compact is.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Snoerloos
  • Lange accuduur
  • Gemakkelijk legen
  • Accessoires

Dara 19-04-2019

Valt erg tegen

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Ik keek vol verwachting uit naar de Dyson V11. Toen het pakket was aangekomen heb ik de stofzuiger direct aan de lader gehangen en de accessoires uitgepakt, wat zijn dat er veel zeg!

Nadat de stofzuiger was opgeladen was eerst de trap aan de beurt. Dit is een houten geverfde trap waar altijd veel stof, haren etcetera opliggen. Even zoeken naar het juiste opzetstuk en aan de slag maar. Wat viel dat tegen zeg..... Op de ECO stand zuigt de stofzuiger nagenoeg niks op, bij de medium stand zeer matig en op de boost stand ongveer gelijkwaardig aan onze gewone stofzuiger. Nadeel van de Boost stand is dat de Dyson dit maar 5 minuten kan volhouden. Ander zeer groot nadeel is dat de Dyson dusdanig veel lucht aan d zijkant blaast dat de stof en andere zaken worden rond geblazen. Niet echt handig aaangezien je dit wil opzuigen. Wellicht dat dit valt te voorkomen als je de steel erop zet maar dan heb je weer een veel te groot apparaat voor de trap.

Na de trap waren de meubels aan de beurt. We hebben een dressoir van ca. 3,5 meter met daarop een glasplaat waar vaak veel stof op zit. Gekozen voor het opzetstuk met de zachte borstel maar ipv op te zuigen bleef het stof in de borstel zitten. In combinatie met het rondblazen van de motor/stof heb uiteindelijk maar de Swiffer gepakt wat sneller en beter ging.

Hierna de PVC vloer in de woonkamer geprobeerd. Dit ging op zich best redelijk goed met name op het vloerkleed waanneer de Dyson de zuigkracht automatisch aanpast. Opvallend aan het zuigen was dat de Dyson enkel bij een voorwaartse beweging de rommel opzuigt en niet met een achterwaartse.

Uiteindelijk was ik met de Dyson net zoveel tijd kwijt om het huis te stofzuigen maar heb ik twijfels of dit wel goed gebeurt is door de rondblazende motor. De accu kon krap aan de 50 minuten redden.

Conclusie:
+ draadloos

-Motor blaast het vuil in het rond zonder gebruik van de steel (zeker geen vervanger van de kruimeldief)
-Zuigkracht op de ECO en Medium stand onder de maat
-Teveel opzetstukken die het allemaal net niet zijn
-Accu valt tegen (50 minuten is net haalbaar)
-En als laatse de veel te hoge verkoopprijs

Pluspunten

• Draadloos

Minpunten

• Weinig zuigkracht op ECO en Medium
  • Teveel hulpstukken die het net niet zijn
  • Accuduur valt erg tegen (max 50 min.)
  • Motor die het vuil rond blaast ipv opzuigt
  • Veel te hoge prijs icm de minpunten

Alex81 18-04-2019

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Na een paar dagen wachten kregen we de dyson v11 in het weekend dat we de verjaardag van onze dochter gingen vieren. Eenmaal thuis snel de stofzuiger uitpakken maar er zaten zoveel mondstukken bij dat “snel” wel weggelaten kon worden. Stofzuiger op de lader gezet en daarna het huis met de v11 schoon gemaakt. Natuurlijk wouden de andere ouders van kleine kinderen ook de v11 even testen. Iedereen was enthousiast over de zuigkracht. We moesten wel even wennen aan het gewicht van de stofzuiger. Maar eenmaal gewend wil je niet meer anders. Wij waren als dyson fan maar zelfs wij waren aangenaam verrast door de prestaties van de v11

Pluspunten

• draadloos
  • heel veel mondstukken

Minpunten

• gewicht

Zoe 18-04-2019

Licht en wendbaar

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Deze Dyson stofzuiger is zo handig voor de dagelijkse schoonmaak! Hij ligt goed in de hand en is erg wendbaar. Ik verwachtte een veredelde kruimeldief, maar de zuigkracht is erg goed. Ons vast tapijt heeft er nog nooit zo schoon bijgelegen! De verschillende borstelkoppen maken het ook handig om stof af te nemen van moeilijker bereikbare plekken. Ook de auto schoonmaken is zo veel handiger zonder snoer! De batterij gaat best lang mee en het LCD scherm maakt het handig om een modus te kiezen en snel te switchen. Ik ben overtuigd!

Pluspunten

• Krachtig
  • Wendbaar
  • Licht

Minpunten

• Trekker blijven inhouden om te stofzuigen

Dekollie 17-04-2019

Mooie en zeer degelijke steelstofzuiger

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Ben erg tevreden over deze steelstofzuiger. We hadden al een gewone Dyson stofzuiger, maar deze pak je er veel makkelijker bij. Waren al een tijdje op zoek en zaten heel erg te twijfelen tussen een goedkope variant of ook weer een Dyson. Deze Dyson steelstofzuiger is echt een super apparaat. Vormgeving en looks zijn echt heel mooi vind ik persoonlijk. Daarnaast houdt hij heel goed vast in de hand.
Je hebt 3 verschillende standen en je ziet precies hoe lang je nog kunt doen voordat hij weer aan de oplader moet. Ik vind dat je er ook lang mee kunt doen als je hem op de middelste stand hebt staan. Als hij in de high stand staat maakt hij best veel geluid en gaat hij ook niet lang mee. Ik pak hem gemiddeld 3 keer per dag. Ook het vloerkleed is goed schoon te krijgen ermee.
Enige minpuntje wat mij betreft is dat je de 'aan' knop de hele tijd ingedrukt moet houden.
Erg degelijk, zoals ik van Dyson gewend ben. Super tevreden!!

• Handig te hanteren

Minpunten

• 'aan'knop ingedrukt houden
  • duur

TotalBella 17-04-2019

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Wat een fijn apparaat. Hij staat altijd klaar voor gebruik dus er wordt ook vaak gebruik van gemaakt. Je kan in een keer het gehele huis stofzuigen (beneden, boven en ruime zolder) en dankzij de handige (en vele) opzetstukken kom je overal makkelijk bij.
Op het display zijn 3 standen te zien met de daarbij behorende accuduur. Heel handig.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Had wat zachter (geluid) gemogen

Merel 16-04-2019

Beetje zwaar, veel handige hulpstukken

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

De stofzuiger ziet er bijna futuristisch uit met de blauwe accenten. De vele meegeleverde hulpstukken klikken makkelijk aan de stofzuiger, met of zonder de lange steel ertussen. Het apparaat zelf is vrij zwaar, en vooral met een kort hulpstuk begin je dat snel te merken. Ook moet je de knop om te zuigen steeds ingedrukt houden, als je de hele kamer wil doen wordt dat toch best vermoeiend.
De verschillende hulpstukken zijn geschikt voor allerlei oppervlaktes, en dat is enerzijds handig, maar anderzijds moet je ook vaak wisselen. Voor het zuigen van de laminaatvloer is een ander hulpstuk nodig dan voor het kleed, bij een reguliere stofzuiger is dat 1 knop om te wisselen, hierbij moet je teruglopen naar de doos.
De zuigkracht is prima in de reguliere stand, en op de boost-stand doet de zuigkracht niets onder voor mijn reguliere stofzuiger.
De accuduur is voldoende om ons huis rond te stofzuigen, het is echt heel handig dat je niet steeds de stofzuiger achter je aan hoeft te trekken of de stekker hoeft te verwisselen. Ook handig buitenshuis (auto, caravan, boot, etc) op plekken waar je niet zomaar een stopcontact voorhanden hebt. Op het heldere LCD-scherm zie je precies hoe lang je nog kunt stofzuigen op de huidige stand, en hoe omschakelen van stand je resterende tijd beïnvloedt.
Wij zijn aan het verbouwen en hebben veel fijn stof liggen, dat verdwijnt allemaal moeiteloos in de Dyson, je ziet het reservoir zich vullen. Al snel raakte het reservoir vol, het legen daarvan is even een trucje, waarbij je vooral moet oppassen dat niet al het stof weer opstuift uit de prullenbak. Door het fijne stof kreeg ik ook al snel de melding dat de filter gewassen moest worden. Hierover staat wel uitleg in de gids, en dat is onder de warme kraan zo gedaan. De stof van het filter verkleurt als hij nat is, waardoor goed te zien is wanneer hij weer is opgedroogd (dit duurde wel langer dan de in de gids genoemde 24 uur). Ik heb ook het reservoir uitgespoeld, maar dat blijft door alle hoekjes en randjes wat viezig.
Ook na een paar weken blijf ik de Dyson vaak snel even pakken voor kleine klusjes, dat blijft makkelijker dan de normale stofzuiger uit de berging trekken. Voor de gehele woonkamer vind ik hem te zwaar, maar gelukkig doet de stofzuigrobot daar het grootste deel van het werk, de Dyson is een goede aanvulling!

Pluspunten

• Handzaam
  • Geen stekker/snoer
  • Veel handige hulpstukken
  • Goede accuduur

Minpunten

• Vooral met kort hulpstuk wat zwaar

Leon71 15-04-2019

Dyson V11 Maakt het waar

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Ik had hoge verwachtingen van de Dyson V11 en hij stelt me zeker niet teleur. Bij het in elkaar zetten zie je al dat er goed over dit apparaat is nagedacht. Wat een hoop verschillende hulpstukken en wat een handige manier om de stofzuiger op te hangen en tegelijkertijd op te laden. Ook het feit dat je de meest gebruikte hulpstukken simpel aan de stang kunt bevestigen en de rest aan de houder op de wand kunt klikken maak alles zeer overzichtelijk. Wat betreft het zuigen zelf is het waarvoor ik het voornamelijk gebruik (houten vloer zonder kleed) meer dan genoeg . Het grootste voordeel ten opzichte van mijn oude stofzuiger (met snoer) is dat ik gewoon ook naar mijn auto kan lopen en die grondig kan zuigen zonder moeilijk te doen met verlengsnoeren, etc.). Daarnaast zorgt de geleiding op de grond van de zuigmond voor een zeer makkelijke zuigervaring. Door een draai aan de stang gaat de stofzuiger vanzelf al rechtsaf of linksaf. Het geluidje dat de stofzuiger maakt nadat je de hendel hebt losgelaten (soort starwars geluidje) is in het begin geinig maar gaat me nu wel al een beetje irriteren. Al met al ben ik heel blij met deze aankoop en ben ik blij dat ik voortaan draadloos door het leven ga.

Lotje2444 15-04-2019

Dyson V11

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Het product is handig op alle vloeren en kan zelfs in de auto handig gebruikt worden en bevat zeer veel hulpstukken. Bovendien kan u besparen in uw batterijverbruik door het schermpje te gebruiken en te switchen van eco naar auto of boost.

Pluspunten

• zuinig
  • snel gepoetst

Minpunten

• soms beetje zwaar
  • veel lawaai