Miele Complete C3 Cat&Dog PowerLine - SGEF3 - Reviews

stofzak
C energieklasse

Gerda en Henk 16-01-2018

1 stopcontact en de hele beneden verdieping stofzuigen

Wij leven samen met 2 volwassenen, 2 katten en 1 hond. De oude stofzuiger 12 jaar oud heeft ons nooit in de steek gelaten maar was uiteindelijk aan zijn eind. Op zoek naar een machine die bij ons past. Onze eisen, lang snoer, regelbaar toerental, moet haren van dieren aan kunnen, geschikt voor harde vloeren, karpetten en vloerbedekking, en het liefst niet te zwaar. Vanwege onze zonnepanelen is energie zuinig voor ons minder van toepassing. Wij kwamen uit op de Miele C3 Cat en dog. Een uitstekende machine, wendbaar, niet te zwaar, en de zuigkracht is prima in te stellen waardoor de kleden niet aan de zuigmond blijven hangen. De zuigstang is van een prima lengte en loopt gemakkelijk over de vloer. De speciale roterende borstel doet uitstekend zijn werk. Het schoonmaken van de roterende borstel vereist een handigheidje. De haren gaan vast om de borstel zitten. Met een schaartje de haren even doorknippen en de de klus is zo geklaard. Het geluidsniveau is acceptabel zeker gezien de 890W motor. Het bereik van de machine, bijna 12 meter, geen gewissel meer van stopcontacten, heerlijk. Als deze nu ook 12 jaar meegaat.... Even geduld dus.

Pluspunten

• wendbaar
  • variabele zuigkracht
  • roterende borstel
  • niet te zwaar
  • groot bereik

Minpunten

• borstel reinigen vereist handigheidje
  • energie klasse C
Geschreven voor: Miele Complete C3 Cat&Dog PowerLine - SGEF3

smol 16-05-2018

Matig

Waardeloze stofzuiger.
Heb dit apparaat nu 2,5 jaar in gebruik, en gebruik hem 2 maal per week, heb geen honden of katten en het laatste jaar zuigt hij steeds slechter en maakt ook steeds meer kabaal.
Het stof gooit hij voor meer dan 2/3 deel naast de stofzak, zodat alles onder zit.
Bah, bah....Wat een diepe ellende met dit apparaat.
En dit is niet de eerste keer dat ik problemen heb met Miele apparaten.
1 wasdroger die na 3 jaar geheel de geest gaf. De reparatiekosten waren behoorlijk.
1 dure magnetron die ook na 2,5 jaar kapot ging. Ook hier flinke reparatiekosten voor moeten betalen. Heb Miele gewezen op hun product verantoordelijkheid en aansprakelijkheid, maar helaas de garantie was na 2 jaar verlopen.....dus geen enkele coulance bij Miele.
Ze kunnen de kreet: MIELE.....ER IS GEEN BETERE! beter vervangen door MIELE ER IS GEEN SL....
Geschreven voor: Miele Complete C3 Cat&Dog PowerLine - SGEF3