Kärcher FC 5 - Reviews

Type/soort
steelzuiger
Reinigt ondergronden
tapijt, harde vloer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

5,1

René Simon 21-05-2017

Geweldige machine

Ik heb voor dit product gekozen om te proberen mijn ongesealde grindvloer te reinigen. Tevens heb ik de vloeibare reiniger voor steen besteld en ik moet zeggen: het kost wel enige moeite, maar het resultaat is overweldigend. In de grindvloer zaten vlekken van braaksel van mijn katten en dit waren donkere vlekken geworden. Vlekken even laten inweken en toen met de vloerreiniger eroverheen. De vloer ziet er weer spic en span uit en als je de vuilwatertank bekijkt, dan schrik je je een ongeluk. Wat een vuiligheid. Ben erg blij met de aanschaf van de vloerreiniger FC 5. Een echte aanrader!

Pluspunten

• Gemakkelijk en licht in gebruik
  • Goed schoon te maken
  • Lekker langer kabel
  • compacte uitvoering, dus weinig opslagruimte

Minpunten

• nog niet ontdekt!!

Remco 16-07-2017

Goedemiddag,

Wij zijn ook van plan om deze aan te schaffen voor onze ongesealde grindvloer.
Laat je u de vlekken alvorens inweken met heet water? Wordt de grindvloer echt net zo schoon als met een borstelmachine? Wij hopen dat het apparaat goed werkt met onze open grindvloer want dan zijn wij van de dure huurmachine af...

Hgr Remco

Kick 20-05-2017

Verbluffend

Na aankoop het apparaat direct uitgeprobeerd op onze eikenhouten gewaxte vloer. Het in elkaar zetten is simpel en het gebruik evenzo.

Zoals gezegd: het resultaat is verbluffend goed. De kunstofvezelrollen boenen de vloer waarna het apparaat in dezelfde handeling het oppervlak weer droog zuigt. Ook kruimels, stof en andere kleine rommel worden in dezelfde handeling meegezogen. Daarna is de schoon gemaakte vloer vrijwel direct weer te betreden.
Moeilijk bereikbare plekken moeten nog wel op een andere wijze gereinigd worden.

Het nareinigen van het apparaat is ook kinderlijk eenvoudig. Het is overigens bijna beschamend hoeveel vuil er uit het vuilwaterreservoir kwam. Dit is echter wel een indicatie dat het apparaat goed zijn werk goed doet.

Het apparaat is staand op te bergen op de meegeleverde standaard en neemt relatief weinig ruimte in beslag.

Pluspunten

• Voldoet ruimschoots aan de verwachtingen
  • Heldere gebruiksaanwijzing
  • Simpel in gebruik en onderhoud
  • Actieradius
  • Goed op te bergen d.m.v. meegeleverde standaard

Martin 18-03-2018

Niet beter dan een dweil

Ik ging eigenlijk voor een stoomreiniger naar de winkel, maar heb mij (tot mijn spijt) bedacht en dit apparaat gekocht. Ik gebruik hem op een tegelvloer. Ik heb het apparaat nu 6 x gebruikt. Na de 4de keer liet de stof van de rollen los (kosten 25 euro). Het morst veel druppels uit het reservoir. Het ontvet helemaal niet, ook niet met het reinigingsmiddel van Kärcher er in. Ook is het irritant dat het twee rollen heeft met daartussen niks, zodat je het altijd schuin moet gebruiken. Is volgens mij niet beter dan een dweil, wel veel duurder.

Minpunten

• Lekt
  • Maakt slecht schoon
  • Ontvet niet

Ray 08-03-2018

Ideaal voor natuurstenen vloer.

Allereerst: de Floorcleaner is geen stofzuiger maar een vloer "schrobber" voor lichte vervuiling, anders moet men een professionele schrobber/waterzuiger nemen en die zijn overwegend (nog) duurder.
Wij hebben de Floorcleaner Premium in Belgie gekocht, want daar zaten extra rollen bij en een fles Stone Cleaner voor €217,= en wordt gratis thuisbezorgd, dus een beetje rondkijken kan geen kwaad ,want er zijn nogal prijsverschillen.
Aangeraden wordt om een natuurstenen vloer toch eerst te stofzuigen. Wij hebben een 50m2 macara wit marmeren vloer, die 9 jaar geleden is vlak geslepen, geimpregneerd, gezoet en gekristalliseerd. We hebben een kleine hond met ons twee, dus af en toe ook zand binnen.
We hebben de Floorcleaner Premium aangeschaft, omdat we na al die jaren dweilen nog strepen zagen en de mop/swiffer nam niet al het vuil op. Daar kwamen we achter door wat water op de vloer te sprenkelen en met een rubber trekker het bijeen te trekken. Het was smerig donker water. Dus deze Floorcleaner moest wel een uitkomst zijn.
Lees eerst de handleiding en bekijk de plaatjes. Het is vrij eenvoudig om het in elkaar te zetten, maar mijn vrouw is wat dat betreft ongeduldig en het moet meteen werken. Klinkt bekend?
Ik heb die 50m2 met 1 tankje gedaan en het resultaat was te zien. Het tankje was vol vies troebel water.
De eerste keer zal nog niet alles spic en span zijn, maar mettertijd wordt de vloer nog schoner verwacht ik.
Ok, snoer kon langer of je moet zo'n gedraaid snoer hebben die uit rekt.
De rollen draai er zo af en maak je schoon onder de warm water kraan. Let op met terugzetten dat de juiste kleur rol overeenkomt met de kleur op de aansteekas.
Een minpunt: hij lekte wat vies water aan de 2 aansluitingen onderaan waar het vuile water naar het vuilwater reservoir gaat.
Je trekt de slangen er zo af en..... binnenin zit geen O-ring maar een verdikking in het aansluitrubber. Die is, volgens mij, niet afdoende om het goed af te sluiten.
Ik ben nogal hendig, dus een O-ring in beide aansluitingen geplaatst (binnenmaat 14 mm-dikte 2.5mm). De O-ring goed diep inbrengen tot ie niet verder kan, dan slangen er weer op en goed aandrukken. Probleem was daarmee bij ons voor nu opgelost, want anders weer terugsturen, kosten, enz,...had ik geen zin in of er moest er echt iets aan mankeren.
Ook viel me op dat eraf en toe een streep achterbleef als je recht toe recht aan dweilde. Dit loste ik op door ook diagonaal te dweilen.
Voor zover tevreden over dit product, maar er zijn punten voor verbetering vatbaar.

Pluspunten

• Zichtbaar resultaat
  • Makkelijk schoon te maken.
  • Opbergbak

Minpunten

• Prijs verschillen zijn groot
  • Lekt bij aansluiting vuil water
  • Snoer kan in de rollen komen

Corina 24-11-2017

KÄRCHER Vloerreiniger Floor Cleaner FC 5

Ik heb hem deze week gekocht en vandaag uitgeprobeerd. Hij laat een erg vervelend spoor van waterdruppels achter en aan de voorkant waar de vulbak van het water met schoonmaakmiddel is gooit hij aan de onderkant het water er weer uit. Op de plak waar hij staat, staat dan een plas water op de laminaatvloer.

Minpunten

• Lekt aan alle kanten

Janet 11-03-2018

Binnen 5 minuten al defect !

Handleiding doorgenomen, steel gemonteerd, water in station gedaan zoals aangegeven, aangezet.... leek goed te gaan totdat ik nog geen 5 minuten later merkte dat de walsen niet meer draaiden. Handleiding gecheckt: enige "oplossing" die ze geven is om de walsen los te draaien en te kijken of er een blokkade zit. Niet dus. Bovendien had ik van te voren de vloer gestofzuigd en ik had een klein stukje vloer waar verder niets lag (dan uiteraard stof en vuil). Nog zeker 4 keer geprobeerd om de walsen los te draaien, ook maar de kap en de reservoirs los en weer vastgemaakt, maar hij doet het nog niet. Wat een tijdsverspilling, terwijl hij eigenlijk tijdsbesparend hoort te zijn. Op diverse websites zie ik nu dat er meerdere mensen het defect hebben van niet-draaiende walsen, maar nergens een afdoende oplossing. Op de website van Kärcher natuurlijk al helemaal niets te vinden.
Al met al een slechte eerste ervaring met Kärcher. Als ik een apparaat van een (dacht ik) goed merk koop, verwacht ik dat hij werkt. Ik had er echt meer van verwacht; ik doe altijd "vooronderzoek" voordat ik een duur artikel koop. Uit frustratie dus direct ingelogd om deze review te plaatsen; zo meteen terug naar de winkel om te zien of zij iets weten, anders krijgen ze hem terug!

Pluspunten

• Niets: zie minpunt !

Minpunten

• Binnen 5 min. kapot!

Truus Kuiper 16-02-2018

maakt niet schoon, veel lawaai

Ik heb dit apparaat gekocht, naar aanleiding van de televisiereclame. Maakt helaas niet waar wat het belooft. De vloer ( Quickstep laminaatvloer) werd helemaal niet schoon. Het apparaat maakt heel veel lawaai, maar geen resultaat, helaas...

Minpunten

• maakt niet schoon
  • veel lawaai

Gyatso 21-11-2017

goede koop!

voorheen gebruikte we de karcher stoomreiniger tot volle tevredenheid. Maar na de verhuizing een pvc vloer en die mag niet met stoom worden gereinigd. Daarom deze gekocht. In het begin even wennen, niet zo snel met een dweil, maar vele malen schoner en bovendien geen liters water door het huis heen. Nu tweemaal het halve huis gedaan, ben zeer tevreden. Stofzuiger is niet dat wat je zou verwachten, was al gewend eerst de stofzuiger te gebruiken en dat blijf ik doen.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • lang snoer

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Carina 25-08-2017

Gemakkelijk snel simpel handig goed

Super machine heel tevreden goed resultaat echt schoon de plavuizen vloer op een simpele manier , belangrijk voor mij omdat ik rug patiënt ben ,zonder bukken de vloer tip top ! tevreden over alle karcher apparaten weer een aanwinst erbij !

Pluspunten

• Echt schoon
  • Handig

Toontje 01-06-2018

Werkt maar 2 mnd

Heeft twee maanden redelijk goed gewerkt maar daarna gingen de rollen steeds langzamer draaien met een hoop lawaai.
Nacontrole bleek dat de lager in het draai gedeelte stijf verroest waren vandaar dat de rollen niet meer draaiden.
Van Karcher verwacht je dat ze wel iets kwalitatiefs zouden monteren maar Chineese troep is beter.

Pluspunten

• Als hij het doet dan redelijk goed.

Minpunten

• Alleen voor grote vlakken
  • ZEER slechte kwaliteit.

Roland 06-04-2018

Kwaliteit valt erg tegen.

Een Karcher gekocht fc5 gekocht omdat het een gerenommeerd merk zou zijn. Binnen een jaar is de eerste keer de motor defect geraakt door een inwendige lekkage en de tweede keer, na vervanging, deed binnen zes maanden de aandrijving het niet meer. Apparaat nu maar teruggestuurd met de mededeling dat het zo wel welletjes is. We hebben geen zin meer in al dat gedoe. Voor bijna 200 euro magje wel iets meer verwachten. Jammer want het schoonmaakresultaat was best wel voldoende.

Pluspunten

• Schoonmaakresultaat is voldoende
  • Gebruiksgemak voldoende
  • Waterverbruik gering

Minpunten

• Technisch een ramp. Snel defect.
  • Komt niet goed in de hoeken en langs de randen.

Julia 05-04-2018
  • Product gekregen

Helaas geen geschikt product voor mij

De Karcher Floor Cleaner gekregen voor in ons nieuwe appartement. Een veelbelovend apparaat, stofzuigen en dweilen tegelijk, snel en gemakkelijk klaar - voor mij een droom in het huishouden. Ik heb een eenvoudige laminaatvloer.

Helaas ben ik niet tevreden. Het apparaat is zwaar en lomp, snoer zit constant in de weg en het gevaar bestaat dat je het snoer "opzuigt". Na tien minuten heb ik een pijnlijke hand ondanks dat door de rollen het apparaat zichzelf naar voor duwt.

Je kan moeilijk/niet onder meubels komen. Hoekjes zijn ook niet te bereiken. De zuigfunctie is slecht, kruimels "spuugt" het ding aan de andere kant er weer uit. Dit betekend dat ik eerst mn hele kamer moet stofzuigen en onder de bank apart moet dweilen.

Ik denk dat dit apparaat alleen geschikt is voor grote lege ruimtes. Het dweilen gaat wel goed, geen strepen (met bijgeleverd Karcher schoonmaakmiddel) en het vuilreservoir zit goed vol met "zooi" dus mijn vloer ziet en voelt goed schoon. Ook gebruik je weinig water en weinig schoonmaakmiddel.

Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken maar dat is erg lastig met dit apparaat. Hij staat in de kast voor als mijn partner hem wil gebruiken (waarna ik alsnog onder de bank kan stoffen en dweilen).

Pluspunten

• Laminaatvloer wordt streeploos schoon
  • Laag water en schoonmaakmiddel verbruik

Minpunten

• Niet geschikt voor kleine ruimtes
  • Kan niet onder meubels reiken
  • Zuigt kruimels of grotere stukjes vuil niet op
  • Zwaar en lomp

Bo 06-11-2017

Te mooi om waar te zijn

Na 2 maal gebruikt te hebben stopte de water toevoer!
Slang geprobeerd door te blazen/zuigen, maar dit mocht niet baten!

Jammer, want karcher heeft normaal goede producten en zonder dit probleem doet ie zijn werk goed.
We hebben hem toch maar geretourneerd!