De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher SE 4001 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,1

c*****************@g******** 26-07-2022

Super slechte kwaliteit, na 2,5 jr motor stuk, dag apparaat

Geschreven voor: Kärcher SE 4001

Na iets meer dan twee jaar werkt de motor niet meer op te sproeien dus valt buiten de garantie. Ik kan het apparaat laten maken voor 106 euro via karcher terwijl het apparaat circa 200 euro kost. Dat gaat dus niemand doen?! Belachelijk. Dit noem je in “marketing termen” build in deteroration, producten zo maken dat ze snel stukken gaan zodat het bedrijf opnieuw aan je kan verdienen. Super slechte kwaliteit. Ik koop nooit meer karcher, en raadt anderen ook aan dat niet te doen.

BC 17-02-2016
Geschreven voor: Kärcher SE 4001

De SE 4001 werd door Modern.nl (Scheer en Foppen) snel en probleemloos geleverd. Het apparaat doet waarvoor het is ontworpen: tapijt reinigen, en doet dat zeer redelijk. De aanvoerslang is met klemmetjes aan de zuigslang geklemd, en die vliegen er voortdurend af. Dat zullen ze bij Kärcher ook wel weten, want in het opvolgende model, de SE 5001 zijn beide slangen samengevoegd. Als het reservoir vol is, stopt hij met zuigen. In die situatie kan de compressor toch wat water opzuigen, wat er aan de zijkant dan uitkomt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, en kan het binnenwerk beschadigen(corrosie). Uit de gebruiksaanwijzing blijkt dat de pomp voor aanvoer defect kan raken. Als dat zo expliciet vermeld wordt, is het kennelijk een kwetsbaar onderdeel. Wanneer het apparaat opgeborgen wordt is dat liefst in een droge omgeving, en ik denk ook met de bovenkant los van het reservoir.