Dyson DC62 animal zilver, paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 53 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC62 animal zilver, paars op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

van de Bunt 24-04-2019

borstel snel kapot

Beste Dyson, als je zo dure stofzuiger aanschaft verwacht je niet dat je nog iedere keer een nieuw borstel moet kopen.

A. vdBunt 23-04-2019

Borstel snel kapot

Handig stofzuiger, alleen jammer dat borstel ieder jaar kapot gaat. Eerst nop op garantie nieuwe borstel gekregen en nu, na 3 jaar mag zelf betalen :(
Dyson Benelux 24-04-2019

Beste A. vd Bunt,

Bedankt voor uw review. Leuk te lezen dat u het een handige machine vindt. Helaas kan door slijtage de vloerzuigmond gebreken tonen. Op de snoerloze machines van dyson geldt een garantie van 2 jaar. Veel onderdelen zullen we dan onder garantie vervangen. Mocht de garantie termijn verstreken zijn dan kunt u nog steeds rekenen op onze service maar er zullen dat wel kosten in rekening worden gebracht.
Hopend u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,

Errol - Dyson Benelux

Vonkie 01-03-2018

valt wat tegen

Wij hebben deze Dyson dacht ik 2.5 jaar.
De stofzuiger is handig in gebruik,ontwerp is doordacht, beter als bij sommige lompen andere merken, maar of ik ooit weer een Dyson zal kopen dat betwijfel ik.
De DC62 maakt nu een vreselijke herrie, vreselijk schel geluid, was overigens al geen stille stofzuiger bij aankoop. Ons is verteld dat de DC62 te vergelijken is met een 230Volt stofzuiger, nou niet echt, zuigt niet altijd alles op, dennennaalden worden niet opgezogen, eigenlijk met 1 naaldje heef deze al moeite mee, maar ook andere stofdeeltjes blijven achter op de grond.
Nu begint de accu op te raken, wat ik een normaal vind gezien de leeftijd en gebruik, zal bij een ander merk niet anders zijn. Nu een plus punt, de accu is makkelijk te vervangen, ook de prijs valt reuze mee. Wij overwegen toch een nieuwe draadloze stofzuiger, gezien de zuigkracht tegen valt, en de herrie van deze stofzuiger.
Wij zijn ervan overtuigd dat de Dyson het niet beter doet qua zuigkracht als een gelijkwaardige in prijs, als een ander merk. Ik heb de DC62 gebruikt om de auto te zuigen, ik heb de Dyson netjes terug gezet, en de 230 Volt stofzuiger ingezet, was geen succes.

Twee maanden na aankoop even gebeld met Dyson, en de klacht betreffende de tegenvallende zuigkracht en dat de machine aan/uit, aan /uit gaat, even voorgelegd…. Ik durf niet meer terug te bellen, ik werd door de (volgens mij een Belgische dame) niet erg klantvriendelijk geholpen, beetje afgesnauwd…..maar misschien heeft ze een paar klanten gehad voor mij, die de handleiding niet hebben gelezen, waardoor ik diegene was die op een verkeerd tijdstip contact zocht.

Wij overwegen nu een Bosch steelstofzuiger, maar ook daar moet de accu eens worden vervangen, en ik vraag mij af kunnen wij dat zelf, of moet deze worden opgestuurd en ontvang ik daarna een flinke rekening.
Ik durf niet echt meer een Dyson te kopen, want of de zuigkracht van de V7, V8 nu beter is….ik weet het niet. En dan de prijzen, maar goed de meeste draadloze stofzuiger kosten veel geld…ik ga nog even op onderzoek, welke het gaat worden

Pluspunten

• Gewicht
  • Wendbaar
  • vervangen accu

Minpunten

• zuigkracht
  • filter storing, snel vervuild
  • Herrie

Marie-Elise 04-10-2017

Schroeven op de bon ?

Apparaat (Dc62) in goede orde ontvangen, een pracht van een apparaat, vrij compleet. Echter lijkt het helaas niet mogelijk om voor een dergelijke prijs ook nog twee bevestigingsschroeven mee te leveren. Jammer, nu moet ik alsnog op pad voor het bevestigingsmateriaal, wat voorkomen had kunnen worden als dit standaard was meegeleverd.

Nicky 23-09-2017

Dyson Dc62 Animal Pro

Op zich altijd tevreden geweest over de zuigkracht. 1 nadeel was wel dat lange hondenharen zich vast draaien in de ronddraaiende borstel. Dus borstel telkes haarvrij maken na stofzuigen. Gekocht aan de prijs van 375 euro! En na 2,5 jaar stuk! Vind ik zeer snel voor die prijs!

Pluspunten

• Goede zuigkracht

Minpunten

• Hondenharen draaien zich vast in de bostel
  • Duur en na 2,5jaar stuk

Bert 21-09-2017

Tegenvaller als ik alle reviews lees

Ik had hoge verwachtingen van deze Dyson
Voor haren van huisdieren
Maar zuigt met de normale opzetstukken slechter dan mijn oude stofzuiger
Haren van onze hond gaat redelijk maar niet een super verbetering
Na 10 a 15 is de accu leeg
De opvangbeker is snel vol of geblokkeerd door ophopend haar e.d.
Echte miskoop
Nu maar een tweede stofzuiger aanschaffen maar zeker geen Dyson
Officiele reactie van Dyson 22-09-2017

Beste Bert,

Bedankt voor het schrijven van uw review. Het spijt me te horen dat u niet tevreden bent over de Dyson DC62. Dit kan te maken hebben met het feit dat het toestel nog in MAX-stand geschakeld staat.
De vloerzuigmond kunnen we onder de garantie eventueel voor u vervangen,

De gebruiksduur is al volgt:
Zonder gemotoriseerde hulpstukken: 20 minuten
Met gemotoriseerde hulpstukken: 17 minuten
In de max-modus: 6 minuten.

Mocht dit niet geval zijn, wil ik u vriendelijk verzoeken om contact op te nemen met de Helpdesk op één van onderstaande gratis telefoonnummers:

Nederland: 0800 0206 203
België: 0800 392 08

Met vriendelijke groeten,
Dyson Benelux

Lenie 10-09-2017

Geweldige zuigkracht , goede hulpstukken.

Ik vind het een goede stofzuiger voor tussen door ,..je pakt hem makkelijk en je huis is altijd netjes zo.
Ook goed te gebruiken in de auto door zijn hulpstukken.
Geen stofzuiger zakken te kopen.
Zuigkracht is geweldig...en extra knop voor extra power , -maar die heb ik nog niet nodig gehad-.
Hij is prijzig , -ik heb nog nooit zo'n dure stofzuiger aangeschaft- , maar je hebt dan wel kwaliteit .
En...ik weet zeker dat hij veel langer mee zal gaan , dan die kleinere kruimel dieven...nu hoef ik ook niet meer te bukken. Ik werk bij de thuiszorg en zou willen dat al mijn werkadressen er 1 hadden !
Een gewone stofzuiger is veel zwaarder , die gebruik ik nu alleen maar voor de 'grote' beurt/schoonmaak...deze is lekker ligt en goed te hanteren. Het stofreservoir is vrij klein , maar voldoende voor waar ik hem voor gebruik.
Ook ; Door de draaiende borstel in het mondstuk , gaan haren er heel goed af van b.v kleden.

Iris 31-08-2017

Verbluffend goed

Boven verwachting. Prima accuduur ook om gehele huis (135m2) mee te doen! Zuigkracht is boven verwachting en erg sterk.

Angelie 30-08-2017

Super stofzuiger

Super handig en gemakkelijk in gebruik. Ook ideaal met huisdieren. Snel even te pakken, ook als kruimeldief te gebruiken.
20 minuten lijkt kort, maar het is ruim voldoende.
Geen last meer van snoeren en steeds maar weer stofzakken wisselen.
Wel prijzig, maar hij is het geld waard. Je bespaart uiteindelijk ook weer geld voor de stofzakken.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • grote zuigkracht
  • compact

Roger 30-08-2017

makkelijk in gebruik, laad snel, accuduur goed, handige acc.

lekker licht in gebruik, makkelijk voor de auto uit te zuigen en de haren van de honden verdwijnen als sneeuw voor de zon . Best aan de prijzige kant, maar zijn geld zeker waard.

Pluspunten

• klein
  • goede accu
  • handig in gebruik
  • licht gewicht
  • handige accesoires

Minpunten

• voor de bredere beurs

Alst 24-08-2017

Super machine voor kateigenaren

Super handig voor mijn appartement. Goede zuigkracht. Zuigt ksttenharen moeiteloos van mijn bank.
Makkelijk in gebruik.
Je pakt hem veel sneller dan normale stofzuiger.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Voet loopt vast op (koeien)vloerkleed

Yvonne 19-08-2017

Geweldig apparaat (wat je kan verwachten van Dyson)

Een mooie goed werkende stofzuiger. Zuigt goed, laat niets liggen mbt wat hij behoord op te zuigen.
Ik heb meerdere Dyson producten in mijn bezit en ben er heel tevreden over.
Het kost een paar centen, maar je hebt waar voor je geld.

Pluspunten

• zuigt geweldig

Minpunten

• vrij luid

Loes Schoffelmeijer 18-08-2017

wat een gemak!!!!

Heerlijk apparaat, geen snoeren, licht in gewicht en handig te bevestigen aan de muur met alle hulpstukken. Zuigkracht is ook prima!

Daisy 18-08-2017

Ein-de-lijk

Na een poosje sparen, want laten we eerlijk zijn, dit is best pittig voor een stofzuiger, heb ik de Dyson dc62 animal pro eindelijk aangeschaft! Ik heb hem meteen getest op de bank waar 2 lang harige katten altijd een feestje op bouwen. En het was voor het eerst in mijn leven binnen een fluitje en een cent gebeurd. Verder heb ik heel de bovenverdieping en de zoldertrap gedaan en ik was binnen 10 minuten klaar. Geen gedoe meer met het snoer, geen zwaar apparaat wat je mee moet zeulen. Ik heb de batterij duur nog niet echt kunnen testen dus omdat ik zo snel klaar ben. Ideaal! Makkelijke installatie, makkelijk te bedienen, makkelijk te legen, en heel makkelijk in gebruik, gaat soepel overal omheen en tussendoor. En de hulpstukken zijn ook super! Ja ik raad hem iedereen aan!

Pluspunten

• Snel
  • Zuigt goed haren op
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Duur

Desiree 17-08-2017

Dyson DC62 2 in 1 animal pro

Gekocht voor gebruiksgemak zonder snoer en licht gewicht. Goede zuigkracht, de borstel voor dieren haren op kleden werkt perfect. Op gladde vloeren werkt hij niet zo goed, laat nog veel liggen. Hiervoor is dan een gladde vloer borstel te koop, erg prijzig. Had wel aangegeven in het advies menu dat ik gladde vloeren heb en dieren. Het advies was de animal pro. Het advies is duidelijk gestoeld op dieren en niet op het type vloer. Jammer, gemiste kans van Dyson, zij hadden een pakket aan moeten bieden met de dierenharen borstel(nu in het pakket) en een gladde vloeren borstel ( nu een vloerbedekking borstel in het pakket).
Het verwijderen van het afval reservoir gaat niet gemakkelijk en het terugplaatsen al helemaal niet.
Ook zou het handig zijn om een zogenaamde dodemansknop op het apparaat te zetten, want bij het legen en verwijderen van het reservoir druk je heel snel de AAN knop in omdat er op het handsvat niet voldoende ruimte is om deze vast te pakken zonder de AAN knop aan te raken.
De knop voor het legen en verwijderen van het reservoir is onhandig en zit op een onhandige plek.
Bij registratie van het artikel voor de garantie moet je het serienummer noteren. Staat in de operating manual keurig aan gegeven waar dit zich bevind. Echter op de plaats waar dit bevind kun je het niet lezen, de ''afvoer unit'' zit er voor. Gelukkig had ik de doos nog waar het op staat.
Over de duurzaamheid kan ik niets zeggen heb hem pas een week in huis.
Ik heb hem gehouden om zijn zuigkracht, snoerloosheid en gewicht.
Dus Dyson, er ligt nog een schone taak voor jullie.

Pluspunten

• werkt goed voor dierenharen op stoffen
  • Licht in gewicht

Minpunten

• minder goed op harde vloeren
  • plek van de knop voor het legen reservoir

S. Gaspar 14-08-2017

Top

Prachtig apparaat. Heel handig, makkelijk te gebruiken en doet wat belooft.
Eindelijk geen haartjes van ons hond overal.
Gewoon doen, kopen, je zult absoluut geen spijt van krijgen

Pluspunten

• Snel
  • Licht

Minpunten

• Lawaai

hans 14-08-2017

handig

deze stofzuiger is licht en zuigt goed ..nadeel is dat de borstel TE VLAK op de vloer ligt , hierdoor schuif hij het vuil voor zich uit ....dit zou kunnen worden verholpen door de twee kleine wieltjes te vervangen met iets grotere .

Minpunten

• borstel ligt te vlak op de vloer

Helen 13-08-2017

Ontzettend functioneel

In een mum van tijd te pakken en gebruiken. Het hele huis in 1x zonder wisselen van stopcontact. Makkelijk voor plafonds en in de auto. Onze stoffen bank snel haarvrij door het extra opzetstuk. Ga bijna met plezier stofzuigen.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Licht

tevreden vader 12-08-2017

snel en krachtig

wij hadden een bosch free'e stofzuiger, prima machine met lang snoer. maar altijd opzien tegen het stofzuigen door onder andere de volgende redenen:

-zwaar om de trap op te tillen of de trap te stofzuigen
-blaast warme lucht uit waardoor het zweet mij altijd uitbrak
-het snoer weer oprollen was altijd een probleem
-en dan...stond hij in de weg in de kast!

ik ben een echte gadget freak en zag de reclame van dyson jaren geleden al voorbij komen. toen dacht ik 'hmm het zal wel' tot ik dit jaar weer reclame's voorbij zag komen met aanbiedingen. toen eens goed in gaan verdiepen want ja welk type past dan het best bij mij? het is de dyson dc62 animal geworden bij het uitpakken was ik nog huiverig want ja het weegt niks en het is een hoop plastic!

voordat ik hem voor het eerst gebruikte was ons huis nog keurig schoon van de vorige stofzuig beurt met de oude machine. dus ik begon huiverig met stofzuigen op het laminaat er kwamen langzaam aan wat kleine dingen in het stof reservoir totdat ik aan het vloerkleed begon, het stofreservoir werd heel snel gevuld met haren van de kat! ik wist niet wat ik zag want het kleed had ik de dag ervoor nog gedaan met de oude vertrouwde stofzuiger!!

kortom geen spijt van deze aankoop, je pakt hem heel snel uit de kast en het opzien tegen stofzuigen is weg! ook kruimels op tafel na het eten zijn zo weg van tafel.

Pluspunten

• makkelijk gebruiksgemak
  • energie zuiniger
  • neemt weinig ruimte in beslag

Minpunten

• de accu is leeg maar dan ook echt leeg

Karl 11-08-2017

Goede zuigkracht en werk voldoende lang

Had al de dyson dc33 maar voor kleine de dc62 animal pro erbij gekocht .
Naar een dag gebruik erg blij mee. Accu zou iets langer mee mogen gaan maar dat wist ik en heb hem nu eerste dag als vervanger gebruikt voor de normale stofzuiger. Maar bank katte krabpaal maak ik nu eenvoudig schoon en haarvrij en dat was al een tijd geleden gebruik hem ook op hoogste zuigkracht en dan is die naar 7 minuten klaar . Maar op normale zuigkracht kan ik met gemak me hele woonkamer en keuken doen . belangrijkste hij zuig goed en hop zo leeg in de afval abk

Pluspunten

• zuigkracht
  • accessoires
  • intensief borstel met motor
  • laadstation

Minpunten

• accuduur

Derks 11-08-2017

Een aanrader

Met 3 hondjes en een hekel aan stofzuigen, ben ik gaan kijken naar een apparaat wat makkelijk binnen handbereik is. Eentje waarmee ik, zonder te mopperen, mijn huis iedere dag netjes bij kan houden. Dat is gelukt! De Dyson is mooi vormgegeven en mag gezien worden in mijn keuken. Daarnaast ligt hij fijn in de hand, blijft hij natuurlijk nergens achter hangen en hoef ik ook niet te wisselen van stopcontact. Met de dierenborstel is de bank snel haar vrij. Zo gepiept dus. Nooit gedacht dat ik kan glimlachten en stofzuigen tegelijk!

Pluspunten

• Mooi om te zien. Hoeft niet persee in de kast
  • Beweegt mooi mee in de juiste richting
  • Handige assesoires en dierenborstel

Elly 11-08-2017

mooi apparaat

Eerste indruk erg goed, zeer goede zuigkracht.
Mooie vormgeving.
Handig om de auto snoerloos uit te zuigen.

Pluspunten

• Compact
  • Snoerloos

Minpunten

• Prijzig

tineke 09-08-2017

dyson dc62 animalpro

Ik heb een kattenpension en de dyson doet wat hij beloofd. Haren verdwijnen moeiteloos zelfs op kussens en matjes , zelfs het kattengrit dat op de grond beland zuigt hij op. 1 min puntje is dat voor mij de accu wat langer mee zou mogen omdat ik nogal wat oppervlakte moet zuigen.

Pluspunten

• sterke zuigkracht
  • goed hanteerbaar
  • fijne bevestiging aan de muur

Minpunten

• accu tijd

Brenda 09-08-2017

Geweldig apparaat, absoluut geen miskoop!

Geweldig apparaat! Met een kat die verschrikkelijk veel haar verliest (ook nadat je net gestofzuigd heb) is het met de draadloze stofzuiger in een handomdraai weer weg! Stofzuigen is nog nooit zo makkelijk én leuk geweest!

Anita 08-08-2017

Fantastisch!

Lekker compact en toch een heftige zuigkracht! Zuigt zowel vloerbedekking, houten vloer als bankstel! Fantastisch!