Dyson Big Ball Multifloor Pro - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
A

Beoordeling op basis van 90 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Yana 16-11-2016 Product paar maanden in bezit

Vreemde ervaring

Na de aankoop van een steelstofzuiger en een handstofzuiger van Dyson waar ik zeer tevreden mee was, ben ik ook overgegaan naar een Dyson sledestofzuiger, met name de Dyson Big Ball Multifloor Pro. Stofzuigen is hiermee echt geen pretje. De meegeleverde vloerzuigmond beweegt niet vlot over de vloer (wij hebben keramische tegel en ook laminaat). Je moet hard duwen en trekken bij elke beweging om de vloerzuigmond over de vloer te laten bewegen. En dan nog gaat hij in schokjes voor en achteruit. We hebben hem al op de laagste stand gezet, de hoogte van de vloerzuigmond aangepast, maar niets maakte het stofzuigen makkelijker. We hebben ook gemaild naar de klantendienst omdat we echt het gevoel hebben dat dit niet hoort, misschien deden we wel iets fout, maar ook zij hadden geen andere suggesties. Stofzuigen is nu echt een klusje waar we tegenop kijken. Ik vind dit nog steeds vreemd, want de steelstofzuiger en de handstofzuiger van Dyson zijn een zaligheid in het huishouden.

Pluspunten

• Veel accessoires

Minpunten

• Vloerzuigmond beweegt niet vlot
  • Grote ruimte nodig voor opbergen

Officiele reactie van Dyson 17-11-2016

Beste Yana,

Bedankt voor uw review. Wat jammer te horen dat u problemen ondervindt met uw vloerzuigmond tijdens het stofzuigen. Graag hadden wij gekeken wat wij voor u kunnen betekenen en hoe we uw probleem kunnen oplossen. Hiervoor verzoek ik u vriendelijk om contact op te nemen met de Dyson Helpdesk op het gratis nummer 0800 0206 203 (NL), 0800 392 08 (BE) of via e-mail, naar help@dyson.nl. Hierbij mag u als referentienummer 2082155 opgeven.

Dyson Benelux

Astrid Bekker 06-12-2016 Product paar maanden in bezit

Multifloor Pro helemaal geweldig

Ik had al een oude dyson maar deze is het einde. Het snoer is langer er zijn veel hulpstukken en hij zuigt beter. De bal hobbelt rustig achter je aan en ligt nooit meer op zijn zij. Ook het legen gaat beter is wel even een handigheidje maar je bent niet meer aan het stof happen. Lawaai valt mee. Ik vind mijn vloer schoner.

Pluspunten

• lang snoer
  • legen zonder stof happen

Minpunten

• geen opbergrekje voor hulpstukken

Castro John 27-11-2016 Product paar dagen in bezit

Een tornado stofzuiger met orkaan zuigkracht

Zeer goed apparaat,wij hebben er echter maar kort plezier aan gehad,werd bij de inbraak meegenomen,zelfs de doos met hulpstukken,na onze ervaring met het vorige type die we jaren hebben gehad en dagelijks gebruikt werd voor 6 grote ruimtes ,waren we zo verkocht aan deze nieuwe Dyson.
Hij overtrof zelfs de stoutste verwachtingen,stofzuigen werd een makkie,bijna geruisloos,en een super zuigkracht.
Maar helaas wij hadden het geluk niet om er lang van te profiteren,maar eenieder die hem heeft of aanschaft,,,,,,,dit is de Beste Koop anno 2016 die je kunt doen.

Pluspunten

• Krachtig
  • energiezuinig
  • duurzaam
  • ergonomisch
  • wendbaar

Joke 16-08-2017 Product paar dagen in bezit

Enorme zuigkracht

Deze stofzuiger gekocht voor de vervanging van onze tien jaar oude Dyson. Niet dat de oude defect was maar die mocht naar de bovenverdieping. De Dyson Big Ball bevalt prima , ik bleef alleen met de zuigmond aan onze gladde vloer hangen door de zuigkracht, ondanks dat de regelknop op minimum stond. Dit is netjes opgelost door Dyson, die mij de parketborstel stuurde, probleem opgelost!
Het leeg maken van het stofreservoir is een genot en met het lange hulpstuk kun je prima bij het plafond en roosters komen , kortom een fijne machine!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Wendbaar
  • De lucht die uitgeblazen wordt is niet hinderlijk
  • Fijne hulpstukken

Minpunten

• op hele gladde vloeren volstaat zuigmond niet

Rob 15-08-2017 Product paar dagen in bezit

Super Goed

Super fijne stofzuiger, verl zuigkracht, en handig in het gebruik. Het stofzuigen van ons huis gaat echt veel sbeller en grondigrr dan onze vorige stofzuigers

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Makkelijk in onderhoud

mler 15-08-2017 Product paar maanden in bezit

Dyson Big Ball ...das pas een stofzuiger

Geweldige stofzuiger, heeft ook veel handige hulpstukken.
Heb mijn interieur recent aangepast, de bank en stoelen bestaan nu uit stof en de vloer is donker en ik heb ook nog een hond met witte haren. Deze stofzuiger haalt zoveel stof uit de meubelen, de mat en de vloer, had nooit geweten dat het huis (en de inwoners) zoveel stof/vuil en haar kan produceren. De lichte mat is na het stofzuigen net nieuw, dat was absoluut niet zo met de vorige stofzuiger. Heb ook een parketborstel, dit is zeer handig als je onder te bank / verwarmingen en in de hoeken wilt stofzuigen.
Ik kan je deze stofzuiger zeer zeker aanbevelen, hij zuigt heel goed en is ook ergonomisch (hoef niet meer te bukken) .

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Top zuigkracht
  • Ergonomisch
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Sluitmechanisme, filter sluit af en toe moeilijk

H. Sandstra 15-08-2017 Product paar dagen in bezit

Dyson Stofzuiger

Tot nou toe voldoet hij prima!
Sinds gisteren gekocht en al prima mee gewerkt.
Is in gebruik erg fijn

Stefan 15-08-2017 Product paar maanden in bezit

Fantastische stofzuiger met veel extra accessoires

Veel accessoires, bij deze stofzuiger super handig, de aftersale service van dyson hebben wij als een warme douche ervaren

Y. van Aken 15-08-2017 Product paar dagen in bezit

Wat een fantastische stofzuiger!

Meteen na het uitpakken gaan stofzuigen. De Dyson zoog snel en alles op! Heel gemakkelijk te hanteren. En het grootste voordeel: geen stoffige lucht die uitgeblazen werd. Heerlijke machine!

Pluspunten

• Geen stoflucht uitgeblazen
  • makkelijk te hanteren en wendbaar

Minpunten

• Knopjes vna aan/uit en het snoer wat fragiel

Ehtease 14-08-2017 Product paar dagen in bezit

Gewoon goede stofzuiger

Gewoon een goede stofzuiger, zakloos en heel makkelijk te legen. Het werkbereik van meer dan 10 meter is ook ideaal.

Pluspunten

• Makkelijk leeg te maken
  • Goed werkbereik (meer dan 10m)
  • Zuigt heel goed

EdK 14-08-2017 Product paar dagen in bezit

Dyson big ball multifloor pro

Nieuwe stofzuiger nodig na in de jaren Nilfisk - Miele en nog wat merken gehad te hebben.
Maar telkens was het weer schrikken wat betreft de prijzen van de stofzakken, en elke keer weer het internet af voor goedkopere leveranciers.
Dus een pré was een stofzakloze stofzuiger !
En tsja dan kom je uiteindelijk snel bij het merk Dyson uit, en ga je eens wat gebruikers ervaringen lezen.
En de opmerking hij maakt veel lawaai kwam ik als opmerking toch wel vaak tegen !
Zou dit dan inderdaad zo wezen ? Dus welke zaak is er dan beter om te kijken dan de Media Markt.
Hier dus de Dyson aan laten sluiten en aangezet om eigen mening te verkrijgen mbt het lawaai...
Mensen mensen dit lawaai valt toch 100% mee ! Mijn laatste stofzuiger die kwa vermogen bijna indentiek is aan de Dyson maakt duidelijk veel meer lawaai en tsja een stofzuiger zal nooit geluidsloos zijn.
Maw die klachten over het lawaai van gebruikers daar kan ik mij niet in vinden, of deze mensen hebben wat gevoeligere oortjes dan ikzelf.....

Dan de extra meegeleverde hulpstukken, deze zijn erg handig, makkelijk uitwisselbaar en echt een toegevoegde waarde.
Had zelf nog de zachte afstof borstel erbij genomen en wat een genot is dat hulpstuk.
De flinke laag stof op mijn audioapparatuur werd verwijderd of ik met de stofdoek aan de gang was, en geen enkele kras.
Wat wel fijn zou zijn op dit hulpstuk is dat er een schuifje bovenop zou zitten zodat je de zuigkracht wat kunt regelen.

En vloeren zuigen met de Dyson gaat gewoon prima !
Heb in huis een combinatie van parket / laminaat / laagpolig tapijt en novilon.
En al deze ondergronden zuigt hij goed en netjes schoon, beter dan mijn andere stofzuigers die ik hiervoor heb versleten.

Minpunten? tuurlijk is er altijd wel een, en ook bij de Dyson.
Dat ik de hulpstukken niet in de stofzuiger kan opbergen daar kan ik nog mee leven.
Maar is het niet mogelijk dat er door Dyson een muur / deurbeugel word ontwikkeld waar ik de stofzuiger op kan hangen / plaatsen en de hulpstukken op kwijt kan ?
Dit moet toch niet echt moeilijk zijn voor een fabrikant als Dyson ?
En als dat dan ook nog als los component te koop is voor een redelijke prijs dan denk ik zo dat velen met mij dit uiteindelijk ook aanschaffen.

Een aanrader ? zeker ondanks dat de prijs misschien wat hoger is dan andere leveranciers.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Goede meegeleverde hulpstukken.
  • Lawaai valt 100% mee tov concurenten
  • Gebruikers gemak
  • Simpele maar duidelijke gebruiks aanwijzing

Minpunten

• prijs wat scherper op markt zetten
  • geen beugel voor hulpstukken

Robbert1985 13-08-2017 Product paar weken in bezit

Dyson Big Ball Multifloor Pro werk al het vuil zo weg.

Voor mensen met huisdieren (Hond en/of Kat) is de Dyson Big Ball Multifloor Pro zeer geschikt. Door zijn goede en sterke zuigkracht zijn de haren van de huisdieren in een oog om wenk verdwenen het stof gaat natuurlijk ook gewoon mee.

Door zijn design is hij ook makkelijk in het gebruik met de ruime keuzen aan Accessoires is geen uitdaging te gek.

PAS WEL OP voor de mensen die al een ander stofzuiger typen hebben even goed kijken als de Accessoires wel compatible zijn! Mijn ervaring was dat het niet zo was dat was wel even balen maar
alle vernuften van wat hij allemaal kan maakt een hoop goed.

Ik kan het zeker aan andere menen aanraden .

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik.
  • Hij is Hygiënisch in gebruik
  • Veel Accessoires.
  • Geen stofzak
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Accessoires zij niet altijd compatible
  • Snoer lengte niet al te lang (grote ruimten)
  • meer lawaai.

Sandra 13-08-2017 Product paar maanden in bezit

Helaas beneden verwachting, erg dure koop

Ik had een nieuwe stofzuiger nodig, en hoorde veel goede verhalen over de Dyson. Ook erg handig, geen zakken meer. Dus een Dyson aangeschaft. Wat heb ik hier spijt van. Hij zuigt gewoon echt (veel) slechter dan een gewone stofzuiger. Hondenharen gaan nauwelijks van tapijt of de bank. Als ik de mond op een tegelvloer op een klein beetje stof of zand zet, dan nog wordt het niet altijd opgezogen. Ben nu extra lang bezig met stofzuigen. Daarnaast is de mond niet bepaald prettig te noemen, hij krast enorm over mijn parket, waardoor ik hem daar niet meer kan gebruiken. Het legen van de stofzuiger leek erg handig, maar na drie keer 'deed hij het niet meer' dat wil zeggen dmv de knop ging hij niet los, met de hand naar beneden moeten schuiven. En dicht gaat ook niet meer, dan moet je met de hand een palletje naar achteren houden en hopen dat hij daarna blijft zitten. Al met al een zeer grote en vooral ook erg dure teleurstelling. Omdat hij zo duur is komt er niet meteen een nieuwe, maar mijn oude vertrouwde blijft voorlopig naast de Dyson. Mijn verwachting is toch dat deze niet al te lang mee gaat. Nu pas enkele maanden in mijn bezit.

Minpunten

• Slechte zuigkracht
  • Mond krast over houten vloer
  • Leeg maken van het apparaat snel niet goed meer
  • Overdreven duur voor geleverde kwaliteit

Officiele reactie van Dyson 14-08-2017

Beste Sandra,

Hartelijk dank voor uw review. Het lijkt er op dat uw toestel een defect heeft. De Big Ball heeft 252 AirWatt aan zuigkracht en daarmee zou u geen problemen mogen hebben met het opzuigen van haren of ander vuil. Ook is het niet de bedoeling dan uw borstel krast op de vloer. Graag lossen we deze en andere problemen op. Ik wil u daarom verzoeken om telefonisch (0800 0206203) of via de live chat op onze website contact met ons op te nemen. U kunt dan verwijzen naar servicenummer 2693843, dan kunnen mijn collega's zien wat de problemen zijn en voor een oplossing zorgen. We horen graag van u.

Groeten,
Dyson Benelux

Lotte 12-08-2017 Product paar dagen in bezit

Erg makkelijk en goede functie

Handig in gebruik. Compact van maat. Handig dat de stofzuiger telkens weer rechtop komt te staan. Makkelijke bediening. Handig om in elkaar te zetten. Eenvoudig te legen. Zonder de beschrijving te lezen kan je het zo gebruiken.
Min punt: er zit geen opbergvakje voor alle extra hulpstukken.

Arja 11-08-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie vormgeving, goede zuigkracht

Zéér tevreden in álle opzichten, érg blij mee en zéér aan te bevelen. De vormgeving, het gebruiks gemak, duidelijke gebruiksaanwijzing.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Zuigkracht

Anlo 10-08-2017 Product paar dagen in bezit

Wendbare stofzuiger met veel zuigkracht

Wendbare stofzuiger met veel zuigkracht ! Prijs /kwaliteit is top ! Snoer is voldoende lang en geluidshinder valt prima mee !

Lenie 09-08-2017 Product paar weken in bezit

Fantastisch

In eerste instantie hield de prijs mij een beetje tegen, maar toen ik ging kijken naar andere stofzuigers zonder zak viel mij pas op hoe makkelijk bij Dyson alles in elkaar klikt. Nu ik hem heb aangeschaft ben ik meer dan tevreden. Het is een fantastisch product! Hij maakt goed en grondig schoon. Alle onderdelen klikken makkelijk in elkaar. Als de bol omvalt valt , valt hij automatisch weer op zijn wielen. Als je een meer dan goede stofzuiger zoekt, die ook nog werkt zonder stofzuigzak: koop een Dyson.

Pluspunten

• Geen stofzuigzak meer nodig
  • Alles klikt makkelijk in elkaar
  • Mooie vormgeving

J Haas 09-08-2017 Product paar weken in bezit

Goede aanwinst

De eerste Dyson slede stofzuiger maar zeker niet de laatste wat een verschil in alle opzichte een aanwinst.Hij ziet er niet alleen goed uit wat disign betreft maar hij werkt ook erg goed hij doet wat er beloofd wordt in de beschrijving zuigt erg goed is makkelijk hanteerbaar en het gewicht en motor lawaai valt mee.Ik kan het zeker van harte aan bevelen en zeker nu met de actie dat je geld terug krijgt op je aan koop.

Pluspunten

• goed design
  • voldoende hulpstukken
  • goede zuigkracht

Jannel 08-08-2017 Product paar dagen in bezit

Weer een Dyson

Na 18 jaar moest de vorige Dyson worden vervangen. Geen twijfel dus; Weer een DYSON.
Degelijk, zuigkracht en uitvoering geven ons vertrouwen om weer lang te kunnen genieten van een prima zuigresultaat.
De veelheid extra hulpstukken nodigt uit om te zuigen op minder voor de handliggende plaatsen.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Volzaamheid

Minpunten

• Geringe uitleg m.b.t. Extra's in handleiding.

Steph 07-08-2017 Product paar weken in bezit

Goede zuigkracht, doet wat hij moet doen!

Op aanraden van de verkoper gekozen voor de Dyson Big Ball Multifloor Pro.
Na 2 weken intens gebruik zijn wij zeer tevreden! Goede zuigkracht, wendbaar, niet te luid.
We hebben er zeker geen spijt van.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • wendbaar
  • stil
  • goede prijs/kwaliteit
  • veel accessoires

Minpunten

• fragiele knoppen