De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Triflex HX1 Runner op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Paul 19-07-2023

Dure kruimeldief

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Runner

Heb nog geen jaar de Triflex HX1 Runner en merk dat de zuigkracht sterk afneemt. Ondanks het regelmatig schoonmaken van de filters! Blijkt dat in het bovenstuk/motorgedeelte, tussen de buis en de opvangbak het stof zich ophoopt. Oplossing van de winkelier: af en toe met de luchtcompressor doorheen blazen! Niet echt iets wat je van een stofzuiger mag verwachten, en zeker niet van Miele!
Daarnaast is binnen 1 jaar de ophanging bij het handvat, waar de opvangbak aan wordt opgehangen afgebroken. En volgens ons gevoel hebben we hier niets vreemd mee gedaan. Door Miele wordt dit afgedaan als gebruiksschade. Ik zie het meer als slechte kwaliteit plastic! Kosten nieuw handvat €135!!
Wij hadden hogere verwachtingen van dit Miele product!
Ten slotte; deze 'kruimeldief' is redelijk aan de prijs!

Pluspunten

• Zuigkracht (bij schone filters)
  • Wendbaarheid

Minpunten

• Hoge prijs
  • Kwaliteit materialen
  • Veredelde kruimeldief

s*********@g******** 12-10-2022

een product met plus en minpunten

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Runner

De naam Miele zorgt voor grote verwachtingen. Helaas valt dit tegen bij de snoerloze steelstofzuiger HX2 Runner. Het design is heel erg mooi en robuust. Tegelijkertijd is de stofzuiger zwaar. We hadden de motor + opvangbak eerst aan de bovenkant gemonteerd, dan is de stofzuiger zwaar. Aan de onderkant is het lichter, echter dan kan de stofzuiger niet onder de banken en kasten. Ook de batterij valt tegen, 100 vierkante meter is niet op 1 accu te stofzuigen. De batterij was zelfs na 20 minuten op eco stand leeg. Je kan de stofzuiger ombouwen naar een kruimeldief. Echter dan is de kruimeldief echt topzwaar. Het is ook niet zo 1,2, 3 om te bouwen. Pluspunt is dat je de stofzuiger even snel pakt. De zuigkracht is echt goed. Ook het lampje is handig, want zo zie je wat er vies is (kan ook een nadeel zijn) De prijs daarentegen is aan de hoge kant. Hierdoor kan niet iedereen de stofzuiger kopen. Daarnaast vraag ik mij af of prijs/kwaliteit in evenwicht is.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • je pakt hem snel
  • lampje laat goed het stof zien

Minpunten

• zwaar
  • accu gaat niet lang mee
  • niet makkelijk om te bouwen naar kruimeldief

i************@u********* 01-07-2021

Te duur

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Runner

Veel te zwaar,je kunt niet zomaar de hoekjes en plafond mee zuigen!
Veel te duur,erge spijt dat ik het gekocht heb.

Minpunten

• Niet snel uit elkaar te halen
  • Zwaar

Mastje44 17-03-2020

Prima stofzuiger!

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Runner

De Miele Triflex stofzuiger is een stofzuiger met een goede zuigkracht op verschillende vloeren die je er gemakkelijk even bij pakt. Dankzij het meedraaiende borsteltje in de voet wordt het vuil goed opgezogen. Op de stofzuiger zitten 3 zuig standen. In de laagste stand gaat de accu lang genoeg mee om heel van het huis te kunnen stofzuigen. Wij hebben in het grootste deel van het huis een gladde vloer (vinyl of pvc) en dan heeft stand 1 voldoende zuigkracht. Bij de voordeur ligt een grote inloop mat, die zuigt het gemakkelijkst schoon in de hoogste zuig stand. In de hoogste zuig stand is de accu wel heel erg snel leeg. De stofzuiger wordt standaard geleverd met 2 accu's dus bij een lege accu is het een kwestie van wisselen en klaar. Het laden van de accu gaat niet snel. Ongeveer 4 uur is daar wel voor nodig.
In de hoogste zuig stand wordt de stofzuiger wel wat lawaaiig. Zeker op wat dikker tapijt merk je dan dat de stofzuiger het zwaarder krijgt en dan maakt het ronddraaiende borsteltje meer lawaai, maar niet storend vind ik.
De stofzuiger is te gebruiken in 3 verschillende standen:
- Motor/accu laag
- Motor/accu hoog
- Als kruimelzuiger
Deze standen kun je heel gemakkelijk aanpassen door het indrukken van de drukknoppen.
Bij het gebruik als kruimelzuiger voelt de Miele wel zwaar aan. Het neerzetten is ook het handigste als de motor/accu in de laagste stand zit. Wat betreft degelijkheid merk je echt dat je een goed merk in handen hebt. Alles voelt stevig en degelijk aan. Ook erg handig is de led verlichting die in de voet verwerkt zit zodat je bij moeilijk bereikbare plekken zoals onder een bed goed kan zien wat je doet.
Het schoonmaken gaat redelijk gemakkelijk. Het stofreservoir maak je makkelijk open en schoonmaken is dan eenvoudig. Een voordeel is ook dat je geen stofzakken hoeft te wisselen.
We hebben de stofzuiger nu een aantal weken in gebruik en zijn er erg tevreden over wat betreft gebruiksgemak en zuigkracht. Naast de steelstofzuiger is de Miele Triflex echt een aanwinst die je er gemakkelijk snel even bijpakt!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Gebruiksgemak
  • Led verlichting in stofzuigervoet
  • 2 accu's meegeleverd
  • voldoende accessoires meegeleverd

Minpunten

• accuduur
  • wat zwaar

Klaas 05-03-2020

Steelstofzuiger

Voordelen van de Miele Triflex HX1 Runner Rood:
- Mobiel en flexibel doordat de stofzuiger draadloos is en makkelijk draaiende zuigmond (elektrische borstel) heeft.
- Makkelijk te transformeren van een ‘handzuiger’ naar een grote stofzuiger en vice versa.
- Handige accessoires (meubelzuigmond, kierenborstel en reliëfborstel) die je kan gebruiken in plaats van de elektrische borstel, met name de reliëfborstel voor kwetsbare oppervlaktes is zeer handig.
- Op de elektrische borstel zich een lampje, waardoor stof en vuil veel beter zichtbaar zijn dan normaal het geval is.
- Op de powerunit zitten drie lampjes die aangeven hoeveel capaciteit de accu nog heeft.

Nadelen:
- De powerunit is best zwaar. Als je bijvoorbeeld onder een bed of bank zuigt (met één hand), dan kost dat behoorlijk wat kracht.
- Op zich kan het stofreservoir eenvoudig geleegd worden, maar er blijft toch veel stof achter in het reservoir.
- De accu heeft maar een bereik van ongeveer 15 minuten en heeft vervolgens bijna 4 uur nodig om weer helemaal op te laden.

MimpieLa 02-03-2020

Miele Triflex

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Runner

Ik heb de stofzuiger nu 2 weken mogen testen. Het is een strak design, makkelijk om te bouwen naar kruimelzuiger en motor boven/onder. Stevig apparaat. Ik vind het geluidsniveau erg meevallen.
Persoonlijk vind ik de stofzuiger wel wat aan de zware kant. Hij is best wendbaar maar door de zwaarte minder wendbaar als een gewone stofzuiger. Vooral als kruimeldief is hij echt te zwaar. Ik krijg snel last van mijn pols als ik een tijdje aan het stofzuigen ben. Ook is het lastig om onder een bank of bed te stofzuigen omdat de motor eigenlijk altijd in de weg zit, ook in de hoge stand is het net even te lomp om goed ergens vlak onder te zuigen.
Zeer handig vind ik de verlichting in de zuigmond, je ziet echt al het vuil op de grond liggen. De opvangbak is vrij klein en deze moet ook al geleegd worden als er 2 a 3 cm aan stof in zit, eigenlijk na elke keer stofzuigen. De zuigkracht is goed, zeker op tapijt en kleden zuigt hij ontzettend goed en dan merk je het voordeel van de roterende borstel.
Nadeel bij ons thuis is dat we 2 katten hebben en dat je daardoor de roterende borstel regelmatig moet schoonmaken door alle haren die er in vast blijven zitten.
Het is fijn dat er een 2e accu bij zit aangezien je in de middelste zuigstand maar net aan 1 etage van een normale eengezinswoning kan stofzuigen. In de maximale stand kun je maar max 15 minuten stofzuigen.
Al met al is het best een fijne stofzuiger, wel aan de zware kant en de accuduur valt tegen.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • verlichting in zuigmond
  • snoerloos
  • geluidsniveau

Minpunten

• opvangbak is klein
  • gewicht van de stofzuiger
  • accuduur

RegM 02-03-2020

Ideale stofzuiger, met lampje

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Runner

Een stofzuiger met een lampje, dat ik dat nou niet eerder heb ontdekt!

Miele heeft een historie met stofzuigers met zakken. Dus toen ik deze zakloze stofzuiger thuis kreeg, was het even wennen. De motor kun je dicht bij de zuigmond plaatsen, juist dicht bij je handvat, of je kunt de hele buis die tussen motor en zuigmond zit weglaten. Het is even zoeken wat voor ons het fijnste is, maar meestal is dat mét lange buis en de motor dicht bij de grond: dan is de stofzuiger lichter. In elkaar zetten gaat met de Miele degelijkheid. Al blijft iets wat je met plastic vast klikt, kwetsbaar.

Doordat het een zakloze zuiger is, is er geen gedoe met het leegmaken of vervangen van stofzuigerzakken. Wel vond ik het even zoeken naar hoe het vuilreservoir dan leeg te maken is. De eerste keer resulteerde dat in het verwijderen van het filter. Handig – maar niet de bedoeling. Uiteindelijk blijkt het heel doordacht te zijn; het reservoir gaat open aan de onderkant, terwijl je ‘m bedient aan de bovenkant.

Bij deze versie zitten twee accu’s. Dat is fijn: eentje die oplaadt en een die je gebruikt. Tot nu toe (een week in gebruik) lukt het me om het hele huis (totaal 160 m2) te zuigen op een accu – ook al zuig je op de hardste stand. En dat brengt me op het unieke van deze zuiger: de verlichting bij de zuigmond. Nooit geweten dat er zoveel stof lag onder de bank, en dat de kattenharen ook op die plek zaten. Door die verlichting is veel duidelijker waar je moet zuigen, en dat het ook daadwerkelijk effect heeft.

Een nadeel heeft de stofzuiger wel: het is behoorlijk zwaar. Het voordeel dat je geen zuiger met snoer achter je aan sleept is vervangen door een nadeel dat je nu zelf accu en stofreservoir moet tillen. Hier in ons huishouden zijn de meningen daarom verdeeld: de een vindt hem prima te tillen, maar is 1meter80 en sterk – de ander moet er even aan wennen, maar die is 1meter60 en niet zo sterk.

Pluspunten

• Verlichting in zuigmond
  • In een keer het hele huis
  • 2 accu's
  • Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Zwaarder door de accu
  • Kwetsbare klikverbindingen