Bose Soundbar 500 - Reviews

Bluetooth
bluetooth
Type/soort
soundbar

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 21 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Karel69 09-11-2018

Zeer goed geluid en mooi vormgegeven

Relatief klein formaat soundbar en sub, maar wat een mooi en warm geluid! Was echt verbaasd over het volume, warmte en diepgang. Wel ietwat verbaasd dat de soundbar wordt verkocht zonder sub. Geluid van de soundbar is heel goed, maar met de sub echt fenomenaal. Ander minpuntje is dat het samen wel een stevig prijskaartje heeft. Verder echt meer dan tevreden. Installeren is eenvoudig en snel gedaan. De app werkt goed en snel. En doordat de sub draadloos is ook weer een kabel minder! En ook niet onbelangrijk is dat de set er gewoon heel strak uitziet! Wat mij betreft een aanrader!

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Warm geluid
  • Eenvoudige installatie
  • Gebruiksvriendelijke app
  • Draadloze sub voor nog warmer geluid

Minpunten

• Stevig prijskaartje
  • Standaard geleverd zonder sub

Endelbeek 24-10-2018

Belevenis

Sinds een paar weken in het bezig van de soundbar 500.

Na wat opstart problemen qua installatie werkt de soundbar prima.
Een fantastisch geluid welke goed is afgesteld in de woonkamer

Het kijken naar films/series is veel intenser geworden met deze soundbar. Echter zonder bassmodule is belevenis wel wat minder.

Via de app muziek en radio streamen werkt prima. Het instellen van 6 keuzekanalen op de afstandsbediening is goed te doen. Hierdoor heb je niet telkens een tablet of telefoon nodig om radio te streamen.
De app heeft nog wat kinderziektes, zoals de spraakmodus. Ik ga ervan uit dat bose dit gaat oplossen.

Een prima product welke ik zeker kan aanbevelen aan de film/muziek liefhebber

Pluspunten

• geluid
  • installatie

Minpunten

• app

STMM 23-10-2018

Prachtig geluid, mooi design

Sinds een paar weken heb ik de soundbar 500 in mijn bezit. Na het installeren van de app en het inpluggen van de kabels gaat de soundbar de instellingen afstemmen op jouw kamer. Dit ging bij mij een paar maal mis. De helpdesk van Bose heeft me perfect en snel geholpen dit probleem op te lossen. Daarna ben ik lekker voor een film gaan zitten. Fantastisch geluid door de hele kamer. Voor de echte bioscoopervaring miste ik de diepe bas. Met de aanschaf van de bassmodule 500 is dit probleem opgelost; wat een fantastische set!
Mijn kamer is getransformeerd in een thuisbioscoop, niet te geloven dat dit geluid uit deze twee relatief kleine producten komt. Daarnaast is de set ook nog een pareltje voor het oog.
Een minpuntje is de summiere handleiding; deze beschrijft alleen hoe de set aan te sluiten op de app en daarna moet je zelf maar uitvinden hoe dingen in te stellen, aan te passen of te gebruiken. Dit had ik zelf graag anders gezien. Met behulp van de klantenservice en de meest gestelde vragen op de website van Bose kom je wel een heel eind met alles juist instellen.
Conclusie: de set voldoet echt aan de Bose-standaard en is fantastisch.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Mooi geluid
  • Uit te breiden met een bassmodule
  • Handige app
  • Afstemming op jouw kamer

Minpunten

• Summiere handleiding

RonaldS 22-10-2018

Geweldige TV aanvulling. Aanrader!

Ik heb deze soundbar nu 4 weken in huis maar ga nooit meer zonder soundbar tv kijken
Dit maakt je tv compleet, beleef de sport levendiger, stap in de formule 1, game volgas, de film komt tot leven.
Tv kijken word een beleving.

Installeer de Bose app op je telefoon en koppel de tv met de soundbar.
Stream muziek vanaf je telefoon met één beweging.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Geluidskwaliteit
  • Uitstraling

JRDB1987 22-10-2018

Niet goedkoop, maar het geld waard

Je waant je in een cinema met deze soundbar. Ik heb 'm getest (4 weken lang) en stuur 'm met pijn in mijn hart terug. Het is een hoop geld, maar de kwaliteit van geluid is zó goed. Ik woon in een klein appartement en heb het volume tot maximaal 30% gebruikt in verband met de buren. Design is prachtig, strakke vorm en staat prachtig op mijn tv meubel. Installatie van het product is even puzzelen maar zodra alles eenmaal staat, is het genieten. Ik gebruik 'm voor TV, Netflix en muziek. Enige vervelende is dat het manueel schakelen is, zodra ik de TV aanzet springt mijn scherm op het Bose kanaal. Al met al heel erg blij met deze soundbar, zou hem graag nog langer laten staan.

Pluspunten

• design
  • kwaliteit

Minpunten

• prijs
  • installatie

Sandman 21-10-2018

Fantastisch design, mooi Bose geluid

In het verleden heb ik meerdere Bose producten getest en nu de soundbar 500 samen met de subwoofer. Het kalibreren van het product op jou huiskamer resulteert in een geweldig evenwichtig geluid, vol door de hele kamer. Het is wel zo dat het geluid echt uit de soundbar komt, en niet echt een surround geluid. Hiervoor denk ik dat je de surround speakers nog moet hebben. Design is heel strak, laag en past daardoor goed onder je TV. Connectie via de app werkt super snel, via de wifi

Pluspunten

• Design, slank
  • Wifi aansluiting
  • Vol geluid in combinatie met subwoofer

DeWeEr 19-10-2018

Mooi en compact design, krachtig geluid

Ik gebruik de Bose Soundbar 500 in combinatie met de bass module. Heb de Soundbar nu twee weken en ik ben er maar al te blij mee! In combinatie met de iOS app is de Soundbar eenvoudig in te stellen. Alleen de aansluiting via HDMI ARC kostte aardig wat tijd. Mijn Samsung tv herkende de Soundbar eerst niet. Na eentijdje is het me toch gelukt en sindsdien werkt het naadloos.

Met de bijgeleverde “antenne” kan je het geluid instellen en aanpassen aan de ruimte, werkt erg goed. Het geluid is overal in de kamer haarfijn - zowel hard als zacht.

Ik bedien de Soundbar steeds via de iOS app, werkt m.i. meer dan prima.

Tot slot, en niet geheel onbelangrijk, heeft de Soundbar een strak en compact design.

Pluspunten

• Goed en vol geluid
  • Compact design
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Klagende buren

AMuitHelmond 19-10-2018

Gewelig geluid, mooi design!

Voordelen: Geweldig geluid, mooi design en makkelijk aan te sluiten.
Nadelen: de officiele Bose app word nog aan gewerkt, de app toont nog wat kinderziektes.

Pluspunten

Minpunten

• app

StefanB 18-10-2018

Mooi design, benieuwd naar potentiële integratie.

Voor reviewclub heb ik de Soundbar 500 in combinatie met de Bass Module 500 mogen testen. De reden dat ik deze graag wilde testen is omdat wij momenteel op het punt staan ons interieur aan te passen en het oude bekabeld 5.1 set de deur uit gaat. Gelijk ben ik aan het spelen geweest met integraties, helaas is het in NL nog niet mogelijk om met de stem besturing te werken. Iets waar ik zeer in geintreseerd ben. Momenteel veel bezig met Domotica en het set zou hier perfect in passen. Wat ik erg jammer vond was dat voor het streamen vanaf Spotify een Premium account verplicht is. Het streamen vanaf mijn telefoon ging overigens vlekkeloos. Het enige wat ik hier ietwat irritant aan vond was dat het set eerst op Bluetooth modus gezet moest worden. Als feature request zou ik graag zien dat zodra men bluetooth inschakeld en muziek afspeeld, dat deze automatisch hiernaar to over switched.
Verder een erg mooi set, met zeker veel potentie. Ik ga deze dan ook zeker overwegen, vooral om de extra mogelijkheden zoals Surround speakers.

• Formaat

Minpunten

• Geluid wat te directioneel
  • Nog geen spraak assistent

Sss 18-10-2018

Bij mij werkt hij niet op de tv

Ik had er hoge verwachtingen bij. Bij het openmaken van de doos waren de hoge verwachtingen ook terecht!!. Wat een uitstraling strak en mooi. Mat zwart en zeker juiste formaat. Niet overheersend.het installeren ging bij de soundbar snel. Hij deed alles vanzelf. Ik heb de bose musici app gedownload en de soundbar gekoppeld. Dit ging heel eenvoudig. Eigen muziek zenders top! Jammer genoeg kan je Spotify niet zo luisteren. Je moet Premium hebben om deze te kunnen afspelen via je zondag. Voor de tv moet je ook de app downloaden van bose. Mij lukte dit niet omdat dit via play store moet (google). Baalde ik wel van !! Muziek wat eruit komt is wel heel goed!!! Je kan ook een soort van koptelefoontje gebruiken voor de juiste tonen te beluisteren, ook deze deed het niet(( moest contact opnemen met bose)... dus hierin zit wel wat verbeterpunten... verder mooie systeem als hij werkt na behoren ( de app in combinatie op je tv en de koptelefoon)

Pluspunten

• Uitstraling
  • Muziek zenders
  • Aansluiten/ het zelf instellen van het systeem

Minpunten

• App downloaden op je tv
  • Koptelefoon voor de juiste tonen werkt niet
  • Spotify

Randy Monhemius 17-10-2018

Enorm mooi geluid.

Ik heb deze Soundbar nu een aantal weken in huis. Het moment van binnenkomen en aansluiten duurde nog geen 10 min. Als je de app hebt gedownload loop je er zo door heen. Samen met de Bass module geeft dit apparaat een geweldig geluid alsof het lijkt dat je in een bioscoop zit. Het design is schitterend en zeker niet te groot ( waar ik niet van hou).
Ik kan dit product dan ook een ieder aanraden als je een mooie set in huis wilt nemen waarvan het geluid zeer optimaal is. Of je nu een film kijkt of een muziekje afspeelt via Spotify die zo verbonden is met het netwerk. Het is allemaal zo in te stellen!!!!

Ik zou niet meer zonder dit apparaat kunnen. Misschien neem ik zelfs de kleine speakers er bij om het helemaal compleet te maken!!!

• Aansluiting

DonTieneke 17-10-2018

Mooi design, top geluid

Ondanks dat ik nog niet veel ervaringen (enkel bij vrienden thuis) had met het gebruik van soundbars, weet ik zeker dat dit er een is die zijn geld waard is. Ik vind van een product als deze met name twee kenmerken van belang: design en geluid. En op beide heb ik echt niets aan te merken. De bar is redelijk zwaar, maar zeer handzaam en desgewenst gemakkelijk op te hangen. De kalibratie van favoriete zitplek in de woonkamer gaat heel eenvoudig, net als het aansluiten op je televisie. Klein minpuntje is het bereik van de bluetooth vind ik. Ook is het soms nog wat hannessen met de afstandsbediening, als ik die van de bar gebruik (power-knop) gaat de tv ook uit, terwijl ik dat niet altijd wil. Even uitzoeken, ligt denk ik ook een beetje aan mijn eigen onervarenheid. Kortom, ik zou deze bar zeker aanraden!

Pluspunten

• design
  • geluidskwaliteit

Minpunten

• bluetooth

JKooijman 17-10-2018

Mooie aanwinst voor zowel geluid als desgin

Ik was enorm benieuwd wat een soundbar nou eigenlijk toe zou voegen, dat ik dan ook nog eens Bose 500 mocht testen is dan helemaal geweldig. Enorm mooi en slank, makkelijk aan te sluiten en een geluid waarvan je kippenvel krijgt, zó mooi en vol. Helaas ging mijn smart-tv kapot en moest ik daardoor een optische kabel gebruiken, de Bose app werkte vanaf dat moment niet meer, jammer.
Een berichtje naar de klantenservice bracht meteen hulp, echt fijn die medewerking. Ondanks dat hij best prijzig is, denk ik wel dat dit een super aanwinst is voor elke film en muziekliefhebber....niet alleen een aanwinst, een must! Ik zal het enorm missen als ik deze tester weer terug moet sturen!

Pluspunten

• geweldig geluid
  • slank en chique design
  • eenvoudig aan te sluiten

Minpunten

• bose app werkt nog niet optimaal
  • geen optische kabel bijgeleverd
  • best wel prijzig

kingnacco 15-10-2018

Aanwinst voor in de woonkamer!

I.v.m. de verhuizing naar mijn nieuwe woning was ik op zoek naar een nieuw geluidssysteem voor in mijn woonkamer. Dat ik een nu een soundbar wilde was wel duidelijk alleen bleef de vraag over welke? Aangezien ik ook al een Bose bluetooth speaker had en daarover zeer tevreden ben, ben ik me gaan oriënteren op Bose. Sinds een aantal weken ben ik nu in het bezit van de Bose Soundbar 500.
De Soundbar is verpakt in een mooie doos met daarin de Soundbar, een afstandsbediening, de netvoeding adapter, een HDMI kabel een adaptiq koptelefoon en een installatiehandleiding.
Om de installatie te doen heb je de Bose music App nodig die beschikbaar is voor IOS en Android. De installatie is eenvoudig te volgen. In eerste instantie kreeg ik geen weergave van het geluid via de HDMI maar nadat ik de uitgebreide handleiding via de website had gedownload was het meer duidelijk en is het wel gelukt. Ook vind je in de handleiding meer informatie over de functies die de Soundbar heeft. De Bose music App is dus handig om de soundbar te installeren maar wil je meer info hebben over de functies en betekenis van bepaalde lampjes en signalen dan moet je toch echt de uitgebreide handleiding downloaden.
Via de Bose music APP kan je de lage, hoge en middeltonen naar eigen voorkeur instellen. Ook via dezelfde App kan je verbinding maken met je eigen Spotify profiel. Op de afstandsbediening is deze snel te selecteren door op het geluidsymbool te drukken waarnaar Spotify gelijk begint te spelen met de muziek die je de laatste keer hebt gekozen. Het geluid is wat je verwacht van een Bose, mooie en volle klanken.

Pluspunten

• top geluid
  • mooi design
  • compact

Minpunten

• niet goedkoop

Dennis19802018 15-10-2018

Mooi strak en superieur product

Ik zocht een kwalitatieve, kleine, mooie soundbar met bass module. Ik kwam uit bij de weinig ruimte innemende Bose 500 serie. Ik heb de Bose 500 soundbar en de bijbehorende Bose 500 bass module! Geen grote soundbar onder de tv maar een klein slank apparaatje wat nauwelijks opvalt. Maar wat een superieur geluid komt daar uit!! Het geluid komt bij alle tonen en muzieksoorten hoogwaardig uit de soundbar en is fantastisch. De bass module is een hele mooie en compacte aanvulling waar de juiste basstonen uitkomen wat een waar genot is! De soundbar is in te stellen middels ADAPTiQ maar dit werkte erg moeizaam. Het liep meerdere keren vast en nam een hoop tijd in beslag. Bij ADAPTiQ ga je met een soort van koptelefoon op verschillende plaatsen staan of zitten en dan worden geluiden geproduceerd en de instellingen geoptimaliseerd. Dit doe je met de simpele mobiele app. Ik heb hierna handmatig de instellingen wel moeten aanpassen. Dit gaat allemaal via de app die hierbij werkt zoals verwacht. Verder heb ik heel veel plezier van het Bose set. De app doet verder goed wat hij moet doen en speelt alles vlekkeloos af en ook instellingen en input wijzigen gaat snel en goed. Alles bij elkaar krijgt de Bose 500 serie door zijn compacte formaat en superieure geluid een hele dikke voldoende en heb ik er heel veel plezier van!!! Het is werkelijk een lust voor oog en oor!!!

Pluspunten

• Slank design
  • Super geluid
  • Hoogwaardige afwerking

Minpunten

• ADAPTiQ niet optimaal werkend

RvO 15-10-2018

Mooi compact design, uitstekend geluid.

Deze soundbar van Bose produceert zowel op hoog volume als op laag volume uitstekend geluid. Met de Adaptiq techniek is het geluid specifiek op jouw omgeving af te stemmen. Hierdoor is de balans in hoge en lage tonen goed en makkelijk in te stellen. Met de optionele basmodule is de ervaring helemaal compleet. Voor liefhebbers van films en muziek is de basmodule dan ook zeker aan te raden. Ik had aanvankelijk wel wat moeite met het instellen van de wifi om toegang te krijgen tot de instellingen. Door de tv / soundbar en smartphone een aantal keer aan en uit te zetten kreeg ik toch verbinding. Ik ben ook erg benieuwd naar de functionaliteit van de spraakassistent. Deze is echter nog niet beschikbaar.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Gebruiksgemak
  • Extra services zoals Spotify en TuneIn

Minpunten

• Eerste installatie kostte wat moeite

Mdn 13-10-2018

Kraakhelder geluid

Ik was op zoek naar een soundbar waarmee zowel televisie (Netflix,Videoland) als muziek op afgespeeld kon worden. Hiervoor heb ik nu een Bose Soundbar 500 in huis.

Bij het uitpakken van de doos viel al op hoeveel zorg er gegeven wordt aan de spullen door Bose, het installeren en configureren gebeurd d.m.v. de Bose Music app, zonder de app kan er niet worden ingesteld. Eenmaal ingesteld valt gelijk op hoe mooi het geluid klinkt.
De soundbar staat recht onder de (hangende) televisie en ziet er strak uit zoals het bij Bose gebruikelijk is.
Het is ook mogelijk radiozenders af te spelen via de soundbar en daar maken we dagelijks gebruik van als de televisie uit staat. Ook is het mogelijk om Spotify erop af te spelen.

• Kraakhelder geluid

Ann89 13-10-2018

Slank desing

Een ontzettende mooie soundbar , slank desing en een aanwinst in de woonkamer! Geluidskwaliteit is voor elk type film of programma perfect.

Pluspunten

• Desing
  • Kwaliteit

Rondo 12-10-2018

Goed geluid en een mooi design

Onlangs heb ik een nieuwe televisie gekocht, een OLED tv. Hierdoor was ik op zoek naar een goede geluid set die ik eenvoudig kon aansluiten aan de tv.
Bose is een bekend merk, waarvan ik al eerder producten heb aangeschaft. Ik had hoge verwachtingen van de kwaliteit van het geluid, deze zijn zeker uitgekomen.
De Bose Soundbar 500 is een mooie start om vervolgens de geluidsbeleving uit te breiden met o.a. de Bass module 500. Het geeft een extra dimensie aan series en films die op Netflix staan.
Het design de soundbar is erg mooi en past onder mijn tv.
De soundbar is eenvoudig aan te sluiten via de Bose Music App. Op dit moment ondersteunt de Bose Music app nog niet alle streaming diensten. Spotify wordt wel ondersteund. Daarnaast gebruik ik de soundbar voornamelijk voor Netflix, wat een erg mooi geluid oplevert.
Ik raad de Bose Soundbar 500 aan, aan iedereen die op zoek is naar een goed geluid uit een mooi design.

Pluspunten

• Deign

HenkB 10-10-2018

Super mooie compacte krachtige soundbar

Ik had nooit gedacht dat uit zo'n kleine slanke soundbar een mooi geluid kon komen, maar het tegendeel is waar. Fantastisch deze manier van tv kijken en muziek luisteren. Deze soundbar icm een subwoofer maken muziek luisteren nog leuker. Na makkelijk kalibreren met de adaptIQ komt het geluid overal in de woonkamer. Wel even wat problemen gehad met aansluiten op de wifi maar dit snel kunnen oplossen. De app om dit alles besturen is super fijn, van presets naar spotify, het gaat allemaal super. Enige minpunt is dat de oude soundtouch apparaten niet verbonden kunnen worden met deze soundbar.

Pluspunten

• Slank design
  • zeeg goed geluid

Minpunten

• geen connectiviteit met soundtouch