Bose Soundbar 700 - Reviews

bluetooth
Type/soort
soundbar
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 23 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Rvk 22-10-2018

Meer dan een soundbar

Jarenlang hebben wij het 3-2-1 systeem gehad van BOSE, eventjes afgestapt op een soudnbar van een ander merk en toen de soundbar 700 voorbij kwam hebben wij geen minuut getwijfeld! Veelal is een soundbar een uitbreiding van het geluid van de tv, echter had deze 'soundbar 700' gewoon de 'BOSE 700' mogen heten en onder de categorie multiroomsysteem mogen vallen. Vooral zodra de voicecontrol van Alexa dadelijk ook in NL werkt is dit het centrum van de woonbeleving in eigen huis.
De led-indicator is deels met kleuren, waardoor de slechtziende en/of kleurenblinde hier, dit minder goed de status kan uitlezen.

Pluspunten

• Multiroom
  • Geluidskwaliteit
  • Vormgeving / Formaat

Minpunten

• kleurengebruik led-indicator

Joorl 21-10-2018

Ja, dit maakt het versc hil!

Ja, dit maakt echt verschil met het geluid van je tv of van een normale Samsung soundbar. Hier merk je de echte kwaliteit van Bose, ik mis echter nog wel iets waarmee ik het aan de muur kan bevestigen of anders een stand er voor, zoals bij de surround speakers. Geluid is qua kwaliteit echt helemaal top en het design ziet er zoals je gewend bent gewoon goed uit.

Pluspunten

• kwaliteit
  • design

Ronald 21-10-2018

Vol geluid

Voor deze prijs krijg je wel een mooi vol geluid. De huidige TV's blinken niet uit qua geluid. Een soundbar is dus geen overbodige luxe. De Bose soundbar 700 is één van de duurdere maar daar krijg je wel erg goed geluid voor terug. Naast het geluid heeft de soundbar verschillende mogelijkheden van gebruik. Door verbinding te maken met het Internet (bekabeld / Wifi) kun je direct je favoriete muziek beluisteren. Bij mijn eerdere soundbar moet kon dit alleen via de TV of via bluetooth, dat is bij de Bose vele malen makkelijker.
De soundbar 700 wordt gebruikt in combinatie met de Surround Speakers bij het kijken van 5.1 film aanbod zijn de speakers een welkome aanvulling. De speakers zijn draadloos verbonden met de bar en worden net als de installatie gekoppeld mbv de Bose Music App.
De installatie en configuratie van de bar en de speakers kost wel even wat tijd. De hele installatie verloopt via de Bose Music App die je stap voor stap door de installatie lijdt. Onderdeel van de installatie is de audiokalibratie waarbij met mbv de meegeleverde ADAPTiQ headset het geluid in de ruimte wordt gekalibreerd.
Naast een goed geluid oogt de soundbar ook mooi onder de tv. Hij heeft een strak en minimalistisch design. Wel zie je weinig gebeuren op de op bar en moet je obv verlichting weten wat de status is, dat is wat lastig.
De Soundbar 700 is zeker een aanrader, maar je moet er wel voor in de buidel tasten.

• Vebindingsmogelijkheden
  • Bediening

rickkert 21-10-2018

goed geluid

Ik bezit momenteel een Bose - Bass Module 700 (EU) en een Bose Soundbar 700 (EU). Bij het ontvangen van het product had ik wel moeite met de installatie dit kwam doordat mijn telefoon te weinig opslag ruimte had. Nadat dit opgelost was ging de installatie voorspoedig. Het geluid is makkelijk in te stellen via de app. Doordat ik het systeem gekoppeld heb aan mijn KPN afstandsbediening heb ik niet meer 3 afstandsbedieningen nodig maar gaat de TV en de Bose systemen automatische bij als ik de KPN afstandsbediening pak. Het bioscoop gevoel komt echt naar boven. Ik ben zeer te spreken over dit prachtige systeem van Bose. Het kijken van films of het luisteren naar spotify is echt een beleving. Het lijkt net of je thuis in de Bioscoop zit. Bose maakt gebruik van de ruimte en de objecten in de woning. Door bij de installatie op 5 locaties in huis te gaan staan stelt hij zichzelf in op de juiste beleving.

Pluspunten

• disign
  • geluid

Minpunten

• prijs

boonenfl 18-10-2018

Geweldenaar in geluid en eenvoudig gebruik.

De geluidskwaliteit van de soundbar is geweldig. Aangesloten op je TV zorgt hij voor een goed te volgen geluid zodat " terugspoelen" of ondertiteling overbodig wordt. Wat een vooruitgang.
Het aansluiten en installeren is eenvoudig. Er zijn met deze soundbar heel veel mogelijkheden die gemakkelijk met de I-pad op te roepen en te bedienen zijn.
Kinderlijke eenvoud qua bediening en een geweldenaar in geluid.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Geweldig geluid

lara94 17-10-2018

bose soundbar 700

Sinds een week hebben wij de bose soundbar 700. Wat een mooi en zuiver geluid komt daar uit! Wij zijn er heel er blij mee. Wij kijken films ermee en luisteren muziek. Alles klinkt veel mooier uit de soundbar dan alleen uit je tv. Het design is ook heel mooi waardoor het niet eens opvalt dat dat een soundbar is. De bediening van de afstandsbediening is heel eenvoudig, Je kan al je apparaten er mee koppelen zodat je maar 1 afstandsbediening heb. De installatie van de soundbar ging ook heel soepel. Je kan ook je muziek apps er aan koppen waardoor je heel eenvoudig muziek kan luisteren. Er is een app van bose waar je dit kan koppelen. Ook geeft hij aan welk muziek ook eventueel leuk voor je kan zijn. Het is een investering maar zeker je geld waard ik zou het andere sowieso aanraden.

Pluspunten

• goed geluid
  • mooi design
  • eenvoudig in gebruik
  • 1 afstandsbediening

RS65 16-10-2018

Soundbar voor fijne geluids beleving

Prachtig model en samen met de Bass box mijn favoriete geluidsset. Is ter vervanging van mijn audioset en biedt echt veel meer. Radio via de app, muziek via Bluetooth, tv en dvd via de optische verbinding. Alles zeer eenvoudig te installeren. De afstandsbediening vervangt ook echt alle andere en ziet er ook mooi uit. Ben er blij mee.

Pluspunten

• Prachtig geluid en eenvoudige bediening

Minpunten

• Verlichting in afstandsbediening brand maar kort

John Ststue 12-11-2018

Mooi smal design en eindelijk WIT

Hoewel ik over het geluid niet volledig tevreden ben in verschil met mijn Surround receiver en 5.2 opstelling met losse boxen
Al ben ik nu wel gewend aan het geluid
Mijn losse audio gebruik ik alleen nog voor muziek.

Maar ik ben voor de nieuwe kopers wel blij dat de soundbar gelijk met de achterdpeakertjes nu eindelijk ook in het wit leverbaar is. Jammer dat Bose niet meteen gelijk de zwarte en witte uitvoering op de markt heeft gezet. Nu heb ik de zwarte uitvoeringen en daar baal ik een beetje van. Anders had ik de hele set in het wit gekocht dat had beter in mijn intetieur grpast

Pluspunten

• Goed voor films
  • Nu hele set in wit leverbaar

Minpunten

• Niet voor de echte muziek luisteraar
  • Geen fijnafstelling toonregeling

Fitter67 12-11-2018

Bioscoopgevoel voor thuis

We hebben de Bose Soundbar 700 nu een paar weken in bezit in combinatie met de Bose surround speakers.

Het design is gewoon om stil van te worden, niets meer aan toe te voegen, strakker dan strak. De zwart glazen bovenkant maakt het meer dan af.
Installeren is een makkie, even de tijd er voor nemen en dan gaat het bijna vanzelf. dit kan echt iedereen met behulp van de applicatie via je telefoon (deze dien je wel eerst te downloaden). De gebruiksaanwijzing voor de verdere instellingen is wel een lastig dingetje om uit te zoeken.

Wat is het een genot om hiernaar te luisteren! Het geluid is echt meer dan super helder. Standje burenruzie heeft deze geen probleem mee (en wij wonen vrijstaand). Zelfs zonder bas module een absolute aanrader. Via verbinding met internet (bekabeld / Wifi) kun je al je favoriete muziek beluisteren. De koppeling met o.a. Spotify (premium account) en Deezer is eenvoudig te regelen.

Film kijken is een genot me deze Soundbar in combinatie met de surround speakers. Het geluid zo goed dat ik soms denk dat het echt is, laatst in een film regende het en ik dacht echt dat het buiten ook regende, zo echt klonk het.

En de bediening van alles is erg eenvoudig op een mooie functionele verlichte afstandbediening. Met deze afstandbediening kun je meerdere apparaten bedienen, alleen helaas niet het digitale tv kastje van de kpn (of ik heb nog niet uitgevonden hoe...)

Pluspunten

• strak design
  • heerlijk geluid

Minpunten

• gebruiksaanwijzing instellingen lastig

AcesHigh 05-11-2018

Geweldig geluid en makkelijk te installeren

Ik heb de boze surround speakers samen met de soundbar 700 net een paar weken in huis. Het plezier begon al bij het uitpakken, alles is netjes verpakt en ziet er prachtig uit.

De installatie is heel makkelijk. Door verbinding te maken met het Internet (bekabeld / Wifi) kun je direct je favoriete muziek beluisteren. Soundbar aansluiten aan de tv kan via een HDMI eARC- of AR en/of optisch. Met de Bose Music-app dien je de installatie verder af te ronden. De applicatie lijdt je langs alle stappen, naderhand kun je enkele voorkeuren zelf aanpassen in de app. De surround speakers sluit je alleen aan op het lichtnet verder zijn ze draadloos. Ook deze kun je verder kalibreren met behulp van de app. Door de ADAPTiQ audiokalibratietechnologie pas je de soundbar aan aan de kamer, ongeacht de vorm en de meubels die erin staan.

De Bose Soundbar 700 wordt geleverd met een mooie verlichte afstandsbediening die geen gebruik maakt van infrarood maar van Bluetooth. Je kan dus vanuit elke hoek van de kamer met de soundbar communiceren. Je kan de afstandsbediening programmeren om je tv, kabel-/satellietdecoder, gameconsole, dvd- of Blu-ray speler of andere bron te bedienen. Erg handig om het aantal afstandsbedieningen te beperken.

Het geluid is zeer zuiver vanuit de soundbar, categorie multiroomsysteem is meer op zijn plaats. Ik heb alle soorten muziek afgespeeld van klassiek tot rock, van house tot blues en soul. Het klinkt allemaal super!! Wel mis ik diepte, een lekkere bas. Maar daar heb je de Bass module voor, die heb ik niet kunnen testen. De surroundspeakers daar en tegen vond ik een beetje tegenvallen. Het geluid klinkt ver en een beetje blikkerig en heeft niet heel veel invloed op de toch al goede surround prestaties van de soundbar zelf. Als je ze uitzet merk je het uiteraard wel maar ik vind het niet voldoende.

Muziek streamen kan via de Bose app en wordt dan gestreamed via je wifi systeem. Ik merkte vaak dat er geen goede verbinding was maar dat kan door mijn wifi dekking komen. Ik vond de Bose app niet echt handig om streamingdienst Spotify te gebruiken, ik gebruikte het liefst de Spotify app zelf en dan gewoon via bluetooth, dan had ik geen verbindings-problemen problemen. Je moet ook een premium account hebben wil je de Bose app gebruiken.

Al met al ben ik uitermate tevreden met de Soundbar en de surroundspeakers zijn een leuke aanvulling maar in mijn opinie geen must wel de Bass module voor meer diepte; een 8/10.

• Gebruikersgemak

• Lage tonen

Valentijn 01-11-2018

Bose gaat voor 3.0

De soundbar wordt in een mooie verpakking geleverd dat direct kwaliteit en zorg voor het product uitstraalt. Het design is prachtig te noemen en de soundbar zal dan ook ieder interieur verrijken. Wat een bedieningsgemak biedt de fraai vormgegeven afstandsbediening. Deze maakt het mogelijk alle apparaten zonder problemen te bedienen. Alleen de knoppen die je nodig hebt lichten op.
Ik heb zelf de soundbar gekoppeld aan de bass module 700 van Bose. Dit maakt het een geweldig set waarbij een echte thuisbioscoop ontstaat die voor beleving zorgt, maar geluid ook laat voelen.
Bose heeft een app ontwikkeld die het mogelijk maakt naadloos te schakelen tussen zenders, afspeellijsten en diensten. De app helpt tevens bij de installatie van de set, die eenvoudiger is dan dat sommige reviews doen geloven.
Een juiste installatie zorgt voor een mooi afgestemd geluid in iedere (woon)kamer.
Ik ben heel benieuwd naar de uitbreidingen welke er gaan komen in 2019 zoals de aangekondigde spraakbesturing.
Design en geluid komen hier samen en zorgen voor een geweldig luistergenot!

• Universal remote
  • HDMI ARC-connectiviteit
  • Gepersonaliseerde app
  • Het geluid

Mil Leerwasser 31-10-2018

Stijlvol design, goed geluid

De bose soundbar is een pareltje. Of ik nu aan het gamen ben, een film kijk of muziek draai voor mijn zoontje. Het geluid is op en top. Ik krijg er geen genoeg van. In combinatie met de surround speakers krijgt het geluid nog meer diepte.

De kwaliteit van het geheel is zoals je van Bose mag verwachten. Van de verpakking tot de afwerking. Super!

Uiteraard zijn er ook minpunten maar dat zijn er niet veel. Eén van de minpunten is de afstandsbediening. Die is erg groot en veel knoppen die ik niet gebruik. Wat wel weer mooi aan de AB is, is dat de toetsen bij aanraking oplichten zodat je ook in het donker op het juiste knopje drukt.
Nog een nadeel is dat de glasplaat bovenop de soundbar nogal gevoelig is voor stof en kindervingertjes.
Laatste nadeel is dat het voor mij onduidelijk is of de soundbar aan of uit staat. Eén ledlichtje had hier kunnen helpen.

Maar deze nadeeltjes zijn kleinigheidjes en worden weggevaagd door alle eerder genoemde pluspunten. Een absolute aanrader voor iedere liefhebber van goed geluid.

Pluspunten

• Geluid!
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Vlekgevoelig
  • Grote afstandsbediening

alan517815 30-10-2018

Goed geluid maar duur

Sinds een paar weken deze Bose Soundbar in huis om te testen. Installatie verliep bijna vlekkeloos. Het duurde even voordat de App (ja zonder app/smartphone kan je deze niet installeren) de soundbar opgepikt had.

Verder verliep het instellen goed en het updaten ging zeer snel tijdens het herstarten. I.c.m de Surround Speakers staat dit nu een tijdje in de woonkamer.

Het geluid uit de Soundbar is helder maar uit de Surround Speakers hoor je amper wat, pas tijdens films en series merk je er wat van. Ondanks dat het geluid scherp is vind ik de producten overpriced voor wat het levert.

Via de app kun je eenvoudig wisselen tussen internetradio, dit is zeer prettig. De bijgevelerde afstandsbediening configureren en gebruiken is ook zo gebeurd.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Installatie

Minpunten

• Overpriced
  • Niet zo speciaal

foofer77 29-10-2018

Fantastisch geluid uit een relatief klein apparaat!

Met het uitpakken van de soundbar 700 uit de doos weet je al dat je een kwalitatief apparaat aangeschaft hebt. Zelfs over de verpakking is nagedacht. Instellen ging zeer makkelijk via de bose app in de appstore. Koppelen van de soundbar aan het wifi netwerk en gaan met die banaan! Wat een fenomenaal geluid! Wat het geluid ook zeer compleet maakt is de bijbehorende bassmodule 700, hierdoor haal je de lage tonen weg bij de soundbar en laat je deze uit de subwoofer komen. Wat een bas! Wat ik een geweldige feature vind aan deze soundbar is het instellen van de afstandbediening voor internetradio. Zenders zijn zo gevonden en via voorkeuze in de afstandbediening gezet. Hierdoor heb je de app niet meer nodig en zet je de radio aan dmv de afstandbediening.
Enige wat zeer moeizaam bij mij gaat is geluid krijgen van de TV of van de mediaspeler. Dit ligt niet aan de soundbar maar aan het feit dat mijn versterker(waar ik al mijn apparaten op aangesloten heb, Apple TV, Mediaspeler en settopbox) geen HDMI arc heeft waardoor er geen geluid uit de soundbar komt zonder dat ik een aantal handelingen moet verrichten aan de versterker. Niet onoverkomelijk, wel storend. Voor de rest zeer tevreden!

Pluspunten

• Uitzonderlijk geluid!
  • Ziet er zeer gelikt uit
  • niet constant de app nodig voor gebruik

Minpunten

• 1 HDMI poort
  • prijs aan de stevige kant

Erwin 28-10-2018

super soundbar,mooi design

Heb de Bose soundbar nu 3 weken in huis en wil hem eigenlijk niet meer kwijt, zo enthousiast ben ik over dit product.
Wat heeft Bose zijn best gedaan om een mooie design Soundbar te ontwerpen ,en echt, wat ziet de soundbar er mooi uit met zijn glazen boven kant en het stevige metalen gaas werk rondom.
Het instellen ging wat minder gemakkelijk, had alles via de Bose Music app ingesteld ,die moet je wel installeren anders kan je de Soundbar niet instellen,maar na een software update waren alle
instellingen verdwenen, dus maar overnieuw afgesteld wat gelukkig maar 10 minuten werk is.
Ook de bijgeleverde afstand bediening is een waar kunstwerk, makkelijk te bedienen en bij het oppakken verlicht hij het toetsenbord en de verlichting gaat weer na gebuik zelf ook weer vanzelf uit.
Maar ondanks het opstart probleempje,zijn al de verwachtingen over de Bose Soundbar meer dan uitgekomen, een film kijken is echt een verademing vergeleken met de standaard tv speakers.

Vol geluid dat echt overal vandaan komt ,het vult de hele kamer en zelfs met de lage bass tonen heeft de kleine Soundbar geen moeite,voor de echte bass en/of film freaks komt ie wel wat tekort,
maar daar heeft Bose de Bass Module 700 gelukkig voor gemaakt.
Ook luister ik weer graag naar muziek ,want dat kan gelukkig ook met deze alles kunner ,Spotify, Deezer en heel veel standaard voor geprogrammeerde radio zenders kan je ook gewoon via je
smartphone afspelen.
Tot nu toe enkel maar plus punten

Pluspunten

• mooi design
  • super geluid

Minpunten

• instellen kost wat moeite

Alberto 25-10-2018

Mooi vol geluid !

Ik heb de Bose 700 samen met 2 surround speakers nu een paar weken in huis. Van te voren nogal sceptisch of het systeem mij net zo zou kunnen bekoren als mijn eigen audio installatie. Ik kan volmondig ja zeggen. Met films geeft het een mooi helder geluid en de surround speakers doen hun werk goed. Zou nog wel een subwoofer er bij nemen om ook het bas geluid te beleven en voelen. Voor muziek luisteren heb je de sub niet nodig. Wat heeft mij dat verrast ! Prachtig vol geluid, goeie bas en dat overal in de woonkamer en open keuken.
Het aansluiten was allemaal zo gebeurd en het Adaptiq calibratie systeem werkt ook prima. Ik had alleen wat moeite om mijn tv en mediabox via de meegeleverde afstandsbediening aan de praat te krijgen maar dat is uiteindelijk ook gelukt. Kortom ik zit er stevig over na te denken om mijn installatie in te ruilen voor deze compacte Bose systeem !

Pluspunten

• Mooi compact design
  • 1 afstandsbediening voor je apparatuur
  • Uitstekend geluid
  • Draadloos

Hans Nonnekes 25-10-2018

Wat een geluid

Nu een paar weken de soundbar met bass module in gebruik. De installatie van beiden, het draadloos koppelen aan elkaar, was wel een dingetje. De gebruiksaanwijzing klopte niet helemaal, deze gaf knopjes op de afstandbediening aan die er niet bleken te zijn. De soundbar moest eerst met Wi-Fi verbonden worden en vervolgens kon via de bose app de bass module gekoppeld worden. Dit vraagt wel om een sterk Wifi signaal. Maar het is uiteindelijk gelukt. Door de combinatie van de soundbar met de bass module, een geweldig vol geluid. Ook bij het harder zetten geen enkele vervorming. De soundbar heeft een mooi en strak design.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • design. Mooie platte vormgeving
  • combinatie met bass module

Minpunten

• gebruiksaanwijzing

Rookie83 25-10-2018

Leuk voor niet veeleisende gebruiker

Als audiofiel is het testen van een soundbar natuurlijk een uitdaging. Ik heb deze vergeleken met mijn 5.1 opstelling (zonder een merk te noemen). Ik mis de surroundbeleving van deze set. Enige sensatie bij films was voor mij ver te zoeken. De subwoofer die erbij zat geeft nog enige bass voor een klein beetje beleving, maar het ruimtelijke ontbreekt. Je hoort te weinig of een auto bijv van links naar rechts rijdt of dat een zwaard rond je hoofd zweeft.

Positief is de makkelijke app voor radio. Het is eenvoudig om radio te luisteren op dit apparaat of te gebruiken voor dieper geluid van de tv.

Zou ik deze aanraden voor films? Nee
Zou ik deze aanraden voor concerten? Nee
Zou ik deze aanraden voor radio? Ja, hier komt deze set wellicht nog het beste tot zijn recht.

Naar mijn mening rechtvaardigt deze set niet de hoge prijs. Alleen wanneer je weinig ruimte hebt en concessies wilt doen zou het een overweging zijn, maar er zijn betere sets voor dit geld te koop. Voor mijn gevoel zijn de soundbars die ik tot nu toe gehoord heb nog geen vervanger voor een home cinema set

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Strak design

• Ruimtelijk gevoel ontbreekt
  • Vlak geluid

IngridMulder 22-10-2018

Geweldig apparaat met topgeluid

Sinds een aantal weken dit product in huis. De installatie was wat lastig maar daarna heb je heel veel plezier van deze soundbar.
Het geluid is echt super!!!
Mooie tonen....welke via de app ook zijn aan te passen.

Pluspunten

• Vormgeving

inca 22-10-2018

Bose 700 een aanrader!

We werden in de gelegenheid gesteld om deze soundbar met bass module te testen. Aangezien we een verouderde home cinema set hebben waren we ons aan het oriënteren voor een ander product. Dat we dit mogen testen kwam ons heel goed van pas. Je hebt wel een extra sound nodig om je tv geluid een flinke boost te geven. . Bij het uitpakken zagen we dat bose er weer wat moois van had gemaakt. De soundbar en de bass module komen degelijk over. Zwaar en mooi afgewerkt met een glazen plaat aan de bovenkant. De afstandsbediening ligt degelijk in de hand met verlichting die moet je dan wel in beweging houden anders gaat ie vrij snel uit. Het instellen van het systeem doe je via de bose music app. Hier moet je rustig even de tijd voor nemen. Dan is het zaak om de bijgeleverde adaptiq kabel te gaan gebruiken. Je kunt dan de installatie kalibreren voor jouw persoonlijke situatie. Hij is er een aantal minuten mee bezig maar dan heb je de muziek afgestemd voor de hele woonkamer. Toen dat eenmaal was gedaan zijn we er voor gaan zitten en konden we genieten van de geweldige sound van Bose. Wij zijn wel van mening dat de soundbar en de bass module samen horen. Het is een investering maar dan heb je ook wat.

Pluspunten

• mooi geluid
  • mooi design
  • handige bediening via app

Minpunten

• de prijs
  • verlichting afstandsbediening te snel uit