OPPO 8 Pro

• Test panel 8.2 nov 2022
Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de OPPO 8 Pro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Simonvi 18-11-2022

Een echte alleskunner!

Geschreven voor: OPPO 8 Pro

De Oppo Reno 8 Pro springt qua kleur meteen al in het oog. Met een gladde body ligt hij lekker in de hand. De telefoon is soepel, snel en gaat lang mee met zijn batterij. Met de meegeleverde 80-watt lader is je toestel in een halfuur alweer bijna helemaal vol. Al met al prettig in gebruik! Het scherm: Met een scherm van 6,7" is het een flink toestel. Door de dunne randen om het scherm is de telefoon zelf niet formaatje koelkast. Het scherm is ontzettend helder met een mooie kleurweergave. Gebruik: In gebruik is de telefoon erg prettig. Door de 12GB RAM is de telefoon razendsnel en is wisselen tussen apps vloeiend en gaat het werken razendsnel. De processor had wellicht wat beter kunnen zijn voor deze prijs, maar bij normaal gebruik zul je hier weinig van merken. Camera's: De camera's vallen meteen op. De hele cameramodule neemt haast een kwart van de achterkant in beslag. Desondanks valt de kwaliteit van de foto's tot nu toe enigszins tegen. In de autofocus is een duidelijke AI verbetering te zien, waardoor het wellicht niet aan de hardware ligt, maar meer aan de software. Hierin hoop ik meer te ontdekken om optimaal gebruik te kunnen maken van de camera's. De selfiecam is erg goed, gedetailleerd en scherp terwijl het maar een klein deel van het scherm inneemt. Connectiviteit: De telefoon is 5G-ready, maar helaas heb ik daar geen gebruik van gemaakt. Afgezien daarvan is hij hartstikke snel, zowel op WiFi als 4G. De Bluetooth verbinding werkt prima met draadloze oortjes en door de UI kun je makkelijk wisselen tussen output via de speakers of via Bluetooth. NFC werkt snel! Geluid: Door het stereogeluid is het mogelijk om ook multiplayergames waarin directioneel geluid een rol speelt te spelen zonder koptelefoon. Het volume van de speakers is goed en het geluid dat eruit komt is zo goed als je van een smartphone mag verwachten. Al met al is de Oppo Reno 8 Pro een snelle telefoon met een prachtig scherm. De Oppo UI is vlot zonder al te veel onzinnige dingen. Het jammere is dat het toestel het net in zijn meest prominente feature laat afweten, de camera. Desondanks is de Oppo Reno 8 Pro het geld zeker waard!

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid
  • Kleur

Minpunten

• Camera

tanj1503 13-11-2022

Sterkte telefoon

Geschreven voor: OPPO 8 Pro

Enkele weken heb ik de OPPO Reno 8 Pro mogen testen.

Bij openen van de verpakking valt gelijk het mooie toestel op, een prachtige vormgeving en sprekende kleur. Hij heeft een verdikking rondom de camera's wat het ook geen doorsnee look maakt. Goed om rekening mee te houden is dat de keuze voor telefoonhoesjes vrij beperkt is.

Het installeren gaat vlot en spreekt voor zich, net als het besturingssysteem als je Android al gewend bent. De telefoon is snel en heeft tot nu toe nog geen mankementen laten zien. De accu is sterk, kan zo'n twee dagen intensief gebruik aan. Wanneer hij dan toch leeg is kun je de telefoon snel opladen. Wanneer je snel de deur uit moet is dit dus ideaal, in zo'n 15 minuten is hij genoeg opgeladen voor bijna een dag gebruik.

Het scherm en geluid zijn grote pluspunten van de telefoon. Het scherm is AMOLED wat een prachtig en scherp beeld geeft. Het geluid komt vanuit zowel de bovenzijde van de telefoon als de onderzijde. Bij het kijken van films en series geeft dit een prettig effect waardoor je meer in het verhaal kruipt.

Waarvoor ik deze telefoon gekozen heb is de camera. Na het testen kan ik zeggen dat hij niet tegen valt. Hij kan dieren en kinderen scherp vastleggen ook als ze in beweging zijn. Ook wanneer je in de schemer of in het donker iets vast wilt leggen gaat dit prima. De 4K ultra night video werkt boven verwachting goed. Enige punt van kritiek zou zijn dat het inzoomen op een object wat wat verder verwijderd is, een minder scherp beeld geeft.

Kortom: een prachtig en snel toestel die multifunctioneel ingezet kan worden, een aanrader!

Pluspunten

• AMOLED scherm
  • Snel opgeladen
  • Sterke accu
  • Mooi geluid
  • Snel toestel

Minpunten

• Kan niet draadloos opladen
  • Fotografie op afstand

Mattie99 09-11-2022

Goede kwaliteit met een prijzig kaartje

Geschreven voor: OPPO 8 Pro

De Oppo Reno 8 Pro is een erg fijne telefoon. Het scherm is scherp, helder en kleurrijk. De camera is ondanks zijn grootte niet heel boeiend. Echter kan je er op zijn tijd erg mooie plaatjes mee maken. Enige twijfel punt is de batterij. Ik vind hem nog best snel leeg gaan en ben bang dat dit ook snel verder achteruit gaat.

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid
  • Oplaadtijd

Minpunten

• Batterij
  • Camera bump

Rosalien 07-11-2022

Goede camera voor foto en video!

Geschreven voor: OPPO 8 Pro

Ik gebruik de telefoon vooral voor de camera. Het is een fijne scherpe camera die het ook goed in de nacht doet. Minder scherp, maar prima op even een foto of video te maken. De kwaliteit van de nachtopnames zijn trouwens niet slecht. De beelden komen nog duidelijk en je verlicht. Vooral de video-opnames vind ik mooi natuurlijk. De foto’s in portret vind ik minder. Ik raad hierbij toch de gewone camera te gebruiken. Voor de rest heeft het toestel een goede accu die 2 dagen mee kan, laad het snel op, maar heeft het geen draadloze oplaad-optie. De telefoon is wat dunner en zit daarom goed in de hand. Een goede telefoon voor een mooie prijs die goed meedoet met zijn concurrenten!

Pluspunten

• scherpe foto's en video's
  • omgeving word verlicht tijdens gebruik camera
  • laad snel op
  • geluid kan lekker hard en is helder
  • lekker heldere beeldscherm

Minpunten

• geen draadloos opladen optie

t*******@g******** 07-11-2022

Top telefoon

Geschreven voor: OPPO 8 Pro

Een mooie snelle telefoon met een lange batterijduur. Gaat makkelijk een dag of 2 mee met intensief gebruik. Als je de hele dag streamt gaat het nog een hele dag mee. Is het leeg dan is het ook super snel weer opgeladen. De camera maakt goede fotos en videos. En het is een snelle telefoon. Met een groot geheugen.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Snelheid
  • Werkgeugen
  • Dual sim

Minpunten

• Prijs

Vin 06-11-2022

OPPO, prima smartphone tijdens mijn reizen

Geschreven voor: OPPO 8 Pro

Ik ben positief verrast over de kwaliteit van dit toestel. Ik heb het afgelopen jaar meerdere merken smartphones in het PRO-segment uitgetest en deze is qua prestaties de betere.

Ik probeer altijd alles zonder gebruiksaanwijzing en die is bij dit toestel ook niet nodig. Toestel werd in een mooie strakke verpakking aangeleverd. Bij OPPO krijg je wel een adapter en oplaadkabel meegeleverd. De adapter is wat aan de grote kant en de kabel daarentegen is te kort voor normaal gebruik. Er zit ook een USB-C naar USB-A adaptertje bij, welke je nodig hebt voor het over kopiëren van je oude smartphone naar de OPPO. Het toestel is 20% geladen bij levering. Het volledig opladen ging echt onwijs snel, binnen 20 min. op 100%.

Het formaat vind ik persoonlijk niet te groot, past nog steeds prima in mijn broekzak. De achterkant ziet er glad en luxe uit. Het mooie vind ik aan dit toestel is de mat zwarte rand (die robuust en minder glad aanvoelt). Er zit al een screen protector op het scherm. De camera's zitten in een opvallende verhoging. Het openen van de sim card slot gaat minder soepel.

Bij opstarten van het toestel is er direct een update, welke binnen 1 min. klaar is. Dan volgen er duidelijke instructies voor kopiëren van je oude smartphone. Hier mist alleen een opmerking om het USB-C adaptertje te gebruiken, al is dat voor de meesten logisch als je die in de verpakking hebt gevonden. Kopiëren via de kabel duurt slechts 10 min. Zelfs de WiFi-wachtwoorden blijken mee gekopieerd. Binnen 15 minuten is alles overgezet en klaar voor gebruik.

Inloggen met vingerafdruk gaat snel en is nog niet geweigerd. Het eenmalig inscannen duurt wel even, ruim 20 scans van 1 vinger nodig.

Snelheid van het toestel is prima. Ik heb nog geen vastlopende apps ervaren. Ik merk wel dat het toestel behoorlijk warm wordt tijdens continu gebruik van navigatie, zonder dat het toestel uit is gevallen.

Foto's zijn haarscherp indien objecten niet ver weg zijn. Landschapsfotografie op afstand en tegenlicht heeft dit toestel meer moeite mee. Met de groothoeklens op afstand krijg je het niet altijd goed scherp. Opvallend is de kwaliteit van de foto's in situaties met weinig licht. De bewerkingsopties van OPPO Pro mogen wel wat uitgebreider. Op de hoofdcamera na, valt de fotokwaliteit voor een PRO-toestel tegen.

Er valt niets aan te merken op de geluidskwaliteit. Hard en zuiver met mijn JBL bluetooth speakers en Android Auto. De earbuds gaan minder hard. Koppelen via bluetooth gaat vlot.

Pluspunten

• Oplaad snelheid
  • Uitstraling
  • Meegeleverde oplader en screen protector

Minpunten

• Fotokwaliteit macro en groothoeklens
  • Korte oplaadkabel

Chris 04-11-2022
Geschreven voor: OPPO 8 Pro

Het gewicht van de telefoon is het eerste dat opvalt bij het uitpakken. De Oppo Reno8 PRO is een stuk lichter dan de telefoon die ik gewend was hiervoor. Uitstraling is luxueus te noemen: het heeft een fraai, helder beeldscherm, afgeronde hoeken en het ligt ook prettig in de hand. Ik heb de groene variant aangeschaft en samen met de gebruikte materialen geeft dit een luxe uitstraling vind ik. Wel vind ik de telefoon wat glad aanvoelen en heb ik er zekerheidshalve er wel meteen een hoesje bij besteld, ter extra bescherming en grip. Installeren van de telefoon heb ik ook als positief ervaren: dit ging simpel en vlot. Batterijduur is voor mijn gebruik prima: het gaat een dag of anderhalf mee. Plus is de snellader die erbij zit, met een half uur is de telefoon weer geheel opgeladen. Over de functies van de telefoon ben ik zeer te spreken. Ten eerste werkt de telefoon met Android, iets wat ik zelf prettig vind omdat ik al jaren telefoons gebruik die draaien op Android. Overzetten van gegevens is met de bijgeleverde kabel snel gefixt. De telefoon is uitgerust met vier camera’s, waarvan er 3 aan de achterzijde zijn geplaatst. Fotokwaliteit hiervan is goed te noemen, sowieso een enorme vooruitgang tov mijn vorige telefoon. Scherpte, kleuren, contrast: allemaal heel netjes. Film en geluid speelt de telefoon goed af, de beelden zijn scherp en de kwaliteit van audio is goed te noemen. Al met al ervaar ik dit toestel als een veelzijdige telefoon, waarbij prijs/kwaliteit in verhouding is.

Cindyver 04-11-2022

Mooi toestel met een top camera

Geschreven voor: OPPO 8 Pro

Wauw wat een camera heeft deze telefoon! Na 2 jaar met een S21 te hebben gedaan werd het, ook vanwege mijn werk, tijd voor een nieuwe telefoon. Ik gebruik mijn telefoon veel dat ik met mijn oude telefoon net 1 dag op een batterij haalde. Dat is met de OPPO Reno 8 Pro wel anders. De batterij gaat bijna 2 dagen mee wanneer je ongeveer 8 uur schermtijd hebt per dag. De bijgeleverde oplader is fors maar zeer krachtig en de telefoon is inderdaad binnen no time volledig opgeladen. Voor het instellen van de telefoon, ondanks android, moet je wel even gaan zitten en ook het indelen van de apps in mappen en de telefoon naar je hand zetten is net iets anders dan bij Samsung maar daar wen je snel aan. Het geluid van de telefoon tijdens het kijken naar een film is ook echt een pluspunt evenals de zeer goede camera met ontzettend veel mogelijkheden. Het kost even tijd om de foto skils onder de knie te hebben maar dan maak je ook echt prachtige foto's die niet onder doen voor een professionele fotocamera.

Pluspunten

• uitmuntende camera
  • lange accuduur

Minpunten

• groot formaat
  • weinig goede hoesjes voor verkrijgbaar

Mitch 02-11-2022

Oppo Reno 8 pro

Geschreven voor: OPPO 8 Pro

Heb nu de Reno 8 pro even in mijn bezit en ben tot nu toe zeer tevreden. De camera is top als je een beetje met de instelling speelt. Alleen het filmen van bijvoorbeeld van tv valt tegen. Hij past de verlichting aan en daardoor letter minder scherp. Hij opend de apps snel. Met 1 race game problemen gehad, maar kan ook aan app zelf liggen De batterij zou nog iets langer mee mogen gaan. Ik gebruik hem redelijk maar geen 12 uur per dag. Dus wat op de achtergrond draaid verbruikt dus redelijk wat van de accu. Ook dit moet moet je nog even anders gaan instellen. Filmen in 4 k is goed, ook na het afspelen op tv duidelijk beeld Top. Verder zeer tevreden.

Pluspunten

• Snel Laden
  • openen apps
  • geheugen
  • 4 k video

Minpunten

• Kleuren van camera anders
  • Geen oortjes met snoer mogelijk

Rgillesen 02-11-2022

Zeer verbaasd

Geschreven voor: OPPO 8 Pro

Na een iets of wat stroeve en zenuwachtige inschrijving was ik er dan toch doorheen gekomen en ik mocht de aankoop doen. Ik gelijk bij de beste online winkel op de app gekeken en ja hij was er nog in de mooie kleur van mint. Eenmaal besteld duurde het nog geen dag dat hij in huis was en ik de Oppo mocht gaan onderzoeken, eenmaal uit de doos bedacht ik mij wat zou het zonde zijn dat deze Oppo Pro beschadigd dus weer alles terug in de doos en eerst een hoesje zoeken bij de beste online winkel. Eenmaal het hoesje binnen kan het gaan beginnen alles uit de doos gehaald en wat een oplader is dat zeg(wel een beetje aan de grote kant) maar wat is hij snel opgeladen, nu alles proberen over te zetten er was een kabeltje meegeleverd die je kan koppelen aan je oude telefoon nagenoeg is alles over gezet op een paar programma’s na maar goed die komen wel een keertje. Eenmaal met de Oppo aan de slag viel het op dat hij heel gebruiksvriendelijk is en lekker snel en de batterij duur zeer lang is het maakt niet uit wat je op je telefoon doet de batterij gaat niet zo snel leeg. Na een tijdje aan het vogelen te zijn ging ik maar eens naar buiten om te kijken wat de kwaliteit van de foto’s zijn. Nou daar kan ik kort over zijn SUBLIEME wat een kraak heldere foto’s en wat kan je ze ver inzoomen zonder dat het wazig word. Na een aantal dagen de telefoon ook gekoppeld in de auto en ook maar eens een belletje gepleegd om te kijken wat hiervan de kwaliteiten zijn ook hier was ik verbaasd over zo duidelijk zowel aan de telefoon kant als aan de andere kan van de telefoon had ik begrepen. Zo ver ben ik dus zeer tevreden over deze mooi uitziende Oppo Reno8 Pro

Pluspunten

• Zeer duidelijke foto’s
  • Mooi scherm

Minpunten

• Iets wat grote lader

s**********@g******** 02-11-2022

Top telefoon!

Geschreven voor: OPPO 8 Pro

Ik kon niet wachten tot de telefoon binnen was! Eenmaal binnen gelijk geïnstalleerd en in gebruik genomen. De telefoon is een mooi formaat en de kleur in fantastisch! De telefoon had ik super snel ingesteld. Gelijk foto's genomen en wat een super camera! Super scherp en de kleuren zijn fantastisch! Filmen is net zo scherp als foto's maken. De camera is dus perfect! Het opladen ging zo ontzettend snel. En hij stopte met opladen als hij vol was. Nadeel is wel dat je een groot oplader blokje hebt. Het scherm is echt heel helder. Spelletjes spelen is fantastisch! Net echt! Ik vind het een top telefoon!

Pluspunten

• Helder scherm
  • Top camera

Minpunten

• Geen oortelefoon aansluiting
  • Batterij is best snel leeg

Sebs 31-10-2022

Nice

Geschreven voor: OPPO 8 Pro

Toen de bezorger de Oppo Reno 8 PRO netjes had afgeleverd kon ik het niet laten om meteen aan de slag te gaan. Bij het uitpakken viel het mij op dat het een licht toestel is. Mijn vorige toestel (ook Android) had eenzelfde formaat maar was een stukje zwaarder. Het toestel is ook mooi vormgegeven met de vlakke zijkanten en het camera eiland wat opgaat in de achterkant. Nice.
Na het uitpakken las ik in de bijgeleverde gebruiksaanwijzing (jawel ik heb hem erbij gepakt) dat het mogelijk is om m’n vorige toestel te klonen met behulp van de bijgeleverde kabel. Ik moet zeggen dat werkt perfect. Al m’n apps zijn in één keer overgezet en geïnstalleerd(!). Daarna nog even alle apps op de juiste plek zetten en overal op inloggen. Klaar, kind kan de was doen.
Ik was al gewend aan een vrij uitgebreid besturingssysteem (gebaseerd op Android). Ik zag een beetje op tegen het wennen aan een nieuw systeem. Dit is me gelukkig erg meegevallen. Alle extra’s die ik gewend was zitten wel, op de één of andere manier, in ColorOS. Ik was dus snel gewend. Overigens stond er na de eerste keer opstarten meteen al een update klaar en heb ik deze week nog een grote update ontvangen (netjes dus).
Er wordt veel reclame gemaakt over de camera’s van deze telefoon. Ik kan je vertellen dat ik blij verrast ben over de kwaliteit van de camera. Scherpstellen gaat snel en de foto’s staan meteen klaar om te bekijken/bewerken. Foto’s overdag zien er mooi en scherp uit. Ik ben met name verrast over de kwaliteit van de foto’s bij weinig licht. Dit is mijn eerste telefoon met een camera die meer licht kan vastleggen dan dat ik kan zien met het blote oog.
Ik was gewend om de telefoon snachts aan de lader te leggen. Dat is helemaal niet meer nodig omdat de batterij het makkelijk een dag en een nacht uit houdt en vervolgens binnen no time vol (genoeg) is om snel weer verder te gaan.
Het geluid uit de speakers is prima, voor wat je van een telefoon kunt verwachten. Positief punt is zeker dat er aan de boven- en onderkant een speaker zit. Geinig wat dit voor een verschil maakt met het kijken naar bijvoorbeeld Netflix, geeft een extra dimensie mee.
Minpuntje vind ik wel dat er geen hoesje bij is geleverd. Het toestel is zo glad als een aal en heeft de nijging om overal vanaf te glijden. Hoesje is dus in bestelling.

Pluspunten

• Snel
  • Mooie foto's
  • Snel opgeladen

Minpunten

• glad

g********************@h********** 31-10-2022

Oppo Reno8 Pro.

Geschreven voor: OPPO 8 Pro

De Oppo Reno8 Pro telefoon heeft een nette en professionele uitstraling. Laden gaat echt heel snel en de telefoon heeft een lange gebruiksduur. Eenmaal aan de lader laadt hij binnen 30 minuten van 15% zo naar vol. De camera; die is ook erg goed, scherp en helder. Muziek; er zit een heel helder speakertje ingebouwd dat ervoor zorgt dat "blikken geluid" achterwege blijft. Filmpjes en clips zijn ook van prima kwaliteit. 1 nadeel; je hebt wel een hoesje nodig want de telefoon is erg glad.

Pluspunten

• Lange batterij
  • Sterke snelle lader
  • Goede muziek kwaliteit
  • Goede camera

Minpunten

• Erg glad

Vince 31-10-2022

Mooi toestel met grote accu

Geschreven voor: OPPO 8 Pro

Toestel is beter dan verwacht. Voor mij de 1e keer dat ik een ander merk in bezit heb. Toestel UI bevalt erg goed, weinig onnodige apps op de ROM van OPPO. Accu gaat erg lang mee en foto's zijn goed. Prestaties zijn sterk met meerdere apps tegelijk draaiende.

Uiterlijk is ook erg mooi. Beeldkwaliteit is erg scherp en geeft mooie kleuren weer. Details worden goed weergeven en ook buiten is het goed te zien. Batterij laadt snel op en gaat gelukkig ook lang mee.

Ik kan er zelf de hele dag op één lading doen, dit haalde ik niet met mijn vorige toestel. Moet wel toegeven dat ik het intensief gebruik voor bv werk, apps maar ook TV-kijken. Interface is dus lekker snel, schakelen gaat ook soepel zonder vertraging. Kan snel schakelen na intensief gebruik van zware apps.

Opslag mag van mij altijd meer zijn, maar het is voldoende zoals het is en bovendien kan het altijd nog uitgebreid worden. Al met al een goed kwalitatief toestel mét flinke accu.

Pluspunten

• Accu
  • Helderheid scherm
  • Stevig

Minpunten

• Camera zoom

jpnieuws 30-10-2022

Verrast door deze Android als Appel gebruiker

Geschreven voor: OPPO 8 Pro

Ter vervanging van mijn Iphone gekocht. Dit zou minder Android zijn dan normaal en dat is het ook.
Heb de telefoon nu een paar weken en ben positief verrast. Ter info ik gebruik al jaren een Iphone, vanaf de 4S. Het is een grote telefoon maar hij ligt lekker in de hand, het ook wil ook wat en dat krijg je ook bij deze Oppo, ik vind hem er heel strak uitzien. Het eerste wat opvalt in gebruik is de knop rechts waarmee je de telefoon vergrendelt, hij zit net iets lager dan wat ik gewend ben en dit is erg prettig, op de juist hoogte zeg maar, zeker als je kleinere handen hebt ga je dit merken. De telefoon kwam vrijwel leeg aan dus na even spelen moest hij aan de lader. Ik denk dat we allemaal aan een uurtje laden wel gewend zijn om hem weer op niveau te krijgen. Ultra fast laden staat er in het schem als ik hem aansluit, nou ben benieuwd denk ik. Ik blijf even staan kijken en zie gewoon de procenten omhoog lopen. Na 15 min kom ik terug en hij is vol. Wow. Benieuwd hoe lang de accu dan meegaat. Na 3 dagen hoef ik hem pas weer op te laden bijkt. Heb veel zitten spelen met alle instellingen, foto's gemaakt, etc. en zelfs 6 uur achter elkaar muziek af laten spelen. Ook dit is echt wel een hele vooruitgang. Ik gebruik normaal 2 telefoons, 1 zakelijk en 1 prive, dankzij de dubbele SIM functie is dit verleden tijd. Dan de snelheid van de telefoon. Met de vingerafdruk of gezichtherkenning is hij direct bedrijfsklaar, het is niet goed uit te drukken want het verschil zal maar klein zijn maar gevoelsmatig maakt het verschil. Dit gevoel kan best kloppen als je naar de prestaties van de telefoon kijkt, een app installeren gaat heel snel, knipperen en geinstalleerd. Dan het deel waar ik "bang"voor was, kan ik wennen aan een Android want de indeling zal wel anders zijn en en en. Na een beetje spelen lijkt de indeling op mijn vertrouwde telefoon. Ook de instellingen zijn best wel vanzelfsprekend zou ik eigenlijk zeggen. Ja er zitten dingen bij die ik niet ken maar het is zeker eenvoudiger dan gedacht. Foto's en filmen, 1 van de dingen die de meeste mensen toch veel doen. Wat opvalt is als je dit in slecht verlichte ruimtes doet, verbluffend is het juiste woord denk ik. Om een goed vergelijk te hebben dit met de Appel gedaan en daarna met de Oppo, de eerste was gewoon donker zoals je het met het oog ziet, de Oppo maakt er gewoon daglicht van. In een vergelijkbare situatie ook eens gefilmd, ook hier hetzelfde resultaat. Het enige negatieve wat ik er van kan zeggen is dat lampen vertekend worden en meer een witte blob worden. Niet verrassend natuurlijk maar toch. Ik gebruik de telefoon om Netflix e.d. te kijken, zo'n groot scherm is dan heerlijk en de kwaliteit van het beeld is zoals ik het op mijn 4k tv zie. Het geluid is helemaal prima, het komt van boven en onder uit de telefoon dus als je kijkt links/recht dus. Wat op de Appel dus niet lukt met een gratis app (de betaalde zijn erg prijzig) maar hier wel is een equalizer installeren. Bij het afsprelen van muziek is dit echt een plus, standaard is prima hoor maar net even wat meer "kleur"er in maakt het wel net af. Dan wat handigheidjes die ik tegen kwam, 2 apps naast elkaar open, dat handige kleinen menu aan de zijkant wat je in beeld kan swipen. Ja ik kan niet anders zeggen dan dat ik er tevreden mee ben. Maar goed wie ben ik, niet de jongste en ik denk dat ik nog met de huidige techniek mee kan doen dus de doorslag kwam van mijn 14 jarige zoon, ook een Appel fan (XR): "mag ik hem"
Er zitten nog wel functies op die ik verder moet bekijken/verder proberen. Wie weet later nog meer.

Pluspunten

• Laden
  • nachtcamera
  • oplsag
  • snelheid
  • stereo geluid

Minpunten

• "groot"

Petra 29-10-2022

Super snelle telefoon, zowel in gebruik als opladen

Geschreven voor: OPPO 8 Pro

De Oppo heeft een mooi formaat, je kan met je vingers overal makkelijk bij. Geeft prachtige foto's ook 's nachts. De batterij gaat ontzettend lang mee en hij laadt super snel op. Het overzetten van iphone naar Oppo ging verrassend makkelijk. Er zat een kabeltje bij en het was zo gedaan! De apps laden ook enorm snel. Het is ook heel gemakkelijk om te swipen tussen apps onderling. Je kan zelfs je scherm splitten en 2 apps tegelijk open hebben staan. Ik weet nog niet of ik het vaak zal gebruiken, maar wel gaaf dat het kan.
De foto's die gemaakt worden voor selfies vind ik iets minder aan kwaliteit, maar nog steeds super hoor!

Pluspunten

• batterijduur
  • kwaliteit fotos
  • overzet gemak vanaf iphone

Froske 29-10-2022

Mooi, degelijk toestel

De Oppo Reno 8 pro zit netjes verpakt in een doos die meteen de aandacht vraagt. De telefoon doet dat nog meer met het unieke design wat luxe oogt omdat het van mat glas is gemaakt. De camera's zijn opvallend, vrij groot, weggewerkt in een eiland. Dit is nodig ivm de hoogwaardige foto's die dit toestel kan maken. De foto's zien er prachtig uit op het heldere scherm wat goed afleesbaar is. Het toestel reageert heel erg snel en prettig op Android. De vingerafdrukscanner zit in het scherm verwerkt en werkt prima. Het toestel is vrij glad en daarom zou ik adviseren een hoes te kopen zodat deze minder snel uit je handen glijdt. Houdt er rekening mee dat dit toestel niet tegen water kan. De telefoon laad heel snel op en gaat wat mij betreft lang genoeg mee. De prijs is redelijk. Het toestel straalt luxe uit en de bouwkwaliteit is goed!

• Camera

Minpunten

• Prijs