Acer Aspire 3

• Test panel 8.5 jul 2022
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire 3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,6

p*******@p******** 06-07-2023

Kwaliteit Aspire 3

Geschreven voor: Acer Aspire 3

In het gebruik een prima laptop. Werkt naar behoren. Medio 2020 gekocht echter vandaag heeft een scharnier vh beeldscherm het begeven en hangt het beeldscherm nog aan 1 scharnier. Kwaliteit hardware zwaar onder de maat. Vandaar mijn lage beoordeling

j**********@p******** 11-04-2023

Geen aanrader

Geschreven voor: Acer Aspire 3

Wij hebben de Acer Aspire 3 gekocht op 11-04-2020 bij de Media Markt voor Euro 899,00 .
Deze laptop werkt goed. Het geluid is echter veel te zacht zodat je altijd met een koptelefoon moet werken. Als ik dat geweten had dan had ik deze laptop niet gekocht.

Minpunten

• zacht geluid

ja.schouten@planet.nl 22-12-2022
Geschreven voor: Acer Aspire 3

Wij hebben de laptop in april 2020 gekocht bij de Mediamarkt in Amsterdam Z-O. De prijs ervan was toen ca. 900 euro. Tot nu toe heeft de laptop uitstekend gewerkt wat betreft : zoom-sessies, films bekijken (Netflix) en het bekijken van met de smartphone gemaakte foto's. Een sterk negatief punt van deze laptop is het geluid, want dat is veel te zacht. Hierdoor is het noodzakelijk om een koptelefoon te gebruiken teneinde het gesproken woord of de muziek te kunnen beluisteren. Als ik dat geweten had dan had ik deze laptop zeker niet gekocht. De prijskwaliteit in 2020 beoordeel ik achteraf negatief. Nu is deze laptop ca. 300 euro in prijs gedaald.

Minpunten

• zacht geluid

a.heuvel8118@upcmail.nl 10-12-2022
  • Product gekregen

dhr albert van den heuvel 84 jaar jong

Geschreven voor: Acer Aspire 3

gewoon prima laptop acer 3 mooi beeld en snel dik maar ook dik tevreden er mee opa van 84 jaar

Sander 08-08-2022

Prima laptop die fijn is in gebruik

Geschreven voor: Acer Aspire 3

Een zeer fijne laptop die handig is in gebruik. Het toetsenbord ligt prima in de hand en het beeld is zeer helder en scherp. De helderheid is hierbij prima en snel aan te passen. Wanneer je snel laat hebt van fel/blauw licht is deze laptop erg fijn en heb je minder snel last van je ogen. De laptop is erg snel en het design is mooi en strak. De batterij is snel opgeladen (ongeveer anderhalf uur) en gaat prima lang mee, afhankelijk van wat je doet rond de 4-5 uur. Het geluid laat nog wel wat te wensen over, maar is enigszins te corrigeren door de instellingen van het geluid in de laptop aan te passen.
Al met al een prima laptop.

Pluspunten

• Snel en handig in gebruik
  • Mooi beeld en helderheid met blauwfilter

Minpunten

• Het geluid laat wat te wensen over

EP Ridder 06-08-2022

Aanrader. Goede prijs-kwaliteitverhouding.

Geschreven voor: Acer Aspire 3

Ik heb de laptop nu een tijdje uitgebreid kunnen testen en vanwege mijn redactionele werkzaamheden was ik opzoek naar een laptop die gemakkelijk mee te nemen is, een goede schermverlichting heeft en natuurlijk het uiterlijk en accuduur.

Ik heb de Acer Asprire 3 mogen testen en deze ingezet voor bijscholing en mijn reguleren werkzaamheden. Hiervoor werk ik vooral met internet en het MC office pakket.
De kleuren komen goed tot hun recht en de helderheid is ruim voldoende. De aansluitingen/poorten, USB 2.0, 2x USB 3 .0 HDMI ingang. Wel mis ik een HDMI mini ingang. Over het algemeen zijn er voldoenden porten om een externe muis en toetsenboord aan te sluiten. Naast de algemene snelheid start deze laptop ook nog eens relatief snel op. Geen haperingen ondervonden tijdens het gebruik van streamingdiensten zoals Netflix en prime video. Goede kijk ervaring met redelijk geluid.
De accu ging ruim 4 uur mee rekening houden dat ik deze laptop niet zwaar belast heb. Qua uiterlijk heeft de Acer Asprire 3 een mooi zakelijk uiterlijk. Met zijn gewicht van 1700 g is de laptop goed hanteerbaar.
De Acer Aspire 3 A315-58-57F6 heeft een hele goede prijs-kwaliteitverhouding.
Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Heldere kleuren
  • Zakelijk uiterlijk
  • Slank en lichtgewicht

Minpunten

• Geen mini HDMI

fv 05-08-2022

Zeker een aanrader!

Geschreven voor: Acer Aspire 3

Mijn viel meteen op dat de kleuren goed tot hun recht komen en de helderheid naar verwachting is. Qua connectiviteit is de Acer Aspire 3 uitgerust met onder andere 3 USB-poorten aan beide kanten. Ik gebruik een externe muis en meestal meerdere USB-sticks dus het was erg prettig dat er 3 poorten beschikbaar zijn.
De snelheid van de laptop is ook zeer prettig! Ik heb vaak wat zwaardere programma's open staan zoals Adobe Premiere & Photoshop. Dit kon de laptop moeiteloos aan, erg fijn. Zelf heb ik verschillende streamingdiensten getest (Netflix, Crunchyroll & Prime) en nergens last gehad van prestatie issues.

De accu is prima om mee te werken en de laptop laad in minder dan 2,5 uur op. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Heldere kleuren
  • Gemakkelijk te installeren

Minpunten

• batterijduur

cp 03-08-2022

Aanrader in zijn prijsklasse!

Geschreven voor: Acer Aspire 3

Ik heb deze laptop enkele weken mogen testen en wat mij direct opviel, was het prachtige uiterlijk: zilverkleurig, erg dun en met mooi afgeronde hoeken. De laptop is gemakkelijk in gebruik; zelfs een leek kan hem gemakkelijk installeren middels vragen die gesteld worden. Hij heeft een prachtig full HD beeldscherm, erg groot, met een smal randje er omheen. De kleuren zijn prachtig. De beelden lijken wel 3D. Hij heeft een fijn toetsenbord, wat je maar licht hoeft aan te raken. Hij heeft 3 usb-poorten, zowel links als rechts, wat handig is voor b.v. een muis aan te sluiten. Maar wat vooral zeer fijn is, is dat deze laptop razendsnel is. Als je hem aanzet is hij ook direct gebruiksklaar. Terwijl ik aan het Photoshoppen ben, heb ik heel veel programma’s openstaan, muziek aan, doch hij doet alles direct, ik merk nooit dat ik moet wachten. Ook een video maken via de video-editor gaf geen problemen.
Films afspelen via Netflix gaat ook perfect, zonder problemen, evenals het afspelen van een 4K-film of het bekijken van een voetbalsamenvatting op YouTube.
Als je de laptop niet gebruikt loopt hij snel leeg (in 2 dagen ca 25%). Met een volle laptop heb ik 4 uur kunnen werken. Ik had heel veel openstaan, muziek aan, ook een film gekeken via Netflix. Bij 42% gaat hij in de spaarstand, het beeld wordt dan iets donkerder, doch nog steeds goed genoeg om mee te kunnen werken. Bij 10% vraagt hij om aansluiting op het stroomnet. Vanaf 10% heeft hij 2 uur en een kwartier nodig om volledig op te laden. Ik ben zeer tevreden over deze laptop. Een aanrader, zeker voor deze prijs!

Pluspunten

• snelheid
  • beeldkwaliteit
  • lichtgewicht
  • groot beeldscherm

Minpunten

• batterij loopt snel leeg bij niet gebruiken