Cresta TH838 - Reviews

Inclusief batterij

5,6

• Slecht

Natasja 08-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Ik heb dit product vorig jaar gekocht en hij werkt bij ons altijd goed. Toen ik hem meenam naar de dokter, was er maar een verschil van 0,1 graden tussen de professionele en die van Cresta. Best precies dus. Voor de mensen waarbij hij niet goed werkt, hierbij een tip:
Voordat je op de knop drukt om te meten, laat de thermometer minstens 5 seconden in uw oor, zodat deze aan de temperatuur kan wennen. Dit werkt echt!

rene 08-02-2016 Product half jaar in bezit

Het ding werkt wel, alleen zoals met alles, moet je

even opletten hoe je er mee om moet gaan.

Ding aanzetten, effe wachten, het oortje in de display

mag niet meer knipperen, zorg er voor dat het rubbertje

schoon is en dat de persoon niet teveel oor smeer heeft,dan in het oor doen.
Wacht 5 sec en druk dan op meten
nu is hij heel nauwkeurig.

anders werkt die niet goed.

Nagamiji 22-10-2014 Product maand in bezit

1,8
Vanwege chemo's is mijn temperatuur cruciaal, deze thermometer geeft continu een wijde range van temperaturen. Ik dacht dat het aan mij lag, maar het blijkt een bekend euvel te zijn. Ik heb dus maar een Braun besteld, die gebruiken ze in het ziekenhuis ook.

pvandosselaar 16-05-2014 Product paar dagen in bezit

5,5
Hij is inderdaad niet betrouwbaar. Ik had het apparaat bij me tijden m'n ziekenhuis opname, en heb de waardes kunnen vergelijken met de echte professionele apparatuur van het ziekenhuis. In mijn geval gaf hij duidelijk een vaste afwijking van 1.2 graden te hoog.

dijkoo 09-03-2013 Product half jaar in bezit

Apparaat geeft zeer ongeloofwaardige waarden. Ik was duidelijk koortsig en de temperatuur meldde 35,9, 35,4, 35,8.
Nee, slechte koop. Dit apparaat kan naar het (chemisch) afval

Roosendaalse 15-02-2013 Product half jaar in bezit

3,5
De temperatuursaanduiding is niet te vertrouwen! Klopt niets van...na herhaaldelijke metingen steeds een compleet andere temperatuur in beeld. Ik ga mijn oude thermometer weer gebruiken. Onbegrijpelijk dat dit een beste koop is van de Consumentenbond...

De Hageneis 23-10-2012 Product half jaar in bezit

Ik heb dit ding gekocht omdat hij als beste getest was. Nou de consumentenbond geloof ik dus ook niet meer met hun mooie praatjes. Batterij gaf van begin af aan lo aan, kan gebeuren dus nieuwe batterij gekocht a 3 euro, blijft lo aangeven. temperatuur die hij weer geef klopt ook voor geen meter. Waardeloos ding, het is zonde van je geld. Niet kopen mensen.

pietg28 21-05-2012 Product kwartaal in bezit

5,8
Je gaat het pas gebruiken als je het nodig denkt te hebben.
super handig en beste koop (jan 2011)
een prima product denk je dan
Helaas wat een ziek apparaat!!!
geeft in het ene oor waarden tussen 35.8 en 39.6
in het andere oor waarden tussen 36.2 en 38.4
De juiste waarde, volgens oude thermometer, = 38.5
Wil je weten en meten of je al bevroren bent of gekookt? prima ding.
wil je koorts meten? doe het dan niet met de Cresta TH838

Sandervl 14-07-2011 Product paar dagen in bezit

5,2
Ik heb de thermometer vandaag gekocht. Mijn vriendin heeft een temperatuur van 35.5 graad terwijl ik op 36.8 kom. Binnen twee minuten stijgen of dalen onze temperaturen zonder problemen 1.5 graden. Super onnauwkeurig dus, echt een flutding, ga hem gelijk terugbrengen naar de winkel.

Ian P. Heitmans 16-12-2009 Product kwartaal in bezit

5,2
Ik heb dit apparaat enige tijd geleden gekocht. In de eerste instantie leek het apparaat goed betrouwbaar maar toen mijn zoontje onlangs toch wel heel warm aanvoelde en het apparaat maar 36.9 dan weer 34.6 dan weer 38.2 aan gaf werd ik toch lichtelijk geirriteerd. Ik heb toen voor de zekerheid een nieuw beschermhoesje er overheen gedaan. Maar hij bleef, het leek wel, willekeurige temperaturen aangeven. Toen toch maar de oude bipsthermometer erbij gepakt. Toen bleek mijn zoontje 39.8 te hebben (3 keer gemeten voor de zekerheid). Later hoorde in van een collega die dezelfde had, dat hij ook dezelfde problemen met de gemete waarden had.

RincoE 21-05-2015 Product paar dagen in bezit

Waardeloos ding, constant schommelende meetresultaten. Niet kopen, ik zou 'm teruggebracht hebben als ik de bon had bewaard.

hobby_henny 19-04-2013 Product paar weken in bezit

De eerste TH838 gaf steeds verschillende waarden aan, varierend van 36.8 tot 38.5. Maar in de meeste gevallen zo rond de 38.5. We hebben hem terug gebracht en kregen een nieuwe. Deze geeft vrijwel altijd dezelfde waarde aan dus is veel stabieler dan de eerste. Wat ook opviel is dat deze bij starten en stoppen van de meting steeds 1 of 2 piepjes geeft. De vorige gaf een hele riedel aan piepjes. Omdat deze tweede wel stabiel is geef ik toch een goed eindoordeel. Blijkbaar is er een serie slechtwerkende thermometers op de markt gebracht.

m peterse 27-05-2011 Product paar dagen in bezit

3,8
ik heb deze oorthermometer gekocht naar aanleiding van de testresultaten en de prijs van de consumentenbond januari 2011.
ik dacht moet wel goed zijn dus anders win je die prijs niet.
nou niks is meer waar, een waardeloos ding die de waarde aangeeft die 1,5 graad van de goede afzit.
lees 37,4 bipstemeratuur is 35,8 bij deze oorthermometer.
niet erg betouwbaar dus.
hij gaat gelijk weer terug naar de winkel.

Edz0r 17-05-2011 Product paar dagen in bezit

6,8
Ik heb totaal geen last van te veel afwijkende metingen. Het is een kwestie van het ding goed in je oor stoppen, bij mij gaat dat het handigste met het lcd display naar voren gericht. Of het helemaal accuraat is weet ik niet zeker, heb geen andere thermometers voorhanden, maar ik heb tot nu toe geen redenen om eraan te twijfelen. De elektronica om temperatuur te meten is niet zo geavanceerd, dus eigenlijk heb ik ook geen reden om daar aan te twijfelen.

Wel komt ie met een beperkt aantal hoesjes. Zou je die elke keer 'verversen' dan kun je na 10 keer gebruiken het ding wel weggooien. Vandaar een 3 voor duurzaamheid.

zwaar teleurgesteld 13-04-2011 Product paar weken in bezit

3,5
Waardeloos ding!! Geeft niet één keer dezelfde temperatuur aan. Heb de gebruiksaanwijzing diverse keren goed doorgelezen en het gebruik niet afgeraffeld. Gaf vrolijk 35.9 aan terwijl ik hoge koorts had...........
Jammer, had het geld beter aan een goed doel kunnen geven; deze thermometer kan zo de afvalbak in!

Anoniem 20-01-2011 Product jaar of meer in bezit

6,2
Het ding werkt wel, alleen zoals met alles, moet je
even opletten hoe je er mee om moet gaan.
Ding aanzetten, effe wachten, het oortje in de display
mag niet meer knipperen, zorg er voor dat het rubbertje
schoon is en dat de persoon niet teveel oor smeer heeft,
anders werkt die niet goed.
Dan druk je de knop in en houdt deze vast, er gaat dan 1 of
meerdere piepjes klinken, wacht dan tot de volgend piep.
laat dan de knop los en trek hem er vervolgens uit.
Maar heb vooral geduld en rafel niet alle stappen af.

evaschrik 05-01-2014

Dit is echt volkomen juist!! In het begin steeds andere waarden maar ik heb dit advies opgevolgd en hij is nu erg nauwkeurig. Ik haalde hem ook gelijk weer uit het oor na de eerste piepjes maar hij moet er even wat langer in blijven tot de volgende piep.
Een kwestie van geduld dus. Bedankt !!

ChrisVergelijk 23-12-2010 Product paar dagen in bezit

5,3
Waardeloos ding. Ik heb hem gisteren gekocht en metingen koemn niet boven de 35.9 uit. ook niet met hard in het oor duwen. Bovendien is dat laatste erg pijnlijk en zeer ongeschikt voor kinderen. Gevaarlijk apparaat ook nog dus. Hij geeft ook regelmatig errors aan. Enige pluspunt is het display.
Hij gaat vandaag nog terug. Ik koop liever een die 4 keer duurder en goed is.

Lyndsey 27-11-2010 Product paar dagen in bezit

Heb de TH 838 gehaald en mn kleintje zowel rectaal als met deze thermometer gemeten en geen verschil. Dus tot op heden volstaat deze prima. Even goed lezen voor je hem gebruikt en dan gaat t goed

leentjebuur 28-12-2009 Product paar weken in bezit

5,7
Het is mij ook opgevallen dat de waarden die worden aangegeven nogal variëren. Gelukkig had ik ook nog een gewone thermometer, want toen mijn partner koorts had gaf het apparaat dat niet aan. Ik ga een andere thermometer kopen.

J.pots 25-09-2009 Product paar dagen in bezit

Handig klein apparaat simpel te bedienen en temperatuur kan je goed aflezen. Heeft geen normle batterij dat is wen minpunt tevens kan je hem niet op een standaard of hoes Leggen. Maar voor 15 euro is het een gebruiksmakkelijk apparaat.