Wharfedale Diamond 220 boekenplankspeaker / hout

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Wharfedale Diamond 220 boekenplankspeaker / hout op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Jos 06-11-2015

Deze speakers naar aanleiding van de beoordeling in What Hifi "in de blind" gekocht. Ik zocht een boekenplank luidspreker, die dicht tegen de muur geplaatst moet worden. Veel van deze speakers hebben de poort aan de achterkant en moeten dus op enige afstand van de muur gepositioneerd worden. Omdat deze de poort aan de onderkant heeft, was de plaatsing wat makkelijker. Ik moet zeggen, voor deze prijs is er nauwelijks een betere te vinden. Alles klopt. Bas, midden, hoog. Perfect in balans. Enige kanttekening. Ik was de Dali Ikon 5 gewend. Deze is wat sprankelender in het hoog. Dat komt door de extra ribbon tweeter. Maar omdat ik geen plaats heb naast mijn t.v. voor vloerstaanders heb ik deze in moeten wisselen voor een paar boekenplank modellen. Het gevolg van het "nieuwe luisteren" met visuele ondersteuning. Vanaf de eerste dag geen spijt. Voor duurzaamheid een 10 gegeven, omdat speakers nauwelijks aan slijtage onderhevig zijn.

4000ds devil 13-07-2015

Voor het geld een zeer goed klinkende luidspreker. Goede bass, mid en hoog weergave. Ook heel gedetaillerd en stemmen komen erg mooi uit deze kleine opdondertjes. Bouwkwaliteit ziet er prima uit. Ze zijn niet erg opstel kritisch omdat de bass pijp naar beneden uitstraald waardoor de muur niet bepalend is hiervoor. In deze klasse eigenlijk al jaren onverslaanbaar.

Graftekkel 21-06-2015

Ik heb deze speakers gekocht voor m'n eerste eigen goede hifi set. Na behoorlijk wat onderzoek op Internet en reviews van verschillende concurrenten in dit segment (Boston Acoustics, Q Acoustics, Dali Zensor 1) heb ik voor deze speaker gekozen. Volgens What's hifi de beste speaker in deze klasse en ging daarin volgens hen ook de Dali voorbij. een ander voordeel t.o.v. de andere speakers is voor mij de down-fire bass uitgang waardoor je hem dichter tegen de muur kan zetten.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn referentiekader niet groot is (dit is mijn eerste set), ben ik zeer onder de indruk van deze speaker. Hij lijkt wel alles aan te kunnen: van Elliott Smith, tot The Prodigy alles klinkt prachtig. De bassen zijn indrukwekkend, maar ook de zang, piano of akoestisch gitaar komt zeer helder door.

Vandaag had ik tijdens Sleep Sound van het album van Jamie xx weer een eargasm van geluid dat binnenkwam. Prachtig nummer waarin zoveel verschillende geluiden, zo helder binnen komen.

Al met al zeer tevreden over deze speaker die er ook nog eens heel mooi uitziet.

havar65 16-02-2015

Zocht een paar goede speakers in de "budget" klasse. Na wat luisteren en testen vergelijken een lijstje over met de gangbare toppers in dit segment. (Wharfedale, Q Acoustics, Boston Audi, Dali..)

En dan gaat smaak meettellen. Werd uiteindelijk de Wharfedale Diamond 220. Net nieuw, nog moeilijk te verkrijgen maar toch gevonden. (inmiddels beter verkrijgbaar).

Meteen uit de doos, valt het mooie design op. Strakke zwarte kasten met een erg mooi hoogglans front. De aluminium ringen geven een stoer uiterlijk. Geen baspoort voor of achter, maar aan de onderkant (down-fire) waar de bas uit een uitsparing in de bodem komt. Voordeel hiervan is dat ze niet zo ver uit de muur moeten staan (nodig voor veel baspijpen)

Aangesloten op een Marantz CR510, komen de kleine speakertjes meteen tot leven. Wat meteen opvalt is het heldere maar toch warme geluid (das ook de Marantz).

Stemmen zijn heel helder en natuurlijk, en springen de kamer binnen (Tracy Chapman). Accoustisch Gitaar sprankeld en elka aanslagvan de snaren in goed en helder. (Ane Brun - Big in Japan). Erg ruimtelijk en open. Niet vanzelfsprekend in dit segment.

Maar goed speakers zijn voor zoonlief, dus ook het rauwe werk moet goed klinken. Dus ook effe testen met Rock en DubStep... Ook dit klinkt fantastisch. Ook op wat hoger volume blijven de speakers strak en erg krachtig. Geen vervorming en al die geluiden worden geen "brei". Verassend voor deze prijs !!

Maar de grootste verassing was toen ik de eens wat extreme bassen uitprobeerde (Chameleon-Trentemöller). Wauw, kwam dat uit zulke kleine speakers. Stevige bas ! Leek even te vervormen, maar bleek het pennenbakje te zijn wat er naast stond die door de bas van de tafel aan het trillen was.

Kortom, zeer te spreken over deze speakers. Kan altijd beter en meer, maar in dit prijs-segment zijn er niet veel speakers die ik heb gehoord die beter zijn. Is natuurlijk ook smaak en combi met versterker.

Deze speaker heeft Budget Speaker van het jaar award gekregen van What's Hifi. Ben het in dit geval helemaal met ze eens.