Metz 36 AF-5 - Reviews

verticaal
Draadloos flitsen

5,1

Geestjes 11-08-2015 Product kwartaal in bezit

Mooie flitser (gebruik hem op een Sony).

Belicht mijn foto's prima en laad snel weer op.
Hij is wat kwetsbaar (kunstof), maar als je er zuinig mee omgaat
dan kan hij bet wel tegen een (klein) stootje. Ik gebruik er wel een zwaardere flitser naast.

Op de Sony A58 heb ik wel een flitsschoen adaptor nodig, maar alle functie blijven intact. Een prima compacte flitser voor een mooie prijs kwaliteit verhouding.

j.boerboom 06-08-2015 Product paar weken in bezit

Metz Mecablitz 36 AF-5 digital net binnen maar tevreden over. Wel is het deurtje minder van kwaliteit waar de batterijen onder zitten.
Wel raadzaam is om oplaadbare batterijen te nemen en niet 4 maar minimaal 8 zodat je niet onverhoopt zonder komt te zitten. Per set batterijen kan je ongeveer 130 tot ongeveer 200 foto's maken.

Zeker met een canon camera die ik heb heb ik verder geen problemen kunnen ontdekken.

Kresler 04-02-2014 Product paar dagen in bezit

3,5
Past niet op mijn Sony a58 camera ook al staat er dat het een flitser voor de Sony is, Dus maar weer terug gestuurd naar winkel.

pumpie 18-07-2013 Product half jaar in bezit

3,8
Ik heb ook een metz 36 AF-5 C aangeschaft maar na een paar maand wou ik deze terug gebruiken maar hij laadt op maar krijg geen flits,alles laadt op ,groen lichtje brandt ,de rode sensor werkt ook maar toch geen flits,
Kan mij iemand een tip geven ,volgens mij zit dit in een kleinigheid ,maar ik ben ook geen volleerde fototrekker
Help !

allenamenzijningebruik 24-06-2012 Product half jaar in bezit

Ik gebruik de flitser hoofdzakelijk voor insecten macrofotografie maar ben er niet tevreden over. Als ik geluk heb zijn 3 op de 10 foto's goed belicht. Hij heeft vaak 2 opnames achterelkaar dat hij gewoon full power flitst, en de volgende weer onderbelicht. Ik fotografeer dan dezelfde scene in manual mode en de flits doet de hoofdbelichting dus daar ligt het niet aan. Daarnaast schrok ik van de bouwkwaliteit, de flits is van een zeer goedkoop aanvoelend plastic gemaakt en heeft een priegel deurtje voor de batterijen die regelmatig uitzichzelf losgaat. Kortom, goedkoop is duurkoop en de volgende keer koop ik wat beters.