Garmin Edge Touring - Reviews

GPS-positie, hoogte

5,9

Luc 03-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Zeer slechte GPS

Ik had vroeger een Dakota 20 die ik helaas verloren ben. Met deze touring heb ik veel slechte ervaringen. Heel slecht touchscreen, valt soms gewoon uit, duurt lang voor hij satellieten vindt, scherm was al vrij snel beschadigd, geeft bijna iedere keer "berekeningsfout" aan en met de OFM kaart stuurt hij je langs grote drukke wegen ipv kleine rustige wegen. Ik kan er echt weinig goeds van zeggen. Ik zou terug een andere willen kopen. Welke is de beste om te fietsen en te wandelen want dit is een zuivere fiets-gps, als je in een stad wandelt slaat hij volledig tilt.

Minpunten

• Krasvrijheid scherm
  • Sattelieten vinden
  • Touchscreen
  • Routeberekening

Swftman 09-04-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer slechte ervaring: S.A.B.E.N.A.

1,8
Kreeg dit apparaat cadeau van mijn vriendin, die er Eu.169 voor betaalde bij de Mediamarkt. We zijn een halve dag bezig geweest met de gebruiksaanwijzing bestuderen, opladen, aansluiten, uitproberen, updates downloaden van garminconnect, installeren.
Op het punt waar GarminConnect je de kaart van Europa laat downloaden (hoi hoi, nou gaat t gebeuren!) krijg je de melding dat je apparaat onvoldoende geheugen heeft. Een SD kaart van 32 Gb wordt aangeraden. Dat had Mediamarkt er niet bij verteld. Dus: geen geheugen, geen wegenkaart, geen navigatie. Er zat wel een rudimentair soort kaart in, maar daar heb je niks aan. Het menu in het apparaat deed ook niet wat er in de gebruikshandleiding stond, namelijk route plannen door een adres ingeven - zit gewoon niet in het menu. Misschien wel wanneer je de wegenkaart installeert, maar dat werkte dus niet. Ook de touchscreen bediening vond ik heel slecht gaan. Als je een smartfone van Apple of Sony of Samsung gewend bent (dat is vandaag de norm), dan is deze touchscreen ronduit slecht.
Enige lichtpuntje in deze trieste geschiedenis was dat Mediamarkt ons het geld terugbetaalde. Voor mijn vriendin ook triest: die had zich erop verheugd mij bij te maken. Echt beschamend.
Na dit drama ben ik op Kieskeurig gaan kijken en vond daar meer slechte ervaringen, o.a. van Rockville.
Dus: Such A Bad Experience, Never Again!

Princeke 02-04-2016 Product maand in bezit

Goedkoop en handig

Had nog nooit een fietscomputer gehad en zocht een goedkope om mee te starten.

Als je de GPS net gekocht hebt moet je deze zeker lang genoeg laten opladen. De 5 uur dat de batterij zou meegaan zijn niet correct, het toestel is veel sneller leeg.

Als je het toestel de eerste keren gebruikt duurt het redelijk lang alvorens de kaarten en dergelijke geladen zijn maar deze wachttijd verkort aanzienlijk als je het toestel meerdere keren hebt gebruikt.

Handig toestel om rondritten te plannen waarbij je zelf het aantal km kiest die je wil rijden. Hiermee heb ik zelfs in mijn eigen buurt al nieuwe fietsvriendelijke wegen gevonden!!

Als je een rit van punt a naar punt b wil maken dan kan je wel de kortste weg, de minst steile, .... kiezen maar jammer genoeg kiest hij dan niet altijd de meest fietsvriendelijke banen.

Wanneer ik een rondrit laat plannen, dan merk ik wel dat hij tijdens het rijden bij elk kruispunt een tien tot twintig meter achter zit. Je ziet dus een beetje later dan nodig waar je moet afslaan. Op bekende wegen is dat niet erg, op wegen en plaatsen waar je de weg niet (goed) kent kan dit wel even voor verwarring zorgen.

Wil je zelf een rondrit plannen via de pc dan heb je wel veel geduld nodig alvorens je het programma en de manier van tranfereren naar de GPS onder de knie hebt.

Al bij al wel een toestel waar ik tevreden over ben al moet ik wel nog vermelden dat mijn eerste toestel na drie maanden reeds stuk was. Gelukkig was dit onder garantie en kreeg ik al na twee dagen een nieuw toestel.

luci_1960 23-11-2014 Product kwartaal in bezit

Leuk apparaatje erg leuk fietsen zeker als je veel routes wilt rijden. De verrassingsroute is ook erg leuk.Wij zijn erg tevreden. Daar wij hem nog niet zo heel lang hebben een paar maanden kunnen we niets zeggen over de duurzaamheid.Via de pc/laptop kan je ook hele leuke routes uitstippelen en dan opslaan op je navigatie en dan fietsen maar !!!

Anoniem 13-07-2014 Product paar dagen in bezit

5,6
Kreeg van m'n lief een Garmin Edge Touring cadeau (zomer 2014) vlak voor een stedentrip (fiets mee) naar Parijs. Wat was dat een ontgoocheling. Traaaaaaaag... bij berekenen, herberekenen (zogenaamd van het pad) enz. Als je wilde weten waar je was, kwam je daar pas na 15 minuten achter. In- of uitzoomen duurde zo lang dat je er maar vanaf zag. Daardoor had je geen enkel overzicht van waar je je bevond. We navigeerden niet, we dwaalden. Na twee dagen proberen zei ze: "Geef hem alsjeblieft aan mij, dan berg ik hem op." Dat was goed gezien van haar want ik wilde hem kapot smijten. Verder gereden met een kaart. Wat een opluchting. Bij thuiskomst teruggestuurd naar Wehkamp, dat kon gelukkig nog.
Nu rijden we rond met een Tomton Go 500 op een zelfgemaakte houder. Tomtom is natuurlijk niet een echt fietsnavigatie apparaat. Je zet hem op fietsen en hij doet dat eigenlijk besr goed. En snel. Groot scherm makkelijk te lezen. In- en uitzoomen in real-time, wat een opluchting. De accu gaat ruim twee uur mee. Je spaart accu door hem regelmatig 'uit' te zetten tussen instructies. Zo werkt ie uren langer. Hij is binnen enkele seconden wakker en weet al waar hij is. Als extra heb ik een externe usb accu bij me, die ik voor mijn telefoon heb, bij maar ik heb hem nog niet hoeven gebruiken.

Rockville 17-06-2014 Product half jaar in bezit

herziening van eerdere review. Inmiddels zo een 1.000 kilometer mee gefietst en goede ondersteuning van Garmin ontvangen...

Rockville 09-03-2014 Product paar weken in bezit

5,6
niet makkelijk in gebruik. Je moet echt behoorlijk verstand van computers hebben. Voorgestelde rondrit werkt ook (nog) niet. Een omleiding van een meter of 50 kan hij niet aan. Hij zal de rest van de route aan blijven geven dat je terug moet terwijl je wel gewoon over de route op de kaart fietst. Ik had van te voren ook niet gecheckt maar werd met racefiets over de coolsingel gestuurd. Optie voor racefietsers dus geen toegevoegde waarde. Ik hoop dat ik de komende weken wat enthousiaster wordt want momenteel ben ik dat zeker niet. Hoop dat er zeer snel goede software updates komen