Siemens EQ.9 s300 zwart - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Koffie soort(en)
caffe crema, caffe latte, cappuccino, chocolademelk, espresso, heet water, hete melk, koffie, latte macchiato, ristretto, thee, koffie verkeerd
  • Best Reviewed dec 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 252 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.9 s300 zwart op Kieskeurig.nl.

8,9

Jasper 22-01-2021

Makkelijk qua onderhoud en goede koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Na jaren een Quickmill 3004 halfautomaat te hebben gebruikt ben ik over gestapt naar deze volautomaat vanwege gebruiksgemak en volume. Ik moet eerlijk zeggen dat de koffie echt lekker is (ik drink vooral espresso en americano). Met een Quickmill is de koffie fantastisch en kun je letterlijk voor een 10 gaan (ligt aan je eigen skills) maar dit apparaat gaat zeker voor een dikke 8 wat mij betreft zonder veel moeite. Ook de melkfunctie werkt fijn wat resulteert in de vele type koffies die je met 1 klik kan zetten (schoonmaken is weinig werk).

Wil je goede koffie, een apparaat wat er mooi uit ziet zonder veel onderhoud dan beveel ik dit apparaat zeker aan.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Weinig onderhoud
  • Zeer goede prijs kwaliteit

MamaEvelien 03-12-2018

Koffie wordt een feestje met de mooie EQ9 koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Luxe "koffieparadepaardje" in de keuken met vele keuzes en mogelijkheden voor heerlijke koffie, te bedienen middels een mooi display, waar je ook profielen in kunt aanmaken.
Zo heb je met een paar klikken op het display jou favoriete koffie klaar.

Het onderhoud vergt wel wat meer, en wat ik daar vooral in mis is de structuur, hoevaak/wanneer dien je wat te reinigen. Een kalender of app waarop je bijhoud wanneer je wat moet schoonmaken lijkt me hiervoor een goede verbetering.
Het apparaat is verder erg stil, de geluiden die nodig zijn voor het malen en zetten van de koffie zijn prettig.

De melkopschuimer zou ook wat verbetering mogen krijgen, deze klikt niet altijd goed in het apparaat waardoor je soms hete stoom krijgt ipv melkschuim. Het zou prettig zijn als je ook direct op een pak melk aan kunt sluiten.

Verder een dikke 9: een stijlvolle, degelijke machine voor dagelijks koffieplezier die al snel onmisbaar werd voor ons.

Pluspunten

• Luxe koffie, diverse keuzes
  • Chique uitstraling, fraai apparaat
  • Vrij stil

Minpunten

• Onderhoud, wat je zelf moet bijhouden
  • Vaak spoelen
  • Temperatuur koffie met melkschuim

Valley 15-11-2018

Heerlijke koffie / veel mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

De eerste kopjes een paar weken geleden gezet en tevens de melkschuimfunctie geprobeerd voor dochterlief. Lekker aan het stoeien geweest met de maling en al een heerlijke bakjes gedronken. Tot op heden een zeer mooi en functioneel apparaat! Echt "plug-and-play". Handleiding duidelijk en instellingen zijn gemakkelijk in het menu te vinden. ook de watertemperatuur kun je makkelijk aanpassen. Even snel een gebruiker aangemaakt in de machine om zo mijn favorieten vast te leggen en om zo de verschillen goed te kunnen bepalen.

Ideaal zijn de meldingen als er een bakje vol zit met water of koffie! Normaal vergeet je dit en is je aanrecht een bende! Nu een keurig rood scherm met de melding! Op naar de volgende cappuccino! Het testen met een ander merk bonen bevalt prima! De smaak is zeer goed en Lavazza Oro is een aanrader. ook nu blijkt dat de machine prima werkt. We hebben geen gebruik gemaakt van de smart optie. Leek ons overbodig. Je moet er toch heenlopen om een kopje te plaatsen en er komt eerst water uit wanneer je het apparaat aanzet. Ja, het gebruiksgemak is groot. Maar is dat niet bij veel vergelijkbare machines zo? Heerlijke koffie verdient appeltaart!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Vormgeving
  • Mogelijkheden
  • Reinigbaarheid
  • Scherm en informatie

• Waterfilter

Jack 30-11-2020

De heerlijkste koffie met het grootste gemak!

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Na veel vergelijkingen en testen is de EQ9 s300 onze machine geworden. Er ging een wereld voor ons open! Met het grootste gemak maken we nu heerlijke koffie. Of het nu een 'echte Italiaanse' Espresso Macchiato is of Ristretto, Café Crème, Cappuccino, Latte Macchiato of Koffie verkeerd... In een handomdraai serveren we nu de beste koffie die je kunt bedenken. Echt genieten doen wij ook door de extra functie met aromaDouble Shot: extra sterke koffie, voor een intense smaak! De machine heeft verrassend veel extra functies, maar bediening blijft eenvoudig. Ook de vormgeving van de machine mag er zijn; niet alleen is het uiterlijk een stijlvol, ook is het degelijk uitgevoerd in RVS. Het duidelijke kleuren touchdisplay werkt als vanzelf. De mogelijkheid van twee kopjes koffie tegelijk zetten, zorgt ervoor dat we snel aan de koffie kunnen. Geen herrie: het is een stille espressomachine, je hoort hem nauwelijks, knap! Verder werkt het reinigingsprogramma eenvoudig; vrijwel geen werk aan. Hoe goed een product ook is er zijn ook zaken die beter kunnen. Hierbij denk ik aan de kleine lekbak die al na 4 a 5 koffiemomenten vol is. Ook zou de koffietemperatuur naar mijn smaak iets hoger mogen (dat lossen we nu op door de kopjes voor te verwarmen). Maar voor mij is het een topmachine die veel meer doet dan ik als kritische koffieliefhebber had kunnen hopen. Wij zijn erg tevreden met de EQ9 300 en heel blij met deze keuze!

Pluspunten

• gemak: kleuren touchdisplay en reinigingsprogramma
  • veel smaken en mogelijkheden
  • extra sterke koffie mogelijk met aromaDouble Shot
  • twee kopjes koffie tegelijk mogelijk
  • super stille expressomachine

Minpunten

• de lekbak is na 4 a 5 koffiemoment vol
  • de koffietemperatuur zou iets hoger moeten zijn

Remon 17-07-2020

Sieraad in de keuken

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

fantastisch apparaat, heerlijke koffie. Super bediening. Restaurantwaardige kwaliteit...............

Pluspunten

• Mooi
  • Lekker

Rudolf 21-01-2020

Een sierraad in je keuken en ook nog heerlijke koffie...

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Deze mooie, innovatieve machine hebben we nu een weekje in gebruik.

Hoewel het apparaat in de winkel veel kleiner leek, vergt het toch wel enige plaats op onze bescheiden aanrecht. Maar daar krijg je dan ook wel heel veel lekkers voor terug. De machine is stil, heel erg stil. De heerlijke koffie-specialiteiten die we nu ook 's morgensvroeg (4.45 uur) vóór ons werk kunnen maken, halen onze buren niet meer uit hun slaap door de ratelende maalschijven van onze vorige machine. Dit apparaat heeft een zeer goede geluidsisolatie. Niet alleen bij de molen maar ook in de behuizing.

Wij raden aan om eerst verschillende soorten en merken koffiebonen uit te proberen. Smaken verschillen en de ene koffieboon is de andere niet. Heb je de juiste bonen voor jou gevonden? Dan merk je dat meteen aan de heerlijke, intense smaak van je espresso of, met een eenvoudige draai aan de knop, voor een van de vele andere koffie- of melkspecialiteiten die deze machine voor jou kan bereiden.

Zelfs heet water voor een kopje thee staat, met één druk op de knop, in een mum van tijd tot je beschikking.

De koffie is goed warm, hoewel het melkschuim voor een cappuccino of latte-machiato wel iets warmer had mogen zijn. Gebruik daarom lang houdbare volle melk zodat deze buiten de koelkast, in het melkreservoir, bewaard kan worden. Dat scheelt zeker een aantal graden dat het melkschuim of warme melk warmer wordt. Het melkschuim is daarentegen (met volle melk) lekker romig en stevig. Het bereiden van twee melkspecialiteiten tegelijk, duurt best wel lang, maar...TIP: Met een scheutje hazelnoot-, karamel- of vanillesiroop is dit het wachten meer dan waard. Of probeer een koffiesiroop naar jouw eigen smaak te vinden. Deze zijn in elke supermarkt te koop.

Maak van dat eenvoudige 'bakkie pleuh' gewoon een extra verwenmomentje voor jezelf, want daar is dit 'sieraad' in je keuken uiteindelijk toch voor bedoelt?

Pas de sterkte van de koffie, de precieze hoeveelheid van de koffie en het melkschuim aan voor het bestemde kopje of glas. Maak elke specialiteit precies op de door jouw gewenste smaak en hoeveelheid en deze machine doet voor jou de rest. Vergeet zeker ook niet de verschillende gebruikersprofielen voor 6 verschillende gezinsleden in te stellen. Zo heeft elk gezinslid, met slecht één druk op de knop, zijn of haar favoriete smaakbeleving zonder de instellingen steeds weer apart, voor elk persoon, opnieuw in te stellen.

Gebruik ook eens chocolademelk i.p.v. gewone melk voor de zoetekauwen onder ons. Ook dát is mogelijk. Dat geeft de cappuccino of latte-machiato nét dat extra lekkere, zoete smaakje. De verhoudingen kun je zelf aanpassen per koffiespecialiteit. Heerlijk en zeker als deze bereid zijn met deze zeer uitgebreide machine. Zelfs sojamelk maakt van elk kopje koffie met deze machine een waar feestje met romige sojamelkschuim.

Met een melkreservoir van 1 liter en een waterreservoir van 2,3 liter, hoef je niet steeds water of melk bij te vullen. Echter, door het automatisch spoelen wat deze machine vaker doet, is de lekbak wel snel vol om weer geleegd te worden.

Experimenteer met de koffie- en melkverhoudingen en laat ook úw gaten steeds weer versteld staan van de heerlijke, intense, volle smaak waarmee deze machine je keer op keer weer verrast.

Onze vorige machine van een ander merk was de helft voordeliger in aanschaf maar de mogelijkheden, het gebruiksgemak en de smaak van de vele koffievarianten van deze Siemens EQ9 S300, is de investering meer dan waard en zullen jouw verwachtingen, en die van je gasten, zeker doen overtreffen.

Pluspunten

• Stille machine
  • Veel variatiemogelijkheden
  • Eenvoudige bediening met slechts één draaiknop
  • 2 melkspecialiteiten tegelijk bereiden
  • Duidelijk en helder kleurendisplay

Minpunten

• Melkschuim of warme (chocolade)melk iets te lauw
  • 2 melkspecialiteiten tegelijk bereiden duurt lang
  • Vergt veel plaats op het aanrecht
  • Zwart plastic pianolak voorfront oogt goedkoop

Rudolf 18-01-2020

Een sierraad in je keuken en ook nog heerlijke koffie...

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Deze mooie, innovatieve machine hebben we nu een weekje in gebruik.

Pluspunten

• Stille machine
  • Veel variatiemogelijkheden
  • Eenvoudige bediening met slechts één draaiknop
  • 2 melkspecialiteiten tegelijk bereiden
  • Duidelijk en helder kleurendisplay

Minpunten

• Melkschuim of warme (chocolade)melk iets te lauw
  • 2 melkspecialiteiten tegelijk bereiden duurt lang
  • Vergt veel plaats op het aanrecht
  • Zwart plastic pianolak voorfront oogt goedkoop

Peter 28-11-2019

SIEMENS, EQ9 S300, TI923309RW :-)))

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Afgelopen vrijdag de Siemens volautomatische espressomachine EQ9 S300 gekocht.
Na jaren met een Nespresso machine te hebben "geleefd" gaat er een wereld van koffie genot voor ons open.
Wat een heerlijke koffie, de geur, de smaak en het gebruiksgemak dat er nog eens bijkomt is onovertroffen. Meer dan genoeg keuze mogelijkheden in koffiesoorten. ik kan het een ieder aanraden om voor deze Siemens machine te gaan want hij is zijn prijs in geld waard. Samengevat koop je waar voor je geld en....het "smoelt" ook nog een super in je keuken, want het is een plaatje.

Pluspunten

• HEERLIJKE koffie
  • genoeg keuze mogelijkheden qua koffiesmaken
  • regelbaar in temperatuur en koffie intensiteiten
  • persoonlijke voorkeursinstelling (voor 6 personen)
  • gebruiksvriendelijk en mooi apparaat

Francien 18-05-2019

Volautomatisch, easy to use

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Prima, veel opties, Melk en koffie, goede espresso. Temperatuue koffie kan iets heter, nu nog te lauw. Makkelijk schoonhouden.

Pluspunten

• Alles automatisch
  • Makkelijk menu

Minpunten

• Koffietemperatuur
  • Kleine bonenreservoir

Ellen 22-11-2018

Barista@home

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Wat een beauty op mijn aanrecht. Heel veel keuze in de verschillende koffievariaties qua sterkte en hoeveelheid.
Je hoeft niet na te denken, volg de instructies op het apparaat voor het legen van de bakken, het vullen van de bonen en het water.
Gemak dient de mens!

Pluspunten

• Stijlvol
  • Makkelijke bediening
  • Heerlijke koffie
  • Veel variatie

Minpunten

• Veel spoelingen
  • Melkreservoir werkt niet altijd
  • Koffie spettert

Martijn 18-02-2021

goede koffie maar matig tot slechte melk specialiteiten.

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Goede koffie maar ik als cappucino en Latte fan is toch zeer teleurgesteld , veels te koude dranken de melk moet eerst in de magnetron voorverrwarmt worden anders wird het 10 keer niks, spettert erg en soms werkt het helemaal niet,vind ruim 1000 euro veels te veel voor deze machine ook weinig spannends op de machine zelf.
Ik zit te kijken voor wat anders ik hoef nooit meer Siemens veel te duur voor wat je krijg, kan zo.n apparaat niet eens de melk warm krijgen?
En apparaat loopt veels te veel te zeuren, zorg gewoon dat je melk specialiteit warm is Siemens.

Minpunten

• koude melkspecialiteiten waardeloos.
  • apparaat blijft zeuren
  • niet waard voor ruim 1000 euro in mijn ogen
  • Saai display niks spannends.
  • vorige machine Melita veel beter.

J.A.Siemerink 27-01-2021

RW EQ9 S300 Espresso

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

We zijn zeer tevreden over deze EQ9 S300. Voldoet aan alle verwachtingen en geeft ons alle heerlijke soorten koffie. Vooral de afneembare melkcontainer is zeer confortabel.

Pluspunten

• Melk container
  • Display
  • Keuzemenu
  • 2 kopjes tegelijk

Martijn 23-01-2021

Meest gebruiksvriendelijke volautomaat ooit

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Sinds een paar maanden nu in bezit van deze super mooie volautomaat.
Na jaren met een piston machine te hebben gewerkt is deze volautomaat een schot in de roos. Super eenvoudige bediening met erg veel koffie variëteiten en snel te reinigen. Een juweel voor in de keuken.

corrie massop 23-01-2021

mijn juiste keuze

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

dit apparaat is boven verwachting aangenaam stil in het malen van de bonen en water doorloop. de koffie is te regelen in sterkte en temperatuur is te verhogen. koffie komt aangenaam heet in het kopje. een groot water reservoir van ruim 2 liter. apparaat is mooi van vorm en kleur zwart/geborsteld staal geeft geen vinger afdrukken. is makkelijk te demonteren om schoon te maken. inzet van de melkkan (700 ml) is wat fragiel en de melk komt niet echt heet uit het apparaat. cappuccino is meteen drinkbaar. fijn is het instellen van de hoeveelheden koffie/melk naar wens in het kopje/glas..

Pluspunten

• stil apparaat
  • mooi van vorm
  • vaste afval koffiepillen
  • waterreservoir
  • lekbak makkelijk legen

Minpunten

• lauwe melk
  • fragiele melkkan

ilona1992 21-01-2021

Koffiemachine SIemens eq9 plus 300

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Deze Koffiemachine staat prachtig in de keuken, makkelijk en simpel heerlijke koffie. Ik raad hem ten zeerste aan!

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • weinig geluid tijdens het bereiden van de koffie

koffiedrinker 21-01-2021

Prima, lekker koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Prima en makkelijk te bedienen. Programma op display werkt goed. Koffie smaakt goed en veel keuze wat hoeveelheid melk te schuimen, instelbaarheid koffie sterkte, personalisatie

Pluspunten

• gemak te bedienen
  • schuimer voldoet prima
  • afneembaar melkresrevoir
  • keuze hoeveel melk, koffie sterkte

Emeel 21-01-2021

Fijne volautomaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

De oude Saceo volautomaat begaf het na 8 jaar intensief gebruik en op zoek gegaan naar een nieuw apparaat welke mij meer kon bieden dan de vorige. Ik ben uitgekomen bij de Siemens EQ 9, het blijft lastig om een goede balans te vinden tussen echt warme koffie inclusief de melkschuim maar de overige functies voldoen boven verwachting. Handig zijn de in te stellen persoonlijke profielen per koffiegenieter in huis. Het apparaat is zeer stil ten opzichte van de vorige machine, oogt verder mooi. De lekbak raakt gauw vol na een automatisch spoelbeurt maar dat deed de vorige machine ook. Goede koffies en voldoende melkvarianten. Ik ben zeer tevreden met de zet snelheid, het geluid en de degelijk voelende onderdelen zoals lekbak, water en melkreservoir. De koffiemaler is met stapjes in te stellen maar ik moet zeggen ik gebruik de fabriekstand nog want de koffie smaakt prima. Ik gebruik de bonen van Jones Brothers en die komen goed tot hun recht.

• Eenvoudige bediening
  • Profielen per koffiedrinker
  • stevig voelende losse delen

Minpunten

• Lauwe bak bij veel melkgebruik
  • Lekbak gauw vol
  • ik drink nu teveel koffie op een dag

Carola 21-01-2021

Beste koffie drink je thuis!

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Nu we door corona veel thuis zijn, is het voor ons erg belangrijk om lekkere koffie te drinken. Eind december 2020 dit apparaat gekocht en de koffie is heerlijk! Nergens drinken we lekkerdere koffie dan thuis. Nadeel is wel dat de melk niet erg heet is (de koffie wel) en dat het lekbakje erg vaak geleegd moet worden.

Siemens eq9 S300 20-01-2021

Hoge verwachtingen

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Mooi apparaat en handig in gebruik. Wel groot maar dat komt omdat hij online besteld is ivm sluiting winkels door corona.
Jammer genoeg zijn de lekbakken snel vol en bij cappuccino is het niet warm genoeg. Veel melksoorten gebruikt maar de ultieme schuimlaag nog niet gevonden. Het is veel zoeken en proberen om het perfecte bakje koffie voor elkaar te krijgen maar als dat eenmaal gevonden is heb ik geen klagen. Voor deze prijs had ik wel iets meer verwacht maar toch ben ik blij dat we hem hebben aangeschaft.

anoniem 20-01-2021

fijne machine, heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Heb van bonen moeten wisselen, de bonen die ik voorheen had smaakte zurig in de machine. Het is dus even zoeken naar je favoriete bakje koffie, maar als je die eenmaal hebt gevonden heb je een lekker bakje koffie. De cappuccino en latte zijn heel romig. Ook heel handig dat je je persoonlijke voorkeur onder je naam kan instellen. 2 minpunten, de melk zou heter mogen (jammer dat de temperatuur niet instelbaar is) en de lekbak is heel snel vol. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, pas enkele weken in bezit.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • mooi design
  • stil apparaat
  • handig melkreservoir

Minpunten

• melk zou warmer mogen
  • lekbak snel vol