Siemens EQ.9 s300 zwart - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 123 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.9 s300 zwart op Kieskeurig.nl.

Valley 15-11-2018

Heerlijke koffie / veel mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

De eerste kopjes een paar weken geleden gezet en tevens de melkschuimfunctie geprobeerd voor dochterlief. Lekker aan het stoeien geweest met de maling en al een heerlijke bakjes gedronken. Tot op heden een zeer mooi en functioneel apparaat! Echt "plug-and-play". Handleiding duidelijk en instellingen zijn gemakkelijk in het menu te vinden. ook de watertemperatuur kun je makkelijk aanpassen. Even snel een gebruiker aangemaakt in de machine om zo mijn favorieten vast te leggen en om zo de verschillen goed te kunnen bepalen.

Ideaal zijn de meldingen als er een bakje vol zit met water of koffie! Normaal vergeet je dit en is je aanrecht een bende! Nu een keurig rood scherm met de melding! Op naar de volgende cappuccino! Het testen met een ander merk bonen bevalt prima! De smaak is zeer goed en Lavazza Oro is een aanrader. ook nu blijkt dat de machine prima werkt. We hebben geen gebruik gemaakt van de smart optie. Leek ons overbodig. Je moet er toch heenlopen om een kopje te plaatsen en er komt eerst water uit wanneer je het apparaat aanzet. Ja, het gebruiksgemak is groot. Maar is dat niet bij veel vergelijkbare machines zo? Heerlijke koffie verdient appeltaart!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Vormgeving
  • Mogelijkheden
  • Reinigbaarheid
  • Scherm en informatie

• Waterfilter

Remon 17-07-2020

Sieraad in de keuken

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

fantastisch apparaat, heerlijke koffie. Super bediening. Restaurantwaardige kwaliteit...............

Pluspunten

• Mooi
  • Lekker

Minpunten

• lekbak snel vol

Rudolf 21-01-2020

Een sierraad in je keuken en ook nog heerlijke koffie...

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Deze mooie, innovatieve machine hebben we nu een weekje in gebruik.

Hoewel het apparaat in de winkel veel kleiner leek, vergt het toch wel enige plaats op onze bescheiden aanrecht. Maar daar krijg je dan ook wel heel veel lekkers voor terug. De machine is stil, heel erg stil. De heerlijke koffie-specialiteiten die we nu ook 's morgensvroeg (4.45 uur) vóór ons werk kunnen maken, halen onze buren niet meer uit hun slaap door de ratelende maalschijven van onze vorige machine. Dit apparaat heeft een zeer goede geluidsisolatie. Niet alleen bij de molen maar ook in de behuizing.

Wij raden aan om eerst verschillende soorten en merken koffiebonen uit te proberen. Smaken verschillen en de ene koffieboon is de andere niet. Heb je de juiste bonen voor jou gevonden? Dan merk je dat meteen aan de heerlijke, intense smaak van je espresso of, met een eenvoudige draai aan de knop, voor een van de vele andere koffie- of melkspecialiteiten die deze machine voor jou kan bereiden.

Zelfs heet water voor een kopje thee staat, met één druk op de knop, in een mum van tijd tot je beschikking.

De koffie is goed warm, hoewel het melkschuim voor een cappuccino of latte-machiato wel iets warmer had mogen zijn. Gebruik daarom lang houdbare volle melk zodat deze buiten de koelkast, in het melkreservoir, bewaard kan worden. Dat scheelt zeker een aantal graden dat het melkschuim of warme melk warmer wordt. Het melkschuim is daarentegen (met volle melk) lekker romig en stevig. Het bereiden van twee melkspecialiteiten tegelijk, duurt best wel lang, maar...TIP: Met een scheutje hazelnoot-, karamel- of vanillesiroop is dit het wachten meer dan waard. Of probeer een koffiesiroop naar jouw eigen smaak te vinden. Deze zijn in elke supermarkt te koop.

Maak van dat eenvoudige 'bakkie pleuh' gewoon een extra verwenmomentje voor jezelf, want daar is dit 'sieraad' in je keuken uiteindelijk toch voor bedoelt?

Pas de sterkte van de koffie, de precieze hoeveelheid van de koffie en het melkschuim aan voor het bestemde kopje of glas. Maak elke specialiteit precies op de door jouw gewenste smaak en hoeveelheid en deze machine doet voor jou de rest. Vergeet zeker ook niet de verschillende gebruikersprofielen voor 6 verschillende gezinsleden in te stellen. Zo heeft elk gezinslid, met slecht één druk op de knop, zijn of haar favoriete smaakbeleving zonder de instellingen steeds weer apart, voor elk persoon, opnieuw in te stellen.

Gebruik ook eens chocolademelk i.p.v. gewone melk voor de zoetekauwen onder ons. Ook dát is mogelijk. Dat geeft de cappuccino of latte-machiato nét dat extra lekkere, zoete smaakje. De verhoudingen kun je zelf aanpassen per koffiespecialiteit. Heerlijk en zeker als deze bereid zijn met deze zeer uitgebreide machine. Zelfs sojamelk maakt van elk kopje koffie met deze machine een waar feestje met romige sojamelkschuim.

Met een melkreservoir van 1 liter en een waterreservoir van 2,3 liter, hoef je niet steeds water of melk bij te vullen. Echter, door het automatisch spoelen wat deze machine vaker doet, is de lekbak wel snel vol om weer geleegd te worden.

Experimenteer met de koffie- en melkverhoudingen en laat ook úw gaten steeds weer versteld staan van de heerlijke, intense, volle smaak waarmee deze machine je keer op keer weer verrast.

Onze vorige machine van een ander merk was de helft voordeliger in aanschaf maar de mogelijkheden, het gebruiksgemak en de smaak van de vele koffievarianten van deze Siemens EQ9 S300, is de investering meer dan waard en zullen jouw verwachtingen, en die van je gasten, zeker doen overtreffen.

Pluspunten

• Stille machine
  • Veel variatiemogelijkheden
  • Eenvoudige bediening met slechts één draaiknop
  • 2 melkspecialiteiten tegelijk bereiden
  • Duidelijk en helder kleurendisplay

Minpunten

• Melkschuim of warme (chocolade)melk iets te lauw
  • 2 melkspecialiteiten tegelijk bereiden duurt lang
  • Vergt veel plaats op het aanrecht
  • Zwart plastic pianolak voorfront oogt goedkoop

Rudolf 18-01-2020

Een sierraad in je keuken en ook nog heerlijke koffie...

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Deze mooie, innovatieve machine hebben we nu een weekje in gebruik.

Pluspunten

• Stille machine
  • Veel variatiemogelijkheden
  • Eenvoudige bediening met slechts één draaiknop
  • 2 melkspecialiteiten tegelijk bereiden
  • Duidelijk en helder kleurendisplay

Minpunten

• Melkschuim of warme (chocolade)melk iets te lauw
  • 2 melkspecialiteiten tegelijk bereiden duurt lang
  • Vergt veel plaats op het aanrecht
  • Zwart plastic pianolak voorfront oogt goedkoop

Peter 28-11-2019

SIEMENS, EQ9 S300, TI923309RW :-)))

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Afgelopen vrijdag de Siemens volautomatische espressomachine EQ9 S300 gekocht.
Na jaren met een Nespresso machine te hebben "geleefd" gaat er een wereld van koffie genot voor ons open.
Wat een heerlijke koffie, de geur, de smaak en het gebruiksgemak dat er nog eens bijkomt is onovertroffen. Meer dan genoeg keuze mogelijkheden in koffiesoorten. ik kan het een ieder aanraden om voor deze Siemens machine te gaan want hij is zijn prijs in geld waard. Samengevat koop je waar voor je geld en....het "smoelt" ook nog een super in je keuken, want het is een plaatje.

Pluspunten

• HEERLIJKE koffie
  • genoeg keuze mogelijkheden qua koffiesmaken
  • regelbaar in temperatuur en koffie intensiteiten
  • persoonlijke voorkeursinstelling (voor 6 personen)
  • gebruiksvriendelijk en mooi apparaat

Minpunten

• had hem veel eerder moeten kopen

Francien 18-05-2019

Volautomatisch, easy to use

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Prima, veel opties, Melk en koffie, goede espresso. Temperatuue koffie kan iets heter, nu nog te lauw. Makkelijk schoonhouden.

Pluspunten

• Alles automatisch
  • Makkelijk menu

Minpunten

• Koffietemperatuur
  • Kleine bonenreservoir

MamaEvelien 03-12-2018

Koffie wordt een feestje met de mooie EQ9 koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Luxe "koffieparadepaardje" in de keuken met vele keuzes en mogelijkheden voor heerlijke koffie, te bedienen middels een mooi display, waar je ook profielen in kunt aanmaken.
Zo heb je met een paar klikken op het display jou favoriete koffie klaar.

Het onderhoud vergt wel wat meer, en wat ik daar vooral in mis is de structuur, hoevaak/wanneer dien je wat te reinigen. Een kalender of app waarop je bijhoud wanneer je wat moet schoonmaken lijkt me hiervoor een goede verbetering.
Het apparaat is verder erg stil, de geluiden die nodig zijn voor het malen en zetten van de koffie zijn prettig.

De melkopschuimer zou ook wat verbetering mogen krijgen, deze klikt niet altijd goed in het apparaat waardoor je soms hete stoom krijgt ipv melkschuim. Het zou prettig zijn als je ook direct op een pak melk aan kunt sluiten.

Verder een dikke 9: een stijlvolle, degelijke machine voor dagelijks koffieplezier die al snel onmisbaar werd voor ons.

Pluspunten

• Luxe koffie, diverse keuzes
  • Chique uitstraling, fraai apparaat
  • Vrij stil

Minpunten

• Onderhoud, wat je zelf moet bijhouden
  • Vaak spoelen
  • Temperatuur koffie met melkschuim

Ellen 22-11-2018

Barista@home

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Wat een beauty op mijn aanrecht. Heel veel keuze in de verschillende koffievariaties qua sterkte en hoeveelheid.
Je hoeft niet na te denken, volg de instructies op het apparaat voor het legen van de bakken, het vullen van de bonen en het water.
Gemak dient de mens!

Pluspunten

• Stijlvol
  • Makkelijke bediening
  • Heerlijke koffie
  • Veel variatie

Minpunten

• Veel spoelingen
  • Melkreservoir werkt niet altijd
  • Koffie spettert

MartnM 03-08-2020

Heerlijke koffie!

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Heb de EQ9 nu een aantal weken en kan echt zeggen dat het een Super apparaat is, wij zijn er heel blij mee!
Hij is echt heel geruisloos, wat een verademing met ons oude apparaat. Er zijn zoveel mogelijkheden, alles is op je eigen smaak aan te passen. Wat ook heel handig is het apparaat houd je laatste instelling vast. het enige minpuntje is dat de lekschalen snel geleegd moeten worden, maar dat nemen wij graag op de koop toe! Het is een Super apparaat een sieraad voor in de keuken! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Angela 27-07-2020

Mooi design, gebruiksvriendelijk, slim apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Het design, techniek, opties en aparte onderdelen zijn goed bedacht en in elkaar gezet. Je kan het makkelijk schoonmaken en super fijn dat je de melkreservoir makkelijk kan afkoppelen en in de koelkast kan zetten. Kost geen moeite. Apparaat geeft ruim op tijd aan als het water, de koffiebonen en de melk bijna op is. Het is onze eerste koffie espressomachine en we zijn heel tevreden. We genieten elke dag van de koffie en de verschillende varianten waaruit je kan kiezen! Je kan alles naar wens instellen en zelfs programmeren. Echt super!

Pluspunten

• Drank naar wens selecteren en samenstellen
  • Sterkte van de koffie is heel divers
  • Schoonmaak en onderhoud
  • Displayweergave
  • Makkelijk in gebruik

Prima koffiemachine 25-07-2020

Goede koffiemachine, veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Het apparaat werkt zoals verwacht, met de juiste bonen en de juiste melk. Geluid is niet storend. Prijs-kwaliteit: het blijft veel geld, maar het is de moeite waard.

Jo 25-07-2020

Mooie machine, lekkere koffiespecialiteiten

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

voorheen de EQ8 met volle tevredenheid versleten (niets heeft het eeuwig leven) blijf dus trouw aan Siemens

Cor 25-07-2020

Prachtige machine

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Het apparaat heeft een mooi design, is erg praktisch met een groot bedieningsgemak. Er zijn veel instelmogelijkheden en natuurlijk heerlijke koffie!

Nedi 24-07-2020

Zeer tevreden

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Het apparaat is gemakkelijk in gebruik, geeft verschillende koffie opties, en de koffie smaakt goed. Wij zijn dan ook zeer tevreden over het apparaat. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 22-07-2020

fantastisch apparaat

Anoniem 22-07-2020

fantastisch apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Tot heden zeer veel plezier gehad met de siemens serie 9 plus 300, is stil en eenmaal aan werkt hij snel en de koffie smaakt voortreffelijk [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Jurgen 22-07-2020

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

De machine is snel gebruiksklaar en ziet er strak uit. Er zijn vele mogelijkheden en het apparaat is volautomatisch. Zelfs 2 cappuccino's kunnen tegelijk gemaakt worden.

Pluspunten

• Uitneembare melkkan
  • volautomatisch
  • zelfreinigend
  • 2 kopjes tegelijk
  • lekker hete koffie

Minpunten

• bonenreservoir kon wat groter
  • waterreservoir kon wat groter

T3GPS 21-07-2020

Alles wat het beloofde te zijn

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Wij zijn fervente koffiedrinkers en waren een poos verdwaald in Senseo vanwege het gebruiksgemak.
Nu eindelijk weer een goede eenvoudige te gebruiken espressomachine, met vers gemalen bonen, die heerlijke koffie varianten geeft: van een ontbijt cappuccino, een "gewone" kop koffie in de dag, tot een heerlijk doppio na de maaltijd.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Smaak

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Rob. 18-07-2020

Espresso volautomaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Apparaat met veel mogelijkheden qua koffie soorten. Goede handleiding en informatie via display. Gemakkelijk in bediening. Zeer gebruiksvriendelijk. Onderhoud eenvoudig. En lekkere koffie! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Dimitri 17-07-2020

Heerlijke snelle koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Ons oude apparaat (ander merk) ging na 5 jaar kapot en zodoende deze Siemens aangeschaft.
In eerste instantie dacht ik hoe duurder hoe beter en kwam op het model uit dat ook met een app te bedienen was. Gelukkig op tijd bedacht dat deze functie eigenlijk totaal overbodig was en een hierop een model (1000-,) goedkoper besteld met verder dezelfde functies.
Totaal geen spijt van! Het malen van de koffie is nagenoeg geruisloos en de koffie smaakt heerlijk. Ook de optie om je eigen koffies op te slaan is erg fijn. Bovendien is deze machine qua onderhoud een stuk gemakkelijker dan mijn oude machine die steeds helemaal uit elkaar gehaald moest worden.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Heerlijke koffie
  • Persoonlijke koffies opslaan

Minpunten

• koffiedruisbakje druppelt bij uitnemen.
  • Bonen reservoir had groter gemogen