Siemens TI923309RW - Reviews

Kleur(en)
zwart
Fabrikant kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 30 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TI923309RW op Kieskeurig.nl.

MamaEvelien 03-12-2018

Koffie wordt een feestje met de mooie EQ9 koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

Luxe "koffieparadepaardje" in de keuken met vele keuzes en mogelijkheden voor heerlijke koffie, te bedienen middels een mooi display, waar je ook profielen in kunt aanmaken.
Zo heb je met een paar klikken op het display jou favoriete koffie klaar.

Het onderhoud vergt wel wat meer, en wat ik daar vooral in mis is de structuur, hoevaak/wanneer dien je wat te reinigen. Een kalender of app waarop je bijhoud wanneer je wat moet schoonmaken lijkt me hiervoor een goede verbetering.
Het apparaat is verder erg stil, de geluiden die nodig zijn voor het malen en zetten van de koffie zijn prettig.

De melkopschuimer zou ook wat verbetering mogen krijgen, deze klikt niet altijd goed in het apparaat waardoor je soms hete stoom krijgt ipv melkschuim. Het zou prettig zijn als je ook direct op een pak melk aan kunt sluiten.

Verder een dikke 9: een stijlvolle, degelijke machine voor dagelijks koffieplezier die al snel onmisbaar werd voor ons.

Pluspunten

• Luxe koffie, diverse keuzes
  • Chique uitstraling, fraai apparaat
  • Vrij stil

Minpunten

• Onderhoud, wat je zelf moet bijhouden
  • Vaak spoelen
  • Temperatuur koffie met melkschuim

Ellen 22-11-2018

Barista@home

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

Wat een beauty op mijn aanrecht. Heel veel keuze in de verschillende koffievariaties qua sterkte en hoeveelheid.
Je hoeft niet na te denken, volg de instructies op het apparaat voor het legen van de bakken, het vullen van de bonen en het water.
Gemak dient de mens!

Pluspunten

• Stijlvol
  • Makkelijke bediening
  • Heerlijke koffie
  • Veel variatie

Minpunten

• Veel spoelingen
  • Melkreservoir werkt niet altijd
  • Koffie spettert

Valley 15-11-2018

Heerlijke koffie / veel mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

De eerste kopjes een paar weken geleden gezet en tevens de melkschuimfunctie geprobeerd voor dochterlief. Lekker aan het stoeien geweest met de maling en al een heerlijke bakjes gedronken. Tot op heden een zeer mooi en functioneel apparaat! Echt "plug-and-play". Handleiding duidelijk en instellingen zijn gemakkelijk in het menu te vinden. ook de watertemperatuur kun je makkelijk aanpassen. Even snel een gebruiker aangemaakt in de machine om zo mijn favorieten vast te leggen en om zo de verschillen goed te kunnen bepalen.

Ideaal zijn de meldingen als er een bakje vol zit met water of koffie! Normaal vergeet je dit en is je aanrecht een bende! Nu een keurig rood scherm met de melding! Op naar de volgende cappuccino! Het testen met een ander merk bonen bevalt prima! De smaak is zeer goed en Lavazza Oro is een aanrader. ook nu blijkt dat de machine prima werkt. We hebben geen gebruik gemaakt van de smart optie. Leek ons overbodig. Je moet er toch heenlopen om een kopje te plaatsen en er komt eerst water uit wanneer je het apparaat aanzet. Ja, het gebruiksgemak is groot. Maar is dat niet bij veel vergelijkbare machines zo? Heerlijke koffie verdient appeltaart!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Vormgeving
  • Mogelijkheden
  • Reinigbaarheid
  • Scherm en informatie

• Waterfilter

M. Doganbas 09-12-2018

Prachtige machine met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

Ik heb deze machine in november 2018 gekocht. De design en kwaliteit is optimaal. Alles is bijna handmatig in te stellen.

Je kunt zelfs een doubleshot maken met echt veel bonen voor een extra intense koffie sensatie. Door de dubbele uitloop kan je ook 2 machiato's maken. de volumes van de glazen kun je handmatig instellen, de percentage melk kan je aangeven in verhouding tot de koffie, Je kunt persoonlijke profielen aanmaken.

Waar ik vooral bang voor was dat de machine veel onderhoud nodig had. Daarom twijfelde ik tussen de Jura en de Siemens. Ik maak de zetgroep een keer per week schoon. en als ik de machine dan open zie ik dat er bijna geen koffie resten zijn aan de binnenzijde. Waar mijn oude machine zo nat was waardoor er zelfs schimmelvorming plaats vond als je hem 2 dagen niet had gebruikt valt het bij deze machine absoluut mee. Bij de jura moet je bijvoorbeeld elke dag melkreiniging uitvoeren (slangen blijven op kamertemperatuur met melkresten). Deze machine geeft een stoom stootje af in beide richtingen waardoor de buizen worden gereinigd en de slang in de melkreservoir gewoon samen met de reservoir in de koelkast kan. Waardoor de melkresten die in de slag achterblijven er in zit gewoon gekoeld blijven.

Enige minpuntjes zijn dat de melk iets koud is (eventueel voorverwarmen van de kopjes helpt wel) en dat sommige modellen zoals de eq6 s700 (waarschijnlijk omdat de s cijfers staan voor uitgebreide versies) Die eigenlijk van een lagere klasse zijn extra opties hebben bijvoorbeeld voor een cortado! Jammer dat deze die functie niet heeft! echter handmatig lukt het wel om een cortado te maken door de volgorder van een cappicino aan te passen door eerst koffie en dan melk te nemen, en de intensiteit en verhouding van melk aanpassen.

Pluspunten

• Zeer sterke dubbelshot
  • 2 machiato tegelijk zetten
  • Onderhoud valt wel mee
  • Slimme reiniging melk systeem
  • geintergreerde melksysteem kan zo de koelkast in!

Minpunten

• melk is iets lauw
  • Extra opties zoals cortado ontbreken

bkaptein 03-12-2018

Lekker -maar ook minpuntjes

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

Voor een machine in deze prijsklasse mag je toch wel iets meer verwachten. Op de smaak valt niet af te dingen, maar de melkopschuimer werkt niet mee. Ik word via de forse handleiding geïnstrueerd om allerlei slangetjes te ontkoppelen en het ding weer in elkaar te zetten, maar zonder resultaat. Ook vind ik het storend dat er -voorafgaand aan een lekker bakkie koffie- eerst een plons spoelwater in het gereedstaande kopje terecht komt.
Het duurt een minuutje voordat de machine gereed is voor gebruik. Ik heb nog nooit eerder zo'n apparaat gebruikt dus ik weet niet op dit normaal is, maar ik vind dat best wel lang duren.

• Erg lekker koffie

Minpunten

• (bij mij) geen melkopschuimer

Josje 01-12-2018

Mooie espressomachine met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

De espressomachine ziet er mooi uit en is een aanwinst in de keuken. Je kunt variëren met koffie, met de sterkte en met hoeveelheid melk die je toevoegt. Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk. Het onetouch systeem werkt prima. De smaak van de koffie is prima als je tenminste lekkere bonen gebruikt. Het is tevens prettig dat je twee kopjes tegelijk kunt zetten, ook als je de melkfunctie gebruikt.
Nadeel vind ik de melkcontainer. De melk toevoegen werkt niet altijd goed (komt water ipv melk). Daarnaast is het eerste kopje cappuccino wat koud en is de melk pas bij het tweede kopje op temperatuur.

Nadiak 29-11-2018

Lekkere koffie in een handomdraai

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

Nu al een paar dagen in gebruik. Ik heb nog geen favoriet ingesteld omdat ik nog verschillende soorten koffie wil proberen. Melkreservoir werkt bij mij prima, vullen erin klikken en de cappuccino en latte macchiato komen er super uit. Ik gebruik wel volle melk, omdat mijn ervaring is dat je dan betere schuim krijgt. Ik zal het in de loop van de week ook wel gaan proberen met magere en halfvolle melk. De koffie is niet super heet als die is gezet, maar daar hou ik sowieso niet van. Het is warm genoeg en na een minuut of 2 voor mij drinkbaar. Verder vindt ik het heel fijn dat ik kan regelen hoeveel melk er wordt gebruikt, hoe sterk de koffie is en hoeveel het totaal mag zijn ivm de maat van mijn kopje of glas. Eindeloze keuzes voor de eindeloze smaken, volle koffie met de smaak van echte koffie.

Pluspunten

• Lekkere volle smaak
  • Eindeloze keuzes

Z Aydin 27-11-2018

Heerlijke echte koffie

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

Dit apparaat is een echte blikvanger in de keuken met zijn mooie design. Ik heb hem nu een maand thuis en we verwennen onszelf er iedere dag weer mee. De koffie smaakt heerlijk en er zijn veel mogelijkheden qua koffiecreaties. De melkspecialiteiten zijn mijn favoriet. De cappuccino is ook in te stellen naar wens. Het enige is de latte machiato die niet heel heet is als het bereid is. Mijn gasten zijn er ook fan van geworden. Het is ook makkelijk in onderhoud. Wat ik erg prettig vind is dat het apparaat na iedere beurt vanzelf spoelt. Dan weet je zeker dat er geen melkresten overblijven.

Realex76 27-11-2018

Schitterend design!

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

Deze volautomaat van Siemens is een plaatje in onze keuken. Nou betaal je daar ook behoorlijk wat geld voor. De koffievarianten smaken bijzonder goed. Het is wel even uitzoeken wat de lekkerste sterkte voor jezelf is. Maar als dat gelukt is, is het echt genieten. De melk varainten zijn alleen niet heel warm. Jammer dat je de temperatuur van de melk niet in kan stellen. Het schuim van de melk is lekker fijn maar niet heel stevig. Ik gebruik nu standaard halfvolle melk. Misschien dat met volle melk het schuim steviger wordt.

Handig is dat het apparaat zichzelf helemaal reinigd. Bij mijn oude volautomaat moest je het melksysteem apart reinigen. Het melkreservoir vind ik niet heel erg handig. Je kunt optioneel een los slangetje bestellen, zodat je deze direct in het melkpak kan hangen. Dit ga ik ook zeker doen.

• Vele koffie variaties
  • Stille machine
  • Goed reinigingssysteem

Minpunten

• Temperatuur melk varianten
  • Hoge aanschafprijs

liet 26-11-2018

fijn, veelzijdig koffieapparaat

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

Het is een fijn apparaat om mee te werken.
eenvoudig te gebruiken. Fijn het geïntegreerde melk-doseer-systeem, die ook zo de koelkast in kan.
Het voldoet aan mijn verwachtingen. om op een eenvoudige wijze verschillende koffieproducten te kunnen maken.
De prijs blijft wel een flinke.
Ik zou zoveel geld zelf niet aan een koffieapparaat uitgeven. dan zou ik met een minder apparaat genoegen nemen.

Maar op zich is de verhouding prijs/kwalitweit wel goed.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • veel verschillende koffieproducten

Minpunten

• prijs blijft hoog
  • koffie met melkproduct blijft aan de koude kant

BCdG 26-11-2018

koffie smaakt goed maar is lauw

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

Mooi apparaat, veel keuze in sterkte, hoeveelheid en met of zonder melk. Alles werkt zoals het moet alleen is de koffie niet heel warm. Varianten met melk zijn eigenlijk te koud naar mijn mening. Verder is het onhandig dat het apparaat aan twee kanten vrij moet staan i.v.m water en melk reservoir. Omdat het apparaat zelf spoelt , wat heel fijn werkt, moet de lekbak/ spoelbak en afvalbak wel erg vaak geleegd worden. Ben niet geheel overtuigd, aangezien ik het apparaat erg duur vindt. Minpunten de koffie is lauw, de melk is niet warm, en het schuim is slap, lekbak te klein. pluspunten veel variatie mogelijkheden, mooi design.

Pluspunten

• veel variatie mogelijkheden
  • mooi design

Minpunten

• koffie is lauw
  • schuim is slap
  • melk is niet warm
  • lekbak te klein
  • duur

Erwink 25-11-2018

Prima volautomaat

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

Ik heb de Siemens EQ9 nu een aantal weken in mijn bezit en gebruik hem ook dagelijks voor het maken van koffie, Cappuccino en Latte macchiato.

De koffie is lekker (mits goede bonen) en het koffieschuim is ook goed als je de juiste melk gebruikt.

Het is een mooi design en wat super handig is het simpel aanpassen van de koffie hoeveelheid aan de grootte van je kopje. Dit wordt helder weergegeven in ml. De instellingen worden ook onthouden.

Wat je regelmatig moet doen bij een volautomaat is het legen van de lekschaal en het bijvullen van het waterreservoir. Gelukkig is het reservoir groot genoeg zodat het voldoende is omdat 1 keer per dag te doen.

Wat ik echt tegen vind vallen is de melding als de bonen op zijn. Dit doet hij namelijk niet van te voren. Je krijgt pas een melding als de bonen echt op zijn. Dat had veel beter gekund. Je moet nu zelf in de gaten houden of de bonen op raken.

Met mijn oude EQ7 had ik dit probleem niet. Daar werd dit tijdig aangegeven. Bij een hogere model reeks verwacht je dan ook meer.

Tweede puntje van aandacht is de melktemperatuur. Deze is niet aan te passen. We gebruiken de EQ9 ook voor het bereiden van warme chocolademelk. Je moet deze snel op drinken anders is deze al snel te koud.

Als je de EQ 9 niet gebruikt voor warme melk en zelf het bonen reservoir in de gaten houd is het zeker een aanrader vanwege de goede koffie, mooie design en het gebruiksgemak. Alles is namelijk heel makkelijk aan te passen.

Was ik bijna het melk reservoir vergeten. Je kan deze eenvoudig los koppelen en in de koelkast plaatsen en als je hem gebruikt weer vast koppelen. Erg handig.

Plus punten

- Melding bonen reservoir bijvullen

ramon merzenich 23-11-2018

super apparaat

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

zeer tevreden over het product.
paar kleine aanloop problemen maar tot nu toe tevreden.
goede warmwater afgifte voor bv thee.
melk shuim functie ideaal.

Pluspunten

• warmwater afgifte
  • warmhoudgedeelte kopjes
  • spoelfuncties cleaning

Minpunten

• melk resevoir moet verwijderd worden
  • bij spoelen resevoir verwijderen

wendygo 23-11-2018

stil, veel keuzemogelijkheiden

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

Ik heb deze machine nu 4 weken in gebruik en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Naast verschillende koffiesoorten is het ook mogelijk om alleen warme melk te maken of melkschuim. Klein nadeel vind ik dat de lekbak snel vol zit en soms problemen heb met het maken van een cappucino. Apparaat geeft op dat moment veel stoom, maar er komt geen warme melk uit.

Gretinus 23-11-2018

Mooi design , apparaat met uitstraling

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

Het apparaat heeft een mooi uitstraling en staat goed in de keuken. Hij is gebruiksvriendelijk. Met één druk op de knop een kopje lekkere koffie. En niet alleen gewone koffie maar ook verschillende mogelijkheden. Je kunt je persoonlijke voorkeur vastleggen zodat het gebruiksgemak nog groter wordt.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • vele mogelijkheden

Minpunten

• temperatuur
  • lekbak vaak verschonen
  • weinig melkschuim bij cappuccino

Hanneke 22-11-2018

Mooi apparaat maar valt mij gezien de forse prijs toch tegen

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

Ik heb het apparaat nu een paar week in gebruik, en heel eerlijk, het valt mij behoorlijk tegen.

Ten eerste, wat een mooie machine, maar wat een joekel is het ook zeg! Past amper op mijn aanrecht, en heb geen kleine keuken.
Wat ik jammer vind, is dat de watertank aan de achterkant gegrepen moet worden om hem eruit te kunnen nemen, hierdoor is er aan beide kanten van het apparaat best veel vrije ruimte nodig, omdat aan de andere kant ruimte moet zijn om het melkreservoir erin en eruit te kunnen klikken.
Bij mijn oude apparaat kon ik de watertank naar voren uitschuiven, dat vind ik zelf veel handiger. Het installeren was met de handleiding erbij prima te doen. Al was het inzetten van het waterfilter wel een hele worsteling. Ik gebruik normaal gesproken een losse Brita kan, en zou dat nadat deze filter gebruikt is ook weer gaan doen, vind dit veel te veel gedoe.
Toen begonnen met koffie zetten, en dat viel mij toch behoorlijk tegen. Ik had echt veel meer verwacht van zo'n prijzig apparaat, van een gerenommeerd merk. Als eerste vind ik de koffie, ook bij de temperatuursinstelling op maximaal, behoorlijk lauw. En de koffie varianten met melk, zijn zowaar nóg minder warm.
Ook heb ik de helft van de keren dat ik cappuccino of latte macchiato wilde maken, dat de melk niet goed uit het reservoir werd opgezogen, en er dus alleen maar heel veel stoom uit kwam.
Ik klik het melkreservoir goed vast, maar het lijkt wel, of hij niet op de goede hoogte zit, als ik hem eraan doe, zakt hij iets naar beneden, en dat vind ik raar.
Ook vind ik het schuim wat deze machine maakt, niet veel, en ook helemaal niet zo stevig. Had er echt meer van verwacht.
Ook vind ik de functie van even doorblazen voor je melk in je kopje komt, goed bedacht, maar niet echt fijn. Als je ziet, hoeveel water er dan in je koffie bij komt… echt veel! eerst al wat gedruppel, en daarna ook nog de stoom-shot, dit is echt best veel bij elkaar, en wil ik eigenlijk niet allemaal in mn koffie erbij.
Al met al, ben ik nog niet overtuigd van dit apparaat. Ik keek zo uit naar een volautomaat, niet meer zelf de melk hoeven opschuimen, maar het valt mij tegen, de koffie is te lauw, de melk is niet warm, en het schuim is te slap. Helaas!

Pluspunten

• mooi apparaat
  • stil
  • verschillende 'koffie-profielen' te maken
  • heel makkelijk in gebruik

Minpunten

• groot apparaat
  • erg duur
  • lauwe koffie en melk

Rick 22-11-2018

Heerlijke koffie!

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

Ik ben heel erg blij met deze koffiemachine. Je kunt heel gemakkelijk verschillende soorten koffie zetten. De cappuccino en latte zelfs met verse melk door het losse melk-reservoir. Op deze manier blijft er ook geen onnodige melkresten achter. Tevens heb je de mogelijkheid om een eigen profiel in te stellen en hiermee jouw bakje koffie op jezelf af te stemmen. Ook erg fijn is dat de machine zichzelf elke keer reinigt als hij uit en aan gaat. Als ik een klein minpuntje zou moeten bedenken is het dat de koffie wat mij betreft nog wel een tikkeltje warmer had gemogen. Verder echt een waanzinnig mooi en goed apparaat!

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Variatie aan koffie
  • Los melkreservoir

Minpunten

• Warmte van de koffie

The Cyberdude 21-11-2018

Met stijl koffie bereiden

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

Ik vindt het een mooi apparaat maar hij is wel erg groot. Hij neemt beduidend meer plek in dan onze vorige espressoapparaat. Wat ook lastig is dat je ook ruimte nodig hebt aan beide zijkanten van het apparaat. Strak tegen een kast aanzetten kan niet omdat het melkreservoir en watertank aan de zijkanten zit.

Wat ik jammer en niet mooi vindt maar dat is persoonlijk is dat het apparaat schuin afloopt naar achteren. Het lijkt aan de zijkant net of het apparaat scheef staat. Nu even genoeg over het design en over naar waar het om gaat. Koffie maken. Dat kan het apparaat goed. Ik heb al verschillende soorten koffie geprobeerd en allerlei instellingen veranderd. De ristretto, espresso en koffie smaken prima en hebben een mooie crema laag. De temperatuur is prima. Ook is de koffietemperatuur, sterkte en hoeveelheid vloeistof eenvoudig aan te passen. Je kunt ook persoonlijke profielen maken zodat je de instellingen per persoon kunt opslaan.

Over de koffie soorten met melk zijn de meningen nogal verdeeld. Hier probeer ik de komende tijd met instellingen nog wat aan te sleutelen. Wat jammer is dat de koffiespecialiteiten met melk niet echt heel warm zijn. Daar kan de temperatuur van de koffie niet veel in veranderen omdat de melk uit de koelkast natuurlijk koud is. Snel drinken dus.
Problemen met de melkvoorziening zoals sommige reviewers melden heb ik (nog) niet. Ik gebruik houdbare volle melk en ik vindt het schuim lekker stevig.

Een minpunt van het apparaat is dat het koffiedik en spoelwater reservoir wel aan de kleine kant is. Als je tijdens een verjaardag veel visite hebt moet je het reservoir regelmatig legen. Niet erg maar dit had wat groter mogen zijn. Het apparaat is erg prijzig en heeft toch wel een paar aandachtspunten waar Siemens serieus naar moet kijken.

Pluspunten

• Overwegend mooi design
  • Vrij stil
  • Koffie goed van smaak en temperatuur
  • Mooi display met eenvoudige bediening
  • Mogelijkheid tot het maken van profielen

Minpunten

• Erg groot qua afmetingen
  • Kan niet strak tegen een kast aan ivm reservoirs
  • Spoelwater en koffiedikbak zijn aan de kleine kant
  • Koffiespecialiteiten met melk aan de koude kant

Martine 21-11-2018

Koffie op maat voor het hele gezin

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

Deze koffiemachine is een fraaie blikvanger in de keuken. Wat hem uniek maakt, is de mogelijkheid om voor ieder gezinslid 'koffie op maat' te maken: mijn man houdt van sterke espresso, ik houd het graag bij een latte. Dat kun je per persoon instellen, inclusief de hoeveelheid koffie (grote bak, klein kopje) zodat je altijd je favoriete hoeveelheid koffie krijgt. Hij is eenvoudig in gebruik, relatief stil en snel opgewarmd. Ook heel fraai: de verlichting die aangaat bij het tappen van de koffie. Minpunten zijn de frequentie waarmee de lekbak geleegd moet worden - om de zes koppen koffie ongeveer - en het relatief beperkte waterreservoir.

Pluspunten

• goede koffie
  • hoeveel en smaak per persoon in te stellen
  • gebruiksgemak
  • relatief stil
  • fraai apparaat om te zien

Minpunten

• frequentie legen lekbak
  • grootte waterreservoir

Eef 21-11-2018

Lekkere koffie uit een machine met minimale schoonmaak.

Geschreven voor: Siemens TI923309RW

Ik heb nu de Siemens een paar weken in huis en voor mij geldt dat het gewoon een prachtig ding is. Er komt lekkere koffie uit (ik drink zwart) en de sterkte en hoeveelheid is gemakkelijk aan te passen. Vooral 's ochtends heb je snel een sterk bakje. Wel merk ik dat bij verjaardagen en meer visite het lang duurt voordat je iedereen bedient hebt. Het is meer een luxe apparaat voor jezelf. Het melkreservoir kan makkelijk in de koelkast en wordt nagenoeg probleemloos aangesloten. Voor mij persoonlijk is het belangrijk dat ik niet meer bezig ben met schoonmaken van het apparaat dan van genieten. Alle reinigingsfuncties zijn optimaal. Een aanrader.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • geen schoonmaakgedoe
  • groot water- en melkreservoir
  • weinig herrie bij het malen

Minpunten

• minder geschikt voor verjaardagen
  • groot apparaat