Siemens EQ.9 s300 zwart - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 46 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.9 s300 zwart op Kieskeurig.nl.

Francien 18-05-2019

Volautomatisch, easy to use

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Prima, veel opties, Melk en koffie, goede espresso. Temperatuue koffie kan iets heter, nu nog te lauw. Makkelijk schoonhouden.

Pluspunten

• Alles automatisch
  • Makkelijk menu

Minpunten

• Koffietemperatuur
  • Kleine bonenreservoir

MamaEvelien 03-12-2018

Koffie wordt een feestje met de mooie EQ9 koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Luxe "koffieparadepaardje" in de keuken met vele keuzes en mogelijkheden voor heerlijke koffie, te bedienen middels een mooi display, waar je ook profielen in kunt aanmaken.
Zo heb je met een paar klikken op het display jou favoriete koffie klaar.

Het onderhoud vergt wel wat meer, en wat ik daar vooral in mis is de structuur, hoevaak/wanneer dien je wat te reinigen. Een kalender of app waarop je bijhoud wanneer je wat moet schoonmaken lijkt me hiervoor een goede verbetering.
Het apparaat is verder erg stil, de geluiden die nodig zijn voor het malen en zetten van de koffie zijn prettig.

De melkopschuimer zou ook wat verbetering mogen krijgen, deze klikt niet altijd goed in het apparaat waardoor je soms hete stoom krijgt ipv melkschuim. Het zou prettig zijn als je ook direct op een pak melk aan kunt sluiten.

Verder een dikke 9: een stijlvolle, degelijke machine voor dagelijks koffieplezier die al snel onmisbaar werd voor ons.

Pluspunten

• Luxe koffie, diverse keuzes
  • Chique uitstraling, fraai apparaat
  • Vrij stil

Minpunten

• Onderhoud, wat je zelf moet bijhouden
  • Vaak spoelen
  • Temperatuur koffie met melkschuim

Ellen 22-11-2018

Barista@home

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Wat een beauty op mijn aanrecht. Heel veel keuze in de verschillende koffievariaties qua sterkte en hoeveelheid.
Je hoeft niet na te denken, volg de instructies op het apparaat voor het legen van de bakken, het vullen van de bonen en het water.
Gemak dient de mens!

Pluspunten

• Stijlvol
  • Makkelijke bediening
  • Heerlijke koffie
  • Veel variatie

Minpunten

• Veel spoelingen
  • Melkreservoir werkt niet altijd
  • Koffie spettert

Valley 15-11-2018

Heerlijke koffie / veel mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

De eerste kopjes een paar weken geleden gezet en tevens de melkschuimfunctie geprobeerd voor dochterlief. Lekker aan het stoeien geweest met de maling en al een heerlijke bakjes gedronken. Tot op heden een zeer mooi en functioneel apparaat! Echt "plug-and-play". Handleiding duidelijk en instellingen zijn gemakkelijk in het menu te vinden. ook de watertemperatuur kun je makkelijk aanpassen. Even snel een gebruiker aangemaakt in de machine om zo mijn favorieten vast te leggen en om zo de verschillen goed te kunnen bepalen.

Ideaal zijn de meldingen als er een bakje vol zit met water of koffie! Normaal vergeet je dit en is je aanrecht een bende! Nu een keurig rood scherm met de melding! Op naar de volgende cappuccino! Het testen met een ander merk bonen bevalt prima! De smaak is zeer goed en Lavazza Oro is een aanrader. ook nu blijkt dat de machine prima werkt. We hebben geen gebruik gemaakt van de smart optie. Leek ons overbodig. Je moet er toch heenlopen om een kopje te plaatsen en er komt eerst water uit wanneer je het apparaat aanzet. Ja, het gebruiksgemak is groot. Maar is dat niet bij veel vergelijkbare machines zo? Heerlijke koffie verdient appeltaart!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Vormgeving
  • Mogelijkheden
  • Reinigbaarheid
  • Scherm en informatie

• Waterfilter

Erik 25-06-2019

superstil en briljant lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Dit is een zeer goede opvolger van mijn overleden EQ5. Prijzig, maar dan heb je ook wel wat. Maalschijven hoor je amper en het apparaat is in zijn geheel erg stil wanneer het in bedrijf is. Het maakt van de goedkoopste bonen nog steeds superlekkere koffie (en gebruikt ook minder koffie dan de oudere apparaten). Uitgebreid keuzemenu. Elke keuze kan ook naar wens worden aangepast (hoeveelheid, sterkte).
Gebruikersprofielen zijn erg handig bij gebruik door meerdere mensen en op verschillende tijden van de dag.
Apparaat en onderdelen zijn slim ontworpen en goed geïntegreerd. Het apparaat krijgt hierdoor de goede 'looks'.

Het lampje wat aangaat als je een kopje zet was niet echt nodig, maar is wel grappig.

Pluspunten

• erg stil
  • veel opties
  • gebruikersprofielen erg handig
  • mooi ontwerp, onderdelen goed geïntegreerd

Minpunten

• lekbak zou iets groter mogen

Juanita Zwaneveld 23-06-2019

De Siemens EQ.9 s300 straalt een en al professionaliteit uit

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

oude kapot,meer mogelijkheden,werkt naar verwachting,500,- euro duurder maar zeker de moeite waard!!

Pluspunten

• Melksysteem beter als de vorige
  • Zetsysteem makkelijker schoonmaken
  • Binnenkant wand makkelijk schoon te maken
  • Uitloopsysteem makkelijk uit elkaar te halen
  • Mooi en duidelijk display met foto’s

Minpunten

• Te klein bonenreservoir

Robbert 20-06-2019

Zeer mooi design

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Ik was op zoek naar een goed en vooral een mooi koffieapparaat. Na jaren gebruik te hebben gemaakt van een Nespresso machine, wilde ik iets anders. Het liefste wilde ik een apparaat, welke echt lekkere koffie produceerde, waardoor mijn vrouw die eigenlijk nooit koffie drinkt, ook eens gezellig een kopje koffie meedrinkt. Daarvoor moest de koffie en ook de cappuccino vergelijkbaar zijn met Italiaanse. Na de machine geïnstalleerd te hebben, bleek dat deze wel heel erg dicht bij de Italiaanse koffie kwam. De koffie is goed heet en perfect van smaak. Makkelijk in te stellen en aan te passen naar wens, schoon te maken en een zeer gebruikersvriendelijke bediening. Daarnaast is het design waanzinnig mooi. Kortom de perfecte keuze!

• Ontwerp
  • Eenvoudig te bedienen
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Perfecte koffie

Minpunten

• Relatief kleine lekbak

j.nijenhuis 18-06-2019

aanwinst op het aanrecht.

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Er gaat een wereld voor je open op het gebied van koffie zetten. HEERLIJK. Alles wat je maar bedenken kunt zit in dit apparaat.
We waren al liefhebbers van capucino/ latte macciato maar nu zeer zeker. En tot slot het gemak van het automatisch reinigen.

Anoniem 12-06-2019

Mooi apparaat, heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

De Siemens Q9 is een mooi model koffieautomaat met veel functies. Je kunt je persoonlijke voorkeuren bewaren, wat heel handig is als je met meerdere koffiedrinkers woont. Wij drinken nu eindelijk écht lekkere koffie!

Pluspunten

• Mooi model
  • Veel verschillende opties
  • Je kunt persoonlijke voorkeuren instellen

Robert 05-06-2019

Mooi passend apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Wij hebben dit apparaat gekocht omdat wij een nieuwe keuken hebben laten installeren en daarbij dus ook een bijpassend koffieapparaat nodig hadden. Via internet gezocht naar de beste apparaten die op dit moment beschikbaar zijn en daarbij uitgekomen bij Siemens. Ook de lopende actie met tot € 250 retour speelde daarbij een rol. Uiteindelijk gekozen voor de zwarte uitvoering van de EQ9 serie, omdat deze een goede combinatie bood van mogelijkheden en prijs.
Na bestelling direct geplaatst en de procedure doorlopen voor het eerste gebruik. Dit lijkt moeilijk maar je wordt door de stappen heen geleid en het is dan snel gepiept. Het eerste kopje gooi je jammer genoeg weg, omdat het systeem nog vervuild kan zijn, maar daarna is het genieten.

Pluspunten

• vormgeving
  • mogelijkheden

Minpunten

• afstand tussen uitloop en koopje vrij groot
  • er zit geen aansluiting voor op het melkpak bij.

Highwoodman 28-05-2019

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Ik ben zeer tevreden over deze machine. Ik heb hiervoor een andere machine gehad van een ander merk, welke ontzettend tegenviel. Sinds kort heb ik deze Siemens aangeschaft. De koffie is heerlijk en er zitten heel wat opties op.
Zeer gebruiksvriendelijk.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Ivo 21-05-2019

Lekkere koffie en luxe uitstraling.

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Ik was al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuwe espressomachine. Uiteindelijk is mijn keuze op dit apparaat gevallen.

De reviews waren redelijk positief. De enige klacht die ik vaak voorbij zag komen is dat de koffie lauw zou zijn. Mijn mening is dat dit helemaal niet het geval is. Er staat in de handleiding beschreven dat het verstandig is om de koffiekopjes even met heet water voor te verwarmen. Met de cappuccino kan dit inderdaad aan te bevelen zijn, maar met een gewoon bakkie koffie is dit absoluut niet nodig.

De bediening van het apparaat is erg vanzelfsprekend. En het waterreservoir heeft ruim voldoende inhoud. Er is vrijwel geen waterverlies bij het koffie zetten.

Pluspunten

• Mooie luxe uitstraling
  • Lekkere koffie
  • Veel mogelijkheden
  • Groot waterreservoir
  • Prima melkschuim

Minpunten

• Koffiebonen-reservoir niet heel groot

C.J. Mulder 11-05-2019

Volautomaat koffiemachine EQ.9

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

naar aanleiding van slijtage van mijn oude Q6 machine opzoek naar vervanging. De nieuwe EQ.9 voldoet helemaal aan de beschrijving. Ik denk dat ik een juiste keuze heb gemaakt. Ben er heel blij mee.

Pluspunten

• Erg stil
  • Reservoirs ruim voldoende
  • Vormgeving

Minpunten

• Bovenkant te glad.
  • Kunnen dus geen kopje op

Franke Verhoeven 04-05-2019

Wat een koffiezetmachine!!! Wow...

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Ben superblij met dit handige, maar ooooh... zó mooie, apparaat!!!
Het is gebruiksvriendelijk en na een simpele installatie had ik zeer snel mijn eerste kopje cappuccino.
Ik heb meteen mijn persoonlijke voorkeuren opgeslagen.

Pluspunten

• Geruisloos malen van de bonen.
  • Voorkeurkeuzeknoppen
  • 2 kopjes tegelijkertijd ook met melk
  • Ziet er prachtig uit
  • Gemalen koffie kun je gebruiken voor bv 1x décafé

Mark 25-01-2019

Benieuwd naar levensduur!

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Na diverse keren mijn oude Siemens voor reparatie te hebben meegegeven nu een omruilapparaat aangeschaft. De volautomaat heeft helaas niet de barista modus van mijn vorige apparaat. Hierdoor heb je wat minder keus qua temperatuur en smaak intensiteit instellingen. Echter alles beter dan constant de melding: cassette schoonmaken die er vervolgens niet uit wil. Deze cassette is anders en gaat hopelijk langer (storingsvrij)mee. Uiteindelijk fijn dat Siemens (weliswaar tegen betaling) heeft meegewerkt aan het omruilen van de machine.

Pluspunten

• grote lekbak en bonen reservoir

Minpunten

• geen temperatuur instellingen mogelijk
  • koffie niet erg heet.

A.van Tuinen 13-01-2019

Veelzijdig apparaat, heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Vanwege de prijs lang getwijfeld, maar vanwege de aantrekkelijke cashback actie toch aangeschaft en geen minuut spijt. Het is een veelzijdig apparaat waarop je de diverse koffie varieteiten volledig naar eigen smaak kunt instellen. Zowel qua sterkte als hoeveelheid. Je kunt ook profielen instellen, zodat je de instellingen per persoon kunt opslaan.
Het apparaat is eenvoudig te bedienen, is mooi qua design, het malen van de bonen gaat vrij geruisloos en het apparaat geeft zelf aan als het bijgevuld, geleegd of gereinigd moet worden. Ondanks dat het een groot apparaat is, is het een enorme aanwinst voor in mijn keuken. Ik ben heel tevreden over het apparaat en heel blij met de heerlijke koffie,

Pluspunten

• Alle varieteiten naar eigen smaak in te stellen
  • Prima melkschuim

Minpunten

• Neemt veel ruimte in

ADAM 09-01-2019

MOOIE SCHERM

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

HET IS EEN GEWELDIG APPARAAT VOOR ZO'N BEDRAG!! ALS JE JE GELUK EN BLIJDSCHAP WILT KOPEN DAN IS DIT JE KANS!!!!

Heman 09-01-2019

Uitstekende Koffie machine

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Deze fijne kofiemachine aangeschaft mijn EP Beerepoot in Schagen, uitstkende klant begleiding, diverse opties bekenen maar uit eindelijjk bij de Q9 uitgekomen.
Eertse pak koffie hebben we gebruikt en nog steeds tevreden

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

M.H. Hovenkamp 02-01-2019

Deze koffiemachine is elke euro dubbel en dwars waard

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

De Siemens EQ.9 - S-300 is een hele gebruiksvriendelijke koffiemachine. Het apparaat maakt amper geluid tijdens het malen van de koffie en met de aparte melkcontainer maak je zonder extra handelingen de heerlijkste cappuccino's. Het is gewoon een complete machine die volautomatisch de hoogste kwaliteit koffie maakt. Je kunt ook zelf aangeven hoe sterk je de koffie wilt maken en hoeveel milliliter koffie je wilt hebben. Ik vind het een droommachine die elke euro dubbel en dwars waard is.

Pluspunten

• Kwalitatief goede machine
  • Keuze uit verschillende soorten koffie
  • Geruisloos
  • Snel
  • Heel makkelijk in gebruik

Siemens EQ.9 s300 22-12-2018

Mooi apparaat, lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Een mooie machine met goede koffie. Ook het design is mooi. Het toestel heeft een makkelijke bediening en een duidelijke display. Het apparaat is erg vrijwel geruisloos.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Lekkere koffie
  • Duidelijk scherm

Minpunten

• Geen warmhoudplaat voor kopjes