GROHE Vitalio Start 250 rond douchesysteem M mat zwart 266772430 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de GROHE Vitalio Start 250 rond douchesysteem M mat zwart 266772430 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

jyndijk 31-07-2023
  • Product gekregen

Het eerste wat je opvalt aan het Grohe Vitalio Start 250 rond douchesysteem is het prachtige mat zwarte ontwerp. Het voegt direct een vleugje elegantie en moderniteit toe aan mijn badkamer. De douche is niet alleen stijlvol, het heeft ook indrukwekkende functionele kenmerken.

Dankzij de thermostaatkraan QuickFix is het instellen en behouden van de gewenste temperatuur tijdens het douchen een fluitje van een cent. Geen gedoe meer met schommelende temperaturen die je douche-ervaring bederven. En alsof dat nog niet genoeg is, zorgt de grote douchekop ervoor dat je kunt genieten van een heerlijke regendouche-ervaring.

Wat dit douchesysteem nog aantrekkelijker maakt, is hoe eenvoudig het te installeren is dankzij de QuickFix technologie van Grohe. Zelfs als je geen ervaren klusser bent, kun je dit systeem probleemloos zelf monteren. Dat bespaart je tijd en geld, zodat je snel kunt genieten van jouw nieuwe luxueuze douche-ervaring.

Pluspunten

• uitstraling
  • gemak

Jose 27-07-2023

Robuuste douche

Sinds een paar weken de douche aan het testen. Het product ziet er prachtig uit en komt heel robuust over. Weer eens wat anders dan chroom. Onze vorige douche is hiermee in vergelijking nogal lawaai papegaai. Nog te kort in gebruik om te beoordelen hoe de kalkaanslag is hier in het Flevolandse. De handdouche heeft 4 standen, Hij hangt nu op een bestaande wateraanvoer en daardoor hangt de regendouche wat hoog, waardoor ik hem niet kan nadrogen. Wij en douche verhuizen binnenkort en dan gaan we de douche op gewenste hoogte hangen.

Pluspunten

• Robuust
  • 4 massagestanden

Minpunten

• Prijs

Edwin 17-07-2023

mooie moderne sortdouche

De grohe quickfix vitalio 250 werd in een mooie nette doos thuis geleverd.
Het installeren ging vrij makkelijk. De handleiding is duidelijk en geeft ook goed weer waar je het gat moet boren voor de stang. Echter moet dit gat wel erg diep zijn omdat er een lange schroef wordt meegeleverd.

Eenmaal toen de docuheset was geinstalleerd natuurlijk gelijk gaan testen. De sortdouche geeft een zachte straal. Deze had wel iets harder gekund. Verder is de straal wel erg breed wat wel erg fijn is. De handdouche heeft 3 standen van normaal naar krachtig. Wat voor ons wel jammer is, is dat je niet de stortdouche en handdouche tegelijk aan kunt hebben. Bij onze oude set was dit wel mogelijk en dit was erg handig als de kids er ook onder staan. Dan kon iedere zijn eigen aan hebben.

De afwerking van de kraan is wel erg mooi met de mat zwarte uitstraling. De kraan voelt ook degelijk aan wat je ook mag verwachten van Grohe. Wel even opletten bij het uizetten van de stortdouche. Als je de kraan namelijk te snel uitdraait gaat de handdouche aan. Als daar dan nog koud water in zit krijg je een koude douche.

Verder een mooie set die onze douche weer een geheel nieuwe moderne uittraling heeft gegeven.

Pluspunten

• mooi design
  • brede straal
  • degelijke kwaliteit

Minpunten

• stortdouche en handdouche niet tegelijk aan
  • mat zwart gevoelig voor kalk

Marianne 15-07-2023

Stoere, lekkere aanwinst in vernieuwde badkamer

Hele mooie zwarte regendouche met handige handdouche! Montage is eenvoudig en er zit een duidelijk handleiding bij.
Super comfortabele zachte straal, voelt als malse regenbui, heerlijk. Om mijn lang duk krulhaar uit te spoelen gebruik ik de handdouche want dat lukt minder met de zachte straal. Droog hem goed af want verwacht wel wat kalkafzetting te bespeuren ondanks dat we een ontharder hebben.

• Makkelijk te monteren
  • Goede prijs

j***************@h********** 12-07-2023

Super fijne regen douche

Mooie zwarte douche, werkt na toebehoren! Alleen na het douchen even afnemen met een handdoek

Pluspunten

• Makkelijk aan te sluiten!
  • Mooie thermostaat

Minpunten

• Afnemen met een handdoek vanwege kalk vermindering

LJ00 10-07-2023

Mooie, moderne en luxe regendouche!

De GROHE QuickFix Vitalio Start 250 biedt een luxueuze en moderne uitstraling voor elke badkamer. Met zijn strakke vormgeving en hoogwaardige afwerking voegt deze doucheset een vleugje stijl toe aan je dagelijkse doucheroutine.

Een van de voordelen van deze set is dat het niet alleen een regendouche bevat, maar ook een handdouche met verschillende standen. Hierdoor kun je genieten van een gepersonaliseerde douche-ervaring, afgestemd op jouw voorkeuren.

De regendouche zelf levert een fijne straal die je hele lichaam bedekt, waardoor je kunt ontspannen en genieten van een verkwikkende douche. De waterstroom is goed gebalanceerd en biedt een aangename ervaring.

Wat betreft de installatie, is de GROHE QuickFix Vitalio Start 250 relatief eenvoudig te monteren. Het is echter belangrijk op te merken dat het enige handigheid vereist en dat het monteren wat tijd kan kosten. Zorg ervoor dat je de installatie-instructies nauwkeurig volgt om het beste resultaat te bereiken.

Een punt om rekening mee te houden is dat de zwarte kleur van de doucheset alles laat zien. Het is daarom essentieel om de douche grondig schoon te maken na gebruik, om vlekken (met name kalk) en vuil te voorkomen. Met regelmatig onderhoud blijft de GROHE QuickFix Vitalio Start 250 er stralend uitzien en behoudt het zijn moderne uitstraling.

Kortom, met zijn luxueuze uitstraling, handige functionaliteit en aangename waterstroom biedt de GROHE QuickFix Vitalio Start 250 een geweldige douche-ervaring. Het vergt wat handigheid en tijd om te monteren, maar met de juiste zorg en onderhoud kan deze doucheset een waardevolle toevoeging zijn aan elke badkamer. Een klein minpuntje vind ik tot slot nog dat het de waterdopjes van de douche wit/transparant zijn; de douche had nog mooier geweest als deze ook zwart waren!

Mark West 06-07-2023

Hele fijne douche!

Heel mooi product. Vertrouwde kwaliteit van Grohe. De douche heeft een luxe uitstraling.
Thermostaatkraan werkt perfect en de stortdouche is fijn.
Mijn oude kraan en douche veel eerder moeten vervangen want er komt nu een betere straal uit (ondanks de beperkte diameter van de aanvoerleiding).
Kortom ; heerlijk douchen nu.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Instelbaarheid
  • Uitstraling

Bode 04-07-2023

Betaalbare regendouche

Lang getwijfeld tussen een goedkopere douche of deze Grohe Vitalo. Eindelijk geen moment spijt gehad van onze keuze. De douche werd netjes geleverd, de verschillende onderdelen van de douche zijn afzonderlijk verpakt en voorzien van een doek om beschadigen tegen te gaan.
Als upgrade voor onze vernieuwde badkamer hebben wij gekozen voor de mat zwarte variant. De douche ziet er prachtig uit, wanneer je direct na het douchen de kraan afneemt blijft deze netjes en kalkvrij. Wel zie je van sommige handdoeken pluisjes op de kraan zichtbaar.

Het fijne aan deze regendouche is dat er ook een handdouche bij zit. Vooral de kinderen vinden dit fijn omdat zij niet direct het water op hun hoofd krijgen. Enige tegenvaller vind ik de waterdruk van de regendouche. Persoonlijk had ik deze wat krachtiger gewild. De handdouche is wel krachtig en verstelbaar in twee standen. Voor het uitspoelen van je haar is het fijn als je iets meer kracht hebt.

Pluspunten

• Handdouche
  • Installatie

Minpunten

• Waterkracht regendouche

Ronald 30-06-2023

Bevalt zeer goed, echt een aanrader!

Echte Grohe kwaliteit met een super mooi design. naast een moderne uitstraling van deze douche in onze badkamer is het ook een heerlijke douche! De grote regendouche zorgt er voor dat je echt een heerlijke douche-ervaring krijgt. Ik zou niet meer anders willen. In eerste instantie was ik bang dat mijn Cv-ketel niet voldoende water kon leveren om optimaal te genieten van de regendouche. Dit bleek achteraf helemaal geen probleem te zijn. De regendouche verbruikt bij mij zo'n 7l/min dit is vergelijkbaar met mijn vorige douche (Geen regendouche).
Iets waar ik benieuwd naar ben is hoe snel er kalkvlekken op de kraan komen en of dan ook de gaatjes van de douchkop gaan verstoppen. het schijnt namelijk heel eenvoudig te zijn om de douchekop kalkvrij te maken.

Pluspunten

• design
  • waterverbruik

Minpunten

• kwetsbare coating tijdens instalatie
  • Geen teflon tape meegeleverd

Jooo 27-06-2023

Aanrader!

De Grohe QuickFix Vitalio start 250 is best eenvoudig te installeren!
De regendouche heeft een grote douche kop en een krachtige waterstraal.
Ik vind deze matzwarte regendouche echt heel mooi en sta er erg graag onder!

Ben echt blij met deze vervanging/ vernieuwing in mijn badkamer, daarom raad ik hem ook zeker aan :)

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren
  • Fijne knoppen
  • Grote douche kop
  • Goede straal

Rick 21-06-2023

Zeer goede douche

Prima douche. Wilde een keer wat anders dus dachten laten we een regendouche pakken. Eenvoudige goedkope optie en de badkamer lijkt een stuk netter.

Eenvoudige installatie zelfs voor een leek.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Gemakkelijke installatie

Minpunten

• Minder goede douche kop houder

Lebrui 18-06-2023

Fijne regendouche

De Grohe QuickFix Vitalio Start 250 Regendouche in mat zwart is een toevoeging aan onze badkamer. Met zijn stijlvolle en moderne uitstraling biedt deze regendouche een fijne douche-ervaring.

De regendouchekop heeft een royale grootte en geeft een aangename regenstraal. Het mat zwarte design voegt een eigentijds tintje toe aan de badkamer en geeft een chique uitstraling.

De installatie van deze regendouche is eenvoudig en snel dankzij het QuickFix systeem van Grohe. Je hebt geen ingewikkeld gereedschap nodig en het bespaart je tijd en moeite.

De waterstroom is gemakkelijk te regelen met de handige draaiknop. Je kunt de gewenste waterstraal eenvoudig aanpassen aan je voorkeuren.

De combinatie van stijl, functionaliteit en eenvoudige installatie maakt deze regendouche een uitstekende keuze voor iedereen die op zoek is naar een nieuwe regendouche.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Ruime douchestraal

Gabri71 13-06-2023

Prachtige zwarte regendouche

Alles zat keurig verpakt in de doos. Mijn man heeft het zonder problemen geïnstalleerd. Het ziet er meteen heel luxe uit. De douche koppen zijn van kunststof en dat verbaasde me wel want voelt dan toch iets goedkoper aan het is heerlijk onder de regendouche. De handdouche gebruiken wij minder. Na het douchen even met een zachte doek erover droogmaken en hij blijft mooi.

Pluspunten

• Luxe uitstraling
  • Heerlijke douche

Asym 12-06-2023

Hele mooie regendouche en makkelijk te installeren

De badkamer was aan vernieuwing toe dus wij hebben de matzwarte Grohe regendouche geïnstalleerd in combinatie een matzwarte wastafelkraan van Grohe. De badkamer ziet er direct een stuk moderner uit. De installatie was goed te doen, zoals de omschrijving ook beloofd heeft. De regendouche werkt soepel en alles voelt degelijk en stevig aan. Je ziet wel sneller aanslag op matzwart sanitair, maar ik maak graag schoon, dus voor mij is het goed bij te houden.

bytek 10-06-2023

Geweldige douche-ervaring met het douchesysteem

Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop van het GROHE Vitalio Start 250 douchesysteem. Hoewel het een basismodel is, is hij robuust afgewerkt in een mooie zwarte kleur en heeft hij een milieuvriendelijke waterbesparende functie. De thermostaatkraan met Aquadimmer functie zorgt voor een nauwkeurige temperatuurregeling en de grote hoofddouche is heerlijk om onder te staan. De handdouche heeft twee verstelbare straalsoorten en vond ik makkelijk te installeren dankzij de duidelijke handleiding en extra filmpjes op de website. Er zijn een paar kleine minpuntjes: de handdouche voelt wat licht aan, het is niet mogelijk om de waterbesparende functie te omzeilen en de doucheslang is met 1750 mm wat lang. Ook stopt de functie voor het omschakelen tussen hoofd- en handdouche niet altijd in de middenstand, wat soms tot koude verrassingen leidt. Maar al met al ben ik erg blij met mijn aankoop en raad ik het product aan

Sabdju 08-06-2023

Hele fijne regendouche

Ik wilde al een tijdje een regendouche en ben super blij met deze! de prijs kwaliteit verhouding is echt optimaal

Pluspunten

• Prijs
  • Kleur

iStijn 07-06-2023

Fantastische regendouche!

Ik wil graag mijn ervaring delen met de GROHE Vitalio Start 250 QuickFix Regendouche Zwart, want het is werkelijk een geweldig product. De GROHE TurboStat technologie verdient zeker lof, omdat het de watertemperatuur vrijwel direct op het gewenste niveau brengt. Het is echt een luxe om niet langer te hoeven wachten op warm water. Dit bespaart me kostbare tijd en maakt mijn ochtendroutine veel efficiënter.
Een ander pluspunt van deze regendouche is de GROHE EcoJoy functie. Ik was aangenaam verrast door de waterbesparing zonder enig verlies aan kracht. Het is geweldig om te weten dat ik een duurzame keuze heb gemaakt zonder concessies te doen aan mijn douche-ervaring. Mijn geweten is gerustgesteld en mijn waterrekening is lager!
Wat betreft het onderhoud, deze regendouche blijft prachtig schoon en wordt niet aangetast door kalk en vuiligheid. Dit is een enorme opluchting, want het betekent minder tijd besteden aan schoonmaken en meer tijd besteden aan ontspanning. Ik waardeer de duurzaamheid en kwaliteit van dit product.
Kortom, de GROHE Vitalio Start 250 QuickFix Regendouche Zwart is een uitstekende keuze. Met de TurboStat technologie voor snelle watertemperatuur, de EcoJoy functie voor waterbesparing en het onderhoudsvriendelijke ontwerp, biedt deze regendouche alles wat ik zoek. Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop!

Pluspunten

• Fijne regendouche
  • Makkelijk schoon te houden
  • Geen kalkaanslag

Gabrywiellie 06-06-2023

Mooi ding deze douche

Wow wat een mooie matte douche is dit! Wij hadden de afbeeldingen online gezien maar niet verwacht dat uiteindelijk de douche er zou uit kwam te zien. We waren al even aan het zoeken naar een matte zwarte douche en kwamen toen een hoop tegen. Veel waren ook nog eens super prijzig of niet helemaal betrouwbaar. Maar wat een geweldige douche is dit en wat zijn we er blij mee! Alles werkt naar behoren. Werd snel geleverd! Bestellen online ging vlot. Mijn man heeft alles in een half uurtje in elkaar kunnen zetten!

Pluspunten

• Snel in elkaar

Minpunten

• Niet helemaal netjes verpakt met verzenden

ursula1971 31-05-2023

Fijne douche

Wij waren op zoek naar een niet douchesysteem omdat onze oude systeem de verf los liet. Wij wilde graag weer een zwarte en deze matte versie leek erg mooi! Nou dat was hij ook!! Een supermooi systeem die makkelijk op te hangen was en wij snel een lekkere douch hieronder konden nemen. Fijne stralen en ook nog makkelijk individueel in te stellen.Wij zijn hier heel blij mee!

Pluspunten

• Snel aan te sluiten

Minpunten

• geen

Pieter 30-05-2023

Prachtige regendouche

Ik heb deze regendouche gekocht omdat ik mijn badkamer graag een kleine upgrade wou geven. En dat is zeer goed gelukt. Het is nu echt een eyecather als je nu de badkamer binnen komt. Het ziet er gewoon prachtig uit. Ook de douche slang is vrij bijzonder. Niet zoals een traditionele douchslang maar van rubber. Zoals je van grohe mag verwachten ziet en voelt de douche kwalitatief goed en stevig aan. Je voelt aan de knoppen dat het gemaakt is van degelijk materiaal. De montage van deze douche is zeer eenvoudig. Je hoeft ook maar één gat te boren. Dus dat is zeker een pluspunt.
De regendouche kop is vrij groot en je kan er makkelijk met twee personen onder staan. De straal die daar uitkomt is ook zeer prettig. Wat ik persoonlijk wel iets minder vind is de kleine handdouche. Die kop is vrij klein. In iedere geval een stuk kleiner dan bij mijn vorige douche. Ook is het in hoogte verstellen niet zo makkelijk als dat ik eerst had. Dat was namelijk een knopje. Hier moet je aan draaien. Dat is op zich geen probleem. Maar mijn kleine dochter lukt het nog niet om zelf de douche lager te zetten. Maar al met al zeer tevreden over deze prachtige regendouche.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Ziet er prachtig uit

Minpunten

• Kleine handdouche

Joelio 29-05-2023

Mooi douchesysteem

Mooi douchesysteem in mat zwart, wat mooi past bij de rest van onze badkamer. Het installeren ging wat moeizaam, maar dat kwam omdat er iets vernieuwd moest worden bij de aansluiting. Heeft verder niks te maken met dit douchesysteem. Uiteindelijk alles geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. Het enige minpuntje was tijdens het aandraaien van de thermostaat. Ondanks het gebruik van een doek tussen de thermostaat en waterpomptang, kreeg ik toch krassen op de thermostaat.

Verder heel blij mee!

Pluspunten

• Kleur
  • Regendouche

Minpunten

• Tijdens het aandraaien krassen op de thermostaat

Tessa 27-05-2023

Mooie doucheset

Deze mooie doucheset van Grohe is een verrijking voor onze badkamer. Het strakke moderne design zorgt voor een compleet andere look van de badkamer. Dit terwijl de ingreep relatief klein is.
Bij levering was meteen te zien dat er goed over na was gedacht hoe alles was ingepakt. De verschillende onderdelen waren netjes en veilig ingepakt, waardoor alles onbeschadigd is gebleven. De installatie was zo gebeurd.
Ik ben enorm blij met dit mooie doucheset en raad het zeker aan om dit te kopen

Sylvers 23-05-2023

Prachtige en fijne douche.

Dit douchesysteemheeft een mooie matzwarte uitstraling en een mooi design. Het systeem wordt netjes verpakt aangeleverd, elk onderdeel was netjes verpakt in veelal stoffen zakjes. De montage is eenvoudig, alle onderdelen passen logisch in elkaar en montage aan de muur was ook eenvoudig.
De douche heeft een besparende functie, dit merk je wel bij het uitspoelen van lang haar, dan mis je net wat kracht in de straal. De kleine kop heeft meerdere sproeifuncties, waar ook wat (kleinere) krachtige stralen bij zitten. De omschakeling van regendouche naar handdouche is eenvoudig (wel even heel kort een koude plens), de thermosstaat functie werkt goed, blijft lekker op temperatuur.
Wij nemen de douche zoveel mogelijk na het douchen even af met een handdoek en hebben na 3 weken nog geen kalkvlekken.

Pluspunten

• Eenvoudige montage
  • Prettige douche in gebruik

Minpunten

• Mist wat kracht in de straal

Colin Beijers 19-05-2023

perfecte aankoop voor onze nieuwe badkamer

wat opvalt als je de verpakking open maakt is de kwaliteit van de regendouche, daarnaast is het opvallend hoe relatief makkelijk het is om de douche te monteren. in veel testen die ik van te voren heb gelezen werd er aangegeven dat de waterdruk aan de lage kant is door het watersparende element in de regendouche, dit is mij echter niet opgevallen. dit kom ook voor een gedeelte door het feit dat ik voor deze douche een normale douche kop had en geen regendouche. al met al zeer tevreden over de aankoop en zeker aan te raden

Pluspunten

• uiterlijk
  • gebruiksgemak

Minpunten

• duur

d*************@h********** 15-05-2023

Kwalitatief goede regendouche, aanrader

Op dit moment hebben we de Grohe regendouche ruim 2 weken in gebruik. Deze testen we voor de Reviewclub. We hebben heel lang getwijfeld over een zwarte douche i.v.m. kalkaanslag & hoe zich dit houd ten opzichte van bijvoorbeeld een chroomkleurige douche. Zoals het er nu uit ziet is het schoonmaken net zo makkelijk, alleen moet ik er wel bij zeggen dat dit moeilijk in te schatten in na 2 weken. Kwalitatief ziet de douche er zeer goed uit. We hebben de douche besteld bij sanitairwinkel.nl & hij is binnen een dag en goed verpakt aangeleverd. De regendouche heeft een fijne brede straal, tevens verliest hij niet veel waterdruk, ondanks het een grote douchekop is. We hebben eigenlijk maar 2 kleine minpuntjes. Tijdens het douchen drupt er koud water langs een nopje, wat soms een beetje onprettig kan zijn. Mijn partner denkt dat dit na een paar weken gebruik wel op moet houden. Ander klein minpuntje is dat je de knop moet indrukken voor de regendouche aan te zetten, maar niet om de handdouche aan te zetten. Als je de regendouche uit wil zetten draai je als snel te ver door waardoor je de handdouche aan zet en een plens koud water over je heen krijgt. Dus voor wie deze review leest.. je bent gewaarschuwd 😊

Pluspunten

• Luxe Uitstraling
  • Fijne brede regendouche
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Drupt koud water langs regendouche nopjes
  • Handdouche aanzetten bij uitzetten regendouche