Canon PowerShot SX70 HS zwart - Reviews

HD type
4K Ultra HD
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 42 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot SX70 HS zwart op Kieskeurig.nl.

Willem 23-01-2019

aanvulling op eerdere review

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Inmiddels paar maanden ervaringen opgedaan. Had al ervaring met voorganger de sx 60hs, maar heb nu de ervaring dat de beeldkwaliteit van deze sx 70 hs er niet op is vooruitgegaan. Zelfs minder kwaliteit dan zijn voorganger. Hetzelfde geldt voor de ruis. Canon kan dan wel zoals ze zeggen een andere Digic-processor erin gedaan hebben, maar aan de beeldkwaliteit, met name de ruis is dit niet te merken. Tot 400 ISO gaat het redelijk, maar daarboven veel ruis, waardoor de foto's waterverf-achtig ogen. Blijft natuurlijk het grote zoombereik, waarbij het advies is, om bij een groter zoom gebruik toch wel een statief te gebruiken, ondanks dat Canon beweert dat de stabilisatie verbeterd is (meer stops). Al met al een redelijk goede camera, als je voornoemde nadelen probeert te omzeilen, dus lage ISO- waarden en statief zonodig gebruiken. Voordeel blijft het lage gewicht en grote zoombereik.

Hoge Noorden 09-08-2020

Lekker Snel

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Ik was erg gehecht aan mijn Canon SX50. Die camera heb ik 8 jaar iedere dag met veel plezier gebruikt voor het fotograferen van vogels, vlinders en insecten. De opvolgers SX60 en SX70 liet ik aan mij voorbij gaan, omdat de kwaliteit van de foto steeds als slechter zijnde werd beoordeeld in reviews. Maar 2 weken geleden begaf mijn SX50 het dan toch. Ik kan geen dag zonder camera, dus toch maar voor de SX70 gegaan. Meteen was ik verbaasd over hoeveel sneller dit toestel is. Na een paar dagen had ik mijn ideale standjes weer opgeslagen en maakte ik toch echt betere foto's dan met mijn SX50. De minpunten van de SX70 in reviews en testen gaan voornamelijk over de kwaliteit van de foto onder donkere omstandigheden. Ik fotografeer echter nagenoeg alleen buiten bij redelijk tot goed licht. Bovendien gaat het mij vooral om het 'bewijsplaatje' van een diersoort en niet zo zeer om een prijswinnende foto. Voor mij heeft de SX70 dus enorm veel voordelen ten opzichte van concurrerende camera's. Ik wil niet met meer dan een kilo om mijn nek lopen, de camera moet snel opstarten en foto's maken en ik heb enorm veel zoom nodig om vooral vogels van veraf herkenbaar op de plaat te krijgen. Voorlopig ben ik dus zeer tevreden met de SX70

Pluspunten

• Snelle opstart
  • Snel achter elkaar foto's maken
  • Laag in gewicht
  • Enorm zoombereik

Minpunten

• kan niet volledig inzoomen op korte afstand

Gerda R 12-02-2020

Veelzijdige camera

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

De beeldkwaliteit is zeer goed, zowel van macro-, landschap- als vogelfoto’s. Compact en licht Geweldige 65x optische zoom De belangrijkste instellingen zijn snel te vinden Foto’s kun je via je telefoon of tablet bekijken en ook wissen Het duurt lang voor je de volgende foto kunt maken

Pluspunten

• lichtgewicht
  • 65x optische zoom
  • licht goed in de hand

Minpunten

• duurt lang voor je de volgende foto kan maken
  • Volledige handleiding te downloaden via Canon

monique 06-02-2019

alleskunner voor op reis

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

na de sx50 nu heel content met de sx70. zeer goede en scherpe zoom, filmmogelijkheden ook goed, al moet ik me hier verder in verdiepen. camera litg stabiel in de hand, materiaal voelt stevig aan. wifi helemaal handig. met de bijbehorende app kun je de camera ook op afstand bedienen.

Pluspunten

• zoom
  • scherpe foto
  • filmmogelijkheden
  • wifi

Minpunten

• niet waterdicht

Roy 26-01-2019

Canon PowerShot SX70 HS zwart

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Heb hem aangeschaft omdat hij heel ver kan inzoomen en erg licht is , kan hem dus voor allerlei doeleinden gebruiken zonder maar een lens te hoeven veranderen. Hij heeft een goede grip mooi display kortom fijn toestel. Heb hem gekocht bij foto de vakman uden/wijchen. Ben in beide zaken super geholpen en bieden een uitstekende service.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • lichtgewicht

Minpunten

• geen geheugenkaart meegeleverd
  • geen usbkabel meegeleverd

A.S 07-12-2018

Camera met groot zoombereik

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Camera een paar dagen in bezit en al van alles uitgeprobeerd. Fijne, handzame camera met een groot zoombereik . Maakt goede foto’s , ook onder mindere weersomstandigheden. Flitser werkt goed, foto’s zijn goed.

Pluspunten

• Grote zoom
  • 4K video
  • Digic 8 beeldprocessor
  • 20,3 MP
  • RAW

Minpunten

• Nog niet gevonden

Willem 26-11-2018

Veelzijdige camera met groot zoombereik

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Als natuurliefhebber wandel ik veel en wil daarbij de bezienswaardigheden zoals vogels, vlinders, bloemen etc. in beeld brengen. Vanwege het grote zoombereik tot liefst 1365 mm en de macro-instelling is deze camera uitermate geschikt. De compacte camera neem je gemakkelijk mee in je bagage of rugzak. Ik had al ervaring met zijn voorganger de SX60HS en voor deze opvolger gekozen vanwege de 4K video, verbeterde sensor ( meer megapixel) en de heldere electronische zoeker.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • compacte camera
  • goede beeldkwaliteit
  • video in 4K
  • heldere electronische zoeker

Minpunten

• helaas geen hotshoe voor externe flitser

W.J. Vermeij 29-10-2020

Heel blij met mijn Canon Powershot SX70 HS

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Ik fotografeer al meer dan 20 jaar met een Canon spiegelreflexcamera. Maar het gezeul met alle losse onderdelen werd me teveel. Vandaag bij Kamera Express een nieuwe superzooncamera gekocht. Een geweldig toestel, ligt heerlijk in de hand en maakt prachtige foto's. Een fijn toestel om mee de bossen in de gaan, mee te nemen op vakanties of stedentrips en om foto's te maken van mijn kleinkinderen. Hier zit een gelukkig mens.

Rida 24-10-2020

Canon SX70HS TOP CAMERA

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Ik ben ontzettend blij met deze camera, ligt fijn in de hand, hij is niet zwaar, maakt super scherpe foto's en kan 65x optisch inzoomen.
Filmen gaat ook prima.
Voor ver inzoomen is het aan te bevelen en statief te gebruiken, maar kan wel uit de hand door de goede stabilisatie.

Prijs kwaliteit beveel ik deze echt aan.

Pluspunten

• Scherpe foto's
  • Ligt goed in de hand
  • Display wat alle kanten op kan
  • Ook een zoeker voor met stabiliteit
  • Goede filmopnames

Minpunten

• Geen tas bij geleverd

J. van den Bovenkamp 23-08-2020

Groot zoombereik, licht en handzaam toestel

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Ik heb dit toestel gekozen omdat het veel mogelijkheden heeft: groot zoombereik, draaibaar scherm en zoeker te gebruiken. Goede grip en niet te zwaar. Gekocht bij KameraExpress in Arnhem. Ze luisteren goed naar de wensen van de klant en nemen de tijd voor uitleg.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • handzaam en licht
  • zoeker en draaibaar scherm
  • prima beeldkwaliteit

Gerrit 15-07-2020

Een pracht camera!

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Makkelijk in gebruik. Compact en comfortabel om foto's mee te maken. Een aanrader voor iedereen! Deze had ik al veel eerder moeten kopen. goede prijs / kwaliteidsverhouding.

Pluspunten

• Ligt gewicht
  • Klein en dus handig in gebruik.

Minpunten

• Geen!

marjon van den bosch 13-09-2020

mooie camera met een grooooot zoom bereik

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

van spiegelreflex toch weer naar een compactcamera. Gewoon geen geklungel met lenzen.
Alles in de verte mooi dichtbij kunnen trekken. is voor mij een must. Zeer tevreden en nu flink testen en oefenen.

Pluspunten

• zoom 65 x
  • geen geklungel met lenzen op en eraf

Ruben 09-09-2020

Megazoom, veel functies, mooie beelden

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Na flink vergelijken tussen dit type en systeemcamera's (als dan niet spiegelreflex) op basis van reviews van experts en gebruikers deze camera gekocht. Geen gedoe met lenzen wisselen en toch een fenomenale zoom. Met 4k-video is de camera helemaal actueel. Wel groot, maar niet lomp, wel zwaar, maar goed te hanteren. Ik moet alle functies nog testen, maar met de standaardinstellingen van het wieltje kan ik al prima uit de voeten. Mooi bijpassende Canon-cameratas meebesteld. Prima prijs-kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• 65x analoge zoom
  • goede zoeker
  • vaste (zoom)lens
  • niet te zwaar

Minpunten

• fors apparaat

Bert 12-06-2020

Perfect om de natuur mee in te gaan ..

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Na lange tijd plezier van m'n Canon Powershot SX60 HS gehad te hebben was het tijd voor vervanging. Na diverse opties tegen elkaar afgewogen te hebben toch voor een stuk zekerheid gekozen, de Canon Powershot SX70 HS. De opvolger van de SX60 HS dus, maar met ruim voldoende verbeteringen om deze keus te maken. En de kwaliteit van Canon weegt natuurlijk ook mee .. En net als bij de vorige aankopen deze besteld bij KameraExpress vanwege de prima ervaringen die ik daar heb opgedaan in de loop van jaren! Binnen 1 dag de camera in huis, en na het gebruiksklaar maken de eerste opnamen gemaakt. Een hele prettige ervaring: wat mij direct goed beviel was de mogelijkheid om snel in te zoomen, fijn bij het fotograferen van (wilde) dieren! Ook van deze camera ga ik weer veel en lang plezier hebben: zeker weten.

Pluspunten

• snelle zoommogelijkheid
  • mogelijkheid om in RAW te fotograferen
  • perfect om op (natuur)uitstapjes mee te nemen

Irene 03-06-2020

lekker licht in gewicht en goede zoom

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

ik heb voor dit product gekozen omdat ik een lichte camara wilde met goede zoom.
Ben benieuwd of het aan mijn verwachtingen gaat voldoen eerste indruk is goed, nog veel om uit te zoeken.
Handleiding heeft veel pagina s.
je moet wel de dioptri knop ontdekken als je door het oog kijkt want anders niet scherp.( schuifje eronder)

Pluspunten

• licht in gewicht
  • veel mogelijkheden
  • goede grip

Minpunten

• handleiding alleen op internet

Bert 08-05-2020

Handige camera met enorm optisch zoombereik

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Het enorme optische zoombereik ( 65x ) gaf de doorslag om deze camera aan te schaffen.
Ik heb de camera pas enkele dagen in bezit en diverse instellingen uitgeprobeerd. Het toestel maakt prima scherpe foto’s met warme kleuren. De instelmogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Ook de macrostand geeft verbluffende resultaten. Een nadeel: bij schemering valt op dat er snel ruis zichtbaar wordt. Een handig toestel met een hoge kwaliteit/prijs score.
Video heb ik nog niet getest.

Pluspunten

• Groot Zoombereik
  • Prima grip
  • Veel mogelijkheden
  • Voldoende snelheid

Minpunten

• Ruis bij schemering
  • Geen flitsschoen

Ruud 04-05-2020

Maakt geweldige foto's, met zeer goede zoom; tot 65x!

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Fijne camera, met de van Canon bekende kwaliteit! Vele leuke gebruiksmogelijkheden; heel handig: de automatische overschakeling van scherm naar zoeker: ideaal! Geweldige tele voor met name natuuropnamen! Time-laps films maken: erg leuk! Verbinding met smartphone: super! Kortom een hele fijne camera; vanwege de compactheid zeer goed te gebruiken tijdens (berg-) wandelingen.

Pluspunten

• erg goede zoom
  • automatische wisseling zoeker/scherm
  • time-laps films
  • prima verbinding met telefoon
  • goede panorama-foto's maken

Stephanie 17-02-2020

Handzaam en goede zoom

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Op de valreep voor mijn reis naar Australië de Canon PowerShot SX70 HS gekocht ter vervanging van mijn Nikon D3200. Keuze om een andere camera te nemen lag vooral aan het gewicht van mijn vorige camera.
De SX70 HS heeft een hele fijne grip en zoomt goed in. Het duurt even voordat hij volledig is ingezoomd. Scherm is kantelbaar en ook te 'verbergen' zodat hij niet kan krassen als je hem wegstopt in een tas. Bonuspunt is dat de foto's via wifi te versturen zijn naar andere apparaten.
Ik weet nu al dat ik veel plezier ga hebben van deze camera.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Superzoom
  • Kantelbaar scherm
  • Goede grip
  • Wifi

Johan Blokland 20-01-2020

Het nieuwe fotograferen.

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

De camera uitgebreid getest en ik ben zeer tevreden. Het goed hanteerbare gewicht was een van de redenen om deze camera aan te schaffen. Hij is gemakkelijk in het gebruik door goede en overzichtelijke plaatsing van de bedieningsknoppen. De 20MP sensor vindt ik een voordeel wanneer je opnamen wil croppen. Ook de heldere zoeker is een pré, evenals het uitstekende scherm. Met het uitklapbare en kantelbare scherm is het uitstekend werken. De beeldkwaliteit bij alle zoomstanden is zeer goed. Met het zoombereik zijn vrijwel alle onderwerpen vast te leggen, mede door de uitstekende beeldstabilisatie. Tot op heden heb ik daar nog geen beperking ondervonden. De 20mm groothoekstand is een fantastische tool voor landschap en architectuur opnamen. De flitser geeft ondanks het kleine formaat uitstekende resultaten. Voor mij dus geen gesjouw meer met een zware foto uitrusting.

Pluspunten

• Uitstekende beeldkwaliteit
  • Goed te hanteren gewicht
  • 20mm Groothoek
  • Uitstekende beeldstabilisatie
  • Zeer goede prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• Het handmatig uitklappen van de flitser

Reina 05-01-2020

Lichtgewicht, goede zoom

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Van een spiegelreflex camera naar de handzame en lichtgewicht sx70hs over gegaan. Met name het grote zoomvermogen en niet meer hoeven wisselen van lenzen heeft me doen besluiten om deze camera aan te schaffen bij Kamera Express Arnhem. Prima service en meedenken in de overstap naar een andere camera.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • groot zoom vermogen

Minpunten

• stabilisatie