De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 47 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon SX70 HS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

f*****@h********** 14-11-2022

Review Canon SX70 HS

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Mijn instap-spiegelreflex ingeruild voor deze camera. Ik was op zoek naar een 150-600 mm lens maar kwam op aanraden van de fotozaak met deze camera thuis. De camera in de winkel kunnen vergelijken met mijn reflex camera met verschillende lenzen. Deze Canon beviel en bevalt mij beter. Voordelen: zoombereik, gewicht, geen gewissel met lenzen, RAW, prijs. Nadelen: geen HDR/Bracketing, minder goed bij weinig licht en flitsen. Een absolute aanrader gezien prijs/kwaliteit.

Pluspunten

• RAW
  • Gewicht
  • Zoombereik
  • Redelijk snel
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Geen HDR of bracketing
  • Mindere kwaliteit bij weinig licht

b*****@k********* 05-07-2022

Camera bevalt helemaal niet.

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Ik heb de camera nu zo'n 2 jaar en hij bevalt niet. De foto's zijn vlekkerig en onscherp. Binnen valt er helemaal niet mee te fotograferen. Ik ga hem nu weer verkopen en iets anders er voor terug kopen.
Ik beveel deze camera niemand aan.

Pluspunten

• handzaam

Minpunten

• foto's zijn onscherp en vlekkerig
  • doet goedkoop aan
  • slechte prijs/kwaliteitverhouding

ad 01-04-2022

Prima camera, superzoom, voldoet geheel aan verwachtingen

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Zeer vriendelijk, eerlijk en deskundig geholpen door een medewerker van kamera-express Den Bosch. Vervolgens deze camera gekocht. Deze past precies bij hetgeen we nodig hebben. Zojuist getest. Makkelijk te bedienen, veelzijdig, superzooooom, en mooie heldere foto's. In minder lichtsituatie zijn de foto's redelijk, maar ik heb hem bij normaal licht nodig dus is dat wat mij betreft geen punt. Tevreden.

Pluspunten

• veelzijdig
  • ligt goed in hand
  • echt top zoom
  • veel mogelijkheden voor creatief gebruik

Minpunten

• bij weinig licht redelijke foto's

Henk 24-10-2021

bevalt zeer goed

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Camera nu een week in gebruik. Fijne camera om te gebruiken, niet te zwaar, ligt goed in de hand en maakt mooie foto's.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • goede zoom

a**************@g******** 14-08-2021

Zeker een aanrader

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Fijne camera met veel mogelijkheden en toch geen gedoe met wisselen van lenzen.
Lekker licht (600 gram) en een fantastische zoom. De camera komt verder dan mijn verrekijker!
Ideaal voor dagelijks gebruik, maar ook voor natuur en landschapsfoto's.

Pluspunten

• zoom van 65X
  • licht in gewicht

Minpunten

• vaste lens
  • geen GPS

W.J. Vermeij 29-10-2020

Heel blij met mijn Canon Powershot SX70 HS

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Ik fotografeer al meer dan 20 jaar met een Canon spiegelreflexcamera. Maar het gezeul met alle losse onderdelen werd me teveel. Vandaag bij Kamera Express een nieuwe superzooncamera gekocht. Een geweldig toestel, ligt heerlijk in de hand en maakt prachtige foto's. Een fijn toestel om mee de bossen in de gaan, mee te nemen op vakanties of stedentrips en om foto's te maken van mijn kleinkinderen. Hier zit een gelukkig mens.

Rida 24-10-2020

Canon SX70HS TOP CAMERA

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Ik ben ontzettend blij met deze camera, ligt fijn in de hand, hij is niet zwaar, maakt super scherpe foto's en kan 65x optisch inzoomen.
Filmen gaat ook prima.
Voor ver inzoomen is het aan te bevelen en statief te gebruiken, maar kan wel uit de hand door de goede stabilisatie.

Prijs kwaliteit beveel ik deze echt aan.

Pluspunten

• Scherpe foto's
  • Ligt goed in de hand
  • Display wat alle kanten op kan
  • Ook een zoeker voor met stabiliteit
  • Goede filmopnames

Minpunten

• Geen tas bij geleverd

marjon van den bosch 13-09-2020

mooie camera met een grooooot zoom bereik

Geschreven voor: Canon SX70 HS

van spiegelreflex toch weer naar een compactcamera. Gewoon geen geklungel met lenzen.
Alles in de verte mooi dichtbij kunnen trekken. is voor mij een must. Zeer tevreden en nu flink testen en oefenen.

Pluspunten

• zoom 65 x
  • geen geklungel met lenzen op en eraf

Ruben 09-09-2020

Megazoom, veel functies, mooie beelden

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Na flink vergelijken tussen dit type en systeemcamera's (als dan niet spiegelreflex) op basis van reviews van experts en gebruikers deze camera gekocht. Geen gedoe met lenzen wisselen en toch een fenomenale zoom. Met 4k-video is de camera helemaal actueel. Wel groot, maar niet lomp, wel zwaar, maar goed te hanteren. Ik moet alle functies nog testen, maar met de standaardinstellingen van het wieltje kan ik al prima uit de voeten. Mooi bijpassende Canon-cameratas meebesteld. Prima prijs-kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• 65x analoge zoom
  • goede zoeker
  • vaste (zoom)lens
  • niet te zwaar

Minpunten

• fors apparaat

J. van den Bovenkamp 23-08-2020

Groot zoombereik, licht en handzaam toestel

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Ik heb dit toestel gekozen omdat het veel mogelijkheden heeft: groot zoombereik, draaibaar scherm en zoeker te gebruiken. Goede grip en niet te zwaar. Gekocht bij KameraExpress in Arnhem. Ze luisteren goed naar de wensen van de klant en nemen de tijd voor uitleg.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • handzaam en licht
  • zoeker en draaibaar scherm
  • prima beeldkwaliteit

Hoge Noorden 09-08-2020

Lekker Snel

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Ik was erg gehecht aan mijn Canon SX50. Die camera heb ik 8 jaar iedere dag met veel plezier gebruikt voor het fotograferen van vogels, vlinders en insecten. De opvolgers SX60 en SX70 liet ik aan mij voorbij gaan, omdat de kwaliteit van de foto steeds als slechter zijnde werd beoordeeld in reviews. Maar 2 weken geleden begaf mijn SX50 het dan toch. Ik kan geen dag zonder camera, dus toch maar voor de SX70 gegaan. Meteen was ik verbaasd over hoeveel sneller dit toestel is. Na een paar dagen had ik mijn ideale standjes weer opgeslagen en maakte ik toch echt betere foto's dan met mijn SX50. De minpunten van de SX70 in reviews en testen gaan voornamelijk over de kwaliteit van de foto onder donkere omstandigheden. Ik fotografeer echter nagenoeg alleen buiten bij redelijk tot goed licht. Bovendien gaat het mij vooral om het 'bewijsplaatje' van een diersoort en niet zo zeer om een prijswinnende foto. Voor mij heeft de SX70 dus enorm veel voordelen ten opzichte van concurrerende camera's. Ik wil niet met meer dan een kilo om mijn nek lopen, de camera moet snel opstarten en foto's maken en ik heb enorm veel zoom nodig om vooral vogels van veraf herkenbaar op de plaat te krijgen. Voorlopig ben ik dus zeer tevreden met de SX70

Pluspunten

• Snelle opstart
  • Snel achter elkaar foto's maken
  • Laag in gewicht
  • Enorm zoombereik

Minpunten

• kan niet volledig inzoomen op korte afstand

Gerrit 15-07-2020

Een pracht camera!

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Makkelijk in gebruik. Compact en comfortabel om foto's mee te maken. Een aanrader voor iedereen! Deze had ik al veel eerder moeten kopen. goede prijs / kwaliteidsverhouding.

Pluspunten

• Ligt gewicht
  • Klein en dus handig in gebruik.

Minpunten

• Geen!

Bert 12-06-2020

Perfect om de natuur mee in te gaan ..

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Na lange tijd plezier van m'n Canon Powershot SX60 HS gehad te hebben was het tijd voor vervanging. Na diverse opties tegen elkaar afgewogen te hebben toch voor een stuk zekerheid gekozen, de Canon Powershot SX70 HS. De opvolger van de SX60 HS dus, maar met ruim voldoende verbeteringen om deze keus te maken. En de kwaliteit van Canon weegt natuurlijk ook mee .. En net als bij de vorige aankopen deze besteld bij KameraExpress vanwege de prima ervaringen die ik daar heb opgedaan in de loop van jaren! Binnen 1 dag de camera in huis, en na het gebruiksklaar maken de eerste opnamen gemaakt. Een hele prettige ervaring: wat mij direct goed beviel was de mogelijkheid om snel in te zoomen, fijn bij het fotograferen van (wilde) dieren! Ook van deze camera ga ik weer veel en lang plezier hebben: zeker weten.

Pluspunten

• snelle zoommogelijkheid
  • mogelijkheid om in RAW te fotograferen
  • perfect om op (natuur)uitstapjes mee te nemen

Minpunten

• geen

Irene 03-06-2020

lekker licht in gewicht en goede zoom

Geschreven voor: Canon SX70 HS

ik heb voor dit product gekozen omdat ik een lichte camara wilde met goede zoom.
Ben benieuwd of het aan mijn verwachtingen gaat voldoen eerste indruk is goed, nog veel om uit te zoeken.
Handleiding heeft veel pagina s.
je moet wel de dioptri knop ontdekken als je door het oog kijkt want anders niet scherp.( schuifje eronder)

Pluspunten

• licht in gewicht
  • veel mogelijkheden
  • goede grip

Minpunten

• handleiding alleen op internet

Bert 08-05-2020

Handige camera met enorm optisch zoombereik

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Het enorme optische zoombereik ( 65x ) gaf de doorslag om deze camera aan te schaffen.
Ik heb de camera pas enkele dagen in bezit en diverse instellingen uitgeprobeerd. Het toestel maakt prima scherpe foto’s met warme kleuren. De instelmogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Ook de macrostand geeft verbluffende resultaten. Een nadeel: bij schemering valt op dat er snel ruis zichtbaar wordt. Een handig toestel met een hoge kwaliteit/prijs score.
Video heb ik nog niet getest.

Pluspunten

• Groot Zoombereik
  • Prima grip
  • Veel mogelijkheden
  • Voldoende snelheid
  • Prijs

Minpunten

• Ruis bij schemering
  • Geen flitsschoen

Ruud 04-05-2020

Maakt geweldige foto's, met zeer goede zoom; tot 65x!

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Fijne camera, met de van Canon bekende kwaliteit! Vele leuke gebruiksmogelijkheden; heel handig: de automatische overschakeling van scherm naar zoeker: ideaal! Geweldige tele voor met name natuuropnamen! Time-laps films maken: erg leuk! Verbinding met smartphone: super! Kortom een hele fijne camera; vanwege de compactheid zeer goed te gebruiken tijdens (berg-) wandelingen.

Pluspunten

• erg goede zoom
  • automatische wisseling zoeker/scherm
  • time-laps films
  • prima verbinding met telefoon
  • goede panorama-foto's maken

Stephanie 17-02-2020

Handzaam en goede zoom

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Op de valreep voor mijn reis naar Australië de Canon PowerShot SX70 HS gekocht ter vervanging van mijn Nikon D3200. Keuze om een andere camera te nemen lag vooral aan het gewicht van mijn vorige camera.
De SX70 HS heeft een hele fijne grip en zoomt goed in. Het duurt even voordat hij volledig is ingezoomd. Scherm is kantelbaar en ook te 'verbergen' zodat hij niet kan krassen als je hem wegstopt in een tas. Bonuspunt is dat de foto's via wifi te versturen zijn naar andere apparaten.
Ik weet nu al dat ik veel plezier ga hebben van deze camera.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Superzoom
  • Kantelbaar scherm
  • Goede grip
  • Wifi

Johan Blokland 20-01-2020

Het nieuwe fotograferen.

Geschreven voor: Canon SX70 HS

De camera uitgebreid getest en ik ben zeer tevreden. Het goed hanteerbare gewicht was een van de redenen om deze camera aan te schaffen. Hij is gemakkelijk in het gebruik door goede en overzichtelijke plaatsing van de bedieningsknoppen. De 20MP sensor vindt ik een voordeel wanneer je opnamen wil croppen. Ook de heldere zoeker is een pré, evenals het uitstekende scherm. Met het uitklapbare en kantelbare scherm is het uitstekend werken. De beeldkwaliteit bij alle zoomstanden is zeer goed. Met het zoombereik zijn vrijwel alle onderwerpen vast te leggen, mede door de uitstekende beeldstabilisatie. Tot op heden heb ik daar nog geen beperking ondervonden. De 20mm groothoekstand is een fantastische tool voor landschap en architectuur opnamen. De flitser geeft ondanks het kleine formaat uitstekende resultaten. Voor mij dus geen gesjouw meer met een zware foto uitrusting.

Pluspunten

• Uitstekende beeldkwaliteit
  • Goed te hanteren gewicht
  • 20mm Groothoek
  • Uitstekende beeldstabilisatie
  • Zeer goede prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• Het handmatig uitklappen van de flitser

Reina 05-01-2020

Lichtgewicht, goede zoom

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Van een spiegelreflex camera naar de handzame en lichtgewicht sx70hs over gegaan. Met name het grote zoomvermogen en niet meer hoeven wisselen van lenzen heeft me doen besluiten om deze camera aan te schaffen bij Kamera Express Arnhem. Prima service en meedenken in de overstap naar een andere camera.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • groot zoom vermogen

Minpunten

• stabilisatie

lindax85 02-12-2019

Top camera

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Fijne licht gewicht camera, groot zoom bereik en mooie foto’s ook in RAW, vele mogelijkheden, met WiFi te verbinden met smartphone, mooie scherpe foto’s en video’s, ideaal voor op vakantie

Pluspunten

• Groot zoom bereik
  • RAW
  • Licht gewicht
  • Kantelbaar scherm

Minpunten

• Nog niet ontdekt

PowershotSX70HS 14-10-2019

Blij met mijn nieuwe camera!

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Door de mogelijkheid met deze zoomlens alles dichterbij te halen en te fotograferen, is deze camera een belofte voor prachtige foto’s op mijn reis in Zuid-Afrika!
Vandaag al uitgeprobeerd in het bos met o.a macrostand (paddenstoelen, rupsen) ver verwijderde objecten dichterbij halen en de sportstand voor springende paarden. Helemaal top! Mooie scherpe foto’s!

Pluspunten

• Niet te zwaar en veel mogelijkheden

Vuggie 20-09-2019

Fijne camera en handig om mee te nemen.

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Camera biedt veel mogelijkheden voor foto en film. Is licht en handig in gebruik, heeft een kantelbare zoeker.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • goede en grote kantelbare zoeker
  • foto en filmmogelijkheid.

Hélène Westerhof 28-08-2019

Fijne camera met groot zoombereik

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Twee maanden in bezit en ben inmiddels wel aardig gewend. Door de voorganger SX60 ken ik de kwaliteit van Canon heel goed. Wat veranderd is, is de mogelijkheid om snel over te gaan van zoeker naar display. Ik zie geen mogelijkheid om dat in te stellen, zodat je naar believen een laag standpunt kan kiezen. Nu krijg ik een zwart beeld en moet ik de camera wat heen en weer bewegen om beeld te zien. Met de voorganger SX60 ging dat probleemloos, dus ik begrijp zo`n verandering niet. Voor de rest een prima camera, al moet ik wennen aan de verandering in het menu. Wat ik ook mis, dat er dagelijks een map wordt aangemaakt.

Pluspunten

• Zoombereik
  • Licht gewicht
  • Panorama is fijn

Minpunten

• Laag standpunt gaat niet probleemloos.

Hans van der Neut 25-08-2019

ligt goed in de hand

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Vroeger een Canon spiegelreflexcamera gehad. Nu gekozen voor een Bridge Camera van Canon. Voor de niet professionele fotograaf een mooie en veelzijdige camera. Kan heel ver inzoomen en ook macro foto's zijn geen probleem. Hoeft geen lenzen te verwisselen wat weer gewicht scheelt met lopen in een stad of landschap met alleen je tasje voor Canon. Heb hem net in het bezit dus ga veel Experimenteren. Ben zeer benieuwd maar kan niet anders dan dat dit een veelzijdige Powershot Camera van Canon is. Zit ook een gratis online cursus bij wat mij weer bijspijkert over alles wat met fotograferen te maken heeft.

Pluspunten

• Zoom bereik
  • Met SCN kiest de Camera zelf de setting

Westers 04-08-2019

Gebruiksvriendelijke camera met groot zoombereik

Geschreven voor: Canon SX70 HS

Na veelvuldig andere reviews gelezen te hebben uiteindelijke de SX70 gekocht en nog geen spijt gehad. Uit de doos is het gewoon prima foto's maken. Ik was al gewend aan het Canon menu vanuit eerdere camera's dus dat scheelde wel. De camera is zeer makkelijk in gebruik en heeft veel mogelijkheden voor zowel de beginner als voor de iets gevorderde fotograaf. Ik heb de afgelopen twee weken op vakantie veel kunnen proberen (ongeveer 1200 foto's.....) en ben zeer tevreden. Mooie foto's en een fantastisch zoombereik. Bij max inzoomen moet je eigenlijk wel een statief gebruiken. De accu gaat bij mijn gebruik wel een dag mee. Ik heb wel een extra accu gekocht voor het gemak en voor de zekerheid. Let er het filmen in 4K wel op dat je een geheugen kaart hebt die daarvoor geschikt is. Zo niet (zoals bij mij) dan krijg je een melding dat de schrijfsnelheid te laag is oid. Ik heb zelf de Sandisk Ultra SDHC 80mb/s, maar dat wil dus niet. Niet echt een probleem, maar wel iets om rekening mee te houden. Verder is de camera niet zwaar en ligt hij lekker in de hand. Daarnaast is het kantelbare scherm erg handig. Zoals in eerdere reviews al is genoemd heb je bij echt donkere omstandigheden wel last van ruis, maar ik vind dit zelf niet echt een groot probleem. Als je echter veel binnen fotografeert of in het schemerdonker, dan moet je daar toch echt op letten.

Al met al een prima aankoop!

Pluspunten

• Zoombereik
  • Veel mogelijkheden voor beginner en gevorderde
  • Kantelbaar scherm
  • Accuduur

Minpunten

• Ruis bij donkere omstandigheden