Canon PowerShot SX70 HS zwart - Reviews

HD type
4K Ultra HD
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 34 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot SX70 HS zwart op Kieskeurig.nl.

Roy 26-01-2019

Canon PowerShot SX70 HS zwart

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Heb hem aangeschaft omdat hij heel ver kan inzoomen en erg licht is , kan hem dus voor allerlei doeleinden gebruiken zonder maar een lens te hoeven veranderen. Hij heeft een goede grip mooi display kortom fijn toestel. Heb hem gekocht bij foto de vakman uden/wijchen. Ben in beide zaken super geholpen en bieden een uitstekende service.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • lichtgewicht

Minpunten

• geen geheugenkaart meegeleverd
  • geen usbkabel meegeleverd

Willem 23-01-2019

aanvulling op eerdere review

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Inmiddels paar maanden ervaringen opgedaan. Had al ervaring met voorganger de sx 60hs, maar heb nu de ervaring dat de beeldkwaliteit van deze sx 70 hs er niet op is vooruitgegaan. Zelfs minder kwaliteit dan zijn voorganger. Hetzelfde geldt voor de ruis. Canon kan dan wel zoals ze zeggen een andere Digic-processor erin gedaan hebben, maar aan de beeldkwaliteit, met name de ruis is dit niet te merken. Tot 400 ISO gaat het redelijk, maar daarboven veel ruis, waardoor de foto's waterverf-achtig ogen. Blijft natuurlijk het grote zoombereik, waarbij het advies is, om bij een groter zoom gebruik toch wel een statief te gebruiken, ondanks dat Canon beweert dat de stabilisatie verbeterd is (meer stops). Al met al een redelijk goede camera, als je voornoemde nadelen probeert te omzeilen, dus lage ISO- waarden en statief zonodig gebruiken. Voordeel blijft het lage gewicht en grote zoombereik.

A.S 07-12-2018

Camera met groot zoombereik

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Camera een paar dagen in bezit en al van alles uitgeprobeerd. Fijne, handzame camera met een groot zoombereik . Maakt goede foto’s , ook onder mindere weersomstandigheden. Flitser werkt goed, foto’s zijn goed.

Pluspunten

• Grote zoom
  • 4K video
  • Digic 8 beeldprocessor
  • 20,3 MP
  • RAW

Minpunten

• Nog niet gevonden

Willem 26-11-2018

Veelzijdige camera met groot zoombereik

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Als natuurliefhebber wandel ik veel en wil daarbij de bezienswaardigheden zoals vogels, vlinders, bloemen etc. in beeld brengen. Vanwege het grote zoombereik tot liefst 1365 mm en de macro-instelling is deze camera uitermate geschikt. De compacte camera neem je gemakkelijk mee in je bagage of rugzak. Ik had al ervaring met zijn voorganger de SX60HS en voor deze opvolger gekozen vanwege de 4K video, verbeterde sensor ( meer megapixel) en de heldere electronische zoeker.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • compacte camera
  • goede beeldkwaliteit
  • video in 4K
  • heldere electronische zoeker

Minpunten

• helaas geen hotshoe voor externe flitser

Irene 03-06-2020

lekker licht in gewicht en goede zoom

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

ik heb voor dit product gekozen omdat ik een lichte camara wilde met goede zoom.
Ben benieuwd of het aan mijn verwachtingen gaat voldoen eerste indruk is goed, nog veel om uit te zoeken.
Handleiding heeft veel pagina s.
je moet wel de dioptri knop ontdekken als je door het oog kijkt want anders niet scherp.( schuifje eronder)

Pluspunten

• licht in gewicht
  • veel mogelijkheden
  • goede grip

Minpunten

• handleiding alleen op internet

Bert 08-05-2020

Handige camera met enorm optisch zoombereik

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Het enorme optische zoombereik ( 65x ) gaf de doorslag om deze camera aan te schaffen.
Ik heb de camera pas enkele dagen in bezit en diverse instellingen uitgeprobeerd. Het toestel maakt prima scherpe foto’s met warme kleuren. De instelmogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Ook de macrostand geeft verbluffende resultaten. Een nadeel: bij schemering valt op dat er snel ruis zichtbaar wordt. Een handig toestel met een hoge kwaliteit/prijs score.
Video heb ik nog niet getest.

Pluspunten

• Groot Zoombereik
  • Prima grip
  • Veel mogelijkheden
  • Voldoende snelheid

Minpunten

• Ruis bij schemering
  • Geen flitsschoen

Ruud 04-05-2020

Maakt geweldige foto's, met zeer goede zoom; tot 65x!

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Fijne camera, met de van Canon bekende kwaliteit! Vele leuke gebruiksmogelijkheden; heel handig: de automatische overschakeling van scherm naar zoeker: ideaal! Geweldige tele voor met name natuuropnamen! Time-laps films maken: erg leuk! Verbinding met smartphone: super! Kortom een hele fijne camera; vanwege de compactheid zeer goed te gebruiken tijdens (berg-) wandelingen.

Pluspunten

• erg goede zoom
  • automatische wisseling zoeker/scherm
  • time-laps films
  • prima verbinding met telefoon
  • goede panorama-foto's maken

Stephanie 17-02-2020

Handzaam en goede zoom

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Op de valreep voor mijn reis naar Australië de Canon PowerShot SX70 HS gekocht ter vervanging van mijn Nikon D3200. Keuze om een andere camera te nemen lag vooral aan het gewicht van mijn vorige camera.
De SX70 HS heeft een hele fijne grip en zoomt goed in. Het duurt even voordat hij volledig is ingezoomd. Scherm is kantelbaar en ook te 'verbergen' zodat hij niet kan krassen als je hem wegstopt in een tas. Bonuspunt is dat de foto's via wifi te versturen zijn naar andere apparaten.
Ik weet nu al dat ik veel plezier ga hebben van deze camera.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Superzoom
  • Kantelbaar scherm
  • Goede grip
  • Wifi

Gerda R 12-02-2020

Veelzijdige camera

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

De beeldkwaliteit is zeer goed, zowel van macro-, landschap- als vogelfoto’s. Compact en licht Geweldige 65x optische zoom De belangrijkste instellingen zijn snel te vinden Foto’s kun je via je telefoon of tablet bekijken en ook wissen Het duurt lang voor je de volgende foto kunt maken

Pluspunten

• lichtgewicht
  • 65x optische zoom
  • licht goed in de hand

Minpunten

• duurt lang voor je de volgende foto kan maken
  • Volledige handleiding te downloaden via Canon

Johan Blokland 20-01-2020

Het nieuwe fotograferen.

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

De camera uitgebreid getest en ik ben zeer tevreden. Het goed hanteerbare gewicht was een van de redenen om deze camera aan te schaffen. Hij is gemakkelijk in het gebruik door goede en overzichtelijke plaatsing van de bedieningsknoppen. De 20MP sensor vindt ik een voordeel wanneer je opnamen wil croppen. Ook de heldere zoeker is een pré, evenals het uitstekende scherm. Met het uitklapbare en kantelbare scherm is het uitstekend werken. De beeldkwaliteit bij alle zoomstanden is zeer goed. Met het zoombereik zijn vrijwel alle onderwerpen vast te leggen, mede door de uitstekende beeldstabilisatie. Tot op heden heb ik daar nog geen beperking ondervonden. De 20mm groothoekstand is een fantastische tool voor landschap en architectuur opnamen. De flitser geeft ondanks het kleine formaat uitstekende resultaten. Voor mij dus geen gesjouw meer met een zware foto uitrusting.

Pluspunten

• Uitstekende beeldkwaliteit
  • Goed te hanteren gewicht
  • 20mm Groothoek
  • Uitstekende beeldstabilisatie
  • Zeer goede prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• Het handmatig uitklappen van de flitser

Reina 05-01-2020

Lichtgewicht, goede zoom

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Van een spiegelreflex camera naar de handzame en lichtgewicht sx70hs over gegaan. Met name het grote zoomvermogen en niet meer hoeven wisselen van lenzen heeft me doen besluiten om deze camera aan te schaffen bij Kamera Express Arnhem. Prima service en meedenken in de overstap naar een andere camera.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • groot zoom vermogen

Minpunten

• stabilisatie

lindax85 02-12-2019

Top camera

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Fijne licht gewicht camera, groot zoom bereik en mooie foto’s ook in RAW, vele mogelijkheden, met WiFi te verbinden met smartphone, mooie scherpe foto’s en video’s, ideaal voor op vakantie

Pluspunten

• Groot zoom bereik
  • RAW
  • Licht gewicht
  • Kantelbaar scherm

Minpunten

• Nog niet ontdekt

PowershotSX70HS 14-10-2019

Blij met mijn nieuwe camera!

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Door de mogelijkheid met deze zoomlens alles dichterbij te halen en te fotograferen, is deze camera een belofte voor prachtige foto’s op mijn reis in Zuid-Afrika!
Vandaag al uitgeprobeerd in het bos met o.a macrostand (paddenstoelen, rupsen) ver verwijderde objecten dichterbij halen en de sportstand voor springende paarden. Helemaal top! Mooie scherpe foto’s!

Pluspunten

• Niet te zwaar en veel mogelijkheden

Vuggie 20-09-2019

Fijne camera en handig om mee te nemen.

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Camera biedt veel mogelijkheden voor foto en film. Is licht en handig in gebruik, heeft een kantelbare zoeker.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • goede en grote kantelbare zoeker
  • foto en filmmogelijkheid.

Hélène Westerhof 28-08-2019

Fijne camera met groot zoombereik

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Twee maanden in bezit en ben inmiddels wel aardig gewend. Door de voorganger SX60 ken ik de kwaliteit van Canon heel goed. Wat veranderd is, is de mogelijkheid om snel over te gaan van zoeker naar display. Ik zie geen mogelijkheid om dat in te stellen, zodat je naar believen een laag standpunt kan kiezen. Nu krijg ik een zwart beeld en moet ik de camera wat heen en weer bewegen om beeld te zien. Met de voorganger SX60 ging dat probleemloos, dus ik begrijp zo`n verandering niet. Voor de rest een prima camera, al moet ik wennen aan de verandering in het menu. Wat ik ook mis, dat er dagelijks een map wordt aangemaakt.

Pluspunten

• Zoombereik
  • Licht gewicht
  • Panorama is fijn

Minpunten

• Laag standpunt gaat niet probleemloos.

Hans van der Neut 25-08-2019

ligt goed in de hand

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Vroeger een Canon spiegelreflexcamera gehad. Nu gekozen voor een Bridge Camera van Canon. Voor de niet professionele fotograaf een mooie en veelzijdige camera. Kan heel ver inzoomen en ook macro foto's zijn geen probleem. Hoeft geen lenzen te verwisselen wat weer gewicht scheelt met lopen in een stad of landschap met alleen je tasje voor Canon. Heb hem net in het bezit dus ga veel Experimenteren. Ben zeer benieuwd maar kan niet anders dan dat dit een veelzijdige Powershot Camera van Canon is. Zit ook een gratis online cursus bij wat mij weer bijspijkert over alles wat met fotograferen te maken heeft.

Pluspunten

• Zoom bereik
  • Met SCN kiest de Camera zelf de setting

Westers 04-08-2019

Gebruiksvriendelijke camera met groot zoombereik

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Na veelvuldig andere reviews gelezen te hebben uiteindelijke de SX70 gekocht en nog geen spijt gehad. Uit de doos is het gewoon prima foto's maken. Ik was al gewend aan het Canon menu vanuit eerdere camera's dus dat scheelde wel. De camera is zeer makkelijk in gebruik en heeft veel mogelijkheden voor zowel de beginner als voor de iets gevorderde fotograaf. Ik heb de afgelopen twee weken op vakantie veel kunnen proberen (ongeveer 1200 foto's.....) en ben zeer tevreden. Mooie foto's en een fantastisch zoombereik. Bij max inzoomen moet je eigenlijk wel een statief gebruiken. De accu gaat bij mijn gebruik wel een dag mee. Ik heb wel een extra accu gekocht voor het gemak en voor de zekerheid. Let er het filmen in 4K wel op dat je een geheugen kaart hebt die daarvoor geschikt is. Zo niet (zoals bij mij) dan krijg je een melding dat de schrijfsnelheid te laag is oid. Ik heb zelf de Sandisk Ultra SDHC 80mb/s, maar dat wil dus niet. Niet echt een probleem, maar wel iets om rekening mee te houden. Verder is de camera niet zwaar en ligt hij lekker in de hand. Daarnaast is het kantelbare scherm erg handig. Zoals in eerdere reviews al is genoemd heb je bij echt donkere omstandigheden wel last van ruis, maar ik vind dit zelf niet echt een groot probleem. Als je echter veel binnen fotografeert of in het schemerdonker, dan moet je daar toch echt op letten.

Al met al een prima aankoop!

Pluspunten

• Zoombereik
  • Veel mogelijkheden voor beginner en gevorderde
  • Kantelbaar scherm
  • Accuduur

Minpunten

• Ruis bij donkere omstandigheden

Willem 28-07-2019

aanvulling op mijn eerdere ervaringen

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Inmiddels wat meer ervaringen en sinds november 2018 de camera veelvuldig gebruikt voor natuurfotografie, Ben over het algemeen wel tevreden. Vooral in de maanden dat er wat meer licht is, waardoor de ISO waarde laag kan blijven en de opnamen minder ruis hebben. Inmiddels ook heel wat meters video geschoten. Bij winderige omstandigheden, veel storend windgeruis, waardoor ik overweeg een externe microfoon met deadcat aan te sluiten. Het toestel heeft echter geen hotshoe (externe flitsschoen) voor bevestiging van deze externe microfoon. Iemand misschien ervaringen met extra beugel en welk type microfoon?

Kees 10-07-2019

vandaag gekocht nu al onder de indruk

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

De camera maakt goede scherpe foto's en de lens is fantastisch. De camera ligt lekker in de hand en is makkelijk te bedienen.

Herman 27-06-2019

Gebruiksvriendelijke camera met groot zoombereik

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

We zochten een camera voor op vakantie met een groot zoombereik. Met 65x optische zoom voldoet de Canon PowerShot SX70 HS ruimschoots aan die eis. De camera ligt lekker in de hand, is zeer gebruiksvriendelijk en voorzien van een praktisch kantelscherm. Voor een camera in deze prijsklase is de kwaliteit van de foto's zeer goed te noemen. We hebben bij Kamera Express deskundig advies ontvangen bij de aankoop van de camera.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Gebruiksvriendelijk
  • Goede kwaliteit foto's