Canon PowerShot SX740 HS zwart - Reviews

40 x optische zoom
Kleur(en)
zwart
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot SX740 HS zwart op Kieskeurig.nl.

Peter 21-10-2018

wat minpunten

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zwart

In het verleden heb ik de Panasonic TZ8 en TZ40 gehad. Tijdens vele verre rondreizen gebruikt en met goede foto en film kwaliteiten. Omdat ik de TZ40 alweer 5 jaar had gehad, was ik weer op zoek naar een nieuwe compact camera. Ik had dit keer, voordat ik op reis ging naar Indonesie, mede vanwege de goede ervaringen van mijn vorige panasonic camera's, de Panasonic TZ90 besteld, mede doordat je met deze camera ook het scherm kan omklappen, voor het maken van selfies. Eenmaal ontvangen, viel mij meteen op dat het een lompe, zware, rechthoekige camera was. Uiterlijk leek op een ouderwetse camera. Heb deze teruggestuurd en toen kwam de nieuwe Canon powershot SX740 HS uit en heb deze besteld. Deze ook tijdens mijn reis gebruikt. Tijdens het gebruik van de Canon viel mij toch wel wat op in vergelijking met de Panasonic camera TZ40. Een aantal minpunten van de Canon: geen waterpas, geen foto maken tijdens filmen, achterglas mode kon ik niet vinden, geen touchscreen, geen panarama foto maken, geen icoontjes in de scene mode. Verder een uitklapbare flitslamp, wat volgens mij betere resultaten geeft dan ingebouwd, maar moest er wel aan wennen en lijkt mij gevoelig dat deze afbreekt. De Canon is mijnsinziens, meer voor de gevorderde fotografen en de Panasonic meer voor beginners, minder gevorderden. Hoop dat de Panasonic weer een moderner uitziende compact camera op de markt gaat brengen, want dan ga ik overwegen om toch weer over te gaan op de Panasonic.

Pluspunten

• Accuduur
  • modern, compact uiterlijk
  • inclusief aparte acculader
  • 4K filmen

Minpunten

• geen waterpas
  • geen touchscreen
  • uitklapbare flitslamp
  • geen panorama foto maken
  • geen foto maken tijdens filmen

Guillaume 15-01-2019

Krachtige zoom 40x helder 3" scherm vele mogelijkheden

Krachtige zoom 40x helder 3" scherm vele mogelijkheden
compact en gemakkelijk in gebruik, gemakkelijk me te nemen, Goede foto's en kleuren
Filmen in HD en 4K met 40x zoom

Pluspunten

• 40x zoom
  • Filmen in HD en 4K
  • compact

Minpunten

• geen panorama's

Jan Rona 25-12-2018

Handige camera

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zwart

Een geweldig toestel met alle aspecten dieje verwacht.
Haarscherpe foto’s , gemakkelijke bediening, kortom een perfecte camera.

pixiedust 09-12-2018

Mooi compacte camera

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zilver

Als vervanger van mijn Panasonic TZ6 kwam ik uit op de TZ-90 en de canon sx740 HS.
Deze keuze was mede door het klapscherm. Door een interessante aanbieding ben ik gegaan voor de Canon. Wel even wennen maar toch we vergelijkbaar. wel even wennen dat de flitser niet automatisch omhoog komt. zeker een aanrader.

Pluspunten

• vele mogelijkheden
  • klapscherm
  • 40x optische zoom
  • 4k filmen

Minpunten

• geen automatische pop-up flitser

Tjeu 21-11-2018

mooi compact

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zwart

Ik vindt de Canon Powershot SX740 HS zwart een zeer sjieke luxe compacte camera. maar toch zeer handig in bediening.

Pluspunten

• makkelijk mee te nemen

Anoniem 10-11-2018

Mooie compacte camera

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zwart

Aangeschaft bij Kamera-Express inclusief alle toebehoren. Maakt mooie foto's en handig is dat je het scherm kunt draaien.

Pluspunten

• draaibaar scherm

Berend 10-11-2018

Canon Powershot SX740 HS

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zilver

Ik ben dol blij met Canon Powershot SX740 HS compact , kan zo in je broekzak,makkelijk te bedienen en foto's verstuur je zo per wifi. De foto's zijn bovendien van goede kwaliteit wat niet onbelangrijk is:-)Het klapbare schermpje zorgt dat je ook makkelijk selfies kan maken en filmen in 4K.Een lekkere kleine camera om overal mooie foto's mee te maken.

Jupieter 07-11-2018

Superzoom op zakformaat

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zilver

De SX740 gebruik ik bij reizen. Hij heeft alle noodzakelijke functies plus een supergroot zoombereik (40 x) en past toch nog in mijn jaszak. De stabiliteit van de ingezoomde opnamen is uitstekend en de foto's zijn van hoge kwaliteit. Voor wie wil fotograferen zonder veel omhaal met een alleskunner is dit een prima keus.

Pluspunten

• 40 x zoom
  • formaat
  • stabilisering ingezoomde beelden

Minpunten

• geen touchscreen
  • geen panoramafoto's

AalA 01-11-2018

super zoom, compact, lichte camera

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zwart

Bij vrienden de resultaten van deze prachtige camera gezien. De zoom is ongelofelijk krachtig. Tot op een afstand van ruim honderd meter het nummerbord van een auto haarscherp op de foto. De levering via Kamera express is perfect en snel.

Pluspunten

• super zoom
  • licht van gewicht
  • compleet: tasje, sd kaart, statief, batterij

marjanne de boer 31-10-2018

handzaam mee te nemen

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zwart

ik wilde graag een kleinere maar kwalitatief goede camera. Hierin ben ik geslaagd met bovengenoemde camera. 40x optische zoom. ligt gemakkelijk in de hand, goed te bedienen.

Pluspunten

• niet te groot en zwaar