Canon PowerShot SX740 HS zwart - Reviews

zwart
Bekijk 1 andere uitvoering

Peter 21-10-2018

wat minpunten

In het verleden heb ik de Panasonic TZ8 en TZ40 gehad. Tijdens vele verre rondreizen gebruikt en met goede foto en film kwaliteiten. Omdat ik de TZ40 alweer 5 jaar had gehad, was ik weer op zoek naar een nieuwe compact camera. Ik had dit keer, voordat ik op reis ging naar Indonesie, mede vanwege de goede ervaringen van mijn vorige panasonic camera's, de Panasonic TZ90 besteld, mede doordat je met deze camera ook het scherm kan omklappen, voor het maken van selfies. Eenmaal ontvangen, viel mij meteen op dat het een lompe, zware, rechthoekige camera was. Uiterlijk leek op een ouderwetse camera. Heb deze teruggestuurd en toen kwam de nieuwe Canon powershot SX740 HS uit en heb deze besteld. Deze ook tijdens mijn reis gebruikt. Tijdens het gebruik van de Canon viel mij toch wel wat op in vergelijking met de Panasonic camera TZ40. Een aantal minpunten van de Canon: geen waterpas, geen foto maken tijdens filmen, achterglas mode kon ik niet vinden, geen touchscreen, geen panarama foto maken, geen icoontjes in de scene mode. Verder een uitklapbare flitslamp, wat volgens mij betere resultaten geeft dan ingebouwd, maar moest er wel aan wennen en lijkt mij gevoelig dat deze afbreekt. De Canon is mijnsinziens, meer voor de gevorderde fotografen en de Panasonic meer voor beginners, minder gevorderden. Hoop dat de Panasonic weer een moderner uitziende compact camera op de markt gaat brengen, want dan ga ik overwegen om toch weer over te gaan op de Panasonic.

Pluspunten

• Accuduur
  • modern, compact uiterlijk
  • inclusief aparte acculader
  • 4K filmen

Minpunten

• geen waterpas
  • geen touchscreen
  • uitklapbare flitslamp
  • geen panorama foto maken
  • geen foto maken tijdens filmen

Anoniem 10-11-2018

Mooie compacte camera

Aangeschaft bij Kamera-Express inclusief alle toebehoren. Maakt mooie foto's en handig is dat je het scherm kunt draaien.

Pluspunten

• draaibaar scherm

Berend 10-11-2018

Canon Powershot SX740 HS

Ik ben dol blij met Canon Powershot SX740 HS compact , kan zo in je broekzak,makkelijk te bedienen en foto's verstuur je zo per wifi. De foto's zijn bovendien van goede kwaliteit wat niet onbelangrijk is:-)Het klapbare schermpje zorgt dat je ook makkelijk selfies kan maken en filmen in 4K.Een lekkere kleine camera om overal mooie foto's mee te maken.
Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zilver

Jupieter 07-11-2018

Superzoom op zakformaat

De SX740 gebruik ik bij reizen. Hij heeft alle noodzakelijke functies plus een supergroot zoombereik (40 x) en past toch nog in mijn jaszak. De stabiliteit van de ingezoomde opnamen is uitstekend en de foto's zijn van hoge kwaliteit. Voor wie wil fotograferen zonder veel omhaal met een alleskunner is dit een prima keus.

Pluspunten

• 40 x zoom
  • formaat
  • stabilisering ingezoomde beelden

Minpunten

• geen touchscreen
  • geen panoramafoto's
Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zilver

AalA 01-11-2018

super zoom, compact, lichte camera

Bij vrienden de resultaten van deze prachtige camera gezien. De zoom is ongelofelijk krachtig. Tot op een afstand van ruim honderd meter het nummerbord van een auto haarscherp op de foto. De levering via Kamera express is perfect en snel.

Pluspunten

• super zoom
  • licht van gewicht
  • compleet: tasje, sd kaart, statief, batterij

marjanne de boer 31-10-2018

handzaam mee te nemen

ik wilde graag een kleinere maar kwalitatief goede camera. Hierin ben ik geslaagd met bovengenoemde camera. 40x optische zoom. ligt gemakkelijk in de hand, goed te bedienen.

Pluspunten

• niet te groot en zwaar