Nikon COOLPIX P1000 zwart - Reviews

Optische zoom
125 x optische zoom
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon COOLPIX P1000 zwart op Kieskeurig.nl.

Hans Nieman 27-04-2019

"wat een enorme zoom!"

Geschreven voor: Nikon COOLPIX P1000 zwart

Er is geen andere camera met 125 x zoom - is goed hanteerbaar, ondanks gewicht van 1.4 kilo.
Heeft veelzijdige mogelijkheden voor handmatige instellingen en opnamen in raw zijn ook mogelijk en ......ook nog een uitstekende macro-functie.
Echt een camera voor mensen die foto's willen maken van wild-life, vogels en sport.

Pluspunten

• geweldige zoom
  • makkelijke bediening
  • kwaliteit foto's uitstekend

Minpunten

• bij weinig licht ISO veranderen
  • accu is gauw leeg-2e accu zeker kopen!
  • bij wind statief gebruiken!

Arie Buurman 01-12-2018

Heel wat anders als dat ik gewend ben

Geschreven voor: Nikon COOLPIX P1000 zwart

Ik fotografeer altijd met een Fullframe spiegelreflexcamera van Canon. Maar ik wilde een camera als backup, die zonder al te groot te worden een groot tele bereik heeft. Wat vind ik van het product? Het werkt toch allemaal wat anders als ik gewend ben, al went het snel. De camera voelt wat plastic aan, maar ik ben de top van Canon gewend. De knopjes en wieltjes zijn klein, dat zal wel wat moeilijker zijn met koude handen. Wat wel een gemis is bij een camera in deze klasse, vind ik het feit dat er geen GPS op zit en je nu denk afhankelijk ben van een verbinding met je smartphone. Over de foto's kan ik niets zeggen, je moet een camera daar echt wat beter voor leren kennen.

Pluspunten

• Groot zoom bereik
  • ligt goed in de hand
  • Kantelbeer display

Minpunten

• Kleine knopjes
  • Geen GPS
  • Geen losse batterijoplader meegeleverd

Arie_Buurman 12-12-2018

Kleine update van mijn bevindingen. Kort gezegd, ik heb de camera terug gebracht. De min punten kregen de overhand.
De sensor is toch wel erg klein, hierdoor veel ruis.
De Tele – width aan de zijkant werkt dikwijls niet, je moet de camera, dan eerst weer aan en uitschakelen.

De Tele – width knop boven op, werkt vaak niet in de stand M-P-A-S, of hij komt met korte stoten in of uit “Mogelijk een instelling fout?

Krijg geregeld een foutmelding op mijn scherm, met de tekst fout, schakel de camera opnieuw in
Als je witbalans Kelvin gebruikt, maakt hij er soms hele lage waardes van, de beelden zijn dan donker blauw.
Met macro stelt hij vaak helemaal niet scherp.

In de scene – party mode, duurt het scherpstellen best lang, maar erger nog tussen het scherpstellen en ontspannen, zit ongeveer ruim één seconde.

Kan geen scherpstelveld selecteren b.v. er zit een vogel in een boom als je daar op probeert scherp te stellen, stelt hij scherp op alle takken, waardoor de vogel mogelijk onscherp is, mogelijk een instelling die ik niet heb gevonden.

In de mode Scene, kan niet in raw worden gefotografeerd, mogelijk hoort dat zo?

Mechanische ook een klacht, het multisector wieltje, gaat zo licht, dat als je een instelling wilt veranderen, je ook steeds de belichting waarde veranderd.

Jolanda 25-11-2018

Geweldige telelens!

Geschreven voor: Nikon COOLPIX P1000 zwart

De nikon p1000 gekocht om de maan vast te kunnen leggen. Dit werkt met deze camera super!! Wil jij ook zo ver weg en toch scherp kunnen fotograveren? Schaf dan deze nikon p1000 aan!

Pluspunten

• Enorme zoom
  • Grote lens

Minpunten

• Voor grote afstanden is een statief aanbevolen

Linda 17-08-2019

Superzoom

Geschreven voor: Nikon COOLPIX P1000 zwart

Geweldige superzoom. Moet wel aan het gewicht wennen. Mooie foto's. Handige belichtingsring. Makkelijk handmatig scherpstellen.

Pluspunten

• 125x optische zoom
  • Belichtingsring
  • Makkelijk handmatig scherpstellen

Minpunten

• Gewicht
  • Duitse handleiding

Hans 24-06-2019

geweldig zoombereik

Fijne Camera, geweldig zoombereik 24 tm 3000 mm
Mooie foto's en film, goede automatische mogelijkheden

Pluspunten

• geschikt voor foto en film
  • veraf en dichtbij uit de hand heel stabiel

Minpunten

• redelijk zwaar

Hugo 05-05-2019

super zoom.

Geschreven voor: Nikon COOLPIX P1000 zwart

Pas een paar dagen in mijn bezit maar al super tevreden over de aankoop. Vooral het koppelen van de smartphone aan de camera is een mooie nieuwe feature tov mijn vorige camera. Verder is de camera een echte alleskunner, wel wat zwaarder maar met de superzoom van 125x echt fantastisch wat je naar voren haalt. En dat veela uit de hand fotograferend. Top aankoop.

Pluspunten

• super zoom (125x!)
  • vele mogelijkheden
  • alles in 1 camera

Minpunten

• verschuiven van gewicht bij uitzoomen. ff wennen
  • wat zwaarder dan andere bridge camera's

Henk Meijer 30-04-2019

Geweldige zoom

Geschreven voor: Nikon COOLPIX P1000 zwart

Ik heb de camera sinds 18 april in mijn bezit. Keurig geholpen door KameraExpress in Arnhem. De camera oogt groot en dat is hij dan ook. Maar vergeleken met mijn oude uitrusting met diverse objectieven, is het prettig om alles bij de hand te hebben. Nog niet uitgebreid getest, maar wel geëxperimenteerd. Eerste ervaringen zijn goed, en met name die superzoom.

Pluspunten

• Superzoom
  • gewicht valt mee
  • Positief over leverancier, Kamera Express

Minpunten

• Groot en voor een 'compact'. redelijk groot.

Tup Naring 06-03-2019

De P900 was al zeer goed maar de P1000 is nog veel beter

Geschreven voor: Nikon COOLPIX P1000 zwart

De Nikon COOLPIX P1000 is een perfect toestel want ik kan zeer dichtbij (1 cm) fotograferen maar ik kan ook foto's maken aan de horizon (of de maan) met de 125X zoom. En natuurlijk alles daar tussen in. Ligt goed in de hand en de mogelijkheden zijn zeer divers. Heel blij mee!!!

Marc 17-02-2019

Lichtgewicht superzoom

Geschreven voor: Nikon COOLPIX P1000 zwart

Een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding voor een toestel met enorme mogelijkheden. Vanaf nu is het gedaan met het het sleuren van lenzen.

Pluspunten

• Superzoom
  • Gewicht

Ton 31-01-2019

Van macro tot giga tele foto plezier

Geschreven voor: Nikon COOLPIX P1000 zwart

Nog niet zo heel veel ervaring opgedaan het toestel gisteren gekocht. De potentie van het toestel is enorm. Gebruikers vriendelijk en een stuk lichter dan een camera met een grote telelens. ik ben er nu al erg tevreden over.

Pluspunten

• geschikt voor macro fotografie
  • enoooorm zoooom bereik

Minpunten

• accu opladen in het toestel

A. Forman 19-12-2018

Nikon Coolpix 1000 Superrrrrr zoom.

Geschreven voor: Nikon COOLPIX P1000 zwart

Deze camera heb ik gekocht bij kamera express, zeer goed geholpen er was alle tijd om mijn vragen te beantwoorden. Zeer goed en deskundig advies gekregen.
Super camera, hiervoor had ik de Nikon Coolpix P900, maar dit maakt echt het verschil.
De zoom functie is top. Snelheid van de camera is super. Alles zit op de juiste plaats.
De camera is wel wat groter dan zijn voorganger, maar de lensformaat is dit zeker niet vervelend.
Ook de mogelijkheid tot een externe flitser is een extra aanwinst.

Pluspunten

• Super zoom
  • Goed bediening
  • Mogenlijkheid voor externe flitser
  • Zonnekap

Minpunten

• geen losse acculader

Theo 24-11-2018

Perfecte camera voor natuurliefhebbers en spotten van dieren

Nikon Coolpix P1000-superzoom
Een perfecte camera voor natuur liefhebbers en spotters van dieren in het wild. Door de enorme zoom 3000mm kun je de dieren perfect beeld vullend opnemen zonder dat je ze opschrikt of stoort.
Het is wel noodzakelijk om een stevig statief te gebruiken en een los verkrijgbare draadloze afstandbediening omdat de minste aanraking van de camera bij zoomen boven de 1500mm direct zichbaar is in het beeld. Ik gebruik hem voornamelijk om films op te nemen in 4k dat echt een perfect beeld geeft en je kunt tijdens het filmen e.v.t. ook nog foto's maken.
Ik vind het een super camera zie:

Pluspunten

• zoom bereik
  • 4K film
  • RAW foto's

Minpunten

• sommige instelmenu's niet logisch
  • dure accessoires batterijlader,afstandsbediening