Sony RX100 VI zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD
Optische zoom
8 x optische zoom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony RX100 VI zwart op Kieskeurig.nl.

A v Middendorp 05-08-2018

Mooie zoomlens, duidelijk, veel mogelijkheden, geweldig.

Geschreven voor: Sony RX100 VI zwart

Mooie compacte camera, helder, mooie zoom lens, veel mogelijkheden. Ik ben heel enthousiast en ga hier veel plezier aan beleven.

Pluspunten

• Zoom lens
  • Veel meer waarde

Minpunten

• Duur

Jaco 14-05-2019

Compacte broekzak camera gelijkwaardig aan spiegelreflex

Geschreven voor: Sony RX100 VI zwart

Ideale compacte camera met veel instelmogelijkheden en een behoorlijk zoombereik.
Fijn kantelbaar touchscreen. Supersnelle autofocus met 315 focus punten.
De aanwezige sportmodus maakt zeer veel foto`s en buffer deze om later weg te schrijven.
Toestel aangeschaft omdat ik de grote camera niet altijd mee wil nemen, deze kan altijd mee.
De lens is geweldig, de foto’s zijn scherp en helder.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • super snelle autofocus
  • scherp stellen op touchscreen
  • erg compact
  • 4K filmen

Minpunten

• prijs is even schrikken maar is het zeker waard
  • niet spatwaterdicht

Wim 27-04-2019

goed lees- en draaibaar scherm,

Geschreven voor: Sony RX100 VI zwart

Op basis van testresultaten en advies tot de keuze van dit toestel gekomen. Camera voelt degelijk en solide aan. Scherpte van de foto's en snelheid is heel goed. Zoombereik is voor dit soort camera's groot. Verder nog niet veel ervaring met fotograferen gezien recente aankoopdatum

Pluspunten

• scherpte foto's
  • zoombereik

Minpunten

• prijs

Gabriëlle 23-04-2019

Klein en kan veel

Geschreven voor: Sony RX100 VI zwart

Blij met deze camera. Meer zoom, groothoek, kantelbaar scherm, snelle focus. Makkelijk in gebruik. Mooie foto's. Bijna een spiegelreflex in pocketformaat.

Heuz 21-04-2019

Klein maar fijn

Geschreven voor: Sony RX100 VI zwart

Als het gaat om de beste kwaliteit in de kleinste camera, denk ik dat dit 'm is. Wel even paar tutorials via youtube doen om er alles uit te halen ! Gekocht bij FOKA - oh nee Kamera Express heten ze nu- en dat ging prima.

Pluspunten

• klein
  • prachtige foto's

Minpunten

• ja, ook echt kleine knopjes
  • even auw qua $$

Leo 25-02-2019

Mooi zoomberijk

Geschreven voor: Sony RX100 VI zwart

Heb een spiegel reflecs kamera maar gebruik hem te weinig omdat het een heel gesleep is. Sony RX100VI is makkelijk mee te nemen en heeft een mooi zoom berijk. Hij haalt het niet qua qwaliteit met de spiegel reflex maar dit i eigenlijk aleen zichtbaar bij uitvergrotingen.
Kortom zeer tevreden.

Pluspunten

• zoomberijk
  • mooie kleuren
  • makelijk mee te nemen
  • 4 k fimmogelijkheden

Minpunten

• duur
  • geen microfoon aansluiting

Luc DE WIT 20-02-2019

Haarscherpe foto's zeer compact meedraagbaar

Geschreven voor: Sony RX100 VI zwart

Ik had de gelegenheid een maand met dit toestel te werken van een kameraad. Op het eerste zicht wel leuk, maar toch wat klein en waarschijnlijk te onhandig.
Niets was minder waar; het zeer compacte toestel is uiteraard goed draagbaar in een broekzak, maar heeft toch alle eigenschappen van een grote niet-spiegelreflexcamera.
In het begin zijn de mogelijkheden eindeloos in het menu, doch dat went snel.
En dit alles binnen een goede 300 gram.
Prachtfoto's , snelle AF reacties, goede belichting- en belichtingsmogelijkheden , ingebouwde Electronische Viewer en flitser. Kortom alles wat een zaktoestel moet hebben met de capaciteiten van een grotere broer. Toptoestel; het gaat dagelijks mee op stap.

Pluspunten

• Zeer handig, lichtgewicht
  • Degelijke foto's en werking
  • Oplaadbaar in het toestel
  • Uitgebreide maar degelijke menu's

Minpunten

• Handleiding van SONY is te beperkt.
  • Accessoires, voor zover nodig, lijken duur

Selina 21-11-2018

Klein met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Sony RX100 VI zwart

Het is een compact camera met veel mogelijkheden en een lens van 24 - 200mm. Over de foto's die ik gemaakt heb bij een concert ben ik tevreden, de ruis valt erg mee. De camera heb ik ruim een week en mijn eerste indruk is dat ik met veel plezier foto's ga maken met dit toestel.

Pluspunten

• compact met veel mogelijkheden

Minpunten

• de Grip moet je er nog bij kopen

Ineke 27-10-2018

Uiterst hoge kwalitiet ,makkelijk te bedienen gave lens.

Geschreven voor: Sony RX100 VI zwart

Ik heb deze camera gekocht omdat ik op een fietsvakantie ga in Afrika en niet meer meer spiegelreflex mee wil nemen gezien het gewicht maar ook niet in wil leveren op kwaliteit van de foto’s . En het voeldoet aan al mijn verwachtingen. Makkelijk te bedienen , maakt mooie foto’s ook onder donkere omstandigheden niet snel de flits nodig.
Even wennen als je veel inzoomt om de camera stil te houden. Heeft alle mogelijkheden van een spiegelreflex .

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Lens

Jasper 29-08-2018

Enorm veelzijdige camera die alle verwachtingen waarmaakt

Geschreven voor: Sony RX100 VI zwart

Voor gebruik tijdens de zomervakantie, de RX100 VI mogen ontvangen. De camera wordt gebruikt voor de kiekjes in en rondom het huis, maar ook gaat deze mee tijdens een uitje. Daarnaast wordt de camera gebruikt voor werk, waar dit kleine wonder in wordt gezet bij content creatie voor de online kanalen.

na het lezen van reviews zijn de verwachtingen hooggespannen en voor het bedrag wat er voor de camera wordt neergelegd, mag dat ergens ook wel. Gelukkig maakt de RX100 mark6 die van mijn in ieder geval helemaal waar. De camera is namelijk ontzettend veelzijdig door de 24-200mm f/2.8-4.5-lens. Dit wil zeggen dat je bij 24mm enorm veel op de foto krijgt zonder dat je een heel stuk naar achter moet gaan staan. Zoom je in naar 200mm heb je een vergelijkbaar bereik als een forse zoomlens zoals je die op de grotere spiegelreflex camera's ziet. f/2.8-4.5 staat voor de variabele lichtsterkte wat zich vertaald naar de hoeveel licht er nodig is om een goede foto te kunnen maken. Het komt er op neer dat je met deze lichtsterke lens ongeacht de hoeveelheid licht altijd enorm goede foto's maakt. Ook hebben deze getallen een invloed op de mooie onscherpe achtergrond (bokeh). Dit maakt dat je bij een portret van een persoon of huisdier het hoofdonderwerp scherp hebt en alles op de achtergrond vervaagd. Dit is een onwijs gaaf resultaat met deze camera.

Al met al een enorm veelzijdige camera die ik iedereen aan kan raden en die zijn geld absoluut waard is.

Pluspunten

• Razendsnelle auto-focus
  • Zoombereik
  • Makkelijk te bedienen

Simone25 27-08-2018

Een groot talent in een klein jasje

Geschreven voor: Sony RX100 VI zwart

Als professioneel fotograaf wil ik tijdens uitjes met mijn gezin graag foto’s maken maar niet hoeven te slepen met een grote zware camera en verschillende lenzen. Toen ik hoorde van deze compactcamera met flink zoombereik was ik erg benieuwd!

De Sony RX100 VI heeft mijn verwachtingen ruimschoots overtroffen. Klein en lichtgewicht en daardoor eenvoudig mee te nemen. Maar in dat kleine cameraatje gaat een geweldig ontwerp schuil. Heel veel functies voor zowel de fotograaf die lekker op (semi)automatische standen wil fotograferen als voor diegene die zelf graag de controle houden en alle instellingen zelf bepalen.
Pluspunten die er verder voor mij echt uitsprongen zijn de uitstekende beeldkwaliteit door de Carl Zeiss lens, de lichtsterkte van de lens waardoor je ook zonder gebruik van de ingebouwde flits in slechte lichtomstandigheden prachtige foto’s maakt en het grote zoombereik tot 200mm.
Ook de video-mogelijkheden zijn veelbelovend en hier ga ik mij zeker nog wat meer in verdiepen.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • compact design
  • zeer hoge kwaliteit lens

Wendy193 16-08-2018

Uitstekende camera!

Geschreven voor: Sony RX100 VI zwart

Wat een ge-wel-dig toestel! Ik heb deze Sony RX100 nu enkele weken in gebruik en ben er enorm blij mee. De verwachtingen waren voordat ik hem thuis kreeg hoog, zeker gelet op de prijs voor een compacte camera, maar deze zijn zeker waargemaakt. Hij maakt waanzinnig heldere foto’s binnen mum van tijd en is - als je bekend bent met camera's - eenvoudig in gebruik.

De camera is erg compact en licht in gewicht, dus handig om mee te nemen. Prettig voor een dagje uit of om mee de natuur in te nemen. De Zeiss lens is geweldig, wat een bereik! Hij zoomt heel sterk in en geeft zelfs bij 200mm duidelijke foto’s. De autofocus is lekker snel, dus die vogel in de verte staat er zo op. Ook heel fijn dat de lens helemaal in het apparaat schuift als je deze uitschakelt, dat scheelt enorm in de grootte van het geheel (handig op te bergen in je tas).

De camera biedt veel mogelijkheden, je kunt zoveel verschillende instellingen naar je eigen smaak aanpassen dat ik hier wel even zoet mee was (en nog altijd ben). In het begin heb ik vooral op de automatische stand gefotografeerd en dat gaf al een goede resultaten. Voor bijvoorbeeld een beginner op het gebied van fotografie heel fijn. Nu ik een beetje aan het oefenen ben geweest met alle instellingen ben ik nog enthousiaster. Daarom zal dit toestel ook voor de meer ervaren fotograaf geschikt zijn. Ik ben slechts hobbyfotograaf maar doe dit al wel een tijdje met veel plezier en ik ben helemaal tevreden met deze camera. Zelfs voor de vloggers zal het een aanwinst zijn, gelet op de kwaliteit van de video’s in combinatie met de compactheid van het apparaat.

Tot slot vind ik ook het design erg mooi: strak, modern en met een stevige behuizing. Een echte blikvanger, naar mijn mening een van de mooiste en degelijkste op het gebied van compacte camera’s. De batterij gaat behoorlijk lang mee, een stuk langer zelfs dan mijn andere compacte camera van een eveneens bekend merk.

Conclusie: een gebruiksvriendelijke, compacte camera die geweldig presteert. De lens is geweldig, de autofocus is snel en de foto’s zijn scherp en helder. Absoluut een aanrader als je op zoek bent naar een kwalitatief goede camera met veel opties en die handig is om mee op pad te nemen.

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Geweldige lens en snelle autofocus
  • Veel mogelijkheden (qua instellingen)
  • Compact en licht in gewicht