Panasonic DC-TZ90 zwart, zilver - Reviews

Filmen in 4K Ultra-HD
Optische zoom
30 x optische zoom

Gerard 31-08-2017

Topper met oneindig veel opties, en ook goed als automaat.

Deze camera gekozen door uitgebreid reviews en testen te hebben gelezen. In de winkel gekocht omdat je dan meteen een goed gebruik krijgt en ook werden de camera instellingen meteen ingesteld en doorgenomen. Nu meteen maar aan de gang. Later meer ervaringen.

Pluspunten

• kwaliteit
  • mogelijkheden

Minpunten

• later
  • later

I. van der Beek 14-11-2018

Mooie camera met veel mogelijkheden tegen een goede prijs

Deze camera gekocht als vervanging van een canon video- en canon kleinbeeld fotocamera. Het grote zoombereik en de positieve reviews in combinatie met de mogelijkheden om handmatig te kunnen instellen en RAW fotograferen hebben mij tot deze keuze gebracht. eerste resultaten zien er goed uit, wel even tijd om het menu goed te leren kennen. Het blijft, ook bij andere merken, jammer dat er een beknopte handleiding bij zit en de uitgebreide online opgezocht moet worden. Ik heb eerder met de Nikon D500 gefotografeerd, deze vanwege het gewicht ingeruild voor een Sony RX10V, deze lichtere en betaalbare Panasonic is de camera voor mijn partner en tevens back-up.

Pluspunten

• Groot omklapbaar scherm
  • Elektronische zoeker
  • Groot zoombereik
  • Uitgebreide instelmogelijkheden
  • Compact in verhouding met de mogelijkheden

Minpunten

• Uitgebreide handleiding alleen online

Hypolitus 20-09-2018

Mooie Camera veel mogelijkheden goed zoombereik

Na lang zoeken gekozen voor de Panasonic DC-TZ90. Heel handige camera naast mijn spiegelreflex. Veel mogelijkheden die voor mij een nieuwe wereld openen. mooi zoombereik, 24-720 mm. 4k filmen en 4K foto zeker een pluspunt. Heel goed geholpen bij Foto Verschoore in Terneuzen, ze hadden alle tijd om een en ander goed uit te leggen.

Pluspunten

• Handzame camera
  • Zoombereik
  • 4k filmen en 4k foto
  • Draaibaar scherm

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Annelies 06-05-2018

compact camera met veel mogelijkheden

Een zeer mooi, robuuste camera met mooi groot scherm. Zeer veel mogelijkheden met oa een macro functie. Erg handig dat het scherm omhoog kan klappen voor selfies. De camera is razendsnel en scherp. Grote optische zoom. Voordeel is dat het menu hetzelfde is gebleven tov de oudere camera's. Deze camera gekocht omdat ik goede ervaringen heb met vorige camera's van panasonic. Indien te veel zonlicht dan kan je ook nog door een zoeker kijken.

Pluspunten

• makkelijk selfies maken
  • veel mogelijkheden
  • goede kwaliteit

Minpunten

• nog niet gevonden

John 07-02-2018

Compact en handzaam

Mooi toestel met veel opties. Nog niet alle opties kunnen bestuderen, omdat ik het toestel iets meer dan 1 week in het bezit heb. Maakt snel foto's en scherp. Touchscreen is helder en gemakkelijk te bedienen.
Tot op heden nog geen nadelen kunnen vinden.

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen.
  • groot klapbaar scherm.