De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony ZV-1F op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

c***************@u********* 13-12-2022

Super goede vlog camera

Geschreven voor: Sony ZV-1F

Nu een aantal weken kunnen testen. Het beeld is met daglicht echt super de kleuren zijn helder crispy. Het geluid is goed we moeten er even aan wennen, maar buitengewoon ! Door het passende statief is het enorm makkelijk om de camera te bedienen. Het installeren hiervan ging met twee drukken op de knop. Aangezien ik de systeem camera’s gewend ben moet ik wennen aan de kleine knopjes. Juist doordat er zo weinig knopjes op zitten is de camera ook snel te bedienen. In de avond maakt hij mooie opnames zeker op het gebied van video. Als je een professionele camera gewend bent is de kwaliteit van de foto’s onder de maat. Maar dat is slechts voor een klein deel van de mensen zo.

Pluspunten

• Veel kwaliteit
  • Handzaamheid
  • Handige statief voor nog beter genruik
  • Mooi geluid

Minpunten

• Kleine knopjes

Martijn 10-12-2022

Leuke camera voor iemand die begint met vloggen.

Geschreven voor: Sony ZV-1F

Voor elke run-and-gun-situatie is deze camera supergemakkelijk te gebruiken. De audio klink helder en voor dageliks vloggen of als beginner, helpen de positive punten je zeker met een kickstart. I heb echter ook een paar nadelen gevonden.

Voor mi had de lens nog breder gemogen. Misschien een lens van 16 millimeter. Vooral met stabilisatie aan, snidt het behoorlik wat beeld it. De stabilisatie is niet de beste. Je moet absoluut een extra stap in je bewerkingsproces toevoegen om het goed te krigen. De autofocus is niet geweldig. Soms is het een klein beetie afwiikend, of wil het helemaal geen focus krigen. Ik vind ook het schroefgat wat vreemd geplaatst.

Pluspunten

• Laag gewicht, compact
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Vitklapbaar en roteerbaar scherm
  • 4K en Slomo

Minpunten

• Tripod aansluiting op een gekke plek
  • Focus werkt niet altijd 100% goed
  • Stabilisatie had nog wat beter mogen

Patty 09-12-2022

Goede aankoop

Geschreven voor: Sony ZV-1F

Op het eerste zicht fijn compact. De app installeren ging even verkeerd omdat ik niet de plus versie had gedownload, maar dat was snel gecorrigeerd. Het eerste gebruik is erg makkelijk, maar ik had wel een paar keer per ongeluk de slow motion mode aangezet. Daar heb ik van geleerd na het terugkijken van de video's. Bij weinig licht is de kwaliteit van het beeld nog steeds erg goed, dus erg blij met de camera! Bij aanschaf hebben we de bluetooth grip erbij gekregen. Deze is ook zeker erg fijn in gebruik, ik kan makkelijker de camera neerzetten en het is fijner om de camera mee vast te houden, geeft een veiliger gevoel dan de camera zelf vasthouden. Ik ben blij dat je de knoppen en het scherm als touchscreen kan gebruiken om te navigeren, dat maakt het gebruik erg makkelijk
Erg blij met onze aanschaf en er wordt hier nog zeker rondgespeeld met settings, maar er wordt hier ook gehoopt op accesoires die er bij te gebruiken zijn, zoals een case voor grip en camera, maar ook filters die op de camera kunnen worden gezet.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede beeldkwaliteit
  • Touchscreen en knoppen voor navigatie

Minpunten

• The app is wat verwarrend

s*******@h********** 08-12-2022

Fijne compacte camera

Geschreven voor: Sony ZV-1F

Deze camera is makkelijk te installeren en heel gebruiksvriendelijk. Dit komt ook mede doordat het schermpje touch screen is. De videokwaliteit is vooral overdag heel goed. Het beeld is ook heel stabiel dankzij de ingebouwde stabilizer. Verder is het eenvoudig om de achtergrond wazig te maken. De prestaties bij weinig licht zijn oké, maar niet geweldig.

De handgreep kreeg ik er gratis bij en dit is wel echt een toevoeging. Je kunt hier gemakkelijk de camera mee bedienen. De handgreep is overigens ook heel eenvoudig te koppelen aan de camera.

Pluspunten

• Klein
  • eenvoudig in gebruik
  • Ingebouwde stabilzer

r*************@g******** 08-12-2022

Compacte vlogger camera

Geschreven voor: Sony ZV-1F

De foto- en videokwaliteit is van hoge kwaliteit, super scherp beeld
Hoe ervaar jij de prestaties bij weinig licht?
Het is goed beeld ook bij weinig licht.
Het LCD touch screen is super handig vooral bij kleine aanpassingen of scherpstellen
De handgreep en de bluetooth draadloze afstandsbediening zijn een aanwinst zeker als je van een afstand jezelf wil filmen.

Pluspunten

• Compact
  • Snel
  • Hoge kwaliteit

Minpunten

• Veel instellingen

Greetje 08-12-2022

Mooie beginners vlogcamera

Geschreven voor: Sony ZV-1F

Mooie beginners vlogcamera ideaal dat er ook een windkapje bij zit. Camera is mooi compact waardoor ook niet te zwaar in de hand. Accu mag van mij is langer mee gaan deze wil nog wel eens snel leeg raken. Beeldkwaliteit is echt super en de bediening ook

Pluspunten

• Mooie compacte camera
  • Zit windkapje bij
  • Mooi beeldkwaliteit

Minpunten

• Accu mag langer mee gaan

e*********@h********** 08-12-2022

Handige vlog camera van goede kwaliteit.

Geschreven voor: Sony ZV-1F

Ik ben heel blij met deze vlogcamera. De camera is makkelijk in gebruik. Heel handig te bedienen met de statief en ook het beeld en geluid zijn super goed. Ik gebruik deze camera om weekvlogs te maken met de kinderen uit mijn klas, en de beelden zijn heel goed. Je ziet de kinderen heel scherp en hoort ook duidelijk wat ze zeggen ondanks de omgevings geluiden.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluid
  • Batterijduur
  • Makkelijk te bedienen

Jerrelson 02-12-2022

Top middenklasse vlogcamera!

Geschreven voor: Sony ZV-1F

Ik heb de camera nu een tijdje in bezit en heb hem al flink kunnen testen. Voor iemand met een vlogkanaal is het dan ook een leuke test om te kijken of deze camera je huidige apparatuur kan vervangen.

Allereerst is de unboxing niet echt een experience, maar Sony heeft gewoon gekozen voor een effectieve en simplistische doos. Niks mis mee natuurlijk. Oké into the good stuff, de camera: De camera zelf is erg licht en is gemaakt van gerecycled plastic en heeft een vaste 20mm wide angle lens. Dit is natuurlijk perfect voor vloggers aangezien je heel je gezicht en extra personen in beeld kan krijgen. Na wat testen en wat opnames met vrienden kan ik ook inderdaad zeggen dat dit een hele fijne lens is die ook zorgt voor zeer veel detail in je opnames. De vaste lens van deze camera is ook gelijk een mogelijk struikelpunt voor andere mensen, want je hebt hierdoor minder flexibiliteit.

Geluid & filmen in het donker:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zeer verbaasd was door de geluidskwaliteit. Deze was uitzonderlijk goed voor zo’n compacte camera. Ook in de buitenlucht met flinke wind was de geluidskwaliteit erg goed (met de deadmouse erop natuurlijk). Voor het filmen in het donker heb ik deze camera getest in de avond buiten op straat en hier was ik nog duidelijk te zien, kudo’s voor Sony. Ik heb de camera nog niet getest in extreem donkere situaties, maar dat is ook niet echt een realistisch scenario met een vlogcamera. Dan moet je er eigenlijk een klein lampje op zetten.

Stabilisatie & autofocus: Deze Sony camera maakt gebruik van eye tracking en dat werkt in veel gevallen goed, maar ik heb gemerkt dat als je een bril draagt en het is een iets donkerdere situatie, hij soms wat moeite heeft met je ogen vinden. Dit resulteert dan ook in een onscherpte in het gezicht, wat niet is wat je wilt tijdens het vloggen.

Ik ben niet zo super positief over de stabilisatie van de camera, want die is in deze tijd gewoon ondermaats. Ik was zelfs verbaasd toen ik erachter kwam dat Steadyshot al aanstond in de settings toen ik wat lopend videomateriaal terug aan het kijken was. In de tijd van GoPro’s die superstabiel kunnen filmen (ik heb een Hero10), is de stabilisatie van deze Sony camera gewoon onvoldoende. Bijgeleverde handgreep: De bijgeleverde handgreep werkt zeer goed en zorgt ervoor dat je simpel een opname kan starten en stoppen en een bokeh effect toe kan voegen (scherpte/onscherpte). Naast de stabilisatie is dit een goede vlog!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Filmen in het donker
  • Snelle autofocus
  • Gebruiksvriendelijk
  • Goede microfoon

Minpunten

• Stabilisatie

m 30-11-2022

Top compacte vlog-camera

Geschreven voor: Sony ZV-1F

Goede camera, vooral voor video's en dan met name om mee te vloggen. Heel eenvoudig in gebruik en de video's die je met deze camera maakt zijn heel goed, vooral voor dit formaat camera. Stukken beter dan met een telefoon. Door de lichtsterke lens krijg je ook een mooi 'bokeh'-effect. Ik heb de camera met een mooie korting kunnen aanschaffen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Compact
  • Licht
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Beperkte instel-mogelijkheden

Froske 27-11-2022

Compacte krachtpatser

Geschreven voor: Sony ZV-1F

Deze Sony vlogcamera is een compacte zwarte camera die gemakkelijk mee te nemen is. Het heeft ongeveer de grootte van een vroegere 'wegwerpcamera'. Er wordt een gratis statief meegeleverd die erg degelijk aanvoelt en precies past bij deze camera. De camera wordt compleet geleverd met batterij en 'deadcat' waarmee je windruis voorkomt. De camera voelt degelijk aan en via het touchscreen kun je gemakkelijk instellen wat je wensen zijn wat betreft filmopnames. Ik vond de keuze voor filminstellingen vrij beperkt (HD of 4k) maar het dat maakt het ook wel weer overzichtelijk. Er zitten verschillende functies op die maken dat vlogs opnemen een fluitje van een cent is. Zo kun je ook instellen dat de camera scherp stelt op dingen of mensen die vlakbij de camera zijn. Ook kun je gemakkelijk speciale momenten aangeven zodat je die later weer gemakkelijk kunt terugvinden bij het monteren van een video. Verder kan er ook gemakkelijk live worden gestreamd. Al met al wel een compact apparaat wat veel kan en de beeldkwaliteit is echt goed te noemen. Ik heb deze vergeleken met de camera van 1 van de populairste smartphones van dit moment en daar komt de camera van Sony net wat bovenuit. Ook het geluid vangt de camera heel helder op. Stemmen en details zijn goed te horen, precies gericht op hetgeen je ook wilt horen. Deze camera is echt een toevoeging als je veel volgt. Ook voor vakantie's e.d. is het een prettig apparaat. Mocht je een hele goede smartphone hebben dan is de prijs voor dit (extra) apparaat eigenlijk niet te verantwoorden maar anders zeker een aanrader!

Pluspunten

• Compact
  • Veelzijdig

Minpunten

• Prijs

ilonabradley2511 25-11-2022

super camera ook voor pubers

Geschreven voor: Sony ZV-1F

Eindelijk kwam hij daar dan met de post. We zaten elke dag al te wachten wanneer hij binnen zou komen. Met 2 pubers van 14 jaar is deze camera in huis nu al niet meer weg te denken. Geweldige camera wat makkelijker te bedienen is. Filmpjes zijn ook makkelijk over te zetten naar de mobiele telefoon. mooie lichtgewicht camera waarvan we nog lang plezier zullen beleven binnen ons gezin. We testen hem nog maar enkele dagen dus we mogen nog even verder ontdekken.

m***********@h********** 25-11-2022

Compacte krachtpatser

Geschreven voor: Sony ZV-1F

Fijne compacte camera. Makkelijk connecten met de telefoon veel opties. Top!

Alo 24-11-2022

Fantastisch

Geschreven voor: Sony ZV-1F

Ik heb de Sony ZV-1F vlogcamera ontvangen en ik heb hem al een paar dagen gebruikt. Dit is een fantastische camera voor content creators, streamers en vloggers. De camera produceert video's van bioscoopkwaliteit in 4k, het vasthouden van de camera met het statief in je hand is zeer comfortabel en lichtgewicht. Ik hou echt van de manier waarop het beeld mij en de achtergrond vastlegt, en ik hoef de camera niet te ver van me af te zetten. Goed: Bokeh-knop, beeldstabilisatie, kleuren en huidtinten, statief, touchmenu

Pluspunten

• Bokeh knop

2magic2 24-11-2022

Goede compacte vlog camera van Sony

Geschreven voor: Sony ZV-1F

Zeer goede camera voor vele toepassingen met de accessoires
Beeld van deze vlogcamera is overtuigend. Alles wat een vlogger nodig heeft zit erop. Je kunt handmatig veel instellen. Met de handvat wordt het makkelijk om de camera te bedienen. De touch functie van de camera is goed als je kleine vingers hebt. De camera is ook goed voor streaming en op de pc voor zoom.
De prijs is hoog voor een camera. Maar tot eind januari 2023 krijg je de handvat gratis erbij. Voor echte vlogger raad ik hem aan!

Pluspunten

• Compact
  • Handgrip

Minpunten

• Duur

Georgsee 24-11-2022

Goede, makkelijke en handzame vlog camera

Geschreven voor: Sony ZV-1F

Ik heb enkele dagen geleden de Sony Vlog camera ZV-1F ontvangen. Ben er nu dagelijks mee aan het experimenteren. Het is een licht, eenvoudig, makkelijk te bedienen camera. Foto's makkelijk te uploaden naar je mobiel en eenvoudig op sociale media te delen. Ik kan geen nadelen aan deze camera vinden. Het is echt de moeite waard en een aanrader om makkelijk een vlog te maken.

Pluspunten

• klein
  • Goede microfoon
  • kwalitatieve films

S.J.M.T. 24-11-2022

Zeker een aanrader

Geschreven voor: Sony ZV-1F

De foto- en videokwaliteit van deze sony Camera is uitstekend. Om te vergelijken, ik gebruik ook regelmatig een heel goede actioncam. Zeker in minder belichte situaties haalt die het bij lange na niet tegenover de kwaliteit van deze Sony.

Richting de donkere dagen voor kerst een enorm pluspunt. Het touchscreen is eenvoudig en prettig te gebruiken, maar heb je net als ik wat grotere handen? Dan kan het toch wat onwennig zijn. Geen probleem, ook met de camera knoppen is de Sony door het gehele menu uitstekend te bedienen.

Dat je het scherm kan draaien is natuurlijk enorm handig en de optische beeldstabilisatie zorgt voor een gegarandeerd strak beeld in 4K kwaliteit! De audio is zelfs zonder versterking alleraardigst, mede dankzij de bijgeleverde 'deadkitten' kun je tijdens wat meer onguur weer ook buiten uitstekend filmen (zoals tijdens GLOW in Eindhoven).

De bluetooth handgreep is eenvoudig te koppelen (instructieboekje is ook online snel en handig te raadplegen) en is eenvoudig, maar praktisch in gebruik. Bovendien kun je de handgreep als klein statiefje uitklappen en ook dat kan een handige extra tool zijn. Let even goed op de autofocus en waarop je deze graag wilt instellen. In het begin stond dit gecentreerd en automatisch waardoor ie, bij beweging, continu aan het scherpstellen was. Maar ook die module laat zich redelijk eenvoudig bedienen. Gewoon even proberen wat de opties zijn en wat je zelf prettig vind om mee te draaien.

Het wijst zich allemaal redelijk vanzelf, maar de kwaliteit van deze instap Vlogcamera is het geld absoluut waard!

Pluspunten

• draaibaar touchscreen
  • topkwaliteit in donkere settings

Minpunten

• lensdop zit wat losjes
  • geen draamriem