ELRO DVC040IP IP Video Deurbel - Camera met nachtzicht - met Binnengong - Bekijken en communiceren via App - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ELRO DVC040IP IP Video Deurbel - Camera met nachtzicht - met Binnengong - Bekijken en communiceren via App op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Pedro 20-10-2019

Voor de prijs heb je aan deze Elro zeker een goede deurbel. Dat wel. Je kan deze via WIFI of bekabeld met een RJ45 stekker aan je netwerk verbinden. Hierbij dan wel gelijk een grote minpunt in het ontwerp. De RJ45 vrouwtjes-connector op de print van de DVC040IP hadden ze in haakse uitvoering moeten kiezen en er had ruimte achter het apparaat gecreëerd moeten worden om de kabel kwijt te kunnen want nu steekt de ingebrachte LAN kabel met RJ45connector een cm of 4 uit het apparaat. Al helemaal als er een tule over de connector zit. Als er geen groot gat aanwezig is in het te monteren oppervlak in de vorm van een inbouwdoos of grote holte dan kan je de LAN-kabel niet kwijt. Ik heb dit apparaat besteld als vervanging van mijn oude, hartaanval veroorzakende, goedkope nieuwbouwwoning-bel met 9Volts beltrafo in de meterkast. Het plan was om de trafo van de bestelde DVC040IP in de meterkast te plaatsen. Tijdens de voorbereiding in afwachting van mijn bestelde DVC040IP heb ik mijn oude 4-draads belbekabeling vervangen voor een cat5 netwerkkabel te samen met 4 losse aders extra. (Ader 1 en ader 2 voor de voeding vanuit de nieuwe 12Volts trafo in de meterkast en ader 3 en 4 voor toekomstig gebruik m.b.t. een elektrisch slot om op afstand een postbak te kunnen openen voor de postbode). De geleverde trafo heeft een niet demontabel stekkertje die achterin het apparaat wordt ingebracht. Als je de trafo in de meterkast wil plaatsen dan zal je het 12V voedingsstekkertje samen met 10 cm kabel moeten afknippen. Deze heb je namelijk buiten nodig om je apparaat aan ader 1 en 2 van de vier extra meegetrokken aders te kunnen verbinden. De kabel van de trafo kan je in de meterkast in een (niet meegeleverde) lasdoosje verbinden met de twee voedingsaders 1 en 2 die samen met de cat5 kabel uit de flexpijp komen. Let op. Het betreft een 12V DC (gelijkspanning trafo). De draadjes mag je dus niet omdraaien. De kabel van de trafo is van het type, “tweelingsnoer”. 1 ader is gemarkeerd met streepjes. Dit is de 12V+, de andere is de – (0V).

Een lang verhaal kort. Er zijn verbeterpunten in het ontwerp m.b.t. de LAN-aansluiting indien dit type, net als door mij, gekocht was om hem via LAN aan te sluiten. Dit geeft namelijk minder lag bij videoverbindingen met (zwakkere) WIFI-verbindingen. Hebt u net als ik alleen een kabel die uit een pijp in de muur komt, dan kan u de LAN-verbinding niet gebruiken tenzij u een groot gat gaat hakken. Ook de vaste connector aan de trafo had beter los schroefbaar kunnen zijn. Deze had men zelfs geheel kunnen weglaten als de elektrische verbindingen op de DVC040IP gewoon met een schroevendraaier gemaakt hadden kunnen worden. De meesten zullen de unit dan wel via WIFI aansluiten maar zelfs dan blijft het lastig met een trafo met vaste 12V stekker. Een stopcontact zal niet altijd in de buurt beschikbaar zijn.

Pluspunten

• Compleet set voor weinig geld
  • Videokwaliteit bij nachtzicht is prima
  • Binnenunit heeft veel melodieën

Minpunten

• LAN verbinding vergt inbouwruimte
  • Vaste 12V voedingsstekker aan trafo
  • Paar teenkrullende gesproken melodieën

Mieke_89 13-06-2018
Ik ben zeer tevreden over onze nieuwe deurbel met video intercom. De deurbel was binnen enkele minuten bevestigd en geïnstalleerd. Op je smartphone krijg je een melding wanneer er iemand voor de deur staat. Op videobeelden kun je zien wie het is en kun je zelfs foto's en video's maken. Super handig voor als je ongewenst bezoek krijgt of op vakantie bent.

Het design van de deurbel is mooi, hij heeft een kijkhoek van 100 graden en een verlicht naambordje.
Ik ben zeer tevreden over de prijs/kwaliteitsverhouding. Het design is mooi, de installatie ging soepel en de Elro intercom app is zeer makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Fijne app
  • Je kan altijd zien wie er voor de deur staat

Tennisser86 04-06-2018

Deze deurbel genomen omdat er ook een binnengong/speakertje bij zit. Wij wilden graag een Wifi deurbel omdat we weinig thuis zijn. Wanneer we wél thuis zijn wilden wij echter niet alleen maar via de telefoon gewaarschuwd worden. Gewoon een ouderwetse deurbel is dan het fijnste. Deze bel combineert dit.

Omdat de Ring variant die bovenstaande kan vele malen duurder is. Zijn we voor de ELRO gegaan. Bouwkwaliteit, verpakking en app blijken erg goed voor deze prijs. Installatie met app was erg eenvoudig. Let wel op dat de deurbel zelf met een stekker op het lichtnet moet worden aangesloten. Dus niet met batterijen. Dit vinden wij fijn omdat je geen batterijen hoeft vervangen, maar je moet dus wel even een gaatje boren.

We hebben hem nu een week in gebruik, maar kunnen al niet zonder meer. Beeld is goed en je kan elkaar goed verstaand. Erg handig wanneer pakketjes worden bezorg wanneer je niet thuis bent, Al met al een heel goed product.

Pluspunten

• Prijs
  • Speaker voor in je woning (ouderwetse deurbel mode
  • Fijne app

Minpunten

• geen