Zibro Laserkachel met CO2 beveiliging LC-DX 320 tot 120 mÂ

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Zibro Laserkachel met CO2 beveiliging LC-DX 320 tot 120 m op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

RNI2020 2 28-10-2022

Mooie kachel maar let op bij aanschaf, soms woekerprijzen

Nadat mijn Qlima laserkachel na 1 jaar en een paar dagende geest had gegeven ontving ik van de importeur het aanschafbedrag plus de prijs van een 20 liter kan kerosine op mijn bankrekening terug (keurig). Qlima zelf kan, door de globaal ontstane tekorten, voorlopig geen laserkachels leveren dus ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. De keuze is gevallen op de Zibro LC-DX 32

Pluspunten

• Kachel verwarmt snel
  • Erg zuinig, 0,15 liter per uur en 15 watt stroom
  • Bijna geruisloos
  • Helder display

Minpunten

• Thermostaat te dicht bij de kachel
  • Daardoor incorrecte weergave kamertemp.
  • Opletten bij aanschaf,
  • prijzen variëren van €359 tot € 700

RNI2020 2 28-10-2022

Dan nog iets m.b.t. aanschaf van de brandstof:
In Nederland vraagt me op dit moment voor de 20 liter kannen kerosine prijzen die veel te hoog zijn, tussen de € 90 en €149 per kan is geen uitzondering, ik koop mijn A merk kerosine dan ook in België via uwtuinendier.com, de Qlima brandstof kost daar € 75 inclusief verzendkosten en levering via PostNL. Heb je het geluk dicht bij de grens te wonen dan is de afhaalprijs € 65.
ook bouwmarkten als HUBO België hebben de kannen met kerosine vaak in de aanbieding, j.l. september daar zelfs €36, men doet niet aan levering aan huis buiten België maar afhalen kan altijd.
De brandstof is ADR gekeurd en mag dus vervoerd worden over de weg zonder extra veiligheidseisen.

RNI2020 2 28-10-2022

Een kleine aanvulling m.b.t. de aanschaf van deze kachel:
Door de hoge energieprijzen zijn laserkachels bijna niet aan te slepen en als een aanbieder er dan enkele kan leveren vraagt men vak de hoofdprijs.
Ik heb de Zibro LC_DX 32 gekocht bij de Toolbar shop in Nijmegen en betaalde €359,99. Op hun site staan de kerosinekachels standaard onder de noemer "uitverkocht" omdat de kachels, als ze binnenkomen vaak dezelfde dag al verkocht zijn, het advies van de eigenaar is om altijd even te bellen zodat hij een exemplaar voor je kan reserveren.