De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de GoPro HERO9 Black op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Kajak Jan 26-06-2022

Goede actioncam, flinke nadelen

Geschreven voor: GoPro HERO9 Black

Heb deze camera om mijn sport; kajakvaren.
Voordelen: beeldkwaliteeit is verbluffend goed, op een groot scherm is er prachtig detail en ook scenes op zee zijn perfekt belicht.
Stabilisatie tegen schokken en de horizon vastzetten werkt zeer goed.

Nadelen: het is niet mogelijk om een lagere kwaliteit dan 1080 px in te stellen, daarom zijn het grote bestanden. Denk in gigabytes.
Quik, de app die bij de Gopro's hoort werkt goed en is vereist om de camera te kunnen gebruiken.
De app heeft een beperkte video-editor die onbruikbaar is als je je niet abonneert voor min. 11 euro per jaar.
Quik kopieert in slakkengang naar Android naar waar het systeen het niet ziet. Om met je smartphone-app te kunnen editten moet je het SD kaartje aan je telefoon koppelen, omslachtig dus.
Bij deze dure camera bijna gedwongen te worden nog meer te blijven betalen voor software vind ik een dikke min.
'Voice control' , bedienen met je stem, werkte 1 dag en daarna niet.
Het support-forum gaf geen ondersteuning van Gopro.
Bediening op het toestel is lastig.

Konklusie: goede actioncam met nogal veel nadelen.

Pluspunten

• beeldkwaliteit, horizon levelling, stabilisatie
  • solide montagemateriaal
  • bediening via app
  • voorkeuren instellen per app

Minpunten

• app wil je dwingen tot betaald abonnement
  • app kopieert traag naar smartphone
  • alleen grote bestanden zijn mogelijk

s**************@g******** 24-03-2022

Top product!

Geschreven voor: GoPro HERO9 Black

Leuke GoPro maakt echt mooie beelden wel een aanrader om de Max lens erbij te nemen voor horizon stabilisatie. Heb m al goed gebruikt maakt echt mooie beelden enige nadeel is dat je niet kan filmen tijden het opladen want ik had graag een 12 uur lange Timelapse willen maken van zonsopkomst naar zonsondergang.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Klein
  • Licht

Minpunten

• Niet opladen en filmen tegelijk

b**********@y******** 16-12-2021

Scherp beeld

Geschreven voor: GoPro HERO9 Black

Na jaren gebruik gemaakt te hebben van de GoPro2, tijd voor een vervanger.
Super scherp beeld, wat een verbetering!
Ook een klein schermpje aan de voorzijde voor selfjes. Gelukkig kun je die ook uitzetten, zodat de batterij langer meegaat.

Pluspunten:
+ scherp beeld
+ veel opties en timelaps
+ makkelijk menu en in te stellen
+ met de nieuwe app kun je makkelijk foto's (stills) uit je videobeelden halen
+ ook RAW beelden mogelijk

Minder:
- Zwaarder dan de GoPro2
- nog geen manier gevonden op makkelijk de foto's rechtstreeks te downloaden naar de iPad zonder tussenkomst van de nieuwe app
- accu gaat minder lang mee dan de GoPro2 (gelukkig zijn extra accu's niet meer zo duur)

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Nieuwe app
  • RAW beelden

Minpunten

• Gewicht
  • Batterij