Remeha ZentaSOL Upgrade

3015 kWh
Remeha RemaSOL 150SE-1S
9,4 (2)

Mathajs 05-10-2015 Product jaar of meer in bezit

We zijn heel tevreden met deze boiler die we hebben laten installeren.Goed warm water. Aan het geluid van het apparaat moesten we eerst wel even wennen.

PeterT1983 04-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Sinds bijna 2 jaar de boiler in gebruik. Groot verschil met het gasverbruik positief merkbaar. Snel warmwater beschikbaar. Neemt wel wat ruimte in beslag maar daar ontkom je niet aan. Gelukkig nog steeds geen enkele storing of defect gehad. Bij instalatie door leveransier lekte de zonnecolector, dit waarschijnlijk doordat hij bij instalatie kapot is gevroren. Hij is direct vervangen mede door snelle en goede service van Remeha. Ik ben prima tevreden!

Wilma Spruit 01-10-2015 Product jaar of meer in bezit

We zijn heel tevreden over deze boiler die we een jaar geleden hebben laten installeren.We hebben goed warm water en een besparing op onze energierekening. We moesten eerst wel wennen aan het geluid dat het apparaat maakt maar nu merken we er weinig tot niets van meer.

westerdijken 10-09-2015 Product half jaar in bezit

Eind januari zonneboiler en nieuwe cv ketel laten installeren. Tot nu toe zeer tevreden. Geen omkijken naar. 1200 KWh opgeleverd. Vanavond, na een mooie dag, water bovenin het vat 55 graden. Paneel verzonken in het dak, lijkt net een dakraam.
Terugverdientijd is volgens mij zeker 15 jaar.

B.o.r.u.s. 10-09-2015 Product jaar of meer in bezit

Super tevreden met deze boiler.Snel warm water. Fijn dat het kostenbesparend is. Ik kan deze Remeha ZentaSol zeker aanbevelen.

Locuz 07-09-2015 Product jaar of meer in bezit

Wij hebben de zonneboiler laten installeren door een bedrijf.
Nog nooit problemen mee gehad, maar wel aantoonbaar verschil in de rekening :)

Op zomerse dagen geeft dat toch een lekker gevoel dat je "gratis" kan douchen.

basvdvaart 02-09-2015 Product paar dagen in bezit

Heb deze installatie tegelijk laten installeren met een nieuwe CV-ketel. De werking is probleemloos. Wel is kort na het installeren een zonnepaneel kapot gegaan en onder garantie weer vervangen.
Zowel in de winter als in de zomer levert het systeem prima warm water. In de winter springt de ketel wel wat meer bij om het water goed op temperatuur te krijgen.
Nu 15 maanden in gebruik en circa 4700 kWh bespaard.

wtep 30-08-2015 Product jaar of meer in bezit

werkt perfect ook in de winter warmt hij op controleer vaak of hij warm is en dat merk je op de gas rekening

Lange T 29-08-2015 Product jaar of meer in bezit

Het systeem werkt perfect. Installatie door loodgieter. Zelf in de winter als het zonnetje licht schijnt hoor je de pomp lopen als ik op zolder kom. Dit had ik niet verwacht.

Mhagenstein 28-08-2015 Product jaar of meer in bezit

Het is voor mijn een installatie die goed draait en ik heb er veel profijt van ook de duurzaamheid is prima in orde want ik merk zeker voordeel in mijn energierekening. Het is een prima installatie en ik ben er erg tevreden over.

maartenbrinkman 27-08-2015 Product jaar of meer in bezit

Bij de aanschaf werd al gezegd dat het systeem eenmaal werkend weinig tot geen problemen geeft en dat klopt. Echter voordat het werkend was had het wel wat voeten in de aarde. De installatie van de panelen is een aardige klus en zeker omdat deze groot zijn moet er ook voldoende ballast op het frame liggen zodat bij een goede Nederlandse storm geen paneel van het dak waait. De grootste problemen werden echter ondervonden bij het voorzien van een goed verloop van de panelen naar het doorvoer van het gat richting de boiler. De bijgeleverde koperen buis was nl. in ons geval volledig opgerolt en dat geeft bij een paar meter overspanning gauw kans dat het zachte koper niet tot nauwelijks recht te trekken is. Tevens dient de ondersteuning bij wat meters ook aanwezig te zijn en dit wordt niet meegeleverd. Nadat alles dan op zijn plaats staat moet gezegd worden dat het systeem nog geen enkele fout heeft gehad. Denk er wel om dat de cv ketel de zonneboiler herkend anders werkt het niet en geeft de ketel foutmeldingen. Conclusie: installatie door een vakman laten doen en als het eenmaal werkt heb je er geen omkijken na.

IngGoes 27-08-2015 Product jaar of meer in bezit

6,5
Dit systeem, als aanvulling op een kleine Remeha Avanta, werkt uiteindelijk goed. Het eerste jaar hebben we er echter nogal wat problemen mee gehad. Eerst te koud warmwater en na 2 jaar was het collectorvat gescheurd, wat resulteerde in waterschade. Dit is onder garantie netjes opgelost, maar ik vraag me af of het nieuwe vat steviger is dan het vorige. Hier is verder geen informatie over gegeven, dus dat zal pas over een paar jaar blijken...

Siem Jansen 26-08-2015 Product jaar of meer in bezit

Wij hebben begin vorig jaar de boiler laten installeren en zijn hier zeer tevreden over. Weinig onderhoud nodig en toch een stukje duurzame energie

Robresto 26-08-2015 Product half jaar in bezit

Prima apparaat. Geïnstalleerd door een erkend bedrijf tijdens de bouw. Snel warm water. Moet me nog verdiepen in evt. Besparing door deze zonneboiler.

agneshaveman 26-08-2015 Product jaar of meer in bezit

Prima apparaat alleen wordt 'ie nu te klein i.v.m. gezinsuitbreiding.. Hierover hadden we door de leverancier beter geïnformeerd kunnen worden. Maar het werkt goed, af en toe water toevoegen en klaar is kees.

bakstra68 26-08-2015 Product jaar of meer in bezit

6,5
De zonneboiler is ongeveer een jaar geleden geplaatst. Na een paar maanden viel deze steeds uit met problemen met de pomp en wat afsluiters. Daarna is er een scheur opgetreden in het vat naar een van leidingen, met het gevolg dat de volle inhoud over een van de slaapkamers is uitgelekt. Remedial heeft het vat vervangen en aangegeven dat het om een bekende klacht ging. Inmiddels werkt alles. Maar om de drie maanden ligt er een zekering uit. Al met al geen al te goede ervaring met dit product.

Ronnie Timmermans74 26-08-2015 Product jaar of meer in bezit

Ik heb het zelf gemonteerd ,je moet goed rekening houden met het plaatsen van het boilervat omdat te maken hebt met een terugloopsysteem .
Ik voor indaksysteem gekozen ziet er superstrak en is makkelijk te monteren
Jammer is dat het standaard display weinig informatie maar dat ligt voor deel aan mijn verouderde combiketel de (Remeha Quinta 35c super toestel 👍)van dat ik nog extra display heb aangeschaft voor meer informatie.

Merijn L. 25-08-2015 Product jaar of meer in bezit

Erg gebruiksvriendelijk, geeft zelf aan wanneer er onderhoud nodig is of wanneer hij bijgevuld moet worden. Gekoppeld aan de display van de bediening van de gehele verwarming. Installatie heb ik niet zelf gedaan, bijvullen had ik even hulp bij nodig maar moet normaal gesproken te doen zijn. Warmtecomfort is prima, duurzaamheid weet ik niet precies, heb het nooit uitgerekend.

Vrijbuiter1 25-08-2015 Product jaar of meer in bezit

Wij hebben heel bewust deze zonneboiler aangeschaft. De collector bevindt zich aan de achterzijde (windrichting oost) geïntegreerd in het dak (het oog wil ook wat. Je staat er van te kijken hoe in de ochtend de temperatuur in de collector op kan lopen. In het begin wat gedoe gehad met een pomp en warmtewisselaar. Dit is allemaal door Remeha, naar onze volle tevredenheid, opgelost onder de garantie voorwaarden.

Harre 25-08-2015 Product jaar of meer in bezit

De maximale opgebouwde watertemperatuur is deze zomer nog niet boven de 60 graden gekomen, en de terugverdientijd was ietswat te rooskleurig voorgesteld. een continue geluid van de pomp, en een hoop geborrel bij in- en uitschakelen (meerdere keren per dag).
Al met al een te grote investering met een nog grotere terugverdientijd.