De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Bosch PWB 600 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Der Jobmeister 06-03-2019

eindelijk de werkbank die ik zocht

Geschreven voor: Bosch PWB 600

Na vele jaren de bekende workmate gebruikt te hebben zocht ik een goede opvolger. Een stevige maar niet te zware mobiele en inklapbare werktafel met klemfunctie. Ik heb ze allemaal bekeken en getest. Ik heb er twee in huis gehaald en teleurgesteld weer weggedaan: gammele en ondoordachte constructie, log, te zwaar, scherpe uiteinden, domme pootjes, noem maar op. Per toeval stuitte ik op deze Bosch tafel, een groene Bosch, dus voor de hobbyist. Nou.... hij mag van mij rustig een blauwe Bosch worden. Waarom? Hij is licht (11 kg), hij zit al gemonteerd in de doos, hij klapt met een paar seconden uit en staat als een huis. Je hebt een werkblad van formaat. Het werkblad is van bamboe (heb je wel eens een workmate met mdf bladen een uur in de regen laten staan? Niet doen!). Bamboe is keihard en bestand tegen alles. Deze tafel/werkbank onderscheidt zich echt van alle andere merken. Sorry klassieke Workmate, ook jij moet het onderpit delven met je vier uitklappoten waarvan de plastic veren altijd kapot gaan na een tijd intensief gebruik. Over een paar maanden zal ik deze review updaten met ervaringen uit de praktijk.

Pluspunten

• snel op te zetten
  • stevig!
  • goed werkblad
  • licht van gewicht
  • al gemonteerd geleverd

Minpunten

• niet in hoogte verstelbaar
  • poten niet afzonderlijk bij te stellen