Microsoft Forza Motorsport 2 Xbox 360 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Microsoft Forza Motorsport 2 Xbox 360 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

music_maniac1965 05-08-2007

zoek je een spel met auto's ? moet de auto dan ook gepimpt kunnen worden ? en ook getuned en getweaked ? en wat dacht je van je eigen ontwerp op de wagen, dat moet ook kunnen ? en moet dit alles dan ZONDER slowdown met 60 frames per seconden over je scherm denderen ? zoek niet verder: je bent geariveerd bij het meest complete, het meest uitgebreide, en het meest realistieshe race spel op welke console dan ook. al het bovengenoemde maakt forza motorsports 2 (FM2 afgekort) waar.

op de orginele forza site, en op vele review sites zoals ign en gamespot kon je het al lezen, dat de makers er met dit spel meer voor gingen om het rijgevoel over te brengen (speel dit spel met het force feedback stuur van microsoft, en je bent in automobiel hemel !), dan dat het de bedoeling was het mooiste spel ooit te maken. nee, dit houd niet in dat FM2 lelijk is, verre van dat. maar de mooiste is hij niet. toch, na lang spelen zie je de shoonheden wel. hoe mooi je eigen ontwerpen in de replay te zien zijn, en hoe vol de omgeving is. ik heb nog nooit zo'n uitgebreide nurburg ring gezien, vol met bomen, huizen, en andere scenery details. maar ik ga nu aan de review beginnen.

GRAPHICS:8.5. nergens slowdown, constant 60 beeldjes per seconden, en mooie reflecties in je wagen. toch zijn de graphics niet de reden voor aanschaf. de reflecties hebben pop up, en veel omgevingen, vooral new york zien er nogal steriel uit. niet dat het lelijk is, maar collin dirt is strakker, en heeft zo veel losse gras sprietjes die ook nog eens geanimeerd worden. toch als je zo al die designs ziet die andere mensen gemaakt hebben, en die jij ook kunt maken, en dan ook de car modells die spot on zijn, dan vergeef je dit spel zijn nogal steriele graphics. er zitten geen grove fouten in, en de car animatie als je over bobbels gaat is goed gedaan. dit spel is goed, en moest door de zware car handling engine er wat bij inboeten. maar lees verder, en je zal het ze nog meer vergeven.

SOUND: 8.4. iedere wagen zijn eigen geluid, gierende banden die verraden dat je je wagen te ver pushed, en lekkere muziek tijdens het rond zwerven in het menu. ja, je leest het goed, er is alleen muziek als je aan het painten, tunen, of auto's aan het kopen bent. zodra je gaat racen is het stil. TE stil. de omgevings geluiden maken veel goed. het gieren van de banden, het suizen van de wind, de wagens die jij passeert, alles klinkt voor de rest best goed. alleen, en dit is bij bijna alle race spellen, vind ik het motor geluid niet echt zwaar klinken, zelfs niet op een surround met subwoofer. toch let je er niet zo op, en dat zorgt ervoor dat de score niet te slecht word benadeeld. alles met elkaar zit het geluid ook degelijk in elkaar.

PLAYABILLITY: 10. als eerst een tip: gebruik het liefst het force feadbak stuurtje van microsoft (nee, ik krijg geen proviesie per verkocht stuurtje). maar dit is DE manier om helemaal in het race geweld opgenomen te worden. het voelt gewoon erg goed aan, en je stuurt veel preciezer. zoals ik al bij de grapics zei, zou ik vertellen waarom de graphics hebben moeten inleveren. de meeste processor kracht word namelijk gebruikt voor hoe de auto reageerd. echt alles is af te stellen. zelfs hoe hard je banden (zoawel voor als achter) opgepompt kunnen worden. en dit voel je echt. met zachtere banden (1,72 voor en achter bijvoorbeeld) bereiken je banden eerder hun juiste temperatuur, zodat je sneller top grip hebt. maar ze slijten wel sneller. dit merk je niet in 4 of 8 rondes, maar ga de endurance doen, en je zit tegen 1 of 2 extra pitstops aan te kijken. hier komt erg veel strategie bij kijken. dit maakt van dit spel echt een compleet pakket. uiteraard kan je gaan rijden met de standaard instellingen, maar je krijgt echt per baan meer uit je wagen als je na het kopen van alle upgrades je wagen gaat afstellen. en alle vernderingen voel je. dit vreet processor kracht, maar geeft een rij sensatie als nooit tevoren.

LASTABILLITY: 10. er zijn veel races, en nog veel meer auto's. en je wilt ze natuurlijk allemaal, en allemaal moeten ze zo zwaar mogenlijk opgevoerd zijn. dit kost tijd, en geld (credits in dit spel). een voordeel: het is geen straf om alle races nog eens een paar keer te doen. doe je het niet voor de credits, dan doe je het wel voor je eigen tijd te verbeteren. en wie weet, ook de tijd die op xbox live staat. online kan je zowel met vreemde als met je vrienden in een prive kamer racen. dit maakt het spel eeuwen lang speelbaar. en als het racen je gaat vervelen, gan dan eens kijken of je kan ontwerpen. ik heb al meerderen ontwerpen af, en des te vaker ik het doe, des te mooier mijn ontwerpen worden. dit is een spel in een spel, en gaat je nog veel plezier, complimentjes van spelers waarmee je speelt, en veel ontzag geven. veel mensen kopen hun ontwerpen online, maar meer lol haal je uit zelf ontwerpen, en dan zien dat mensen intresse hebben in je ontwerp. heb je geen zin in poespas om je races, duik dan eens in de arcade mode. hier kun je time trial rijden, of andere races, met auto's die je hebt unlocked, en een zooi wagens die je sowieso mag gebruiken. ook je eigen garage wagens mag je in de strijd gooien. lekker ongecompliceerd rijden zonder een actief schade model.

TOTALL SCORE: 9.2. dit spel is te spelen door iedereen. je kan alle hulpmiddelen aan zetten (abs bijvoorbeeld) zodat ook de beginner uit de voeten kan. de mensen die liever voor de totale simulatie gaan, die zetten alle hulp middelen uit, en gaan zelf schakelen. lekker online racen en geld verdienen (of niet :-P ) wagens ontwerpen en opvoeren, niks is te dol. als je niet kan kiezen tussen al die race spellen, huur ze dan. de kans is groot dat ook jij/u kiest voor FM2