Microsoft Gears of War Xbox 360

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Microsoft Gears of War Xbox 360 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

music_maniac1965 05-08-2007

als eerst moet ik eerlijk vermelden dat first en third person schiet spellen noormaal gesproken niet echt mijn ding zijn. maar na het zien van enkele online filmpjes ging ik toch voor de bijl en kocht de game. en man, wat ben ik blij dat ik dat gedaan had. nu eerst de review, en dan nog wat bevindingen van mij, omdat ik noormaal gesproken liever race spellen speel.

GRAPHICS: 9.5. zoals ik hierboven al schreef was de eerste reden tot aanschaf de mooie graphics. en op een HDTV is dit echt een waanzinnig mooi beeld. de gezichten die gehavend door de oorlog zijn getekend, de pakken waar ieder detail niet alleen is getekend, maar ook gebump mapped (zodat het uitsteekt) word, zorgen er voor dat alles er erg mooi uitziet. ook de animatie is van hetzelfde hoge nivo. wat nog meer opvalt is dat waar noormaal gesproken gerenderde filmpjes worden gebruikt om het verhaal te vertellen, ze in dit spel de game engine gebruikt (ofterwel real time beelden, die niet ge pre rendered zijn). heel soms zie je wel eens een texture die iets minder scherp is, maar dan moet je er wel echt naar op zoek. kortom, het spel komt door de fantastiese graphics echt tot leven.

GELUID: 9.8. als eerst vermeld ik wel dat deze score is gebaseerd op spelen met een dikke surround speaker set met subwoofer, maar ook zonder deze hulpmiddelen is het geluid echt super dik. het belangrijkste vind ik altijd de voice acting, omdat dat je echt in het verhaal sleept. en bij gow zit dit dik in oorde. ik heb het spel echt meerdere malen uitgespeeld, en op een of andere manier druk ik al die tussenfilmpjes nooit door. met de stemmen zit het wel goed dus. maar ook het orchestrale gedeelte, met zware ondersteuning van de special FX zoals alle wapens die anders klinken, de zwaare na dreun van een explosie, en ongevings geluiden (regen, veianden aan andere kant van deur enzovoorts helpen je mee in het verhaal opgenomen te worden.

PLAYABILLITY: 10. lang geleden vond ik dat je een shooter alleen met muis en toetsenboard kon spelen. let wel, ik zei KON spelen. want gears of war laat duidelijk zien dat als je het spel aanpast op de bestuuring, er geen oneerlijke dingen gebeuren in de 1 speler mode. het is bijvoorbeeld duidelijk te zien van welke kant je word aangevallen (als je dat al niet hoorde via je surround). een van de dingen die mij nog het meest blij maken is het gebruik van de A knop (groen). als je die ingedrukt houd, gaat je character rennen. ren je tegen een muur, dan gaat je character meteen in dekking. loop je rustig naar een muur, druk dan kort op A, en je zal ook in dekking gaan. in dekking kan je weer op diverse manieren aanvallen. bijvoorbeeld schieten zonder uit je dekking te komen door gewoon op de rechter trigger te drukken. of je houd eerst je linker trigger in (je hoogd steekt buiten de dekking), en kan dan met een vizier richten, en dan pas de rechter trigger indrukken voor te schieten. je mo het zelf voelen om te begrijpen waarom dit systeem in de 1 player mode zo goed werkt. op de moeilijkste setting MOET je het cover (dekking) systeem gebruiken, anders word je al snel neer geknald. ook online werkt dit erg goed. uiteraard ligt dit ook aan wat voor shooters je gewend bent, want als je noormaal gesproken gewend bent spellen zoals quake 3 arena te spellen, dan haalt het dekking systeem de vaart uit het spel. maar een iedere shooter die van tactical shooters houd, zal dit systeem met open armen ontvangen. voor mij werkt dit goed, ERG goed.

LASTABILLITY:10. in ieder geval tot gow2 uit komt :-). als ik op een bepaalde website kijk, zie ik dat gears of war qua vaak gespeeld worden bij mij op de 2e plaats staat, en op 1 bejeweled. en dit voor een RACE fanaat. dit zegt genoeg over de houdbaarheid, want ik blijf dit spel spelen. co op met een vriend online vind ik het leukst, maar ook de single splayer modus (als er niemand is om mee te spelen) gaat er in als zoete koek. om nou te zeggen dat ik meer van schieten houd dan van racen, dat dan weer niet, maar gears of war heeft mijn mening over schiet spellen in het algemeen dik bijgeschaaft in de meest positieve zin van het word.

TOTALL SCORE: 9.7. echt alles aan dit spel is totaal afgewerkt. geen losse eindjes, geen dingen die voor mij de sfeer of lol verpesten. ik voel mij net zo cool als de hoofdspeler marcus als hij met zijn zwaar stem geluid instructies geeft, of veianden afbekt. dat het tegen en met elkaar spelen online de houdbaarheid nog eens dik verlengd tot in de eeuwigheid is logies, want spellen zoals quake 3 worden op de pc ook nog altijd gespeeld. voor iedere twijfelaar die wel van shooters houd, zou het niet genoeg moeten zeggen dat dit spel zelfs MIJ heeft weten te laten genieten van het shooterchangre ?

zoals beloofd nog wat korte bevindingen. bijvoorbeeld de achievements. die zijn echt goed verdeeld, en geven niet alles weg in de single player modus. wil je ze dus allemaal, dan zal je online hard aan de bak moeten. sommige duuren erg lang voor je ze hebt (ik zal die wel nooit halen), maar als je dit dag en nacht speelt, dan haal je die tig duizend kils onlnie wel :-).

nog zoiets: met geen ander spel als gow, word je vaak uitgenodigd om mee te spelen. niet te geloven hoe fanatiek die gow spelers zijn. dus dat zal ook later geen zorg zijn.

zo, genoeg geschreven, nu ga ik weer even bad guy's afknallen ! mis dit niet, en als je de aanschaf nog te risicovol vind, huur hem dan. het is de rit van je leven.

Troopertroop 03-02-2007

Ten eerste, voor de mensen die dit spel nog niet op een HDTV hebben gespeeld, DOEN! Je weet niet wat je overkomt...
Ik kan echt wel begrijpen dat sommige mensen niet begrijpen waarom dit spel zo (over)gewaardeerd is, aangezien het spel, eerlijk gezegd, naast wat vernieuwingen in de combatsysteem, gewoon een vrij doorsnee Shootergame is. Maar de kracht van GoW zit namelijk in de totaalervaring van het spel. De waanzinnige graphic's, perfecte geluid(home-cinema is wel vereiste) én de filmische aanpak van onder andere de cutscenes zorgen voor een achtbaanrit die ik nog nooit eerder in een game heb beleefd. En geloof me, ik ben een fps-fanaat en heb alle voorname shooter toch wel ns gespeeld en geen één daarvan komt ook maar in de buurt van GoW.
Wat ik wel jammer vindt is dat de singleplayer erg kort is (10 uur). Maar gezien de 3 verschillende moeilijkheidgraden (vooral hardcore en insane bieden héél veel uitdaging) en de mogelijkheid om via xbox live co-op te spelen of een potje tegen elkaar te knallen is de replay-value toch dik in orde en al met al zul je er echt maandenlang plezier aan beleven.
Mijn advies is dus, als je maar één spel gaat halen dit jaar, zorg er dan voor dat dit GoW is, want je zult er geen spijt van krijgen!
Ik kijk iig al vol verwachting uit naar deel 2...

ratm 04-01-2007

Nu een tijdje gespeeld...
De geluiden van de wapens vielen mij tegen. De gameplay is goed, maar ik vind
een spel als Call Of Duty gewoon beter... Ik snap eerlijk gezegd dat dit spel
zo de hemel in geprezen word. Het is zeker een goede game, maar Rainbow Six Las
Vegas is (vind ik) stukken beter.
Rare stukken bloed zie ik vliegen (onrealistisch) en je gaat snel dood.
Mijn motivatie om dit spel helemaal uit te spelen is niet erg groot

Raymond 2006 23-12-2006

Fantastisch spel!! Ik heb eerst een gewone xbox gehad en ook daar games als
Halo 2 en Wolfenstein gespeeld maar dit spel slaat werkelijk alles. Zeer
realistisch, veel detail, actieve tegenstanders en je moet er niet alleen bij
schieten maar ook nog bij nadenken om problemen op te lossen. De verhaallijn
vind ik ook goed lopen. Vanaf het moment dat je het spel er in doet wil je maar
1 ding en dat is ....VERDER SPELEN !!. Ik speel het op 1080p op een plasma en
de beeldkwaliteit is werkelijk subliem. Het geluid gaat over een 5.1 speakerset
en daarvoor geldt hetzelfde.

BoBBlinG KiLLaH 06-12-2006

Gears of war 2weken in bezit, echt een waanzinnig spel.

Ik heb vele shooters gehad (counterstrike, halo, halflife) dit is absoluut de
beste shooter tot nu toe.

Het verhaal zit ook goed in elkaar, je wil alleen maar doorspelen.

Bart93 03-12-2006

Geweldig realistisch spel, heel echt. Goeie verhalen ook en goeie personages.
Een echte aanrader als je het mij vraagt. Het spel komt een beetje over een met
call of duty 3 alleen nog echter!