Sony GTK-XB72 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony GTK-XB72 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Badger 19-12-2019

Top geluid, mega bass en mooie lichtshow

Geschreven voor: Sony GTK-XB72 zwart

Top geluid voor deze prijs; nog beter dan verwacht!
Mega bass! makkelijke bediening via app; content op USB stick is zelfs via app aan te sturen
Handvaten zijn makkelijk, want hij is niet licht; mooi vormgegeven en dito lichtshow;
Enige minpunt is dat hij geen accu heeft; maar gezien het geluid en de power die daar uitkomt, zou elke accu snel leeg zijn; daarom netstroom vereist

Pluspunten

• Top geluid / mega bass
  • Mooie lichtshow
  • Degelijke uitstraling
  • Makkelijke app
  • USB / stream / line in

Minpunten

• Geen accu
  • Groot en redelijk zwaar

Lenna 18-05-2019

Fantastich geluid, mooie verlichting, app met extra's

Geschreven voor: Sony GTK-XB72 zwart

Deze Sony speaker ziet er stoer uit en zodra je hem aanzet zie je de mooie gekleurde verlichting. Dit vind ik een zeer leuke bijkomstigheid want het maakt muziek luisteren net even wat leuker. De speaker kan verticaal of horizontaal geplaatst worden en d.m.v. een handvat kun je hem optillen. Hij is wel aan de zware kant met 12 kilo.
Hij werkt wel alleen op netstroom dus je kunt hem niet meenemen naar een plek waar geen stroom is (bootje, picknick enz.)
Er zit een summiere handleiding bij maar deze heb je eigenlijk ook niet nodig want aansluiten is zo gebeurd, stekker in het stopcontact, verbinding maken met Bluetooth of een USB stick erin en je kunt gelijk genieten van de muziek.
Op het apparaat zitten o.a. knoppen voor volume en om de verlichting aan of uit te zetten. Als je de de app Music Center van Sony download en de Fiestable app kun je nog veel meer instellingen doen. Je kunt dan geluidsinstellingen veranderen en de kleuren en snelheid van de verlichting.
Het geluid is heel mooi en krachtig. Door de functie live sound in of uit te schakelen kun je kiezen of je de muziek extra breed door de kamer wilt verspreiden. Het volume kan goed hard. Extra bass kun je aan of uit zetten en het volume is via knoppen op het toestel of via je telefoon te regelen.
Het is leuk dat men de eigen telefoon aan kan koppelen en de lichteffecten van de speaker op de telefoon krijgt.

Pluspunten

• Verlichting
  • Vormgeving
  • Sony kwaliteit
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Vrij zwaar om te tillen
  • Geen accu maar stroom nodig

Jelle 13-05-2019

Goed Geluid en een mooi design

Geschreven voor: Sony GTK-XB72 zwart

Het geluid van de speaker is goed en de lichteffecten zijn een leuke toevoeging. Wel is het erg jammer dat de speaker geen accu heeft dit mis ik toch wel en verder is de speaker aan de zware kant.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Lichteffecten
  • makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Zwaar
  • Geen accu
  • Groot

Tinkerbell73 12-05-2019

Mooi geluid, zowel zacht als hard. Mooie verlichting.

Geschreven voor: Sony GTK-XB72 zwart

Mijn zoon van 8 heeft als hobby deejayen. Hoog tijd voor een goede speaker voor zowel oefenen als voor feestjes. We hebben hem nu een week getest en merken dat het geluid zacht goed gedefinieerd blijft, maar ook hard. Extra bass is natuurlijk een handige feature. Ook vonden we de app waarin je het licht en geluid via je telefoon kan regelen makkelijk bedienbaar en een leuke extra.

Pluspunten

• Goed geluid, hard als zacht
  • Met app bedienbaar
  • Bluetooth plus USB
  • Mooie verlichting
  • Stevige behuizing

Minpunten

• Mis handvat midden boven
  • Geen tas voor vervoer

Mufc4u2 11-05-2019

Ideale party-box met lichtshow voor feestjes.

Geschreven voor: Sony GTK-XB72 zwart

De Sony GTK-XB72 is een ideale partybox om een gezellig buurtfeest van zowel mooie muziek alsmede een prachtige lichtshow te voorzien.
De box heeft een aardig grote omvang maar kan zowel liggend als staand geplaatst worden. De box is super eenvoudig te gebruiken. Er zit een installatie blaadje voor dummies bijgeleverd maar deze is in principe niet nodig.
De stekker er in, bluetooth verbinding maken en spelen maar! De box zit zo in elkaar dat er bij elk liedje, van welk muziekgenre dan ook, een lichtshow geleverd word. Precies op het ritme van de muziek. De verlichting zit in de boxen in het frame en er is tevens een stroboscoop functie ingebouwd. Muziek kan afgespeeld worden m.b.v. de mobiele telefoon alsmede vanaf een usb-stick welke achterin de box geplaatst kan worden. Er zit ook een microfoon aansluiting op met volumeregelaar waardoor de box ook te gebruiken is als karaoke systeem. Kortom alle ingrediënten in 1 apparaat voor een onvergetelijke avond. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk.
  • Helder geluid.
  • Mooie lichtshow.
  • Stoere uitstraling.

Minpunten

• Best gewichtig. Niet echt portable te noemen.

Daisy 05-05-2019

Gave lichteffecten, mooi design en topgeluid

Geschreven voor: Sony GTK-XB72 zwart

Mooi design speakerbox met prachtig geluid. Heeft een speciale functie; extra bass die voor nog intensere geluidseffecten zorgt. De speaker verlichting veranderd, samen met de ingebouwde stroboscoop, veelvuldig van kleur. Dit vond ik in het begin ietwat druk totdat ik erachter kwam dat je hier verschillende opties in kunt kiezen zoals de feest- of chill-mode of op een bepaalde kleur. Geluidskwaliteit is top en je kunt een tweetal apps (Sony en Fiestable) downloaden die ik overigens nog niet heb gebruikt. Voor mij is gewoon goed geluid belangrijk en ik denk niet dat ik gebruik ga maken van verschillende geluidseffecten. Maar wellicht voor de hardcore muziekliefhebbers wel een pluspunt.
Ideaal voor (tuin) feestjes en partijen. Voor gewoon in huis te gebruiken zou ik eerder de kleinere versie GTK-xb60 aanraden want de Gtk-xb72 is met zijn 65 cm hoogte vrij groot om onopvallend neer te zetten en vrij zwaar on te verplaatsen (12 kg).

Pluspunten

• Top geluid
  • Mooie en aanpasbare licht- en stroboscoop effecten
  • Snel te installeren
  • Diverse apps voor aanpassen geluidseffecten

Minpunten

• Werkt alleen op netstroom
  • Groot (65 x 38 x 34)
  • Zwaar (12 kg)
  • Niet (spat)waterdicht

Kevin 04-05-2019

Maakt van elke gelegenheid een topfeest

Geschreven voor: Sony GTK-XB72 zwart

Wow, wat een prachtig ding is de Sony GTK-XB72. Qua design echt betoverend. Het is niet een kleine speakerbox (bijna 65cm hoog) en daar is het geluid ook naar. De diepe extra bass zorgt voor een waar feestje. De speaker verlichting is heel natuurlijk en veranderd, samen met de ingebouwde stroboscoop, veelvuldig van kleur. Wil je geen feest-mode zet hem dan op chill of op een kleur. Geluidskwaliteit is meer dan prima alleen op maximaal volume wil het geluid nog wel eens vervormen. Maar over het algemeen is het prima geluid. Je sluit met gemak verschillende muziek diensten aan zoals Spotify, Soundcloud of selecteer het Audio in kanaal. Dit alles beheer je met een tweetal apps waarbij de Fiestable app je helemaal los kan gaan met verschillende sound-effecten, scratchen, flangers, drums en isolators. Heel grappig maar in de praktijk denk ik dat je het relatief weinig gebruikt. Kortom, wil jij elk feest tot een TOP feest maken? Dan is de Sony Bluetooth speakerbox jouw ding!

Pluspunten

• Verlichting
  • Plug & Play
  • Bedienen met App

Minpunten

• Groot
  • Geluid kan bij maximaal volume iets vervormen