Philips Fidelio DS9800W/10 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Fidelio DS9800W/10 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Tinuz75 10-04-2013

Echte eye-catcher in je woonkamer.
Geluid is ook van zere hoge kwaliteit.
Installatie is ook goed te doen en met aux ingang ook goed te gebruiken als home cinema.

Enige minpuntje is de volume regeling op de afstand bediening wat lastig werkt en dat je niet kan zien of het apparraat nu aan of uit staat.
Dit is vooral lastig bij geruik als homecinema.

Wat betreft prijs was het wat hoger dan ik van plan was maar de 100 euro terug actie van Philips heeft me over de streep getrokken.

Ik zou zeggen alle hifi apparaten de deur uit en deze ervoor in de plaats.

vanLee 28-06-2012

Zojuist deze aangeschaft omdat ik moe was van die 'net niet' docking airplay dingen. Geluidskwaliteit was mijn motivatie. En inderdaad, wat een geluid. Helder, goed volume.

De vormgeving van de robuuste units (hout) zijn naar mijn smaak geweldig, eens iets iet wat alle merken hebben. Daarnaast zijn ze met de 5 meter lange kabel ver uit elkaar te zetten. Docking unit zit niet vast aan de speakers, dus ze zijn echt wireless.

De app hoef je niet te downloaden, voegt niets toe. Gewoon knop je op de achterkant indrukken en hij vindt je netwerk automatisch (WPS), binnen 2 minuten was ik klaar. Ook als je geen router hebt voor reden X kun je rechtstreeks verbinding maken vanuit je iPad/Pod/Phone. En met een AUX (3.5mm) op de achterkant kun je virtueel ieder apparaat aansluiten met een audio uitgang.

Zeer tevreden mee :)

skippy47 06-06-2012

airplay werkt fantastisch..had al airplay met apple tv en op mijn iphone en ipad.
uitpakken, aansluiten en ff 5 min de snelle gebruiksaanwijzing doorlezen en dan doen en binnen 5 min aan de praat!
Echt gaaf! nu met 100 euro retour van philips.

tukkerman73 23-03-2012

Airplay werkt voor geen kwartje. Om de haverklap vliegt de verbinding weg, en is het ding niet aan de praat te krijgen. Geluidskwaliteit is super. Alleen werkt de airplay niet. Afrader voor dit absurde geld.

vanLee 01-07-2012

Hoogstwaarschijnlijk ligt dit niet aan de speakers maar aan je netwerk. Ik had er ook last van, met Apple en niet met deze, een ander kanaal op de router loste dit probleem op. Waarschijnlijk zit je in een druk WiFi kanaal. Dat KAN een zeer waarschijnlijke oorzaak zijn.

sjakie 1956 07-01-2012

Gewldig mooi geluid! Vol, zuiver, helder en natuurlijk. Echt ongelooflijk dat zo'n kwaliteitsgeluid uit je iPhone komt. Met een goede radio App heb je van elke muzieksoort van waar ook ter wereld een super geluid.
Ook een mooie luxe uitstraling. Degelijk metalen onderdelen op een fraai gelakte houten huis.
Er zijn verschillende buitenlandse tests te vinden op onternet en die zijn allemaal even lovend. Het geluid van deze speakers is veel beter dan het geluid van de Philips soundbar die ik al had. Er zit maar 1 mp3 ingang op. Ik ben zelf nog op zoek naar een splitter om meer apparaten aan te sluiten.
Heb naar Philips gebeld of er al "air play" blue ray spelers zijn. Nog niet, maar zou volgens de klantenservice waarschijnlijk bij volgende serie wel kunnen. Deze combinatie zou dan de home cinema kunnen vervangen.

Gary_Friar 31-12-2011

Ik was op zoek naar een gedistingeerde maar krachtige speaker die niet te prominent aanwezig zou zijn in de huiskamer maar evengoed op het vlak van helderheid en diepte mee kon met de grote jongens. En alhoewel ik eerst huiverig was om een Philips aan te schaffen voor de 700 euro die ik te besteden had, kan ik nu -na een dag zorgvuldig te hebben geluisterd - zeggen dat ik een uitstekende keuze heb gemaakt.

De DS9800 is een speaker waar het design aan de basis staat van de prachtige heldere klank. Philips heeft het niet nagelaten om goede en degelijke materialen te gebruiken en de afwerking is navenant. Het is dan ook een echte Eye-catcher zonder daarbij schreeuwerig te zijn. De geluidsoverdracht is dat evenmin. De DS9800W is altijd in controle; welk genre je ook afspeelt, hoe hard hij ook staat.
De bass is zeer krachtig maar nooit overheersend of instabiel. Hoge tonen zijn door de unieke plaatsing van de tweeter altijd zuiver en het geheel van high's, mid's and low's zorgt voor een sferisch geluid waarbij de instrumenten vaak onafhankelijk van elkaar bij je binnenkomen. Ondanks zijn geringe afmeting is de woonkamer hier van c. 55m2 is voor de DS9800W geen probleem en ik vermoed een kleine gymzaal zelfs geen onhaalbare kaart is.

Het Airplay (WI-FI) werkt efficiënt en het installeren was bij mij in een tien minuten gepiept. De fidelio-app daarentegen is een beetje een tegenvaller. En het feit dat je verplicht bent met Apple/Itunes te werken kan dat voor menigeen ook zijn. Maar voor de liefhebber van uitstekende audio, die niet te veel concessies wil doen aan de vormgeving van zijn huiskamer is dit een absolute aanrader.

9/10