Ion Tailgater

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Ion Tailgater op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Maarten.z 01-12-2012
Geschreven voor: Ion Tailgater

Ik heb de tailgater hier bij dixons gekocht voor de rest is het een geweldige speaker met alleen een heel groot probleem. hij wil niet opladen, ik heb me eerste tailgater terug gebracht en een nieuwe gekregen maar het probleem aan die dat die ook niet wil opladen. Dus nu ga ik me geld terug vragen en kijken voor andere boxen.

Budhy 30-10-2011
Geschreven voor: Ion Tailgater

Prima versterkertje voor bij het kampvuur of in je tentje bij Occupy.
In het begin niet voluit laten spelen zoals de gebruiksaanwijzing meldt.
En bij het laden de Dockcharge op ON zetten, en weer op OFF als je'm speelt.
Ik bestel gelijk weer een 2e voor achter de computer.

A lvb 23-11-2011

ik wil er een voor occupy Rotterdam halen! waar zit jij?

Edgar Scheffers 03-11-2011

Dockcharge on/off heeft opzich geen betrekking op het opladen van de Tailgater.
Alleen als je gebruik zou maken van een Iphone of Ipod via het dockingssysteem om de batterij te sparen of te laden.
Het laden van de Tailgater zelf is simpelweg de stekker in het stopcontact steken,zodra het chargelampje achterop gaat branden laat het boxje op.

Rob123422 14-06-2011
Geschreven voor: Ion Tailgater

Via Ibood aangeschaft. Het opladen van de accu leek prima te gaan. Vervolgens wilde ik hem testen op de accu (dus geen netstroom meer), blijkt de accu slechts voor 2 min. opgeladen te zijn. Accu laat dus niet op.. (het opladen vaker goed getest)
Nou prima, dan maar testen op netstroom. Aardig geluid, heel goed zelfs. Maar zet hem vooral niet te hard. Als de volumeknop op 3/4 open stond, dan leek het alsof de box geklapt was. Of hij was al stuk, of hij kan toch niet een sterk volume aan.
Hoe dan ook, retour afzender gegaan (ibood).

Edgar Scheffers 31-03-2011
Geschreven voor: Ion Tailgater

Ik was eigenlijk op zoek naar een Ion Dock Rocker.
Voor op mijn werkplek,omdat ik een krachtig compact audio systeem zocht voor mijn Iphone 4.
Geen design toestel, maar gewoon een robuust apparaat
Per toeval kwam ik via de Kieskeurig site op de webwinkel van Correct (in Rotterdam) bij de Ion Tailgater uit.

Volgens de beschrijving is een Tailgater niet geschikt voor een Iphone.

Als je een Iphone 4 op het dockingssysteem zet geeft de Iphone ook aan dat dit accessoire niet geoptimaliseerd zou zijn voor deze Iphone.

Maar schijn bedriegd,als je deze melding op je Iphone onderdrukt, werkt deze zonder problemen.

Ik was in eerste instantie erg sceptisch over de Ion Tailgater.
Het apparaat heeft veel weg van een gitaar versterker.
Maar is dat zeker niet.
Het is overuidelijk een degelijk hoogwaardig hifi portable systeem.
Het geluid is zuiver en met een goede EQ-app. op je Iphone mis je niet eens dat er geen toonregeling op zit.

De enige minpunten zijn het dockings-device dat is wat onstabiel,maarbij de nieuwere versie van de Tailgater beter geconstrueerd.
En er zit geen usb-aansluiting op.
Maar als je een beetje handig bent zet je er voor nog geen 50 euro een complete radio, usb cardreader systeem in van bv JB Systems model MPL-1.
Dan maak je van een tailgater een compleet audio systeem van.

Dit zelfde product wordt ook door het merk Alesis verkocht, Alesis TransActive Live.
Alleen kost dit systeem dan bijna 100 euro meer

De levensduur van de interne accu is afhankelijk van op de juiste manier laden/ontladen en het geluidsniveau en of je er ook je Ipod of Iphone er mee op wilt laden.