Sony GTK-XB60 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony GTK-XB60 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

ReviewEHR 16-10-2017

Goed geluid en accuduur, makkelijk te koppelen en bedienen.

Geschreven voor: Sony GTK-XB60 zwart

De Sony GTK-XBR61 verrast veelal in positieve zin en een beetje in negatieve zin. Om te beginnen het uiterlijk. Ik was al in het bezit van een Sony SRS-XB30. Als je die flink oppompt, heb je een in grote lijnen een GTK-XBR61. De box kan makkelijk rechtop of liggend worden neergezet. Het is wel een heel blok plastic, dat is door de omvang wel opvallend ten opzichte van de veel kleinere SRS-XB30. Aan een handgreep neem je hem makkelijk mee van een kant van de kamer/tuin naar de andere kant. Wanneer je hem vastpak in de greep druk je wel makkelijk knoppen in. De aan/uit knop zit er bijvoorbeeld zo dicht bij, dat ik hem vaker wel uitzet bij het optillen dan niet.
De lichteffecten zijn mooi en makkelijk te bedienen vanuit de app. Waarom de demostand van de lichteffecten altijd aangaat wanneer je hem in het stopcontact steekt is mij niet duidelijk. Het is vooral storend omdat je dat telkens appart moet uitschakelen.
Het belangrijkste is natuurlijk het geluid. Deze box vult makkelijke een ruimte. Een vorse huiskamer wordt makkelijk met muziek overspoeld. Op het werk is een overlegruimte/kantine ook redelijk goed gevuld met deze box. Maar dan is het meer voor achtergrond/sfeer. Om er echt een feest mee te bouwen heb je aan 1 zo'n box niet genoeg. Daarvoor moet je er toch echt minstens 2 neerzetten. Gelukkig kan je ze makkelijk draadloos koppelen (tot +/- 10 meter afstand). Deze partychain stand kan je ook tot stand brengen tussen verschillende typen, in mijn geval dus de SRS-XB30 en GTK-XBR61.
Eerlijk gezegd was ik eerder van de capaciteiten van de SRS-XB30 zo onder de indruk, dat de GTK-XBR61 toch een beetje teleurstelt. Het hangt van het doel af of deze voldoet aan de wensen. Zoals hierboven als geschreven: als je flink feest wilt bouwen in een behoorlijke ruimte (of buitenruimte), redt je het niet met 1 box. Gezien de kosten kan het dan in de papieren gaan lopen.
Het gebruiksgemak is hoog. Koppelen met NFC gaat rap en makkelijk (eerste keer verliep het vreemd, maar door te koppelen vanuit de app ging het wel prima). Aanpassen van geluids- en licht effecten is makkelijk. Koppelen van muziekapps gaat makkelijk, zodat je Spotify, Deezers, RadioTunes en allerlei radio apps direct vanuit de Music Center app bij de hand hebt. Zelfs een electrische gitaar kan via de mic plug afspelen op deze box.
Dus is het een partybox? Ja. Is het een partymonster? Niet echt, in ieder geval niet in z'n eentje.

Pluspunten

• Makkelijk koppelen (NFC)
  • Lange accuduur
  • Partychain
  • Goede 'Music Center' app

Minpunten

• Plaatsing knoppen bij handgreep

Richard 07-10-2017

Goede grote box

Geschreven voor: Sony GTK-XB60 zwart

Ik was al een aantal weken op zoek naar een goede draadloze speaker die aardig wat geluid kon produceren. Mijn zoons houden van verschillende soorten muziek en wilden ook graag iets “draagbaars” om mee te nemen op vakantie of tijdens een weekend weg. Toen kwamen we uit bij deze box van sony en zijn vanaf het eerste moment erg enthousiast. Het geluid is perfect. En de licht effecten van de box vielen bij onze zoons in de smaak. Door middel van de sony app kun je met je telefoon de effecten van het licht bedienen. Die doe je door de telefoon op een bepaalde manier te bewegen. Dit geldt hetzelfde voor de verschillende geluidseffecten die je hiermee kunt oproepen. De app is te downloaden in de app-store of op google-play. Zoals gezegd is het geluid perfect. En de batterij van de box gaat zeker 14 uur mee. Dit hebben we getest tijdens een weekend weg. En hij hoefde niet een keer op het stroom gezet te worden. De box is te krijgen in twee kleuren. Dit zijn zwart en rood. Onze voorkeur ging uit naar de rode.
Wil je ooit nog een draadloze grote goede box willen aanschaffen dan zou ik toch naar deze op zoek gaan. Wat een apparaat.

Pluspunten

• Geluid/licht
  • Sony-app

Joostemans 05-10-2017

Een toffe speaker voor als het hard moet gaan

Geschreven voor: Sony GTK-XB60 zwart

Deze speaker wordt aangeprezen als een van de betere partyspeakers met als special feature "Extra Bass". Bij het eerste gebruik was ik inderdaad overdonderd door de hoeveelheid lawaai die uit deze speaker kwam. De bass is inderdaad krachtig. Maar toen ik het volume omhoog gooide vervormde de bass helaas. De middelhoge en hoge tonen zijn enigszins achtergesteld waardoor een mooi vol geluid helaas ontbreekt aan dit apparaat. Wat dan wel weer geinig is aan deze party speaker is de ledverlichting aan de voorkant. Er zit een ledstrip rondom de beide speakers die in veel verschillende kleuren meekleurt. Samen met twee “stroboscoopjes” en twee witte leds die de speakers aanlichten geeft het een leuk jukebox effect. Verwacht geen vette lichtshow in je hele huiskamer maar meer een sfeervol verlicht zwart apparaat.
Samengevat: Wanneer je houdt van goed, warm en vol geluid dat zowel op laag als hoog volume dezelfde kwaliteit heeft is deze speaker geen aanrader. Als je op zoek bent naar een speaker die mobiel is en gewoon moet beuken is dit jouw apparaat

Pluspunten

• Mooi voor het oog
  • Vult met gemak de woonkamer met geluid

Minpunten

• Geluidskwaliteit niet top