Sony SRS-XB10 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-XB10 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Rv 27-10-2019

Uitstekend voor onderweg

Geschreven voor: Sony SRS-XB10 blauw

Ik zocht een kleine bluetooth speaker die ook op zacht/normaal volume een redelijke bass weergaf, en dan ook nog goede hoge en middentonen heeft.
Daarin is deze speaker vind ik zeer geslaagd, zeker gezien het formaat. Je neemt hem zo mee in je binnenzak.
Veel van dit soort speakers krijgen pas bij een hoger volume wat body, deze heeft dat al bij lager volume.
Hij is voor mij ook bedoeld voor op de camping en voor onderweg, op locaties waar je toch niet op luid volume kunt spelen.

Speel je deze speaker op luid volume af vind ik hem niet goed meer klinken, dan gaat de harde bass alleen maar tegenwerken op de kwaliteit.
Wil je een speaker voor luider volume, dan zijn er betere op de markt rond dezelfde prijsklasse denk ik.

Het touwtje met clipje vind ik wel handig om de speaker op te leggen en hem te richten, ook speelt de box dan beter op harder volume.
Op zacht/normaal volume gebruikt de box als je hem normaal neerzet de ondergrond om de bass te vergroten.

Pluspunten

• Sterke bass, op normaal en laag volume
  • Goed geluid op normaal en laag volume
  • Erg handig mee te nemen

Minpunten

• Onderkant trekt stof/vuil aan
  • Op hoge volumes klinkt het niet super meer

Edwin 18-05-2019

Terug gebracht !!!

Geschreven voor: Sony SRS-XB10 wit

In eerste instantie was ik heel tevreden over dit product.
Maar om eerlijk te zijn was de volume wel aan de lage kant.
Ik probeerde mezelf om te praten dat dit niet zo erg was.
Maar naar verloop begon het me toch te ergeren.

Jammer vind ik het dat het tegenwoordig lastiger te zien is wat het vermogen is.
De meeste van deze kleine speakers zijn 3watt.
Wat ik ook belangrijk vindt om te weten is hoe sterk de accu is en wat het per uur verbruikt aan vermogen.
Ik had zelfs een tweede gekocht om dat je dan stereo speakers hebt.

Dat ze waterdicht zijn vind ik wel een mooi iets.
Dat je de speakers aan kan doen met NFC is ideaal, tenminste als het zou werken.
De bluetooth verbinding had al na 5 meter moeite met de verbinding, en dat in een open ruimte.

De eerste speaker krijgt het bluetooth signaal.
Vervolgens stuurt deze speaker het geluid via een "radio" signaal naar de andere speaker.
Zet je één speaker aan dan gaat de andere ook aan.
Je kan ze in stereo of allebei in mono zetten.
Kies je voor stereo dan is één box Links en de ander Rechts.
Verwissel je de één dan verwisseld de andere automatisch.
Dus nooit 2xL of 2xR signaal.
Zet je de speakers meer dan een meter van elkaar dan werkt het niet meer.

Wil je wat harder geluid dan wat je telefoon of tablet produceert dan zou je het een optie kunnen zijn.
Wil je lekker van muziek genieten denk ik dat je aan de XB30 meer hebt.

Pluspunten

• Water dicht (zo goed als)
  • Stereo

Minpunten

• Laag volume
  • Bluetooth berijk 5m
  • 2e speaker berijk 1m

Rob 01-12-2018

Prima speaker!

Geschreven voor: Sony SRS-XB10 rood

Goed geluid voor zo'n klein speakertje. Makkelijk te bedienen en in leuke kleuren te krijgen. Kan ook in de badkamer gebruikt worden.

Pluspunten

• makkelijk
  • prima geluid
  • ziet er leuk uit
  • kan ook 'pairing' met 2e speaker

ILoveSony 28-11-2017

Krachtige speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB10 zwart

Prima speaker met krachtige bass. Waterdicht en heeft een aux poort. Niet te klein en niet te groot. Met bass radiator voor krachtige en diepe bass.

Pluspunten

• Bass
  • Passieve radiator voor krachtige bass
  • 5 watt speaker
  • Perfecte formaat
  • Waterdicht en AUX

Minpunten

• Nog niks kunnen ontdekken

JohnJZijlstra 15-06-2017

Titel: Fijne speaker met een geweldige accuduur

Geschreven voor: Sony SRS-XB10 groen

Deze week de Sony aangeschaft voor de plekken waar een gewone stereo installatie niet voor handen is.
Toch nog even twijfelen of deze wel de juiste voor ons was want hij oogt heel erg klein.
Gelukkig konden wij hem even bij de dealer zien en horen en waren daarna overtuigd.

Pairen van apparaten heb ik over het algemeen een vervelend gevoel bij... of ze zien elkaar niet of de Bluetooth verbinding vliegt er steeds uit.
Heb de Sony nu een goede week in mijn bezit en het pairen met mijn Iphone ging echt in een keer vlekkeloos.

Heb de speaker deze week ook echt overal mee naar toe genomen en niet een keer ben ik mijn verbinding kwijtgeraakt.

De fabrikant zegt dat hij verbonden blijft tot een afstand van 10 meter, mijn ervaring ondertussen is dat zonder muren ertussen er zelfs ruim 15 meter gehaald word.
Dat is zo makkelijk telefoon gewoon binnen op tafel en de speaker mee de tuin in.

De aangegeven accuduur van 15 uur komt volgens mij wel overeen, waar ik wel eerlijk bij moet zeggen dat ik hem na een dag spelen van ongeveer 9 uur s,avonds wel even voor een paar uur aan de lading hing voor de volgende dag.

Het geluid is natuurlijk niet met een normale stereo te vergelijken, maar waar hij voor bedoeld is overal je eigen muziek bij je hebben is deze Sony speaker een prima oplossing.

Het allergrootste pluspunt bij deze speaker vind ik echter dat deze waterdicht is.. niet meer angstig zijn dat je spullen nat worden en kapot gaan.
Dit alles bij elkaar maakte voor mij de aanschafprijs meer dan waard.

Geen mening gegeven bij duurzaamheid daar ik hem natuurlijk pas een week in bezit heb.

Pluspunten

• Pairen gaat simpel
  • accuduur
  • Waterdicht

Minpunten

• geen tot nu toe

lisa 12-06-2017

muziek

Geschreven voor: Sony SRS-XB10 zwart

Mooi geluid. Je kan het makkelijk overal mee naar toe nemen. Ik heb een blauwe mooie kleur. Makkelijk te verbinden via bluotooth

Pluspunten

• batterij gaat lang mee
  • makkelijk verbinding

Minpunten

• heb ik niet

Anjohnz 09-06-2017

Fijne speaker met een geweldige accuduur

Geschreven voor: Sony SRS-XB10 zwart

Dit alles bij elkaar maakte voor mij de aanschafprijs meer dan waard.

Pluspunten

• Compact
  • Pairen gaat simpel
  • accuduur
  • Waterdicht

Minpunten

• geen tot nu toe