Sony SRS-XB30 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-XB30 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Rob 23-08-2017

Geluidskwaliteit

Geschreven voor: Sony SRS-XB30 zwart

Geluidskwaliteit valt tegen. Extra Bass is n soort 'loudness' aan of uit. Met name midden gebied komt tekort. Maar, misschien mag je gewoon niet meer verwachten voor deze prijs

Pluspunten

• Formaat
  • Bediening

Minpunten

• geluidskwaliteit

Kim 09-07-2017

Goed geluid!

Geschreven voor: Sony SRS-XB30 zwart

Makkelijk in gebruik! Goed geluid, extra bass en licht kunnen aan voor een feestje. Geluid vervormd niet bij hard aanzetten!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Stijlvol
  • Goed volume

giovanni 12-06-2017

top speaker voor zijn formaat

Geschreven voor: Sony SRS-XB30 zwart

Wat een vermogen komt er uit de sony SRS-XB30 deze speaker heb ik de afgelopen week iedere dag wel gebruikt. Wat een mooi vol geluid komt er uit deze speaker vooral bij de extra bass functie. De acu duur van deze speaker is erg goed je kunt hem zo een hele dag gebruiken wat. Helaas kun je de speaker niet opladen via usb dus je moet je kabeltje van de speaker altijd mee nemen en kunt hem dus ook niet opladen via een powerbank. De behuizing voelt goed en stevig aan de knoppen zijn mooi in de behuizing verwerkt, de verlichting aan de voorijde is een leuke toevoeging doet zijn dingetje en ziet er erg mooi uit s´avonds. Het volume van de speaker is erg goed voor zijn formaat je kunt de speaker van een verre afstand al horen. De bluetooth verbinding is erg goed je kunt zo 25 a 25 meter weglopen bij de speaker zelfs dan houd je de verbinding. De instellingen zijn makkelijk aan te passen in de app zo kun je alles naar jou smaak laten klinken.

Pluspunten

• klein
  • goed geluid
  • stevige behuizing

Minpunten

• geen wifi
  • niet op te laden via usb

ReviewEHR 12-06-2017

Geweldig geluid, lange accuduur, goed te bedienen via app.

Geschreven voor: Sony SRS-XB30 zwart

Eerste indruk: mooi en robuust. Even met de telefoon aantikken met NFC en de koppeling is gemaakt. App downloaden en starten. Hier was het even uitzoeken hoe het precies werkt. Je kan binnen de app namelijk de muziekapps aanwijzen. Zodra je die vanuit de Sony app start, kan je makkelijk geluid en lichteffecten aanpassen. Maar rechtstreeks via de app muziek draaien gaat ook prima.

Eerst zachte meditatieve muziek: alle klanken zijn goed hoorbaar. Het spectrum van lage, midden en hoge tonen is heel evenwichtig, waardoor zelfs zachte muziek op laag volume goed klinkt.

Rustige jazz, die op een goedkoop boxje snel gaat snerpen, klinkt zangerig en intens. Hier kan de extra-bass knop wel wat verbetering geven als er veel ‘blaaswerk’ in zit.

Ook rock muziek klinkt vol over het hele spectrum. Waar het met mindere boxjes snel ‘gemoffeld’ klinkt door een overmaat van bass, laat de SRS-XB30 alle gebieden goed klinken. Een soort van zeer goed articuleren in de muziek.

En ja, ik luister ook graag naar klassieke muziek. Bijv. de Carmina Burana. Die kan donderen en schallen, maar heeft ook subtiele zachte passages. Instrumenten en zang. Alles komt er mooi uit. Hiervoor wel de instellingen wat aanpassen, want dit heeft echt wat andere settings nodig dan Queen of Nirvana. Maar via de app is dat zo gepiept.

Een dag lang muziek draaien en dan ’s avonds gewoon verder? Geen probleem. Deze box heeft een prima accuduur. Ik heb niet getest of de beloofde 24 uur gehaald wordt, maar het zal niet veel schelen. Helaas is de prijs zo dat je er niet snel een paar tegelijk van koopt. Ik ben namelijk heel erg nieuwsgierig naar de Wireless Party Chain functie. Het bluetooth koppelen ging makkelijk, de app werkt prima, dus dat koppelen zal vast ook makkelijk gaan.

Het boxje doet het prima in de tuin. Ik heb het niet zo hard gezet dat de buren kwamen klagen, maar bij weinig mensen heb je makkelijk genoeg geluid. Voor een echt tuinfeest met flink wat gasten moet je waarschijnlijk toch naar meerdere boxjes gaan. Ik zal mijn vrienden dit boxje aanraden; misschien kunnen we er dan een keer een stuk of vier koppelen. Dat zal een prima geluid geven! Daarbij zullen de lichteffecten het feestje ook opfleuren! Misschien moet ik alle buren dan toch ook maar uitnodigen :-)

Kortom: robuuste bluetooth box, prima voor binnen en ook geschikt voor buiten (spatwaterdicht), met goed geluid voor verschillende muziekgenres. Klinkt goed zacht en klinkt goed hard.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Meerdere boxen koppelbaar in groepen
  • Makkelijk te bedienen via app
  • Leuke lichteffecten

Minpunten

• Geen WiFi

Stilwater 11-06-2017

Super speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB30 zwart

Wat een super speaker! In eerste instantie toen ik hem uit de doos haalde vond ik hem er goedkoop uitzien. Hij is klein, licht en rubberig. Na hem beter bekeken te hebben viel het allemaal wel mee. De speaker is stevig, compact en lekker licht. Hij is makkelijk aan te sluiten via nfc wat echt ideaal is. Ik leg mijn telefoon erop en ik kan muziek spelen! Leuke feature is de led-strip. Het licht beweegt mee met de muziek en is via de app aan te passen of uit te zetten. Het geluid is goed. Dankzij de superbass knop beukt de bass door je speaker. De bedieningsknoppen zijn simpel en overzichtelijk en de batterij gaat lekker lang mee. Echt een aanrader voor deze prijs.

Pluspunten

• Goed geluid met fijne bass
  • Compact en stevig
  • Goede batterijduur

Minpunten

• Niet heel veel opties voor de led-strip